vmware player (free dar nu si pentru commercial.
instalat/rezolvat/dezinstalat)
 +
 un vm gratuit de la microsoft cu windows (google://ie testdrive vm
download)

am semnat recent (e adevarat, cu vmware player de windows, nu de linux) pe
versiunea de vm cu win8.1; vmplayer iti permite alocarea tokenului usb
catre vm. presupun ca merge alocarea usb-ului si in versiunea de linux.

 acelasi vm functioneaza si sub kvm (qemu-img convert din vmdk in qcow2),
iar kvm/libvirtd/qemu iti permite la fel ca vmplayer sa aloci un periferic
usb catre un vm, deci poti sa incerci si cu kvm daca nu e acceptabila
solutia cu vmplayer.