Re: [python] Vkladani listu do SQL prikazu

2008-08-15 Tema obsahu superman
V každé databázi jde zkonstruovat nebezpečný příkaz, v naprosto každé. I té vaší dospělejší databázi. Je to o to snažší, že jen málokdo zná úplnou syntaxi SQL pro daný databázový stroj, a jeho zákoutí. A databáze nic nekontroluje, pro ní tím, že jste se přihlásil, a tím, že máte potřebná práva

Re: [python] Prosím, poraďte mi, jak vytvoři t exe soubor

2008-08-08 Tema obsahu superman
Dobrý den, pomocí py2exe. Nejjednodušeji to lze takto: 1) Vytvoříte soubor setup.py, který může vypadat asi takto (verze pro konzolový program): --- obsah souboru setup.py --(zde odstřihněte :-) )- from distutils.core import setup import py2exe setup( options =

Re: [python] Prosím, poraďte mi, jak vytvoři t exe soubor

2008-08-08 Tema obsahu superman
Daleko důležitější FAQ: py2exe je prasečina, která prostě jen natvrdo prohledává řádky s import a vkládá je do souboru. Důsledek 1: Pokud někdo importuje dynamicky, pak py2exe to nezjistí a modul do exe nepřidá a je třeba mu to ručně říct, že tam patří. Důsledek 2: Pokud je někdy v podmínkách

Re: [python] spousteni skriptu s admin pravy

2008-08-08 Tema obsahu superman
A nedá se jednoduše nastavit souboru příznak pro propůjčení práv roota? Miloslav Ponkrác Jan Fuchs napsal(a): Zdravím, sudo samozřejmě uspěje i u lidí, jak říkáš: konzole se štítících. a) pomocí příkazu visudo přidat následující řádek do /etc/sudoers: brachaALL=(ALL)

Re: [python] pause python thread

2008-08-05 Tema obsahu superman
Ano a od toho existují synchronizační objekty, jako jsou mutexy, semafory, události, a řada dalších. Kromě toho se dá thread synchronizovat asi tak padesáti tisíci způsoby šikovným využitím přirozeného pozastavování threadů při různých operací jádrem operačního systému a řada dalších triků.

Re: [python] pause python thread

2008-08-05 Tema obsahu superman
Ještě bych chtěl upřesnit, že uspání pomocí sleep nezatíží procesor vůbec. Po dobu uspání thread nedostává procesorový čas, a tudíž nikterak procesor nezatěžuje. Pokud je skutečně Vaším cílem počkat 10 minut, pak sleep je to nejlepší možné řešení, které můžete použít. Pokud je Vaším cílem

Re: [python] Tipy na n�vrh t��dy

2008-08-02 Tema obsahu superman
Zdravím... ...a zcela nesouhlasím. Návrhové vzory jsem nikdy neměl rád protože jsem zastáncem toho, že je vždy třeba Sice souhlasím s tím, že návrhové vzory jsou jen berlička pro Ty, kdo nemají cit pro návrh architektury, a že i bez nich se dají objekty konstruovat. Že stejně většina

Re: [python] Tipy na návrh třídy

2008-07-31 Tema obsahu superman
Dobrý den, přímo se nabízí každé třídě vyhradit speciální metodu, například getCommandText, která vrátí text, na který se reaguje. Případně to může být i property CommandText. Miloslav Ponkrác Martin Stiborský napsal(a): Zdravím, opět bych vás rád poprosil o vaše rady a zkušenosti. Jde o

Re: [python] Thread a wxpython

2008-07-16 Tema obsahu superman
A je Vám známo, že všechny grafické knihovny jsou dělány na jedno vlákno? A že neumí korektně zacházet s tím, když jim ve více vláknech ovládáte grafické objekty? A pokud ano, tak se to musí speciálně ošetřovat, a není to úplně snadné? Ono totiž udělat multithreadovou knihovnu nese značnou

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-07-02 Tema obsahu superman
Ano, přesně tak. Tímto u mě superman ztratil důvěru. Důvěrou myslím, že když něco nebudu vědět, a budu se muset spolehnout na můj úsudek, odhad či intuici, raději se přikloním k názoru opačné strany. V tomto případě tedy důvěřuji více Guidovi než jemu. Tím samozřejmě neříkám, že

Re: [python] MySQL - nativní rozhraní pro Python

2008-07-02 Tema obsahu superman
možností oproti DB API u MySQL databáze. Každopádně moc děkuji za tip. Miloslav Ponkrác Věroslav Kaplan napsal(a): 2008/6/28 superman [EMAIL PROTECTED]: Dobrý den, když pracuji s MySQL v Pythonu, tak obvykle přes standardní DB API Pythonu. Bohužel MySQL je v leččems trochu nestandardní a řadu

Re: [python] MySQL - nativní rozhraní pro Python

2008-07-01 Tema obsahu superman
On je základní problém, že databáze jsou relační, zatímco neustále se různé frameworky snaží z toho udělat objektový přístup. A rozdíl mezi těmito dvěma pojetí je tak značný, že objektový přístup nemůže být efektivní. Ale zase - každý luxus něco stojí a je třeba vědět, zda se vyplatí, nebo

Re: [python] MySQL - nativní rozhraní pro Python

2008-06-30 Tema obsahu superman
Wrapper a interface je obrovský rozdíl! Interface je jen způsob komunikace mezi dvěma systémy, tedy dá se říct virtuální popis toho, jak se bude komunikovat. Wrapper je zase převodník, nebo jak se v hw světě říká redukce z jednoho interface na jiný interface, a není to popis, ale implementace

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-30 Tema obsahu superman
Stále mě nabádáte, abych si našel nějaká fakta. Taky byste to měl někdy zkusit. Ale souhlasím s tím, že by Python mohl běžet ještě rychleji, což dokazuje třeba Psyco. Já to zkusil, právě proto píšu to co píšu. Navíc pomalost Pythonu je logická už z principu jazyka a z principu runtime.

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-28 Tema obsahu superman
[EMAIL PROTECTED] napsal(a): Pravdu nemá nikdo, je to pouze věc názoru Ovšem je velmi pošetilé pravdu dokazovat na základě nás mnógo. Buďte si jistí, že i když se celá komunita na 100% sjednotí na tom, že gravitační konstanta bude 30, že realita se tím řídit nebude :-) Miloslav

[python] MySQL - nativní rozhraní pro Python

2008-06-28 Tema obsahu superman
Dobrý den, když pracuji s MySQL v Pythonu, tak obvykle přes standardní DB API Pythonu. Bohužel MySQL je v leččems trochu nestandardní a řadu věcí je lépe dělat přes nativní API. Existuje pro Python nějaký wrapper pro nativní API, nebo jiná knihovna? Možná jsem špatně hledal, nevím... Děkuji

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-27 Tema obsahu superman
Pavel Kosina napsal(a): superman napsal(a): Ano jsou. Stejně tak jako reakce na Hitlera u miliónu Němců byly také povětšinou pozitivní například. Ale no tak. Já vím, je to těžké, když ostatní nechápou moji pravdu, ale toto prosím ne. Stačí. Ale no tak. Jasně jsem

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-26 Tema obsahu superman
C++ je! pokračovatelem C. Přirozeným, nebo nepřirozeným ale je. Že se Stroustrup nechal inspirovat jinými jazyky je tak nějak jasné. Protože proto asi C měnil, že nemá objekty, že nemá proudy a tak. A C++ je zpětně kompatabilní, zvláště u vás mě překvapuje, že tvrdíte opak. Rozdíl je pouze v

Re: [python] doplnek k firefoxu

2008-06-26 Tema obsahu superman
V C++, dycinky v C++. :-) Miloslav Ponkrác Bystroushaak napsal(a): OT: Můžu se zeptat v jakém jazyku se doplňky do FF píšou? ___ Python mailing list Python@py.cz http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-26 Tema obsahu superman
Ano, jak tu někdo uváděl - záruky jsou někdy buzzword. Nicméně této změně rozumím, protože je to snaha optimalizovat Oracle na lepší výkon. Myslím, že už jsem to tu někdy napsal - jakmile potřebujete optimalizovat na rychlost, jde všechno hezké stranou - udržovatelnost, kompatibilita,

Re: [python] pygame? , vyber kniznice

2008-06-26 Tema obsahu superman
taktiez ma zaujima, ze ci windowsovski programatori robia v nejakej multiplatformovej kniznici, alebo v niecom cisto len pre windows? He he, he he. Typický Windows programátor moc v Pythonu nepíše :-) A pokud ano, tak většinou nasadí wxWindgets a opovrhuje Qt, protože Windows

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-26 Tema obsahu superman
Python je jazyk, který se používá v rychlostně kritických aplikacích. Né úplně doslova, nejnáročnější komponenty se píší v C případně C++ a Python slouží jako nástavba pro rychlý vývoj s těmito komponentami. Sám to popíráte - Python se nepoužívá v rychlostně kritických aplikacích,

[python] Obecná rada

2008-06-26 Tema obsahu superman
Asi to chce obecnou radu: 1) Programování her chce jiné věci, než programování grafických aplikací. 2) Programování grafických aplikací v herních knihovnách je ukrutně pomalé a výsledek je hnusný. Závěr: Na používání her se většinou používají dost odlišné knihovny oproti programování běžných

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Já osobně bych panu Rossumovi doporučoval, aby ideálně každý měsíc neustále něco z Pythonu vyhazoval, aby držel programátory ve střehu. Není nic zábavnějšího, než když se Vám nekompatibilně mění syntaxe jazyka pod rukama. Programátor si nemůže přát nic lepšího, než po večerech místo času s

[python] Validátor odkazů od W3C

2008-06-25 Tema obsahu superman
A nestačí použít validátor odkazů, který je na strákách W3C komise? Podle mě funguje dost dobře a proč ho nahrazovat? Miloslav Ponkrác Ondrej Beranek napsal(a): Jde mi o to, ze chci udelat kontrolovatko platnosti odkazu uvedenych na strance. takze najedu na web, skript si aktualni stranku

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Ač tvé pocity mohu chápat, rozumím i pohnutkám Guida. A na druhou stranu, jestli jsem to tedy pochopil správně, tak všechny tyto změny se netýkají pythonu. Ale pythonu 3000. Což mi přijde naopak velice sympatické. Je zde jasná hranice. Kdy na jednu stranu není svazován nutností o

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Jen bych doplnil, že Python 2.6 umožní zobrazit upozornění při použití konstrukcí nekompatibilních s Python 3000, tudíž přechod bude velmi příjemný a lze se přizpůsobit průběžně. A taková otázka: Jak je to s kódy, které vývojář napsal před 2.6? Oni Pythonisti počítají pouze s tím, že kódy

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Jak dlouho? Jak dlouho bude k dispozici starší Python a všechny knihovny ve verzích ke staršímu Pythonu? Opravdu si myslíte, že to někdo bude dlouho udržovat? Miloslav Ponkrác Ja teda nevim, ale preci neni problem provozovat vice verzi python. Tak se proste starsi kod pusti pod starsim

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Má svojí hračku a chce si hrát - to je hlavní pohnutka pana Guida. A protože je mu jasné, že tuhle pohnutku by Pythonistům říci naplno nemohl - je třeba jí schovat za dobré úmysly. Třeba za to, že chce zlepšovat Python, nebo jiné výmysly. Miloslav Ponkrác Jaké jsou to ty (tak důležité)

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Proč by musel být každý projekt neustále přepisován? Ba právě naopak!!! Betonově stabilní programy a kód získáte tak, že máte mnoho let nepřepisované programy, do kterých se zasáhne jen v případě nalezené chyby, jinak ne! Dotaz: Jak moc byste věřili letadlu a byli ochotní s ním letět, kdybyste

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Zajímavé je, že stálice a hvězdy na nebi programovacích jazyků jsou Ty, které to nedělají. Evidentně Rossumův postup neprospívá jazykům. Teoreticky si můžete myslet co chcete, ale v praxi se Rossumův postup ukazuje jako spolehlivý postup, jak jazyk poslat do kolen a na dno. Podívejte se do

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Ano, a starší verze Pythonu bez toho, aby jí někdo udržoval bude běhat na dalších verzích operačních systémů? Budou běhat s novějšími, i budoucími verzemi databází? Internetových protokolů? Ono je potřeba si uvědomit, že okolí Pythonu se mění a neudržovaný Python runtime vyhodí ze hry coby

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
V assembleru neni moc co noveho vymyslet a i ostatni se vyviji. Vzdy Python se od ostatnich jazyku co do vyvoje nikdy moc nelisil, proste sel svouji cestou vyvoje. Jedinne co je jinak je proste chut udelat cistku. Assembler se dost vyvíjí :-) Divil byste se, jaké změny jsou teď právě na

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Měl bych tu přirovnání: C a C++. Ačkoliv C++ je zpětně kompatabilní, není zcela. Některé Cčkovské konstrukce v C++ použít nemůžete. C a C++ jsou dva různé programovací jazyky. Nechápu, proč srovnáváte kompatibilitu mezi nimi. Srovnává snad někdo kompatiblitu Javy a Pythonu třeba?

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
superman wrote: Dotaz: Proč v kosmonautice se stále používá 20 i více let starý hw Protoze jsou zname jeho chyby a napr. odolnost proti ruznym formam kosmickeho zareni. Jinak řečeno, přepisování hw/sw by nebyla v tomto případě moc výhra. Kdyz uz jsme v tom, tupe

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Ale hlavně nechápu, že vám nevadí, že se nekompatibilně změní databáze, internetové protokoly, atd., ale že se vyvyne a změní taky Pathon je problém. Ano? Já tedy nevím o databázi, která by nekompatibilně změnila API, nebo SQL. Stejně tak nevím o tom, že by se TCP/IP protokoly nějak

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Ale nikdo nikdy linux kernel nepřepsal, a stále je tam obrovská spousta věcí z prvních dob. Přepisuje se jenom část a také se přidávají nové featury. No, kdyz ma napr. patch na 2.6.25 oproti 2.6.24 50MB(!), tak tomu nemohu rikat stabilni SW :). Ani pokud by třeba (teď vím, že

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Jan Bednařík napsal(a): Dne 25. červen 2008 18:22 superman [EMAIL PROTECTED] napsal(a): Ale hlavně nechápu, že vám nevadí, že se nekompatibilně změní databáze, internetové protokoly, atd., ale že se vyvyne a změní taky Pathon je problém. Ano? Já tedy nevím o databázi, která

Re: [python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

2008-06-25 Tema obsahu superman
Mám tři otázky: Četl jste, jaké změny se chystají (všechny)? Víte o existenci Python 2.6 a máte představu o tom, jak by měl probíhat přechod na Python 3000? Když už se dělá spousta zásadních a užitečných změn, které nejsou zpětně kompatibilní, je takový problém, když se přitom udělá pár

Re: [python] praca s textom

2008-06-23 Tema obsahu superman
A Blesk, Spy a Aha čte nejvíce čtenářů ze všech plátků, takže jsou to analogicky podle Vaší argumentace nejkvalitnější a nejpravdivější noviny. MySQL není profesionální databáze, to je nad Slunce jasné. Stačí, když si s nějakou skutečnou databází něco začnete a pochopíte. Mimochodem, já jsem

Re: [python] POZOR NA NEŽÁDOUCÍ VLIVY

2008-06-23 Tema obsahu superman
Stačí soubor přejmenovat - změnit mu příponu a dojde. Myslím, že kdybych sám vytvářel projekt podobný gmailu, udělám totéž - zakážu spustitelné přílohy. Po zakázání spustitelných příloh mail server přestane být lákavým cílem pro obrovské množství spammerů. Pro ně je mail server na nic, když

Re: [python] praca s textom

2008-06-23 Tema obsahu superman
Já jsem si na escapování uvnitř SQL řetězců napsal vlastní Python funkci. Je to velmi jednoduché, stačí si otevřít MySQL manuál a zjistíte, že několik málo znaků je potřeba nahradit jinými řetězci, takže to byla rychlovka. Pravda, nejdříve mě zklamalo to, že jsem v Pythonu nenašel žádnou

Re: [python] praca s textom

2008-06-22 Tema obsahu superman
Prepared statements byly původně zamýšlené pro opakované posílání stejných SQL příkazů, které se liší jen v několika konstantách. Výhodou bylo, že databázový stroj je jednou zparsoval, a jednou pro ně zpracoval prováděcí plán a při opakovaných provedeních pak pouze rozjel akci bez zdržování.

Re: [python] POZOR NA NEŽÁDOUCÍ VLIVY

2008-06-22 Tema obsahu superman
[EMAIL PROTECTED] napsal(a): Já osobně doporučuji nepoužívat mail od volny.cz ale od seznam.cz kde je spam filtr samozřejmostí.. A chyba není u tebe ale na py.cz kde by měl být spam filtr... Myslíte ten seznam.cz, který má velmi často výpadky a technické problémy, a když někomu mailuji

Re: [python] POZOR NA NEŽÁDOUCÍ VLIVY

2008-06-22 Tema obsahu superman
Tak nikdo jiný, než seznam.cz nemá tak časté technické výpadky jako seznam.cz, co se týká mailových serverů. Jinak já používám primárně gmail, a jestli je JavaScriptový mě je jedno, protože s maily pracuji normální mailovým klientem (tedy běžný programem) přes POP3/IMAP protokoly a webové

Re: [python] praca s textom

2008-06-22 Tema obsahu superman
2) trosku offtopic: nemali by sa potom prepared statements pouzivat jako normalne v PHPcku? preco kazdy(koho poznam) pouziva miesto toho radsej addslashes()? Prepared statement nejsou náhrada escapování znaků v SQL stringách. K tomu neslouží a nikdy nesloužily. Pokud se tak používají, tak to

Re: [python] praca s textom

2008-06-22 Tema obsahu superman
MySQL - byla běžně 10x rychlejší v databázových operacích, než MySQL. A to ještě Sybase ASA není nic moc v databázovém světě. Miloslav Ponkrác Jan Kundrát napsal(a): superman wrote: Jinak odpověď je to také otázkou zvyku. MySQL velmi dlouho prepared statement vůbec nepodporovala, a mysql

Re: [python] pspad kompilace

2008-06-21 Tema obsahu superman
Děkuji náčelníku, že jsi se mě zastal :-) Já osobně si myslím, že get/set metody v Pythonu je absolutní pitomost, a že to tak krásný a schopný jazyk, jakým Python je opravdu nemá zapotřebí. Nevidím jedinou výhodu používání get/set metod v Pythonu - ani jedinou, kromě toho že správný Javista

Re: [python] jak uložit program?

2008-06-18 Tema obsahu superman
Zdravím, dnes se naprosté základy programování prakticky nikde nevysvětlují, zatímco dříve bylo knížek na každém rohu. Je to tak, že dnes se zavádí přístup nepotřebujete to vědět a zbytečně by Vás to zatěžovalo. Chtěl bych Tě podpořit, vytrvej, bude to ok. Ale trochu jsem se podivil nad tím,

Re: [python] V cem pisete GUI

2008-06-13 Tema obsahu superman
Já osobně bych dal přednost knihovně, která Vám dává nejvíce svobody, a to Qt rozhodně není. Pokud už se člověk má učit nějakou knihovnu, měl by v rámci maximalizace užitečnost/námaha dát předsnot něčemu, co může použít všude. Qt knihovně je licenčně velmi omezena, kde jí smíte použít bez

Re: [python] V cem pisete GUI

2008-06-13 Tema obsahu superman
A proč se má člověk učit dvě knihovny? Jednu pro komerční, a jednu pro open source? (Mimochodem, Qt nemůžete použít pro open source, ale jen pro open source s přesně určenými licencemi, zejména GPL - tedy tvrzení, že u open source nemusíte licence Qt řešit je lež jako věž.). Proč mám

Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

2008-06-13 Tema obsahu superman
No vidite, a prave tohle prijde nelogicke zase mne. Pokud predefinuji tridu str, cekal bych, ze dalsi instance teto tridy bude pouzivat moji customizaci. Nerikam,ze je takove chovani prakticke, kazdopadne priklad, ktery jsem pred par dny konstruoval mel ukazat, ze ona jednotnost

Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

2008-06-13 Tema obsahu superman
Dispatcher (server), ktery spousti nekolik tisic vlaken si vytvori vlastni registracni strukturu metadat o kazdem z pustenych vlaken, kteremu pri startu (pokud je to nutne) preda referenci na jeho zaznam. Zde muze byt napriklad struktura semaforu, pripadne jineho synchronizacniho

Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

2008-06-13 Tema obsahu superman
slush napsal(a): Není v programování nic horšího, než předsudky. Tak az po tenhle bod jsem celkem souhlasil. Pokud to myslite tak, ze trpim nejakymi vyraznymi predsudky (napriklad vuci globalnim promennym), musim Vas zklamat Nic takového jsem netvrdil. I když diskutuji s Vámi, tak

Re: [python] V cem pisete GUI

2008-06-13 Tema obsahu superman
Boa constructor je ale úzce svázaný na tento tool. Generuje přímo třídy a objekty. Tudíž to co si naklikám mohu použít jen a pouze pro python. To nemluvě o skutečnosti, že když jsem Boa constructor skoušel tak se choval poněkud nevyzpytatelně. Mám pocit, že v této konferenci se mluví o

Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

2008-06-07 Tema obsahu superman
Globální proměnné nejsou prasení v rozumném počtu. Stejně tak jako leccos dalšího. V tomhle si dovolim nesouhlasit. Pokud programator potrebuje pouzit globalni promennou, udelal v navrhu datovych struktur chybu. Já tenhle názor nesdílím. Globální proměnná je zkrátka jenom datová

Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

2008-06-07 Tema obsahu superman
python jen dela, ze string je class To je úplně v pořádku co programovací jazyk předstírá, protože programovací jazyk je tu od toho. Programovací jazyk je jen syntaktický cukr nad stroják, nic jiného. class str(str): ... def zzzmojefce(self): ... return blabla ...

Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

2008-06-04 Tema obsahu superman
Já bych tohle rozhodně přečíst nedoporučoval, zlváště pokud to odkazuje na lživé materiály. Kniha Dark side of C++ je nepravdivá, autor této knihy nemá ani elementární znalosti o C++, a obsahuje spoustu faktických chyb a nepravd. Nemám důvod si myslet o autorovi, který doporučuje lživou knihu,

Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

2008-06-04 Tema obsahu superman
Já mám vůbec averzi ke všemu co potřebuje lhát pro své argumenty, a takové materiály i osoby na mě působí velmi nedůvěryhodně. Buď mám dobrou myšlenku, a pak se obvykle nepotřebuji uchylovat ke lhaní, a nebo mám myšlenku, které nevěřím, a pak se bohužel spousta lidí uchyluje ke lhaní a

Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

2008-06-04 Tema obsahu superman
degenerovanost :-). Jinak ale souhlasim v tom, ze C++ rozhodne neni jazyk pro zacatecniky. Marek 2008/6/5 superman [EMAIL PROTECTED] mailto:[EMAIL PROTECTED]: K obsahu [2] nemám co dodat, neboť postscript je pro mě nečitelný - a instalovat ghostscript nehodlám kvůli jednomu postscriptu

Re: [python] Cteni vystupu skriptu

2008-06-03 Tema obsahu superman
Přesměrovat výstup do roury a tu rouru číst, tedy pokud program vypisuje na stdout, nebo stderr. Pokud vypisuje natvrdo do konzole, pak smůla. sedo sedo napsal(a): Zdravim, mam takovyto problem. Delam GUI pro jeden script, ktery vypisuje na vystup procenta sveho behu ve tvaru 0..10..20..30

Re: [python] Uvolnění paměti

2008-05-29 Tema obsahu superman
Obávám se, že jste narazil na limit programovacích jazyků, které dělají věci automaticky. Prakticky v žádném jazyku, který striktně paměť řídí garbage collectorem není 100%ní kontrola uvolňování objektů. Můžete zkusit modul gc a metodu collect, případně nastavit meze (thresholds) pro všechny

Re: [python] Uvolnění paměti

2008-05-29 Tema obsahu superman
Takze pokud nejaky vypocet uzira pamet a zadne cisteni objektu nepomaha, hledal bych vinika jinde. Predpokladam, ze vypocty ve SciPy jsou kvuli optimalizaci psany v Ccku a jak se vsichni shodneme, napsat pametove neprustrelny C kod vyzaduje zkuseneho programatora. Takze bych spis ocistil

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-26 Tema obsahu superman
Spíš mám pocit, že dnešní jazyky jsou dneska všechny na jedno brdo. Že každý jazyk má jinou syntaxi plus pár vychytávek a zbytek už je stejný. Takže nic nového se neděje. Strašně rád vzpomínám na svá studia cca před 15 lety, kdy jsem se seznamoval s programovacími jazyky, které měly šťávu a

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-23 Tema obsahu superman
zu1234 napsal(a): 1) Vidím určité rozdíly mezi Temelínem a příručkou. Zdají se mi nezanedbatelné. Morava nezvládá příliv ozářených utečenců!!! Čechy vylidněny pythonovým spadem!!! Pythonový spad je svinstvo. Dnešní lékařská věda proti nezná obrany! 2) Už minule jsem psal že nemíním

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-23 Tema obsahu superman
slush napsal(a): Jinak řečeno, nevíme co máme dělat, ale vytyčme jak to budeme dělat. V této fázi na tom nevidím nic špatného. Diskuze o obsahu je samozřejmě nutná, to nezpochybňuji, ale myslím, že bude efektivnější, když budeme diskutovat (iterativně) nad jednotlivými body (bod =

Re: [python] Fwd: Vydání knihy o pythonu

2008-05-23 Tema obsahu superman
slush napsal(a): superman napsal: A pak zapomínáte na obrovskou výhodu kolektivní práce, kterou jako osoba nemáte. Jako osoba, když něco nezvládnete, máte smůlu. Jako kolektiv můžete selektivně přitáhnout ty lidi, kteří zvládnou to co je potřeba. Já na to naopak

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-23 Tema obsahu superman
Ano a to je to co jsem napsal jako, že je nutné udělat osnovu. Jinak Nikoliv, Vy pořád chcete slyšet bude to pro geeky, bude to pro začátečníky. Konkrétních návrhů na obsah tu už několik bylo. Problém je, že to ty lidi napsali jen do diskuze, zapadlo to - Protože v tu chvíli

Re: [python] Fwd: Vydání knihy o pythonu

2008-05-23 Tema obsahu superman
superman je prostě nesmysl. Kolektivní práce tak nefunguje, cokoliv se může kdykoliv změnit/upravit, pokud se najde někdo, ochotný dopsat zajímavou kapitolu a ostatní s tím budou souhlasit. Proč je to nesmysl? To za prvé a za druhé nikdo o zakonzervování nemluvil. Minimálně

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-22 Tema obsahu superman
U kolektivní práce je to obráceně. Až na možné výjimky se neznáme, nevíme, kdo je na jaké úrovni a kdo co zvládne. Proto je potřeba začít z druhé strany - připravit si zázemí a zkoušet, co nejlepšího z nás může vypadnout nějakým iterativním způsobem. Někdo například navrhne určitě velmi

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-22 Tema obsahu superman
slush napsal(a): Já to vidím přesně obráceně. Vytyčme: a) technologie (např. wiki - latex - PDF) b) způsob komunikace (např. IRC kanál pro online diskuzi nad problémem, samostatnou web-based diskuzi o jednotlivých kapitolách/tématech, komentování konkrétních textů v diskuzích na wiki) c)

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-21 Tema obsahu superman
Můj osobní názor je, že psát knížku v angličtině o Pythonu je blbost. Sice nemám problém jí v angličtině číst, ale není důvod. ___ Python mailing list Python@py.cz http://www.py.cz/mailman/listinfo/python

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-21 Tema obsahu superman
Nevýhoda všech knížek tohoto zaměření je v tom, že ještě než ji vydáte, už je vlastně zastaralá :-( Přesto, že základy se obvykle nemění, u Pythonu toto nebude tak docela pravda, protože Py3k dost věcí mění (třeba jedna nejzákladnější funkcí print). Pokud se někdo chce do takového

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-18 Tema obsahu superman
Znovu se ptám, pro koho ta kniha bude a čím se přesně bude zabývat? On i dům se staví od základů a nadšení je hezká věc, ale dům od střechy nepostavíte. [EMAIL PROTECTED] napsal(a): Hmm, napadlo mně že by třeba stálo za to napsat celou tu knihu na py.cz - napsat články do wiki a ty pak vydat

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-18 Tema obsahu superman
Prostě a jednoduše by se mi líbilo, aby to byla kniha, kde si každý najde to svoje. Ať už se jedná o začátečníka, nebo někoho kdo už umí programovat. Stejně tak aby ten, kdo umí hlavně webové záležitosti se naučil něco o psaní pod gtk/wx/qt. No to je právě utopie. Univerzální kniha (která

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-18 Tema obsahu superman
taktiez by som poprosil vyvarovat sa stylu pisania a la Mistrovstvi v C++(dlhe pre zaciatocnika nepotrebne a nidne veci), lebo to som asi po tyzdni vzdal(druha vec je, ze po roku to zacinam ocenovat, ale na zaciatok fakt ludi nezaujimaju vsetky detaily...) :-( Jsem lékař a chci léčit

Re: [python] Vydání knihy o pythonu

2008-05-18 Tema obsahu superman
Pro koho má kniha být? Určitě by to neměla být učebnice programování. Čtenáři by už měli mít zkušenosti s procedurálním i objektovým programováním. Ať už na teoretické úrovni nebo třeba v php. Dneska už na střední možná základní škole se dají nějaké základy programování pochytit. Tj. probral

Re: [python] [Python]=seznam objektu v QTabWidgetu

2008-04-29 Tema obsahu superman
{zde vložte příspěvek páně Supermana, který bude jistě následovat, přičemž nepochybuju, že bude poučný;)} Tak teď jsem se nasmál, tohle jsem nečekal. On je Python a C++ tak odlišný, že se to nedá srovnávat. A Qt byla původně pro C++. Navíc pro C++ je problém, že kromě všeho musíte taky

Re: [python] Zakazane uvolneni

2008-04-29 Tema obsahu superman
A pana Supermana bych (opakovane) pozadal, aby se venoval vice samotne podstate (technickych) skutecnosti a jejich vyklad ponechal na jednom kazdem laskavem ctenari. Sice mám pocit, že se víceméně snažím mluvit k tématu. Uznávám, že mám občas grafomanské sklony a stručnost není mojí silnou

Re: [python] Ukončení zaneprázdněného thread u

2008-04-24 Tema obsahu superman
Odstřelení threadu se obecně lidi brání, protože to je dost drastická věc, která mimo jiné může uvést i Váš program do neschopnosti dál pokračovat. Uvědomte si, že každý thread má svůj zásobník, a při násilném odstřelení threadu operační systém většinou zásobník neuklízí, ale nechá ho jakožto

Re: [python] for-else - wtf?

2008-04-23 Tema obsahu superman
Já osobně tyto konstrukce používat nebudu. Sice jsem o nich ani nevěděl, a jak vidím, vůbec to nevadí. Vidím, že made by Python inventor opravdu už začíná poněkud poněkud. Zlaté dobře čitelné Céčko! Zatím jsou nové konstrukce podmíněného přiřazení v Pythonu a tato konstrukce else po cyklu mým

Re: [python] for-else - wtf?

2008-04-23 Tema obsahu superman
oprava - ve větě: Zatím jsou nové konstrukce podmíněného přiřazení v Pythonu a tato konstrukce else po cyklu mým soukromým kandidátem na najpřehlednější existující zápis ze všech programovacích jazyků, co jsem za cca 20 let své praxe poznal. Správně má být slůvko NEJNEPŘEHLEDNĚJŠÍ, ale to asi

Re: [python] for-else - wtf?

2008-04-23 Tema obsahu superman
Já to nikomu neberu, klidně si to používejte do libosti, a vyjádřil jsem svůj názor, který samozřejmě nevydávám za pravdu (ostatně tady se ani k pravdě dobrat nejde). Podle mého subjektivního názoru jsou to konstrukce, která snižují čitelnost programu. Vlastně já už se ani nesměju, když čtu

Re: [python] Test vložení diskety pod windows-y

2008-04-22 Tema obsahu superman
Ano, přenastavit celý stroj kvůli jednomu programu a zničit veškeré upozorňování na vážné chyby uživateli je fajn řešení. zu1234 napsal(a): Moc Vám děkuji za ochotu to u Vás zkusit! Ale řešením problému s Exception Processing Message c013 Parameters 75b6bf9c 4 75b6bf9c 75b6bf9c je

Re: [python] Test vložení diskety pod windows-y

2008-04-22 Tema obsahu superman
A mimochodem, jak byste to řešil Vy? Uvědomil bych si, že přenositelně to napsat nejde a obalil bych si pár Win API funkcí buď sám pomocí Python C API, nebo bych použil modul win32. Pomocí Win API funkce SetErrorMode(unsigned int mode) bych nastavil režim chyb, který bych chtěl pro svůj

Re: [python] Test vložení diskety pod windows-y

2008-04-20 Tema obsahu superman
Systémové message okno je reakce Windows na to, když si nenastavíte vlastní režim ošetřování výjimek, a neodchytíte výjimku. To dělá každý program. Vše je možné nastavit. Jinak starý klasický trik je pokusit se otevřít soubor A:\NUL, který se podaří otevřit, pokud máte v mechanice disketu.

Re: [python] Problem s unicode.

2008-04-10 Tema obsahu superman
Pri cteni mne napada otazka jak tedy psat programy? Prostě Unicode nevyřešilo co mělo řešit. Ale alespoň udělalo jednu věc, že osekalo počet nutných znakových sad, které potřebujete k tomu plně vyjádřit pro všechny znaky - když jako jednu vezmete Unicode, pak pár asijských znakových sad a

Re: [python] Problem s unicode.

2008-04-07 Tema obsahu superman
Přiznám se, že jsem to víc nezkoumal - a možná, že nebudu zcela v obraze, ale měl jsem pocit, že plné zobrazení UTF-8 na Windows zařídit nejde, a že vždy je riziko výjimky. Kdykoli narazil na znak, který nešel převést do výstupní znakové sady terminálu, pak výjimka okamžitě vystřelena. A že se

Re: [python] Problem s unicode.

2008-04-07 Tema obsahu superman
Jinak terminály pod Linuxem bývají dnes utf-8, pod Windows cp852, takže Bohužel pro Windows není to pravidlo - možná v češtině ve Windows ano. Takže kód počítající s tímto kódováním může taky špatně dopadnout. Jinak do Windows konzole se dá psát jako ANSI řetězce, tak i Unicode řetězce, tedy

Re: [python] chameleon v pythonu

2008-04-01 Tema obsahu superman
Zdravim, sice jsem tu jen pasivni prihlizejici, ale to vyuziti je nasnade, protoze v promenne muze byt i nazev funkce $foo($bar), kde $foo udelam nekde predem podle potreby jakou funkci potrebuju zavolat. Ne, využití tohoto opravdu není nikdy potřeba pro běžný program. Vždy to jde

Re: [python] inline if

2008-03-08 Tema obsahu superman
Já bych řekl tak, syntaxe přirozená lidské řeči už tu byla - byl to jazyk, který se jmenoval COBOL, a nepřejte si v něm programovat, je to děs a hrůza. A taky tam vznikaly podobné patvary jako právě v Pythonovském if přiřazení. Pro ilustraci, copak asi dělá - samozřejmě v přirozené lidské řeči

Re: [python] inline if

2008-03-07 Tema obsahu superman
Ten výraz (b, 10)[b != 0] není ekvivalentní zápisu ternárního operátoru v Céčku ani náhodou. Když zapíšu výraz podmínka ? expression_true : expression_false pak dojde k vyhodnocení pouze jednoho výrazu, buď toho pro true, nebo pro false část - což je velmi důležitá věc. Zatímco ten

Re: [python] jak vyplnit formulář

2008-02-25 Tema obsahu superman
A kde je problém? Pokud znám políčka a strukturu předem, pouze vytvořím příslušnou HTTP hlavičku následovanou daty s odpověďmi (viz specifikace HTTP protokolu) a pošlu vše přes sokety na příslušnou IP adresu a port a rozeberu vrácenou HTTP odpověď pro případnou kontrolu chyb. To je vše a no

Re: [python] jak vyplnit formulář

2008-02-25 Tema obsahu superman
v tom, že bych to rád viděl prakticky a nejlépe jako tutoriál, nejen pro mne. A má smysl psát tutoriál pro něco co není Python specific, ale je nadjazykové - a je to běžně popsáno na webu? ___ Python mailing list Python@py.cz

Re: [python] Hledam kolegu

2008-02-02 Tema obsahu superman
Pokukoval jsem po moznostech vetsich projektu. Narazil jsem napriklad na web epoptavka.cz, kde firmy poptavaji podle meho zajimave ukoly, ktere akutne potrebuji resit. Prohlizim i zahranicni burzy IT projektu, napriklad getafreelancer.com, ale ten je preplneny Indy, kteri jsou (kdyz to

Re: [python] jak nahradit rekurzi

2008-01-26 Tema obsahu superman
Tohle snad opravdu není nutné řešit rekurzí, to zvládne jeden vhodně napsaný for cyklus to co píšete. Ale Vámi popsaná funkce samozřejmě errorem skončí, protože nemáte podmínku k ukončení rekurze, dochází k nekonečné rekurzi a nekonečnou paměť na stacku opravdu ještě žádný počítač nemá. Ta

Re: [python] Nejde mi nainstalovat PIL

2008-01-26 Tema obsahu superman
A není tak, že kdo si chce zkompilovat vlastní verzi, by to měl umět, a měl by si umět přeložit z angličtiny naprosto primitivní chybové hlášení, které je tak jasné, že už jasnější být nemůže? Tedy člověk, který posílá do konference s dotazem hlášku Python was built with Visual Studio version

Re: [python] dotaz začátečníka

2008-01-23 Tema obsahu superman
rejp Na tomhle slabém hw se dá Vista použitelně používat? /rejp [EMAIL PROTECTED] napsal(a): O Vánocích jsem dostal dárek a to knihu Začínáme programovat v Pythonu. Snažím se podle ní učit, ale mám problém se zobrazováním češtiny na výstupu. Snažil jsem se nastavit příslušné fonty, ale bez

[python] Optimalizátor - doplnění

2008-01-04 Tema obsahu superman
Ještě bych chtěl napsat, že Python těžko kdy bude mít dobrý optimalizátor a to z toho důvodu, že neustále mění syntaxi a neustále mění interpretr i byte kód. Takže pokud by někdo začal, tak se na to po několika restartech, kdy bude muset začít plus mínus znovy rád vykašle. Optimalizátory pro

Re: [python] problem

2008-01-04 Tema obsahu superman
No pravda pokud je vynalozene usily nekonecne tak jiste neni problem ani extremni varianta ze podle projevu to napisete znovu. No v případě Pythoního byte kódu je potřeba celkem malé úsilí. Věřte mi. Nikdy jsem to nezkoumal ale predpokladam ze compilator se hlavne snazi optimalizovat a

  1   2   >