O Luns 09 Marzo 2009 13:51:01 Leandro Regueiro escribiu:

> Non fixen estatísticas disto, pero vin bastantes traducións con xénero
> en masculino.
"Caché" como "imaxe ou prestixio" é masculino. Deixo como exercicio o porqué
de usar a forma masculina ante a dúbida XDD (nota: agradezo ao feminismo o ter
prantexado esta cuestión ;) )

En informática, "caché" é un adxectivo sustantivado: "ter unha memoria caché
de 2 MB", "é preciso aumentar o tamaño da caché de disco para evitar o risco
de desbordamento de memoria", por "é preciso aumentar o tamaño da memoria
caché de disco para evitar..."

De feito, sendo rigorosos, "caché" non existe como sustantivo en informático
(salvo algúns usos desafortunados e incorrectos). Na meirande parte das
situacións que o usan como sustantivo, úsase (incorrectamente, como dixen) no
canto dos correctos tampón, búfer, arquivo de intercambio, memoria de
intercambio e outros máis minoritarios.

Para clarexar, vexamos un exemplo uso incorrecto de caché describindo o
funcionamento da memoria de intercambio que teño lido nalgunha ocasión:

"A partición de intercambio actúa como un caché de disco, simulando ser unha
extensión da memoria". É doado ver os erros desta afirmación:

a) unha memoria caché necesariamente é unha memoria de tipo asociativo, onde
cada unidade de memoria ten unha etiqueta que acelera a súa busca. Un disco
duro podería simular isto, pero xeralmente o disco duro implementa algunha
sorte de acceso directo. Na memoria virtual cópiase o contido da memoria
principal, sexa esta de acceso aleatorio (das RAMs) ou asociativo (caché de
nivel 2, fora do microprocesador).
b) Unha memoria de intercambio debe manter tódolos datos precisos: non pode
desbordar, pola propia xerarquía de memoria: supónse que se accede a memoria
de intercambio se (e só se :) ) as demáis están cheas. Así, unha memoria de
intercambio que non conteña os datos que non están nas demáis, provocará un
desbordamento "por definición". De ahí que antes fora un quebradeiro de cabeza
estimar o seu tamaño. Pola contra, unha memoria caché soe utilizarse para
gardar só os datos máis usados (pola forte limitación de tamaño), confiando en
que impliquen a meirande parte de accesos.
c) O principal: unha memoria caché implica algunha sorte de soporte físico
para que o uso de etiquetas sexa rendible.

> Ata logo,
>                      Leandro Regueiro

Saúde!!

--
O malo da relixión e a súa carenza de imaxinación
--

Responderlle a