> De asemenea, pentru a fi eficientă, cred că discuția trebuie redusă la
> acele modele de smartcarduri care sunt acceptate/agrementate de
> Ministerul de Finanțe (care constituie majoritatea covârșitoare printre
> cele utilizate practic în România) și la stilul oficial de înțelegere a
> „lanțului de încredere” (să nu-i spun „web-of-trust”...).

Ca o remarca, vezi ca "web of trust" si "chain of trust" sunt modele
diferite. Primul e folosit la PGP si functioneaza fara autoritate centrala,
al doilea e cel folosit de x509 and friends, si de asta e vorba in aceasta
ecuatie.

> Mie principala problemă mi se pare lipsa de drivere (libere sau
> cvasi-libere) pentru astfel de smartcarduri - și nu Java. Nefiind
> programator, poate greșesc...
>
> Cu alte cuvinte, e mai bine sa existe undeva central o documentatie de
modele de tokenuri existente pe piata de la noi sa stie lumea ce sa-si
cumpere daca vrea sa mearga cu Linux, nu? Hint: majoritatea merg, dar
uneori necesita tumbe ceva mai complicate sa obtii drivere la zi.

--
P.