Re: [Legacy-Nederlands] [Suspected Spam] Fout melding

2023-11-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso via Legacy-Nederlands

Doe onderhoud van het bestand.

bestand / onderhoud / controleer & repareer.

Mvg, Paul Menso

Den 2023-11-29 kl. 16:32, skrev Wim Foederer via Legacy-Nederlands:


Beste Legacy gebruikers,

Ik krijg volgend fout melding  bij sommige personen.

**

Deze melding krijg ik als ik een foto wil toevoegen of een tekst bij 
een foto wijzig, na de enter komt deze foutmelding.


De verwerking van de gegevens gaat overigens wel correct.

Na uitvoeren van onderhoud “controleer en repareer” Geen fout melding.

Hoor graag als iemand een oplossing heeft of hetzelfde probleem.

M.vr.gr. Wim. Foederer

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] [Suspected Spam] Re: waarom een + (soms) in de relatieband?

2023-04-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso via Legacy-Nederlands

Dat is niet juist.

+ betekend dat er 2 of voorouderpaden zijn.

Open  bij + en zonder + dan zijn de verschillen zeer duidelijk.

Dit heeft dus te maken met de verwantschapcalculator.

Mvg, Paul Menso



Den 2023-04-24 kl. 15:58, skrev Loek via Legacy-Nederlands:
Volgens de help functie betekend een + achter een naam dat er 
voorouders bekend zijn.
Indien er een + achter de naam van een kind staat betekend dat dat er 
nageslacht is, dus een volgend generatie.


Als je in het zoekveld van de helpfunctie  + teken  intikt dan krijg 
je uitleg over alle speciale tekens die in Legacy gebruikt worden.


Groet,  Loek.

Op 24-4-2023 om 10:49 schreef Paul Menso via Legacy-Nederlands:

De + betekend dat er meerdere verwantschappen zijn.

Bij + linkse muisknop open "extra verwantschappen"

Zonder + linkse muisknop open "verwantschapscalculator"

Mvg, Paul Menso.

---

Den 2023-04-23 kl. 17:52, skrev L. Koldijk:
Volgens mij betekend dat, dat er van deze mensen ook weer voorouders 
hebben.

Soms bij 1 soms bij 2 soms niet.
Louise

Op zo 23 apr. 2023 om 14:50 schreef 

    Dag medezoekers,

    Een jaartje of zo terug hadden we hier over hoe je de relatieband
    (grootvader-betovergrootvader) en dergelijke kan vermelden; werkt
    prima.

    Alleen vraag ik mij af waarom er soms een + teken bij staat en
    soms weer nhiet; ik zie er geen logica in.

    In de bijlage heeft de oudmoeder het + teken maar de oudvader
    niet. Zie bijlage:

    Verder een opperbeste Zondag.

    Bert

    --     ___
    Legacy-Nederlands mailing list
    Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com 










--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


[Legacy-Nederlands] ***SPAM*** Re: [Suspected Spam] Re: waarom een + (soms) in de relatieband?

2023-04-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso via Legacy-Nederlands

Natuurlijk niet de linkse maar de "rechtse".

Mvg.

---

Den 2023-04-24 kl. 10:49, skrev Paul Menso via Legacy-Nederlands:

De + betekend dat er meerdere verwantschappen zijn.

Bij + linkse muisknop open "extra verwantschappen"

Zonder + linkse muisknop open "verwantschapscalculator"

Mvg, Paul Menso.

---

Den 2023-04-23 kl. 17:52, skrev L. Koldijk:
Volgens mij betekend dat, dat er van deze mensen ook weer voorouders 
hebben.

Soms bij 1 soms bij 2 soms niet.
Louise

Op zo 23 apr. 2023 om 14:50 schreef 

    Dag medezoekers,

    Een jaartje of zo terug hadden we hier over hoe je de relatieband
    (grootvader-betovergrootvader) en dergelijke kan vermelden; werkt
    prima.

    Alleen vraag ik mij af waarom er soms een + teken bij staat en
    soms weer nhiet; ik zie er geen logica in.

    In de bijlage heeft de oudmoeder het + teken maar de oudvader
    niet. Zie bijlage:

    Verder een opperbeste Zondag.

    Bert

    --     ___
    Legacy-Nederlands mailing list
    Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com






--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] [Suspected Spam] Re: waarom een + (soms) in de relatieband?

2023-04-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso via Legacy-Nederlands

De + betekend dat er meerdere verwantschappen zijn.

Bij + linkse muisknop open "extra verwantschappen"

Zonder + linkse muisknop open "verwantschapscalculator"

Mvg, Paul Menso.

---

Den 2023-04-23 kl. 17:52, skrev L. Koldijk:
Volgens mij betekend dat, dat er van deze mensen ook weer voorouders 
hebben.

Soms bij 1 soms bij 2 soms niet.
Louise

Op zo 23 apr. 2023 om 14:50 schreef 

Dag medezoekers,

Een jaartje of zo terug hadden we hier over hoe je de relatieband
(grootvader-betovergrootvader) en dergelijke kan vermelden; werkt
prima.

Alleen vraag ik mij af waarom er soms een + teken bij staat en
soms weer nhiet; ik zie er geen logica in.

In de bijlage heeft de oudmoeder het + teken maar de oudvader
niet. Zie bijlage:

Verder een opperbeste Zondag.

Bert

-- 
___

Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com




--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

2022-09-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso via Legacy-Nederlands

Onder aanpassen 12.6 het nederlandse bestand kiezen.

Natuurlijk als die op uw schijf staat.

Paul Menso.

---

Den 2022-09-26 kl. 11:19, skrev A. Bootsma:

Hallo,

Als ik naar HELP ga krijg ik steeds de Engelse uitvoering. Ik weet 
niet meer waar ik kan dit veranderen in de Nederlandse HELP.

Met vriendelijke groet,

Ab Bootsma




--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

2022-09-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso via Legacy-Nederlands
Nederlands - Legacy Family Tree (legacynederlands.com) 
<http://www.legacynederlands.com/legacyhelpv9.html>


Mvg, Paul Menso.

-

Den 2022-09-13 kl. 10:28, skrev A. Bootsma:
Bovendien start HELP op in Engels. Ik wil dit uiteraard graag in het 
Nwedelands hebben. Hoe gaat dat?


M.v.g.

Ab Bootsma



-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


[Legacy-Nederlands] Fwd: lettergrootte naamlijst

2022-09-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso via Legacy-Nederlands




 Vidarebefordrat meddelande 
Ämne:   Re: [Legacy-Nederlands] lettergrootte naamlijst
Datum:  Tue, 13 Sep 2022 10:32:29 +0200
Från:   Paul Menso 
Till:   A. Bootsma 



De lettergrootte kan aangepast worden in de naamlijst: 
opties/lettergrootte/naamlijst naar bijv. 12.


Mvg, Paul Menso



Den 2022-09-13 kl. 10:25, skrev A. Bootsma:

Hallo medegebruikers,


Hoe kan ik wil de kolomgrootte in de naamlijst wijzigen? De kolom 
'Naam' is te klein.



Met vriendelijke groet,

Ab Bootsma


-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] ik wil mijn emailadres veranderen

2021-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Gewoon aanmelden met nieuw emailadres.

Legacy Family Tree Genealogy Software


Paul Menso

Från: Phia van Mil-Le Rûtte via Legacy-Nederlands
Skickat: den 23 februari 2021 13:42
Till: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Kopia: Phia van Mil-Le Rûtte
Ämne: [Legacy-Nederlands] ik wil mijn emailadres veranderen

Goedenmiddag,
Omdat ik mijn e-mailadres phiavan...@home.nl ga verwijderen wil ik mijn 
e-mailadres veranderen naar
s.vanmil.leru...@gmail.com, hoe ga ik dat doen?
-- 
vriendelijke groeten

Phia van Mil

phiavan...@home.nl

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

2021-01-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Misschien de media kopieren naar de Legacy mediamap.

Mvh, Paul Menso.

Från: Matthys Alfons
Skickat: den 17 januari 2021 18:30
Till: 'Dutch User List'
Ämne: Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)
Prioritet: Högsta

Dag Kees,

Ik heb nagezien…
Alles staat ok met link naar Legacy Media (zie bijlage) maar bij de foto’s 
blijft de link met STAM4 behouden (zie ook bijlage).

Werkt dus wel bij het bv. koppelen van een nieuwe foto met iemand.
Dan gebruikt het systeem de Legacy-Media link.

Dus nog niet opgelost.

Bedankt voor de hulp.
Groeten,
Alfons


Van: Legacy-Nederlands  Namens Kees 
- Legacy
Verzonden: zondag 17 januari 2021 18:02
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

Hallo Alfons,

Heb je al naar Aanpassen > 6.2 Standaardmap voor mediabestanden gekeken ?

Groet,
Kees Hessels

Van: Legacy-Nederlands  Namens 
Matthys Alfons
Verzonden: zondag 17 januari 2021 17:21
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)
Urgentie: Hoog

Beste allemaal,

Ik stuit nu nog op een probleem…misschien iets moeilijker op te lossen 

Bij het in gebruik nemen van Legacy ben ik vertrokken van mijn oude software 
STAM4
En ik heb daaruit een GEDCOM aangemaakt en geïmporteerd in LEGACY.
Dit is goed gelukt voor alle Standaardzones maar niet voor bijkomende 
tekstzones enz.;..
Ik breng dat wel in orde maar heb nu wel het hoofdprobleem dat alle foto’s 
gekoppeld blijven met het Fotobestand binnen de STAM4-omgeving.
Ik heb nu al die foto’s gekopieerd naar Legacy-Media-bestand met de idee dat nu 
automatisch alle koppelingen zouden gebeuren via Legacy-media maar dat is dus 
niet het geval.
Alles blijft gekoppeld naar STAM4-fotobestand.
Ik heb HULPMIDDELEN en MEDIAHERKOPPELAAR gestart met idee dat de koppelingen 
dus automatisch zouden wijzigen naar Legacy-Media maar dat is dus niet het 
geval…..

Is daar een oplossing voor of ben ik verplicht van al die koppelingen met STAM4 
te annuleren en te herkoppelen binnen LEGACY 

Dank voor enige oplossing.

Groeten,
Alfons
Lochristi
België



Van: Legacy-Nederlands  Namens 
Matthys Alfons
Verzonden: vrijdag 8 januari 2021 10:32
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

Dag Roger,

Super bedankt voor de tip !
Aandacht is uiteraard noodzakelijk maar lukt perfect naar wat ik wil bekomen!
Mvg
Alfons



Van: Legacy-Nederlands  Namens Roger 
Deneweth
Verzonden: donderdag 7 januari 2021 18:44
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

Alfons,
Bij activatie van de selectiepijl zijn er een aantal sleep mogelijkheden om de 
vakjes te verplaatsen.
Een werkje dat wat geduld vergt. Best regelmatige saven.
Mvg
Roger

   

Op do 7 jan. 2021 om 17:15 schreef Matthys Alfons :
Beste allemaal,
 
Ik ben nogal nieuwe gebruiker van Legacy…
 
Ik heb momenteel probleem dat bij Charting de vakjes “doorsneden” worden tgv de 
schikking van de gekozen chart in verhouding van de papierbladen (zie bijlagen 
1 en 2)..
 
De rode puntlijn geeft dus de scheiding der bladzijden weer.
 
Bestaat er een oplossing zodat de vakjes volledig afgedrukt worden op de 
verschillende bladzijden ?
 
Dank en groeten,
Alfons
 
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


[Legacy-Nederlands] Vertaalfout "man van stamvader"

2020-08-31 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Een vertaalfout.

”Man van stamvader” moet zijn ”man van stammoeder”.

Mvg, Paul menso.



Skickades från E-post för Windows 10

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Errror 3035

2020-07-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00462/11/Error-Messages-Problems/Error-3035-System-Resource-Exceeded.html

Med vänlig hälsning, Paul Menso.

Skickades från E-post för Windows 10

Från: leendert goud
Skickat: den 17 juli 2020 15:11
Till: legacy-nederlands@legacyusers.com
Ämne: [Legacy-Nederlands] Errror 3035

Ik draai mijn legacy8 programma versie 604 op een 8 jaar oude lap top
Inmiddels heb ik de beschikking over een laptop van 2 jaar oud.
Bij het reorganiseren van het bestand komt er nu op de nieuwe PC een 3035 error
Op beide Laptops draait dezelfde versie van het legacy programma
Werkwijze was als volgt 
op de oude laptop heb ik als laatste het bestand gereorganiseerd
Vervolgens deze gecopyeerd naar de nieuwere laptop
Daar opnieuw gereorganiseerd en dan komt de foutmelding bij stap 46 van het 
reorganiseren

Wat Doe ik fout???

Leen Goud
 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Lees probleem

2020-02-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Copulatie.

Mvg, Paul Menso

Skickades från E-post för Windows 10

Från: Karel Genea
Skickat: den 1 februari 2020 11:55
Till: legacy-nederlands@legacyusers.com
Ämne: [Legacy-Nederlands] Lees probleem


Dag allemaal. Hieronder staat een huwelijks bevestiging. Het werd in de akte 
van ondertrouw in de kantlijn bevestigd op de datum van de huwelijks 
voltrekking.

Ik kan het allemaal goed lezen m.u.v. het tweede woord:
" Door . bevestigd te Cuinre in de Roomsche kerk..." etc.
Wie vertelt mij wat daar staat. 
Alvast bedankt, Karel.



-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Hoe kan ik een "update " van Legacy 7 downloaden

2019-12-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00899/0/Downloads-for-Previous-Versions-of-Legacy-Family-Tree.html

Paul Menso.

Skickades från E-post för Windows 10

Från: Alexander Pattiata
Skickat: den 22 december 2019 11:27
Till: Dutch User List
Ämne: [Legacy-Nederlands] Hoe kan ik een "update " van Legacy 7 downloaden

Kan niet de update van Legacy 7 downloaden.  Een paar keer gedaan, 
maar het lukt niet.

Kan dat van rechrstreeks  Legacy.com? Hartelijk bedankt.

   A.H. Pattiata.


-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] verzoek GenealogieOnline (Bob Coret)

2019-11-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
99% vande tag-fouten die ik heb zijn:
Tag RESI has non empty content:
Tag EVEN has non empty content:

Paul Menso

Skickades från E-post för Windows 10

Från: jan vis
Skickat: den 3 november 2019 10:24
Till: Legacy-Nederlands@legacyusers.com
Ämne: [Legacy-Nederlands] verzoek GenealogieOnline (Bob Coret)

Kopie

genealogieonline
•  Start
•  
•  Inhoud
•  
•  
•  
•  
•  
•  
•  
•  
•  
•  
•  
•  
•  Jan Vis
Beheer » Publicatie beheren » Voorouders Monique en Jan Vis en aanverwante 
personen » Waarschuwing omtrent mogelijk informatieverlies
Een controle van het door u aangeleverde GEDCOM bestand, toont aan dat dit door 
Legacy geproduceerde bestand niet geheel in overeenstemming is met de GEDCOM 
afspraken. Dit betekent niet, dat u iets fout heeft gedaan! Maar, het risico 
bestaat dat de door u ingevoerde gegevens niet correct en volledig overkomen 
als u dit vanuit uw stamboomprogramma of -dienst via een GEDCOM bestand 
overbrengt naar een ander stamboomprogramma of -dienst (zoals Genealogie 
Online). Ik raad u aan om de makers van Legacy te vragen om beter met uw 
gegevens om te gaan door de GEDCOM 5.5.1 (of liever 5.5.5) specificatie 
nauwgezet te volgen, zodat andere stamboomprogramma's en -diensten uw 
genealogische gegevens goed en compleet kunnen verwerken.
 
Overeenstemming over GEDCOM bestanden
Als er gegevens van één programma of dienst wordt overgebracht naar een ander 
programma of dienst dan kan dit alleen succesvol als beide partijen dezelfde 
betekenis toekennen aan de gegevens. Voor genealogische gegevens wordt het 
formaat voorgeschreven door de GEDCOM specificatie. Deze specificatie, die van 
groot belang is voor ontwikkelaars van stamboomprogramma's en -diensten, moet 
er voor zorgen dat de betekenis van uw genealogische gegevens duidelijk is. Op 
de website www.gedcom.org wordt er informatie gegeven over deze genealogische 
data standaard.
Legacy heeft een GEDCOM bestand gemaakt op basis van (volgens eigen opgave) de 
5.5.1 versie van de GEDCOM specificatie. GEDCOM versie 5.5 stamt uit 1995, 
versie 5.5.1 uit 1999, en de 5.5.1 Annotated Edition uit 2018. De huidige 
versie is GEDCOM 5.5.5, gepubliceerd in 2019.
 
Validatie van uw bestand (Warnings)
Uw GEDCOM bestand is (op de server van Genealogie Online) gecontroleerd met 
behulp van de service GED-inline. Bij deze validatie is niet gekeken naar de 
informatie die u heeft ingevoerd, maar naar de structuur en tekencodering van 
het GEDCOM bestand dat uw genealogische informatie bevat. Het geeft antwoord op 
de vraag: voldoet het GEDCOM bestand aan de GEDCOM specificatie? Hoe meer 
waarschuwingen, hoe groter de kans dat u informatie verliest als u het GEDCOM 
bestand probeert in te lezen in een ander stamboomprogramma of -dienst.
Hieronder staat de samenvatting van de uitgevoerde validatie door GED-inline. 
Als u een compleet overzicht wilt van de 3779 waarschuwingen, upload dan uw 
GEDCOM bestand naar de GED-inline validatie service.

Generated by   Legacy
Submitted by   J.Vis
Encoding   ANSI
GEDCOM version in file 5.5.1
GEDCOM version assumed 5.5.1
 
Analysis time  74 seconds to analyse the file 
Speed  1549 records per second
 
Lines 1988174  Number of lines in the GEDCOM file
Records    115169  Number of records
Warnings 3779  Total number of warning messages
User-defined   209520  Number of lines with user-defined tags
 
Individuals 66016  Number of individuals in the GEDCOM file
Males   32877  Number of males
Females 32987  Number of females
Other 152  
 
Families    30237  Number of families
Marriages   30233  Number of marriages
Places 101259  Number of places mentioned (not necessarily 
unique)
Source records  1  Number of source records
Download gehele rapport, met alle waarschuwingen
 
Betekenis 'User-defined' tags
In uw GEDCOM bestand zijn ook 209520 user-defined tags gevonden. User-defined 
tags zijn volgens de GEDCOM 5.5.1 specificatie toegestaan, alhoewel het in 
dezelfde specificatie wordt afgeraden. Belangrijkste reden is dat de 
user-defined tags veelal niet gesnapt worden door andere stamboomprogramma's en 
-diensten omdat deze de betekenis van deze user-defined tags niet kennen. 
Legacy heeft geen overzicht met gebruikte user-defined tags en hun betekenis op 
internet gepubliceerd. Als u uw genealogische gegevens in een ander 
stamboomprogramma of -diensten inleest, is de kans groot dat de informatie die 
via de Legacy user-defined tags wordt verspreid verloren gaan.
 
Bescherm uw genealogische gegevens! Wat kunt u doen?
Ik neem aan dat u grote waarde hecht aan de in uw stamboomprogramma ingevoerde 
genealogische

Re: [Legacy-Nederlands] Hoe koppel ik mijn foto-bestand aan destamboom?

2018-11-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Opties / standaardmappen / standaardmap voor mediabestanden

Mvg, Paul Menso.


Skickades från E-post för Windows 10

Från: Michael Pantlin
Skickat: den 2 november 2018 15:45
Till: Dutch User List
Ämne: Re: [Legacy-Nederlands] Hoe koppel ik mijn foto-bestand aan destamboom?

Dank Sebas,
Bij mij crasht Legacy als ik de Mediaherkoppelaar gebruik, dus dat helpt mij 
niet.
Nu heb ik alle fotos in één map geplaatst.
Hoe dwing ik Legacy om nu in die map te kijken?
(Ik vind hier niets over in de manual)
Groeten,
Michael

> Op 1 nov. 2018, om 20:42 heeft verheul...@kpnplanet.nl het volgende 
> geschreven:
> 
> Hallo Michael,
> 
> Dat zit onder menu Hulpmiddelen > Mediaherkoppelaar
> 
> Groeten,
> Sebas
> 
>> Origineel Bericht
>> Van : mich...@pantlin.nl
>> Datum : 01/11/2018 19:54
>> Aan : Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
>> Onderwerp : [Legacy-Nederlands] Hoe koppel ik mijn foto-bestand aan de 
>> stamboom?
>> 
>> Ik heb mijn harde schijf gereorganiseerd en nu krijg ik de melding dat 
>> ‘media files missing’ zijn.
>> Momenteel heb ik de fotos in een map’ Legacy Family Tree Files/Media’ maar 
>> toch worden de fotos niet aan de stamboom gekoppeld.
>> Ergens moet een mogelijkheid zijn “Re-link media files’ maar ik kan het niet 
>> vinden.
>> Weet iemand waar ik dat kan vinden?
>> 
>> Groeten,
>> Michael Pantlin
>> 
>> 
>> -- 
>> ___
>> Legacy-Nederlands mailing list
>> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
>> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>> 
> 
> -- 
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] luxe editie kopen

2018-07-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

Hulp van familie of vrienden

of

https://www.alleszondercreditcard.nl/prepaid-creditcard/


Mvg, Paul Menso.


Den 2018-07-21 kl. 12:20, skrev djin...@outlook.com:


Ik zou graag de luxe editie kopen maar heb geen creditcard wat nu?





-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Activeren de Luxe versie OPGELOST

2018-06-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

https://legacyfamilytree.com/legacylists_nederlands.asp

Mvg.

Den 2018-06-30 kl. 16:52, skrev H krebbeks:


hallo allemaal.


Hoe kan ik mijn eigen hier uitschrijven? ivm overlijden van mijn vader


mvg ronald


Op 27 juni 2018 om 9:41 schreef Lex van der Linden 
:


Beste Wim,

Dat was ik dus totaal vergeten, een zoektocht in het emailarchief was 
voldoende om de code te vinden en Legacy 9 te laten werken.


Dank voor het wakker schudden :-)

Groet, Lex


Op 27-6-2018 om 09:26 schreef W. Foederer:

Hallo Lex,

Bij de aanschaf van versie 9 heb je een nieuwe code ontvangen deze 
is in te voeren na nieuwe installati.


Groeten,
Wim



Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat


 Oorspronkelijk bericht 
Van: Lex van der Linden  


Datum: 27-06-2018 09:14 (GMT+01:00)
Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com 


Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Activeren de Luxe versie

Hallo allen,

Mijn vorige laptop is er spontaan mee opgehouden, gelukkig is de 
data op

de harde schijf intact gebleven en heb ik kunnen overzetten naar een
nieuwe laptop.

Ik had Legacy versie 9 op de oude laptop draaien en heb de complete
directory structuur met inhoud gekopieerd naar de nieuwe laptop.
Vervolgens heb ik de laatste versie van Legacy eroverheen geïnstalleerd
waarna de vraag komt om deze te activeren voor de de Luxe versie. Mijn
key was nog van versie 8 en ik dacht dat dit gewoon gebruikt kon 
worden,

blijkbaar dus niet want ik krijg de melding dat deze code onjuist is.

Doe ik iets verkeerds of moet ik gewoon een nieuwe code aanvragen bij
onze vrienden in de VS

Groet,
Lex

--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com 

http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com 









--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com 







--
Computer secured Telia Säker Surf (F-Secure)
Home page: www.menso.se
Email: pme...@telia.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] kaart niet zichtbaar

2018-05-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

Ja, dat willen we allemaal.

Paul Menso.


Den 2018-05-15 kl. 16:29, skrev Cees van Oudheusden:


Hallo,

Ik zou graag de kaart zichtbaar krijgen (Legacy9). De GeoDB is 
geinstalleerd, de plaatsen zijn herkend (en gekoppeld aan mensen), 
maar is komt geen kaart in beeld.



Graag hulp,


Cees




-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] om aan te duiden wie ik ben

2018-03-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

Zie: Help > verwantschappen > verwantschap tonen

Paul Menso.



Den 2018-03-26 kl. 10:21, skrev Hilaire Van Den Abeele:

Beste,

Waar kan ik vinden voor aanduiden wie mijn vader grootvader en zo 
verder is


Met vriendelijke groeten

Hilaire




--
Computer secured Telia Säker Surf (F-Secure)
Home page: www.menso.se
Email: pme...@telia.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] KAARTWEERGAVE

2017-10-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

Ja, dat probleem hebben we allemaal in alle versies.

Mvg, Paul menso


Den 2017-10-23 kl. 18:09, skrev e.janssen93 e.janssen93:


Hallo,

Ik heb dit ook sinds de laatste update van versie 8.

Maar mijn probleem van 'Legacy9 werkt niet na opstartren' is nog 
steeds niet opgelost!


mvg Eef Janssen.


*Corney Keller* <https://mail.ziggo.nl/appsuite/#> via 
Legacy-Nederlands <https://mail.ziggo.nl/appsuite/#>


Aan Dutch User List <https://mail.ziggo.nl/appsuite/#>

Ik heb hetzelfde problem in mijn versie van Legacy 8.


Groet,--
Corney Keller
Zaandam, NL

Origineel Bericht
Van : m.sa...@skynet.be <mailto:m.sa...@skynet.be>
Datum : 23/10/2017 12:16
Aan : legacy-nederlands@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>
Onderwerp : [Legacy-Nederlands] kaartweergave

Beste,

Sinds ik Legacy9 (de luxe) heb geinstalleerd krijg ik geen
weergave meer van de kaart met aanduiding van de plaatsen, noch
via Hoofdlijst-Plaatsen ( Overzicht-Hoofdlijsten-Plaats) noch via
Kaartweergave (Persoonsfiche)

In alle vorige versies was dit geen probleem!!!

Hoe kan ik dit oplossen?

mvg





--
Computer secured Telia Säker Surf (F-Secure)
Home page: www.menso.se
Email: pme...@telia.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] geo

2017-09-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

Ik heb de fout aangemeld: ticket number [2B8-213E75B7-01A4]

Paul Menso.


Den 2017-09-03 kl. 10:02, skrev Paul Menso:


Ja, de geoaanduiding op de kaart moet toch terugkomen. Dit is een 
duidelijke fout in 8.0.0.604.


Ewn nieuwe update is dus nodig.

Paul Menso



Den 2017-09-02 kl. 19:50, skrev Marjolijne:


Lijstgenoten,

Sinds ik de update .604 van legacy8 geïnstalleerd heb gaat er van 
alles mis.


De hele middag ben ik al aan het zoeken, maar kom er niet uit.

Op een gezinsblad kon je om een kin toe te voegen op de kindregels 
klikken en er kwam dan een venster hoe of wat. Dat verschijnt nu 
alleen maar als je op het smalle regeltje klikt boven de kinderen. 
Klik op de plek van kind 3 (als je er twee hebt) werkt niet meer. 
Toevoegen via toevoegen personen gaat wel, maar vind ik omslachtig 
zeker als je een heel groot bestand hebt.


De plaatsnamenlijst wil ik altijd met kaart bij de plaatsnaam zien. 
Dat staat ook aangevinkt, ook bij opties. Internet is geopend en er 
is verbinding. Alles wat ik zie: geen kaart. Ook niet bij plaatsen 
waarvan de lengte en breedte vermeld worden. Kortom, mijn plaats 
blijft wit.


Als ik geocoderen aanklik, daar gegevens invul gebeurd er ook niets.

Wie weet de oplossing? Tot vorige week werkte alles goed, na maandag, 
na het ophalen van de update niet meer.


Marjolijne




-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] geo

2017-09-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Ja, de geoaanduiding op de kaart moet toch terugkomen. Dit is een 
duidelijke fout in 8.0.0.604.


Ewn nieuwe update is dus nodig.

Paul Menso



Den 2017-09-02 kl. 19:50, skrev Marjolijne:


Lijstgenoten,

Sinds ik de update .604 van legacy8 geïnstalleerd heb gaat er van 
alles mis.


De hele middag ben ik al aan het zoeken, maar kom er niet uit.

Op een gezinsblad kon je om een kin toe te voegen op de kindregels 
klikken en er kwam dan een venster hoe of wat. Dat verschijnt nu 
alleen maar als je op het smalle regeltje klikt boven de kinderen. 
Klik op de plek van kind 3 (als je er twee hebt) werkt niet meer. 
Toevoegen via toevoegen personen gaat wel, maar vind ik omslachtig 
zeker als je een heel groot bestand hebt.


De plaatsnamenlijst wil ik altijd met kaart bij de plaatsnaam zien. 
Dat staat ook aangevinkt, ook bij opties. Internet is geopend en er is 
verbinding. Alles wat ik zie: geen kaart. Ook niet bij plaatsen 
waarvan de lengte en breedte vermeld worden. Kortom, mijn plaats 
blijft wit.


Als ik geocoderen aanklik, daar gegevens invul gebeurd er ook niets.

Wie weet de oplossing? Tot vorige week werkte alles goed, na maandag, 
na het ophalen van de update niet meer.


Marjolijne





-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] stamboom

2017-05-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

Hallo Joep,

heb je de file med extentie .fdb gevonden.

Paul Menso.



Den 2017-05-14 kl. 15:53, skrev J.C. van Ommeren:
Voor mij is deze discussie abacadabra. Ik wil gewoon , net als bij 
mijn auto, de sleutel omdraaien en gebruiken. Hier moet je eerst een 
cursus voor gevolgd hebben. Helaas is die cursus er niet
Het blijft voor een gewoon mens niet duidelijk en zeker niet 
klantvriendelijk. Ik ga op zoek naar een wel klantvriendelijk programma

Joep van Ommeren
*From:* beh...@oudsoetermeer.nl
*Sent:* Sunday, May 14, 2017 1:44 PM
*To:* 'Dutch User List'
*Subject:* Re: [Legacy-Nederlands] stamboom

Zelf gebruik ik altijd DirSyncPro http://www.dirsyncpro.org/. Zelfs 
voor de automatische backup op onze server.


Dat proggie is echt superieur, je kan scriptjes aanmaken waardoor die 
van alles automatisch doet.


En waar die zich echt in inderscheid, is dat je bestanden die 
gewijzigd zijn kan parkeren in een aparte directory. Mocht je dus een 
wijziging gemaakt hebben die achteraf niet blijkt te kloppen, kan je 
de voorgaande versie zelfs nog terug zetten. En dat is dan ook nog 
eens in te stellen hoe lang die die oude versies moet bewaren voordat 
die ze ook weer automatisch weggooit. Ik heb daar bij ons op de server 
al meerdere malen profijt van gehad als een van de gebruikers per 
ongeluk een fout had gemaakt, of een bestand had weggegooid of 
overschreven.


Een echte aanrader dus.

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Kees - Legacy

*Verzonden:* Saturday, May 13, 2017 8:05 PM
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] stamboom

Een, gratis, ook Nederlandstalig, uitstekend alternatief is FreeFileSync:

https://www.freefilesync.org/

Kees

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Fred van Waard

*Verzonden:* zaterdag 13 mei 2017 16:19
*Aan:* 'Dutch User List' <legacy-nederlands@legacyusers.com>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] stamboom

Beste mensen,

Het blijkt maar weer eens hoe belangrijk een back-up maken is. Ik maak 
deze daarom iedere week ook van mijn email. Ik gebruik hiervoor het 
door mij vertaalde programma AllSync want daar kan je verschillende 
sets me aan maken kijk maar eens op 
http://www.office-invoegtoepassingen.nl/#allsync


Als ik een back-up heb gemaakt laat ik daarna alles automatisch weer 
kopiëren naar een andere EXTERNE harde schijf. Safety First


Fred

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Peter 
Sonnemans

*Verzonden:* zaterdag 13 mei 2017 15:50
*Aan:* Dutch User List
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] stamboom

beste Lecacy gebruikers,

ook ik heb dat probleem.  Mijn harde schijf is door een onbekende 
reden gecrasht en ik zat op window 8.


Nieuwe harde schijf gekocht met window 10 en de oude harde schijf 
laten zitten. Kan nu wel lecacy 9 opnieuw installeren maar al mijn 
gegevens ( 1610-2015) zijn verdwenen.


Wel heel gelukkig heb ik alles uitgeprint zodat ik nu helaas alles 
opnieuw moet invoeren.  Heel veel werk


voor niets gedaan. Had helaas dit laatste jaar geen externe back up 
gemaakt.Ik was ook pas automatisch doorgezet van lecacy 7 naar lecacy 8.


Raar weer een lessen geleerd. Moet maar nadenken over een nieuw 
extern  systeem van opslaan.


Hoor jullie ervaring graag,

Peter Sonnemans

Op 13 mei 2017 om 14:30 schreef Roger Deneweth 
<roger.denew...@telenet.be>:


Als je in het zoekveld "Zoeken in Windows" de extentie "fdb" intikt 
dan krijg je normaal jouw stamboom-file te zien.


Dubbelklik op het bestand en dan zou normaal de file moeten openen in 
uw Legacy-programma.


Roger Deneweth ​

Op 13 mei 2017 om 11:23 schreef J.C. van Ommeren <joe...@live.nl>:

IK ben al mijn gegevens uit Legacy kwijt. Omdat ik een automatische 
back-up maak zit dhet bestand daar ook niet meer in. Onbegrijpelijk en 
heel veel werk voor niets gedaan.  Blijkbaar zit er iets in het 
programma dat spontane verwijdering van bestanden oproept. Gelukkig 
heb ik een papieren kopie en ga nu alles terug zetten. Dan maar elke 
keer op een stick kopiëren want het programma is niet betrouwbaar


Joep van Ommeren.


--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


--
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com




--
Computer secured Telia Säker Surf (F-Secure)
Home page: www.menso.se
Email: pme...@telia.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
ht

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

http://www.legacyfamilytree.com/legacylists_nederlands.asp


Den 2017-01-20 kl. 13:50, skrev F. Gutteling:

gaarne afvoeren.
Gutteling

*From:* Huibregtsen <mailto:hui...@zeelandnet.nl>
*Sent:* Thursday, January 19, 2017 4:58 PM
*To:* 'Dutch User List' <mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>
*Subject:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dank je wel, Jos!!

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *jos logister

*Verzonden:* donderdag 19 januari 2017 16:56
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com 
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>

*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Beste Lou en Paul,

Ik heb een gratis FTP van Ipswitch, maar er zijn vele gratis alternatieven

https://filezilla-project.org en kijk eens op 
/www.homepage-maken.nl/*ftp*.php <http://www.homepage-maken.nl/ftp.php>/


mvg

Jos

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Huibregtsen

*Verzonden:* donderdag 19 januari 2017 16:51
*Aan:* 'Dutch User List' <legacy-nederlands@legacyusers.com 
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>

*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Beste Paul,

Ik zal het weer verkeerd zien maar om te downloaden 
https://www.ipswitch.com/ heb je een zakelijk email adres nodig.


prive email wordt niet geaccepteerd

heb je de oplossing?

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *jos logister

*Verzonden:* donderdag 19 januari 2017 14:29
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com 
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>

*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Beste Paul

Je kunt het heel moeilijk, maar ook heel eenvoudig doen. Ik heb de 
gemakkelijkste weg gekozen en gebruik gemaakt van hetgeen Legacy aanreikt.


·Maak de website met Legacy, (Internet, kies een style)

·Sla de files op en wel zo dat je ze goed kunt terugvinden.

·Download een FTP programma, bv https://www.ipswitch.com/, de gratis 
versie


·Open dit programma en voer de website gegevens in, zoals server 
adres,website extensie, inlognaam en password


·Dan pas de files uit Legacy overzetten.

Ik begrijp, dat dit  erg kort door de bocht is, maar toch…

Zie ook: http://home.hccnet.nl/jmw.logister/

Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

Mvg

Jos Logister

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Paul Menso

*Verzonden:* donderdag 19 januari 2017 13:03
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com 
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>

*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/programmeren-design/vraag/461595/webpagina-publiceren

Heb je hier iets aan?

Mvg,

Paul Menso

Den 2017-01-19 kl. 12:12, skrev Huibregtsen:

Beste Paul,

Ik ben een leek op het gebied van het maken van webpagina’s.

Op Legacy heb ik nu een webpagina aangemaakt. Nu wil ik

deze publiceren zodat iedereen deze ook kan zien.

Hoe heb jij dat gedaan met onderstaande link en waar?

Groet, Lou Huibregtsen

*Van:*Legacy-Nederlands
    [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Paul Menso
*Verzonden:* vrijdag 13 januari 2017 18:29
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dit is met Legacy gemaakt.

http://menso.se/Menso/index.htm

Paul Menso.



Den 2017-01-13 kl. 18:16, skrev Irma Lommen - Salden:

Hallo Louis,

Met Legacy een webpagina maken gaat prima met een familie
bijvoorbeeld start persoon en alle afstammelingen maar ik
denken dat jij een heleboel namen hebt waartussen geen
familierelaties bestaan en dan lukt datgene wat jij voor ogen
hebt waarschijnlijk niet.

Maar misschien zijn er experts die beter weten hoe dit op te
lossen!

Succes

Groetjes

Irma

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

 Oorspronkelijk bericht 

Van: huiber <hui...@zeelandnet.nl> <mailto:hui...@zeelandnet.nl>

Datum: 13-01-17 17:52 (GMT+01:00)

Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>

Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dank allen voor het meedenken. Ik moet misschien wat
verduidelijken.

Ik heb met Legacy zo'n 300 namen ingevoerd, los van elkaar
onder project emigratie.

Daarna heb ik in Legacy een webpagina aangemaakt en wil die
namen daar op invoeren. Nu wil ik in een keer die namen
invoeren en niet een 

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

Ik gebruik deze. Gratis.

https://winscp.net/eng/index.php

Paul.


Den 2017-01-19 kl. 16:50, skrev Huibregtsen:


Beste Paul,

Ik zal het weer verkeerd zien maar om te downloaden 
https://www.ipswitch.com/ heb je een zakelijk email adres nodig.


prive email wordt niet geaccepteerd

heb je de oplossing?

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *jos logister

*Verzonden:* donderdag 19 januari 2017 14:29
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Beste Paul

Je kunt het heel moeilijk, maar ook heel eenvoudig doen. Ik heb de 
gemakkelijkste weg gekozen en gebruik gemaakt van hetgeen Legacy aanreikt.


·Maak de website met Legacy, (Internet, kies een style)

·Sla de files op en wel zo dat je ze goed kunt terugvinden.

·Download een FTP programma, bv https://www.ipswitch.com/, de gratis 
versie


·Open dit programma en voer de website gegevens in, zoals server 
adres,website extensie, inlognaam en password


·Dan pas de files uit Legacy overzetten.

Ik begrijp, dat dit  erg kort door de bocht is, maar toch…

Zie ook: http://home.hccnet.nl/jmw.logister/

Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

Mvg

Jos Logister

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Paul Menso

*Verzonden:* donderdag 19 januari 2017 13:03
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com 
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>

*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/programmeren-design/vraag/461595/webpagina-publiceren

Heb je hier iets aan?

Mvg,

Paul Menso

Den 2017-01-19 kl. 12:12, skrev Huibregtsen:

Beste Paul,

Ik ben een leek op het gebied van het maken van webpagina’s.

Op Legacy heb ik nu een webpagina aangemaakt. Nu wil ik

deze publiceren zodat iedereen deze ook kan zien.

Hoe heb jij dat gedaan met onderstaande link en waar?

Groet, Lou Huibregtsen

*Van:*Legacy-Nederlands
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Paul Menso
*Verzonden:* vrijdag 13 januari 2017 18:29
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dit is met Legacy gemaakt.

http://menso.se/Menso/index.htm

Paul Menso.



Den 2017-01-13 kl. 18:16, skrev Irma Lommen - Salden:

Hallo Louis,

Met Legacy een webpagina maken gaat prima met een familie
bijvoorbeeld start persoon en alle afstammelingen maar ik
denken dat jij een heleboel namen hebt waartussen geen
familierelaties bestaan en dan lukt datgene wat jij voor ogen
hebt waarschijnlijk niet.

Maar misschien zijn er experts die beter weten hoe dit op te
lossen!

Succes

Groetjes

Irma

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

 Oorspronkelijk bericht 

Van: huiber <hui...@zeelandnet.nl> <mailto:hui...@zeelandnet.nl>

Datum: 13-01-17 17:52 (GMT+01:00)

Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>

Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dank allen voor het meedenken. Ik moet misschien wat
verduidelijken.

Ik heb met Legacy zo'n 300 namen ingevoerd, los van elkaar
onder project emigratie.

Daarna heb ik in Legacy een webpagina aangemaakt en wil die
namen daar op invoeren. Nu wil ik in een keer die namen
invoeren en niet een voor een.

Een voor een kan maar de hele bubs lukt me nog niet.

Wie weet de oplossing!

Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Evert van Dijken <evert...@gmail.com>
<mailto:evert...@gmail.com>
Datum: 13-01-2017 17:17 (GMT+01:00)
Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Ik zie geen project emigratie in Legacy. Het enige wat hierop
lijkt is het migratierapport en dat is alleen te printen naar
Scherm/Printer of pdf. Ik zie hier geen html of csv (excel)
mogelijkheid.

Evert

Op vr 13 jan. 2017 om 16:48 schreef Irma Lommen - Salden
<irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>>

OK, maar dan begrijp ik niet goed wat je precies wil doen.

Misschien dat je een voorbeeld kunt insturen van wat je
bedoeling is.

Groetjes,

Irma

Irma Lommen – Salden

  

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/programmeren-design/vraag/461595/webpagina-publiceren

Heb je hier iets aan?

Mvg,

Paul Menso


Den 2017-01-19 kl. 12:12, skrev Huibregtsen:


Beste Paul,

Ik ben een leek op het gebied van het maken van webpagina’s.

Op Legacy heb ik nu een webpagina aangemaakt. Nu wil ik

deze publiceren zodat iedereen deze ook kan zien.

Hoe heb jij dat gedaan met onderstaande link en waar?

Groet, Lou Huibregtsen

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Paul Menso

*Verzonden:* vrijdag 13 januari 2017 18:29
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dit is met Legacy gemaakt.

http://menso.se/Menso/index.htm

Paul Menso.



Den 2017-01-13 kl. 18:16, skrev Irma Lommen - Salden:

Hallo Louis,

Met Legacy een webpagina maken gaat prima met een familie
bijvoorbeeld start persoon en alle afstammelingen maar ik denken
dat jij een heleboel namen hebt waartussen geen familierelaties
bestaan en dan lukt datgene wat jij voor ogen hebt waarschijnlijk
niet.

Maar misschien zijn er experts die beter weten hoe dit op te lossen!

Succes

Groetjes

Irma

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

 Oorspronkelijk bericht 

Van: huiber <hui...@zeelandnet.nl> <mailto:hui...@zeelandnet.nl>

Datum: 13-01-17 17:52 (GMT+01:00)

Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>

Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dank allen voor het meedenken. Ik moet misschien wat verduidelijken.

Ik heb met Legacy zo'n 300 namen ingevoerd, los van elkaar onder
project emigratie.

Daarna heb ik in Legacy een webpagina aangemaakt en wil die namen
daar op invoeren. Nu wil ik in een keer die namen invoeren en niet
een voor een.

Een voor een kan maar de hele bubs lukt me nog niet.

Wie weet de oplossing!

Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Evert van Dijken <evert...@gmail.com>
<mailto:evert...@gmail.com>
Datum: 13-01-2017 17:17 (GMT+01:00)
Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Ik zie geen project emigratie in Legacy. Het enige wat hierop
lijkt is het migratierapport en dat is alleen te printen naar
Scherm/Printer of pdf. Ik zie hier geen html of csv (excel)
mogelijkheid.

Evert

Op vr 13 jan. 2017 om 16:48 schreef Irma Lommen - Salden
<irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>>

OK, maar dan begrijp ik niet goed wat je precies wil doen.

Misschien dat je een voorbeeld kunt insturen van wat je
bedoeling is.

Groetjes,

Irma

Irma Lommen – Salden

irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>

www.limburgemigrant.nl <http://www.limburgemigrant.nl/>

*Van:*Legacy-Nederlands
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com>] *Namens
*huiber
*Verzonden:* vrijdag 13 januari 2017 16:39


*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Hoi Irma,

Dank voor je reactie. Ik gebruik de aangemaakte versie van
Legacy. Volgens mij kan ik daar geen excelbestand invoeren.

Groet, Lou

Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Irma Lommen - Salden <irmalom...@home.nl
<mailto:irmalom...@home.nl>>
Datum: 13-01-2017 14:49 (GMT+01:00)
Aan: 'Dutch User List' <legacy-nederlands@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Hallo Lou,

Je kunt misschien beter een Excel bestand maken om op je
homepage te plaatsen.

Groetjes,

Irma

Irma Lommen – Salden

irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>

www.limburgemigrant.nl <http://www.limburgemigrant.nl/>

*Van:* Legacy-Nederlands
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens
*Huibregtsen
*Verzonden:* donderdag 12 januari 2017 16:26
*Aan:* Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
<mailto:Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com>
*Onderwerp:* [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Beste Legacy vrienden,

Misschien een domme vraag maa

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Op de werkbalk van Legacy > Internet > maak webpaginas > project > 
webpaginastijl > mijn voorbeeld is een kwartierstaat


En dan maar verder invullen en uitproberen.


Mvg.


Den 2017-01-14 kl. 18:11, skrev Huibregtsen:


Dat ziet er mooi uit Paul.

Heb je daar instructies bij hoe je dit hebt samengesteld?

*Van:*Legacy-Nederlands 
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens *Paul Menso

*Verzonden:* vrijdag 13 januari 2017 18:29
*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dit is met Legacy gemaakt.

http://menso.se/Menso/index.htm

Paul Menso.



Den 2017-01-13 kl. 18:16, skrev Irma Lommen - Salden:

Hallo Louis,

Met Legacy een webpagina maken gaat prima met een familie
bijvoorbeeld start persoon en alle afstammelingen maar ik denken
dat jij een heleboel namen hebt waartussen geen familierelaties
bestaan en dan lukt datgene wat jij voor ogen hebt waarschijnlijk
niet.

Maar misschien zijn er experts die beter weten hoe dit op te lossen!

Succes

Groetjes

Irma

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

 Oorspronkelijk bericht 

Van: huiber <hui...@zeelandnet.nl> <mailto:hui...@zeelandnet.nl>

Datum: 13-01-17 17:52 (GMT+01:00)

Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>

Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dank allen voor het meedenken. Ik moet misschien wat verduidelijken.

Ik heb met Legacy zo'n 300 namen ingevoerd, los van elkaar onder
project emigratie.

Daarna heb ik in Legacy een webpagina aangemaakt en wil die namen
daar op invoeren. Nu wil ik in een keer die namen invoeren en niet
een voor een.

Een voor een kan maar de hele bubs lukt me nog niet.

Wie weet de oplossing!

Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Evert van Dijken <evert...@gmail.com>
<mailto:evert...@gmail.com>
Datum: 13-01-2017 17:17 (GMT+01:00)
Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Ik zie geen project emigratie in Legacy. Het enige wat hierop
lijkt is het migratierapport en dat is alleen te printen naar
Scherm/Printer of pdf. Ik zie hier geen html of csv (excel)
mogelijkheid.

Evert

Op vr 13 jan. 2017 om 16:48 schreef Irma Lommen - Salden
<irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>>

OK, maar dan begrijp ik niet goed wat je precies wil doen.

Misschien dat je een voorbeeld kunt insturen van wat je
bedoeling is.

Groetjes,

Irma

Irma Lommen – Salden

irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>

www.limburgemigrant.nl <http://www.limburgemigrant.nl/>

*Van:*Legacy-Nederlands
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com>] *Namens
*huiber
*Verzonden:* vrijdag 13 januari 2017 16:39


*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Hoi Irma,

Dank voor je reactie. Ik gebruik de aangemaakte versie van
Legacy. Volgens mij kan ik daar geen excelbestand invoeren.

Groet, Lou

Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Irma Lommen - Salden <irmalom...@home.nl
<mailto:irmalom...@home.nl>>
Datum: 13-01-2017 14:49 (GMT+01:00)
Aan: 'Dutch User List' <legacy-nederlands@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Hallo Lou,

Je kunt misschien beter een Excel bestand maken om op je
homepage te plaatsen.

Groetjes,

Irma

Irma Lommen – Salden

irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>

www.limburgemigrant.nl <http://www.limburgemigrant.nl/>

*Van:* Legacy-Nederlands
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens
*Huibregtsen
*Verzonden:* donderdag 12 januari 2017 16:26
*Aan:* Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
<mailto:Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com>
*Onderwerp:* [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Beste Legacy vrienden,

Misschien een domme vraag maar ik wil het project emigratie op
de webpagina zetten maar ik ben er nog niet achter hoe dat in
zn werk gaat.

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

Dit is met Legacy gemaakt.

http://menso.se/Menso/index.htm


Paul Menso.





Den 2017-01-13 kl. 18:16, skrev Irma Lommen - Salden:

Hallo Louis,

Met Legacy een webpagina maken gaat prima met een familie bijvoorbeeld 
start persoon en alle afstammelingen maar ik denken dat jij een 
heleboel namen hebt waartussen geen familierelaties bestaan en dan 
lukt datgene wat jij voor ogen hebt waarschijnlijk niet.


Maar misschien zijn er experts die beter weten hoe dit op te lossen!

Succes

Groetjes

Irma

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

 Oorspronkelijk bericht 
Van: huiber <hui...@zeelandnet.nl>
Datum: 13-01-17 17:52 (GMT+01:00)
Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Dank allen voor het meedenken. Ik moet misschien wat verduidelijken.
Ik heb met Legacy zo'n 300 namen ingevoerd, los van elkaar onder 
project emigratie.
Daarna heb ik in Legacy een webpagina aangemaakt en wil die namen daar 
op invoeren. Nu wil ik in een keer die namen invoeren en niet een voor 
een.

Een voor een kan maar de hele bubs lukt me nog niet.
Wie weet de oplossing!



Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat


 Oorspronkelijk bericht 
Van: Evert van Dijken <evert...@gmail.com>
Datum: 13-01-2017 17:17 (GMT+01:00)
Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com>
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Ik zie geen project emigratie in Legacy. Het enige wat hierop lijkt is 
het migratierapport en dat is alleen te printen naar Scherm/Printer of 
pdf. Ik zie hier geen html of csv (excel) mogelijkheid.

Evert

Op vr 13 jan. 2017 om 16:48 schreef Irma Lommen - Salden 
<irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>>


OK, maar dan begrijp ik niet goed wat je precies wil doen.

Misschien dat je een voorbeeld kunt insturen van wat je bedoeling is.

Groetjes,

Irma

Irma Lommen – Salden

irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>

www.limburgemigrant.nl <http://www.limburgemigrant.nl/>

*Van:*Legacy-Nederlands
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com>] *Namens *huiber
*Verzonden:* vrijdag 13 januari 2017 16:39


*Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>
*Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Hoi Irma,

Dank voor je reactie. Ik gebruik de aangemaakte versie van
Legacy. Volgens mij kan ik daar geen excelbestand invoeren.

Groet, Lou

Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Irma Lommen - Salden <irmalom...@home.nl
<mailto:irmalom...@home.nl>>
Datum: 13-01-2017 14:49 (GMT+01:00)
Aan: 'Dutch User List' <legacy-nederlands@legacyusers.com
<mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Hallo Lou,

Je kunt misschien beter een Excel bestand maken om op je homepage
te plaatsen.

Groetjes,

Irma

Irma Lommen – Salden

irmalom...@home.nl <mailto:irmalom...@home.nl>

www.limburgemigrant.nl <http://www.limburgemigrant.nl/>

*Van:* Legacy-Nederlands
[mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] *Namens
*Huibregtsen
*Verzonden:* donderdag 12 januari 2017 16:26
*Aan:* Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
<mailto:Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com>
*Onderwerp:* [Legacy-Nederlands] webpagina maken

Beste Legacy vrienden,

Misschien een domme vraag maar ik wil het project emigratie op de
webpagina zetten maar ik ben er nog niet achter hoe dat in zn werk
gaat.

Eén persoon tegelijk lukt me wel maar het zijn er een paar
honderd. Om deze met een paar klikken in webpagina te zetten zal zeer

Waarschijnlijk voor de grootgebruikers een fluitje van een cent zijn.

Wie helpt mij en geeft aan hoe ik dat moet gaan doen.

Ontzettend bedankt alvast voor de reactie en het meedenkenJ

Groet,

Lou Huibregtsen

--

___

Legacy-Nederlands mailing list

Legacy-Nederlands@legacyusers.com
<mailto:Legacy-Nederlands@legacyusers.com>

http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com





--
Computer secured Telia Säker Surf (F-Secure)
Home page: www.menso.se
Email: pme...@telia.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Backup

2016-07-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso

http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00261/11/Error-Messages-Problems/Error-503-Backup-problem.html

Error 503 is generally the result of a problem with access to the backup 
device.


You can test your CD-RW drive very easily. First, save your Legacy 
backup files to your desktop screen and then close Legacy. Next RIGHT 
click on the backup files and select*Send To*>*CD-RW Drive*(or*DVD-RW 
Drive*) from the popup menu. If you still get 503, then the problem 
isn't with the Legacy program at all. The possible causes of this error 
would be one of the following:


 *
   The CD-RW disk is marked Read-Only, or the security switch on the
   memory stick is set to lock. Try another disk or unlock the memory
   stick.

 *
   The ZIP file being saved exceeds the maximum size of the removable
   storage device.

 *
   The CD is not formatted for direct save of data. Reformat the CD or
   try a different disk.

 *
   The CD is formatted but the access software (e.g. DirectCD or InCD)
   is not ready. Insert (or re-insert) the CD or memory stick in the
   computer and then open Legacy and try backing up again.

 *
   The CD-RW disk or memory stick has developed a bad area. This can,
   in some instances, be fixed by reformatting.

 *
   Out of date driver software for the CD writer hardware. Update the
   CD Writer driver.

   If backing up to the desktop and then right-clicking works, this
   means you have the kind of CD drive that won't allow to backup right
   from the Legacy program. Please keep in mind, not all computers are
   equal or some may have older CD burners and associated software. If
   you have questions consult the CD drive manufacturer's instructions.


Paul Menso.


Den 2016-07-17 kl. 08:50, skrev Fred van Ward:


Beste mensen,

Wie kan mij helpen. Ik wil een backup maken maar dat lukt niet. Ik 
krijg deze melding: Back-up fout: 503, Cannot open zip file


Ik dacht ik kies een andere plaats maar als ik op de balk klik gebeurt 
er niets. Ik heb al geprobeerd om de backup.usr te verwijderen en 
opnieuw op te starten maar ook dat helpt niet.


Ze hebben het op de Legacy site over

Reset Legacy’s temporary folder by clicking on Options on the menu 
bar, then select Customize and click the Locations tab. Next, click 
the Reset button for the 'Location of Temporary Files'.


Maar waar kan ik die optie vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken

Groeten Fred





--
Computer secured Telia Säker Surf (F-Secure)
Home page: www.menso.se
Email: pme...@telia.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] foutcode 75

2015-08-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Kijk naar: http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00232

Mvg.

Paul Menso



Gerard Hoogstraten skrev den 2015-08-10 17:30:

 Beste allen,

 Teruggekeerd van windows10 naar windows 8.1 blijkt alles weer te
 werken behalve Legacy.

 Bij het starten van het programma krijg ik Run time error “75” en
 Path/file access error.

 Waar kan ik die error codes ook weer vinden?

 Gr.

 Gerard Hoogstraten



 Nederlandse Legacy website:
 http://www.LegacyNederlands.com

 Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
 http://www.LegacyNederlands.com/download.html

 Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
 http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

 Berichtenarchief
 : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com

--
Computer secured with McAfee
Home page: www.menso.se
Email: pme...@telia.com





Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] HOOFDLETTERS

2014-06-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
aaanpassen/schrijfwijze achternamen/eerste letter groot

Mvg,

Paul Menso.

From: Jan Verkade
Sent: Sunday, June 22, 2014 9:31 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: [Legacy-Nederlands] HOOFDLETTERS

L.S.,



Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende:

1.  Ik gebruik Legacy8 Deluxe versie en importeer gegevens vanuit een 
GEDCOM bestand.

2.  In dit GEDCOM bestand staan achternamen NIET in hoofdletters, maar 
alleen beginnend met een hoofdletter, bijvoorbeeld:
1 NAME Jan /Verkade/
2 GIVN Jan
2 SURN Verkade

3.  Geïmporteerd in Legacy8 verschijnen de achternamen vervolgens wél in 
hoofdletters, bijvoorbeeld:





4.  Waarna Legacy8 dit vervolgens zelf als probleem meldt:





Kan ik wellicht ergens het converteren naar hoofdletters uitschakelen?
Heeft Legacy8 misschien een functie om namen in hoofdletter te converteren naar 
uitsluitend eerste letter als hoofdletter?



Ik hoop dat iemand een goed advies voor me heeft.





Groeten uit Rucphen,

Jan Verkade







Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

2014-05-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
In de hulpindex staat niets over fotos bij de verwantschapscalculator.

Paul Menso.





From: Nicolette van der Veldt
Sent: Friday, May 30, 2014 6:31 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

goedendag,


Opeens krijg ik geen foto's meer bij verwantschapscalculator, ik heb alles 
nagekeken, niks veranderd gewoon opeens niks. Alleen bij de bovenste 2 personen 
een foto en bij de rest van de generaties niet,

wat kan ik nog meer doen?

Nicolette


Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

2014-05-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Hallo Ludo,

Het probleem verdwijnt niet door het aanvinken van die 2.
Ik gebruik:  8.0.0.427

Paul Menso.





From: Ludo Hubenaar
Sent: Friday, May 30, 2014 1:42 PM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

Paul,

Als, je voor het afdrukken van het verwantschapsschema bij op te nemen Items 
Media en in Velden  Plaats personen in kaders afvinkt, kun je printen zonder 
runtime error.  (zie bijlage)
Wanneer je deze hierna weer aanvinkt is de runtime nog steeds weg, en komen 
inderdaad maar 2 hoofdpersonen met foto op de lijst.

Helaas is deze fout weer terug als je Legacy opnieuw opstart. Lijkt me niet 
correct.
(Ik gebruik Legacy versie 7.5.0.278)

Ludo Hubenaar

---
From: Paul Menso
Sent: Friday, May 30, 2014 11:07 AM
To: Legacy-Nederlands@legacyusers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

Heb in de hulpindex het stuk over verwantschap en media gevonden.

Krijg een foutmelding 20002 bij het aantikken van media:

Error 20002 - LEAD error invalid bitmap handle:

If you have Legacy 8, with Legacy closed, browse into the C:\Users\user 
name\Documents\Legacy Family Tree\_AppData\Usr folder and delete the 
Legacy2.usr, Legacy5.usr, Legacy6.usr, Legacy7.usr, Legacy8.usr and Legacy9.usr 
files. There is no family data in any of these files, so deleting them does not 
delete your data. Upon start up, Legacy will recreate the files to their 
default settings.

Browse into the C:\Program Files\Legacy folder and delete the Legacy.exe file.

Run the Legacy update, which will replace the files you delete with new ones. 
Please visit http://www.legacyfamilytree.com/DownloadUpdate.asp. When the 
update is finished, Legacy will open.


Heb dit gedaan, maar de fout verdwijnt niet.

Paul Menso.



From: Paul Menso
Sent: Friday, May 30, 2014 10:48 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

In de hulpindex staat niets over fotos bij de verwantschapscalculator.

Paul Menso.



From: Nicolette van der Veldt
Sent: Friday, May 30, 2014 6:31 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

goedendag,


Opeens krijg ik geen foto's meer bij verwantschapscalculator, ik heb alles 
nagekeken, niks veranderd gewoon opeens niks. Alleen bij de bovenste 2 personen 
een foto en bij de rest van de generaties niet,

wat kan ik nog meer doen?

Nicolette


Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com


Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com


Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com


Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

2014-05-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Probleem opgelost met de hulp van Michele, Technical Support, Legacy Family 
Tree.

Plan C.You are going to have to uninstall and then reinstall Legacy.  This 
will replace the actual program files.

1) Before you start, backup your files to a safe place, somewhere NOT in one of 
the Legacy folders.  You won't need your backup because the uninstall does not 
remove the data files or the media files but it is always better safe than 
sorry.  Now close Legacy.

2) Here are the uninstall directions.  
http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00677/12/Install-Uninstall/How-do-I-uninstall-Legacy-Family-Tree-8.0.html

3) Now download/reinstall from here 
http://www.legacyfamilytree.com/DownloadLegacy.asp  You will be downloading the 
free standard version.  Your license file does not uninstall so when you open 
Legacy it should already be the Deluxe version.  If not, we can simply unlock 
it again using your customer number.  Before you update, make sure you 
temporarily disable your antivirus/anti-spyware/firewall software as well as 
shut down any other Windows programs that are running.

4) Open Legacy and start using it.  See if the error is now gone.


Paul Menso.


From: Paul Menso
Sent: Friday, May 30, 2014 2:29 PM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

Hallo Ludo,

Het probleem verdwijnt niet door het aanvinken van die 2.
Ik gebruik:  8.0.0.427

Paul Menso.





From: Ludo Hubenaar
Sent: Friday, May 30, 2014 1:42 PM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

Paul,

Als, je voor het afdrukken van het verwantschapsschema bij op te nemen Items 
Media en in Velden  Plaats personen in kaders afvinkt, kun je printen zonder 
runtime error.  (zie bijlage)
Wanneer je deze hierna weer aanvinkt is de runtime nog steeds weg, en komen 
inderdaad maar 2 hoofdpersonen met foto op de lijst.

Helaas is deze fout weer terug als je Legacy opnieuw opstart. Lijkt me niet 
correct.
(Ik gebruik Legacy versie 7.5.0.278)

Ludo Hubenaar

---
From: Paul Menso
Sent: Friday, May 30, 2014 11:07 AM
To: Legacy-Nederlands@legacyusers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

Heb in de hulpindex het stuk over verwantschap en media gevonden.

Krijg een foutmelding 20002 bij het aantikken van media:

Error 20002 - LEAD error invalid bitmap handle:

If you have Legacy 8, with Legacy closed, browse into the C:\Users\user 
name\Documents\Legacy Family Tree\_AppData\Usr folder and delete the 
Legacy2.usr, Legacy5.usr, Legacy6.usr, Legacy7.usr, Legacy8.usr and Legacy9.usr 
files. There is no family data in any of these files, so deleting them does not 
delete your data. Upon start up, Legacy will recreate the files to their 
default settings.

Browse into the C:\Program Files\Legacy folder and delete the Legacy.exe file.

Run the Legacy update, which will replace the files you delete with new ones. 
Please visit http://www.legacyfamilytree.com/DownloadUpdate.asp. When the 
update is finished, Legacy will open.


Heb dit gedaan, maar de fout verdwijnt niet.

Paul Menso.



From: Paul Menso
Sent: Friday, May 30, 2014 10:48 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

In de hulpindex staat niets over fotos bij de verwantschapscalculator.

Paul Menso.



From: Nicolette van der Veldt
Sent: Friday, May 30, 2014 6:31 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: [Legacy-Nederlands] verwantschapscalculator

goedendag,


Opeens krijg ik geen foto's meer bij verwantschapscalculator, ik heb alles 
nagekeken, niks veranderd gewoon opeens niks. Alleen bij de bovenste 2 personen 
een foto en bij de rest van de generaties niet,

wat kan ik nog meer doen?

Nicolette


Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com


Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com


Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com


Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord

Re: [Legacy-Nederlands] verwijdering legacy.exe

2014-03-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Normaal kun je in je virusprogramma goedkeuren welke programmas OK zijn.

Paul Menso.

From: Evert van Dijken
Sent: Tuesday, March 11, 2014 11:29 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] verwijdering legacy.exe

Contact opnemen met de makers van je virusprogramma en meedelen dat legacy.exe 
geen schadelijk programma is.

Evert




Op 11 maart 2014 10:43 schreef outlookmail pietersw...@outlook.com:

  Beste Legacy gebruikers,
  Heb net de nieuwste versie van legacy8 gedownload.Werd normaal opgestart en 
plotseling gooide mijn beveiligingsprogramma legacy.exe eruit (schadelijke 
onderdelen gevonden)
  Wat nu?Wie kan me helpen?
  Pieter Swede


  Nederlandse Legacy website:
  http://www.LegacyNederlands.com

  Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
  http://www.LegacyNederlands.com/download.html

  Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
  http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

  Berichtenarchief : 
http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



[Legacy-Nederlands] Doopgetuigen

2014-02-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Waarom komen de doopgetuigen niet voor op het rapport “Persoonblad?

Paul Menso



Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] Registreren van getuigen bij gebeurtenissen (geboorte, overlijden,......)

2014-02-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
In welk rapport komt dan de doopgetuige voor als de doop gedeeld wordt?

Paul Menso.
From: Evert van Dijken
Sent: Tuesday, February 25, 2014 10:45 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Registreren van getuigen bij gebeurtenissen 
(geboorte, overlijden,..)

Of op de knop Delen in het Persoonsgegevensscherm en daarna weer op de Helpknop.

In de Help-index zit nog geen koppeling naar Delen, Deel, Feiten delen, of 
Gedeeld feit. Als je echter op de Zoekentab klikt en op Delen zoekt vind je 
ook genoeg informatie.

Evert




Op 25 februari 2014 10:40 schreef Evert van Dijken evert...@gmail.com:

  Klik op de knop Deel in het huwelijksinformatiescherm en dan op de Helpknop, 
daar vind je meer informatie.

  Evert




  Op 25 februari 2014 10:34 schreef Irma Lommen - Salden irmalom...@home.nl:


Hi Bert,
Kan geen uitleg vinden over 'gedeeld feit'.
Waar vind ik deze optie en wat houd het in?

Gr,

Irma

Irma Lommen - Salden
irmalom...@home.nl
www.limburgemigrant.nl




-Oorspronkelijk bericht-
Van: Bert van Kootwijk [mailto:vank...@hetnet.nl]
Verzonden: dinsdag 25 februari 2014 10:22
Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Registreren van getuigen bij 
gebeurtenissen (geboorte, overlijden,..)


Je kunt er ook een apart feit voor aanmaken.

In versie 8 kan je voor getuigen gebruik maken van de nieuwe functie:
Gedeeld feit.

Bert


L. Koldijk schreef op 25-2-2014 9:36:
 Hallo,
 Ik zat daar ook een beetje mee, maar ik zet de getuigen nu bij
 notities huwelijk. En bij de doop zet ik het bij doop notities.
 Het had mooier gekund als er een apart vak voor is, maar dat heb ik
 nog niet kunnen ontdekken.
 succes
 Louise


 Op 24 februari 2014 19:01 schreef Luc Sleeckx luc.slee...@gmail.com
 mailto:luc.slee...@gmail.com:

 Beste,

 Momenteel gebruik ik nog Legacy 7.5 Deluxe, ik wacht nog even af
 om over te stappen naar de nieuwe versie 8.  Maar kan iemand me
 misschien eens op weg helpen om de getuigen bij gebeurtenissen
 correct in Legacy in te brengen.

 Ik ken het programma zeker nog niet door en door, en kon tot op
 heden nog niet vinden hoe ik bijvoorbeeld op een correcte manier
 de 4 getuigen bij een huwelijk aan die gebeurtenis koppel.

 Ik zou het erg appreciëren als iemand me hierbij kon wegwijs maken.

 Dank bij voorbaat,

 Luc Sleeckx
 Deinze - Belgie
 luc.slee...@gmail.com mailto:luc.slee...@gmail.com



 Nederlandse Legacy website:
 http://www.LegacyNederlands.com

 Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
 http://www.LegacyNederlands.com/download.html

 Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
 http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

 Berichtenarchief :
 http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




 --
 Stichting Aap kan uw Air Miles goed gebruiken, kijk op www.aap.nl
 http://www.aap.nl/ !
 www.borduurpatronen.nl http://www.borduurpatronen.nl/


 Nederlandse Legacy website:
 http://www.LegacyNederlands.com

 Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
 http://www.LegacyNederlands.com/download.html

 Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
 http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

 Berichtenarchief
 : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com


---
Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! 
Antivirus-bescherming actief is.
http://www.avast.com





Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : 
http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com








Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : 
http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com







Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord

Re: [Legacy-Nederlands] Runtime error

2014-01-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Kijk hier eens:

http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00205/11/Error-Messages-Problems/Error-5-Invalid-procedure-call.html

Paul Menso

From: Frits
Sent: Tuesday, January 21, 2014 4:58 PM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: [Legacy-Nederlands] Runtime error

Goedemiddag,

Twee weken geleden versie 8 geinstalleerd.
Uitgeprobeerd en mijn daarna mijn besttand uit 7 geinstalleerd.
Alles werkt volgens mij goed.
Alleen krijg ik sinds gister elke keer als ik in de index werk een foutmelding: 
Runtime error 5 Invalid procedure or argument
En als ik dan op het venstertje klik gaat legacy uit.
Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groeten,
Frits Lammers



Ik gebruik de gratis versie van SPAMfighter
7922 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd.

Uw PC enorm traag? Klik voor de oplossing!

Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



[Legacy-Nederlands] file-naam Legacy charting

2014-01-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Bij het maken van een Legacy charting file krijgt de file de naam .lwcx in 
Legacy 8.
In legacy 7 was dat .lwc.

De file .lwcx kan ik niet openen.
De file .lwc kan ik wel openen.

Hebben anderen ook dit probleem?

Paul Menso.



Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] file-naam Legacy charting

2014-01-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Ik kan het nu openen via Legacy charting in Legacy 8
Bij het openen via de file wordt Legacy charting in Legacy 7 geopend.
Ik moet dus waarschijnlijk Legacy 7 van mijn computer weghalen om het probleem 
te voorkomen.

Paul Menso.



Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat Legacy 8

2013-12-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Ik gebruik 1680x1050 en het probleem is er.

Paul Menso.


From: Bert van Kootwijk
Sent: Sunday, December 01, 2013 11:16 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat Legacy 8

Ik moet corrigeren. Het blijkt nooit opgelost te zijn...

Het volgende kwam boven water drijven:

Je ziet het met de default instellingen (bij een nieuwe installatie 
bijvoorbeeld) bij een bepaalde resolutie 1920 x 1080 (veel gebruikt op laptops).
Het is misschien wel tien keer gemeld, maar er werd niets mee gedaan.
De oplossing (workaround) is om het scherm iets groter of iets kleiner te maken.

Bert






Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat Legacy 8

2013-12-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Het probleem is er met 1680x1050.
Het probleem is er niet met andere instellingen.
1680x1050 is een goede instelling voor een 22” scherm.

Paul Menso.


From: Bert van Kootwijk
Sent: Sunday, December 01, 2013 11:29 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat Legacy 8

En met andere instellingen?

Bert

Paul Menso schreef op 1-12-2013 11:23:

  Ik gebruik 1680x1050 en het probleem is er.
  Â
  Paul Menso.
  Â
  Â
  From: Bert van Kootwijk
  Sent: Sunday, December 01, 2013 11:16 AM
  To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
  Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat Legacy 8
  Â
  Ik moet corrigeren. Het blijkt nooit opgelost te zijn...

  Het volgende kwam boven water drijven:

  Je ziet het met de default instellingen (bij een nieuwe installatie 
bijvoorbeeld) bij een bepaalde resolutie 1920 x 1080 (veel gebruikt op laptops).
  Het is misschien wel tien keer gemeld, maar er werd niets mee gedaan.
  De oplossing (workaround) is om het scherm iets groter of iets kleiner te 
maken.

  Bert





  Nederlandse Legacy website:
  http://www.LegacyNederlands.com

  Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
  http://www.LegacyNederlands.com/download.html

  Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
  http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

  Berichtenarchief :Â 
http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com






Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus 
actief is.




Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat Legacy 8

2013-12-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Ik gebruik Arial als schermlettertyp.

Mijn scherm heeft als maximale resolutie 1680x1050 (Packard Bell Viseo224Ws)

Paul.

From: Bert van Kootwijk
Sent: Sunday, December 01, 2013 12:17 PM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat Legacy 8

Ik zie dat er ook kleine veranderingen optreden bij verschillende lettertypes. 
Wat heb jij voor lettertype?
Ik heb ook en 22 scherm, waarbij de aanbevolen resolutie 1920 x 1080 is. Geen 
probleem. Ook bij 1680 x 1050 niet.Â

Bert

Paul Menso schreef op 1-12-2013 11:50:

  Het probleem is er met 1680x1050.
  Het probleem is er niet met andere instellingen.
  1680x1050 is een goede instelling voor een 22” scherm.
  Â
  Paul Menso.
  Â
  Â
  From: Bert van Kootwijk
  Sent: Sunday, December 01, 2013 11:29 AM
  To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
  Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat Legacy 8
  Â
  En met andere instellingen?

  Bert

  Paul Menso schreef op 1-12-2013 11:23:

Ik gebruik 1680x1050 en het probleem is er.
Â
Paul Menso.
Â
Â
From: Bert van Kootwijk
Sent: Sunday, December 01, 2013 11:16 AM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat Legacy 8
Â
Ik moet corrigeren. Het blijkt nooit opgelost te zijn...

Het volgende kwam boven water drijven:

Je ziet het met de default instellingen (bij een nieuwe installatie 
bijvoorbeeld) bij een bepaalde resolutie 1920 x 1080 (veel gebruikt op laptops).
Het is misschien wel tien keer gemeld, maar er werd niets mee gedaan.
De oplossing (workaround) is om het scherm iets groter of iets kleiner te 
maken.

Bert





Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief :Â 
http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com





--
  Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! 
Antivirus actief is.




  Nederlandse Legacy website:
  http://www.LegacyNederlands.com

  Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
  http://www.LegacyNederlands.com/download.html

  Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
  http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

  Berichtenarchief : 
http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



  Nederlandse Legacy website:
  http://www.LegacyNederlands.com

  Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
  http://www.LegacyNederlands.com/download.html

  Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
  http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

  Berichtenarchief :Â 
http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com






Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus 
actief is.




Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Re: [Legacy-Nederlands] Probleem bij herinstallatie

2013-08-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
http://www.legacyfamilytree.com/helpDLL-OCXerrors.asp#Error 339 in Widows
Vista

Misschien dit?

-Ursprungligt meddelande-
From: Barbara Touburg
Sent: Wednesday, August 21, 2013 6:57 PM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: Re: [Legacy-Nederlands] Probleem bij herinstallatie

Het vervolg: een ramp. Windows 7 wou vandaag niet starten. Ik heb
opgestart in de veilige modus en hij bleef hangen bij classpnp. Daarna
nog een keer gestart en reparatie van Windows gedaan (weet niet meer hoe
ik daar ben gekomen). Daarna nog een keer gestart en systeemherstel
uitgevoerd. Tijdens die procedure is Legacy verwijderd. Het gekke is dat
het programma nog steeds op de harde schijf staat, maar niet meer wil
starten. Ik krijg o.a. de foutmelding Runtime error 339: component
Comdlg32.ocx or one of its dependencies not correcctly registered. A
file is missing or invalid.
Gisteravond liep Legacy zonder problemen! Weet iemand raad?




Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy7):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief :
http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com






Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy7):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com





Re: [Legacy-Nederlands] Invoeren van volgordenummer

2013-08-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Als je in het voornaamveld “Jacob I” schrijft dan komt dit mee in de 
foutenlijst van mogelijke problem.
Wat is juist?
Misschien iets voor het Legacy team?
Paul Menso.



Paul,

Zelf ben ik in mijn stamboom dit nog niet tegengekomen, maar ik werk bij het 
invoeren van namen in Legacy op de volgende manier:

- ik gebruik het veld  voornaam alleen voor de officiële voornaam/voornamen 
(dus de naam op de geboorteakte/doopinschrijving/o.i.d.).
- heb ik nog geen geboorteakte, maar wel al een voornaam, dan noteer ik deze in 
het veld  voornaam, tevens maak ik een taak aan om te gaan zoeken naar de 
officiële voornaam (evt. zou je ook iets in de notities kunnen zetten). Vind ik 
later de officiële naam, dan verhuisd de al ingevulde naam naar de aliassen.
- alle andere namen, zoals roepnaam, etc. noteer ik bij de aliassen (met 
bronvermelding).

In het geval wat jij beschrijft zou ik het als volgt oplossen:

- is  Jacob I de officiële naam (volgens geboorteakte/doopinschrijving/o.i.d.) 
dan invullen in het veld  voornaam (met bronvermelding)
- is het geen officiële voornaam, dan opnemen als  alias (ook met 
bronvermelding).

Het veld prefix en suffix gebruik ik alleen voor titels.

Ik hoop dat je iets aan mijn werkwijze hebt, al zal iedereen het natuurlijk op 
zijn of haar eigen manier oplossen.

Hillie Plantinga





Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy7):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com




Re: [Legacy-Nederlands] Ineens vreemde datum

2012-12-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Menso
Dis geen bug.
Veranderen in opties/aanpassen/datums
Afvinken dubbele datums

Mvg.
Paul Menso

From: Sven Vermaete
Sent: Thursday, December 13, 2012 6:22 PM
To: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Subject: RE: [Legacy-Nederlands] Ineens vreemde datum

Ik hoop dat ze binnenkort legacy eens updaten zodat die bug daar uit is, want 
het is enorm vervelend.





Van: Bert van Kootwijk [mailto:vank...@hetnet.nl]
Verzonden: donderdag 13 december 2012 13:56
Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Ineens vreemde datum



Dit is Dubbele Datering.

Zie de Help voor een aantal artikelen hierover.

Bert

Op 13-12-2012 13:45, Frits Klein Egelink schreef:

  Gisteren ondekte ik dat de geboorte of andere datum hier en daar vreemd 
uitzien 23 Feb 1697/98

  Ik kan het niet wijzigen alleen wanneer ik de dag of maand erafhaal.

  m.v.g Frits klein Egelink



  Nederlandse Legacy website:
  http://www.LegacyNederlands.com

  Downloadpagina (wachtwoord: legacy7):
  http://www.LegacyNederlands.com/download.html

  Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
  http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

  Berichtenarchief :Â 
http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com





Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy7):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com



Nederlandse Legacy website:
http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy7):
http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:
http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com





Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy7):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com