Am 16.09.2008 um 22:30 Uhr schrieb Erik Lundin:
All established relations
seem to use k='type' v='something' to indicate what kind of relation it
is.
Yes, I have seen that. Because of that I had include the question. Nonetheless
I think that it's redundant, as the existence of a group tag
Am 16.09.2008 um 22:46 Uhr schrieb leblatt:
But if I try to convert from kml to gpx with GPSBabel, I get a
trackfilter-init: Found track point without time! error, and no conversion
occurs.
Well, maybe it would be enough to add timestamps to the KML file (by
hand/script) and then try to
Hendrik T Voelker schrieb:
Am 16.09.2008 um 22:46 Uhr schrieb leblatt:
But if I try to convert from kml to gpx with GPSBabel, I get a
trackfilter-init: Found track point without time! error, and no conversion
occurs.
Well, maybe it would be enough to add timestamps to the KML file (by
Hi All,
Andy's LHC has inspired me to add another scientific research location to
OSM.
Meet the Very Large Array.
http://www.openstreetmap.org/?lat=34.07933lon=-107.62073zoom=15layers=B000FTF
Which other large research projects can we add to the map?
Best regards,
Richard Weait
2008/9/17 [EMAIL PROTECTED]
Hi All,
Andy's LHC has inspired me to add another scientific research location to
OSM.
Meet the Very Large Array.
http://www.openstreetmap.org/?lat=34.07933lon=-107.62073zoom=15layers=B000FTF
Which other large research projects can we add to the map?
We
On Wed, Sep 17, 2008 at 9:18 AM, [EMAIL PROTECTED] wrote:
Which other large research projects can we add to the map?
Arecibo is in. It's just waiting for manmade=telescope to be added to
a renderer.
Cheers,
Adam
___
talk mailing list
I think that large rivers are incorrectly rendered by Mapnik if
tagged/digitalized according to
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Tag:waterway%3Driverbank
and if the central waterway=river described there is connected to the
coastline as suggested in
On Wed, Sep 17, 2008 at 4:05 PM, Adam Schreiber [EMAIL PROTECTED] wrote:
On Wed, Sep 17, 2008 at 9:18 AM, [EMAIL PROTECTED] wrote:
Which other large research projects can we add to the map?
Arecibo is in. It's just waiting for manmade=telescope to be added to
a renderer.
all the antennas
- Original Message -
From: Ulf Mehlig [EMAIL PROTECTED]
To: talk@openstreetmap.org
Sent: Wednesday, September 17, 2008 3:14 PM
Subject: [OSM-talk] waterway=river, central way
I think that large rivers are incorrectly rendered by Mapnik if
tagged/digitalized according to
The rendering of the riverbanks is because waterway has an Else filter
in place and picks up waterway=riverbank.
So although not explicitly filtered that is why it shows, and that is
what would show if it WAS rendered explicitly, ie an outline with no
fill.
The actual problem is I think to do with
Lester Caine [EMAIL PROTECTED] writes:
Frederik Ramm wrote:
paul youlten wrote:
I doubt if a black hole would ever be tagged anything but one way.
However adding a no_exit tag might be a good idea.
Not so fast with the no_exit there:
I mapped some time ago a small grave yard (
http://www.openstreetmap.org/?lat=35.49298lon=23.9686zoom=17layers=0B00FTF),
however it appears as though neither Mapnik nor [EMAIL PROTECTED] are
rendering this
area.
landuse=cemetery renders on both [EMAIL PROTECTED] and mapnik.
With
landuse=cemetery renders on both [EMAIL PROTECTED] and mapnik.
With religion=christian as well it renders crosses instead of
headstones.
Not sure if this works for other religions or not.
I've just checked the original graveyard in question and it is now
on Mapnik and Cyclemap layers, but
Shaun McDonald wrote:
It should be also noted that the nonames map is to be used as a tool to
know where there is some mapping effort to run mapping parties should be
placed, rather than a definitive no road should be red.
Why not? That sounds like an excellent use for it, if we can just agree
Michael Collinson wrote:
Jordan has done great work but as he is connected with the drafting
itself for a more general audience, we also need that second pair of
eyes as a completely independent review done from the perspective
of OSM/OSMF only. That has fallen through ... things move
I wrote:
The rerender request I put in yesterday
http://tah.openstreetmap.org/Browse/details/tile/12/2320/1615/
seems to have been done, so I would have expected it to show on
Osmarender as well.
I've done an xy render and the graveyard is in the png images so
I'll try uploading that and see
Ævar Arnfjörð Bjarmason wrote:
I haven't heard about that idea but the first requirement would be to
contact everyone who's even worked Isle of Man and see if they'd like
to license their contributions under this new hypothetical license in
addition to CC-SA.
The Isle of Man dataset in
You should submit this to your OS vendor / Sun. A segfault in the JVM
is by definition a JVM bug (in a pure Java application).
You might want to try to upgrade your JVM.
___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
We're Mapping NYC again this weekend. Come join us for the fun of Mapping
the Howard Stern Secret wedding location. And a super fun extra special
Celebrity Mapper!!
Our friends at Green Map Systems are providing meeting space again. Thank
you Green Map Systems.
Be there or be square.
We're putting Boston on the map!
Local Boston experts. We need you help to make this party a huge success.
Come on out and map Boston.
September 27-28, 2008
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Boston
___
talk mailing list
Hello Minnesota-mappers,
We're going to have a great time at the Minneapolis mapping party. Come
on out and enjoy the fun!
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Minneapolis
___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
Rock City Mappers,
Join us as we map Detroit from Eminem to Kid Rock. This is going to be fun.
October 11/12, 2008
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Detroit
___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
Hoi allemaal,
Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor
het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan
er nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software-
ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat
O daar is dan nog inderdaad best wat geld van over. Heb zo snel geen concrete
ideeen. Maar misschien dat een radendsneller read-only api server iets zou
zijn. Dus ongeveer waar stefan mee bezig is.
Ik ga er nog eens goed over nadenken want het zou inderdaad zonde zijn als we
het terug moeten
Ik roep nu zo maar wat, niet echt over nagedacht dus pin me er niet op vast:
- Gosmore [1] is een mobiel navigatie programma dat geschreven is voor
OpenStreetMap en wat reeds eenvoudige edit mogelijkheden heeft, dan wel
ambieert. Dit programma is geschreven door een Zuid-Afrikaan (Nic
Roets),
Ik ga even huilen... beste Rob... Windows mobile? ;-)
In de nabije toekomst zou ik graag met een mooie Pandora [1] gaan mappen
en niet met die Windows mobile meuk. Als software voor een mobiel
apparaat geschreven moet worden met subsidie geld dan zou ik toch graag
zien dat het portable is. Dus
On Wed, 17 Sep 2008, Lambertus wrote:
Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van
Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET taal.
Draait .NET niet op Mono? (Ik zie overigens ook liever C)
Stefan
___
Talk-nl mailing list
Stefan de Konink wrote:
On Wed, 17 Sep 2008, Lambertus wrote:
Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van
Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET taal.
Draait .NET niet op Mono? (Ik zie overigens ook liever C)
Ja, maar volgens mij loopt Mono altijd achter op .NET op
On Wed, 17 Sep 2008, Tijn Buijs wrote:
Stefan de Konink wrote:
On Wed, 17 Sep 2008, Lambertus wrote:
Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van
Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET taal.
Draait .NET niet op Mono? (Ik zie overigens ook liever C)
Ja, maar volgens
Op 17 september 2008 11:26 schreef Lambertus [EMAIL PROTECTED] het volgende:
Ik ga even huilen... beste Rob... Windows mobile? ;-)
Toevallig het meest gebruikte platform in de grote mensen wereld ;)
kom maar op met je commentaar ;)
In de nabije toekomst zou ik graag met een mooie Pandora [1]
Mono is nogal een log beest voor mobiele apparaten (vreet ondermeer zeer
veel geheugen). Maar het zou waarschijnlijk wel 'werken'.
Stefan de Konink wrote:
On Wed, 17 Sep 2008, Lambertus wrote:
Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van
Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET
On Wed, 17 Sep 2008, Rob wrote:
Zoek dan maar iemand anders..
Je had begrepen dat Lambertus voor de Carlyle-NL group is?
;)
Stefan
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
Ik roep nu zo maar wat, niet echt over nagedacht dus pin me er niet op
vast:
- Gosmore [1] is een mobiel navigatie programma dat geschreven is voor
OpenStreetMap en wat reeds eenvoudige edit mogelijkheden heeft, dan wel
ambieert. Dit programma is geschreven door een Zuid-Afrikaan (Nic
hi,
Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor
het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan
er nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software-
ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op
2008/9/17 Geert Schuring [EMAIL PROTECTED]
Ik werk zelf aan een platform om live GPS locaties uit te wisselen tussen
mobile apparaten (Java, Android, Windows, enz) via een server. Dit maakt
het
coördineren van mapping parties heel veel makkelijker omdat de server een
live overzicht laat
Ik roep maar wat hoor ... maar is het misschien een idee om
http://www.itoworld.com/static/osmmapper verder te laten uitwerken als
beheertool voor wijzigingen? Een nette start hebben ze al gemaakt.
gr Joris
2008/9/17 Rob [EMAIL PROTECTED]:
2008/9/17 Geert Schuring [EMAIL PROTECTED]
Ik werk
Wat dachten jullie van een eenvoudige mobile browser voor
openstretmap.org -.nl enz.
Het is nog steeds onmogelijk om onze kaart
zonder PC te raadplegen op een betrouwbare en
redelijke comfortabele manier.
Regards,
Gert Gremmen
___
Ik heb inderdaad contact met hem gehad, Andrew Turner, maar na een
initiële mailwisseling in juni is er geen vervolg op gekomen.
Dit kan ook best gedeeltelijk aan mij hebben gelegen trouwens, maar
hoe dan ook heeft het niet tot een plan geleid.
Ik vraag nu ook om echt initiatief van anderen
Dat is wel een erg gaaf idee!
Misschien is zo een platform in de toekomst ook te gebruiken voor een
'realtime' file/drukte systeem lijkend op TraphicHD van TomTom. Was hier al een
soort van design van? Als er een mogelijkheid is om dit door meerdere personen
te laten ontwikkelen wil ik
gt; Dat is wel een erg gaaf idee!
gt;
gt; Misschien is zo een platform in de toekomst ook te gebruiken voor een
'realtime' file/drukte systeem lijkend op TraphicHD van TomTom. Was hier
al
een soort van design van? Als er een mogelijkheid is om dit door meerdere
personen te laten ontwikkelen
je doelt dan op een webbased kaart voor mobiel gebruik ? (dus zonder
javascript ?)
of bedoel je een j2me applicatie ?
Op 17 september 2008 13:20 schreef Gert Gremmen [EMAIL PROTECTED] het
volgende:
Wat dachten jullie van een eenvoudige mobile browser voor
openstretmap.org -.nl enz.
Ongeacht het platform, maar zodat
bijna iedereen met mobiel internet
onze kaart kan raadplegen.
Gemakkelijk, eenvoudig en snel.
Beide zijn een optie,
een webbased kaart is het beste omdat elke
browser daarmee overweg kan.
Het is mij nog steeds niet precies duidelijk waarom
Even een vraagje met betrekking tot wat op de Wiki staat.
Hoe staat het met de data die misschien bij de vervoerders vandaag kan komen!?
Ik zag dat laatste contact met het GVB op 5 December 2007 was (volgens de wiki)
En dat connexxion niet zou willen mee werken, van wanneer is dit, zouden ze er
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Robin Harmsen schreef:
En dat connexxion niet zou willen mee werken, van wanneer is dit, zouden
ze er misschien inmiddels anders tegenover staan.
Die staan er zeker niet anders tegen over... die zitten allemaal
vuistdiep in 9292ov.
Wil
De routes zijn door provincie/gemeente/stadsgewest aanbesteed. Die
routes kun je krijgen en hebben we al voor Haaglanden.
Ok ga ik eens kijken of ik bij gemeente Maarssen en/of Utrecht iets zou kunnen
krijgen.
Ik kan natuurlijk zo uit de losse pols wel een berg haltes en een paar routes
De beste methode is nog altijd meerijden, met de betreffende bus, metro,
tram enz.
Van bijvoorbeeld Haaglanden hebben we heelveel lijnen, in ruw gpx,
zonder haltes.
DWZ om alle haltes te tekenen moet je toch een keer mee
Verder staan heel veel bus shortcuts (lees busbanen ed) nog niet op de
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Robin Harmsen schreef:
Bureaucratie ten top weer dus.
Voicemail ingesproken; we wachten af.
Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.9 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org
Dit klinkt zeer interessant. Ik kan je eventueel wel helen met de C en python
lib als je wilt. Lekker sockets code :) heerlijk (he ieder z'n ding :) ). Heb
je ergens svn draaien ofzo? En protocol beschrijving? Dat is als je bereid
bent je code te delen natuurlijk :P
--Roeland
On Wednesday 17
Beste lieden,
Ik ben begonnen met contact zoeken met de Provincie Gelderland, om samen met
OpenStreetMap Gelderland een project in te dienen bij Digitale Pioniers
welke ten doel heeft alle fietspaden van de Veluwe in OSM in te voeren, met
daarbij of het fietspad verhard is (astfalt, grind, zand),
Tijd om te reageren nu dit een beetje ingezakt is bij mij en er even met
een collega over gesproken. Het is een hele lap geworden.
Verantwoordelijkheid voor een gebied (zelfs al is dit een groep zoals
eerder gesuggereerd), wat wil dat nou zeggen? Het klinkt leuk maar zelfs
een
De eis om alleen data te mogen toevoegen of editen als je daar een
goede onderbouwing voor hebt (fotos ofzo) is echt totaal niet in
de OSM traditie. 'OSM is een wiki' en 'slechte data is beter dan
geen data' (Tiger bijvoorbeeld) zijn opmerkingen die vaak vallen.
Als ik na een fietstocht mijn
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Hi Lambertus,
Even quoten in andere volgorde:
Om positief te eindigen vind ik een moderator systeem op basis van
'hertogdommen' voor een OpenStreetMap-Pro kaart (die bijvoorbeeld maar
eens in het half jaar wordt vrijgegeven na een grondige
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Philip Homburg schreef:
Heej ik ken jou!
De eis om alleen data te mogen toevoegen of editen als je daar een
goede onderbouwing voor hebt (fotos ofzo) is echt totaal niet in
de OSM traditie. 'OSM is een wiki' en 'slechte data is beter dan
geen
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Lambertus schreef:
De vraag blijft dan nog hoeveel bedrijven en instellingen alléén
hierdoor voor OSM gaan kiezen i.p.v. een TeleAtlas kaart.
Het verhoogt de kwaliteit in zijn algemeenheid. Ik vraag me dan ook af
of het niet beter een enorme
In your letter dated Wed, 17 Sep 2008 20:52:23 +0200 you wrote:
In het begin had ik ook wat moeite om te onthouden wat er gaande was
onderweg, maar als je vaak zoveel mogelijk details te onthouden dan
wordt dat 'soort' geheugen steeds beter. Ik maak ook vaak waypoints aan
op mijn gps om aan te
Indien er SVN is, wil ik ook wel pogingen wagen, C moet me wel lukken, python
heb ik nooit mee gewerkt.
Eventuele andere talen die gewenst zijn mogen ook genoemd worden. Java, C#, php
Mvg,
Robin
-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Roeland
In your letter dated Wed, 17 Sep 2008 21:12:28 +0200 you wrote:
Als ik na een fietstocht mijn gps data vergelijk met de OSM kaart dan
vind ik vaak ontbrekende stukjes fietspad.
Maar ik durft echt niet om op basis van die data wegen aan OSM toe te
voegen.
Wel doen Als het niet nauwkeurig is
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Philip Homburg schreef:
Dat inderdaad niet gek zijn. Maar het probleem dat is dat de nauwkeurigheid
van de data niet bekend is.
Met NMEA output heb je toch DOP?
Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.9 (GNU/Linux)
Comment:
Philip Homburg wrote:
Wel doen Als het niet nauwkeurig is komt er wel iemand die
het beter weet. En jouw GPS data zijn nauwkeurig genoeg om een
ongeveer fietspad
aan te geven !! Ik teken regelmatig rechte wegen op basis van begin
en eindpunt,
en het fietspad ernaast ook. Zolang de
In your letter dated Wed, 17 Sep 2008 23:03:01 +0200 you wrote:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Philip Homburg schreef:
Dat inderdaad niet gek zijn. Maar het probleem dat is dat de nauwkeurigheid
van de data niet bekend is.
Met NMEA output heb je toch DOP?
Klopt. Maar wat kan
In your letter dated Wed, 17 Sep 2008 23:14:53 +0200 you wrote:
Philip Homburg wrote:
Als mijn GPS data afwijkt van wat er al in OSM staat dan kijk ik wel
drie keer voordat ik iets verander, terwijl als er helemaal niets is, ik
gewoon die weg toevoeg. Dus op basis van van slechte data een weg
In your letter dated Wed, 17 Sep 2008 23:16:53 +0200 you wrote:
Philip Homburg schreef:
Klopt. Maar wat kan ik daar onderweg mee? Ik zie mezelf nog niet op de fiets
een laptop meenemen die met een kabel verbonden is met mijn GPS.
Een smartphone (of een pda) plus een bluetooth GPS ontvanger
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Philip Homburg schreef:
In your letter dated Wed, 17 Sep 2008 23:16:53 +0200 you wrote:
Philip Homburg schreef:
Klopt. Maar wat kan ik daar onderweg mee? Ik zie mezelf nog niet op de fiets
een laptop meenemen die met een kabel verbonden is met
On Wednesday 17 September 2008 15:35:16 Gert Gremmen wrote:
Voor de buslijnen in den haag, waarvan er veel over busstation CS
gaan ben ik voorzichtig de hele buurt aan het hertekenen, omdat ik
de buslijnen er met geen mogelijkheid in kwijt kon (lees: OSM leek
nergens op ) In Utrecht bij CS kan
Lieve mensen ,
Verkeersknoopunten zijn vaak erg ingewikkeld.
Op het Weteringcircuit te Amsterdam heb ik mijn best gedaan de situatie
reëler in kaart te brengen,
met de routes van de verschillende tramlijnen (7, 10, 16, 24, 25).
Nu heeft iemand de boel verbeterd zodat het niet meer klopt (in
On Wednesday 17 September 2008 23:03:28 Philip Homburg wrote:
Ik zou dat alleen doen als er speciale 'unreliable' tags zijn die ook als
zodanig gerendered worden.
Daar hebben we FIXME= en note=FIXME... tags voor en de validator plugin in
JOSM om ze terug te vinden.
--
m.v.g.,
Cartinus
bedankt Cartinus ,
voor vermelding van de tags voor niet-kloppende situaties.
Zo las ik dat de in verbouwing zijnde KPN-toren te Amsterdam (wordt 146
meter hoog)
aan de Barbara Strozzilaan ligt.
Maar toen ik vandaag de kaart raadpleegde zag ik daar nog Drentestraat
staan.
Het is een gebied in
Van de tramlijnen (relations) klopt inderdaad niet veel. In Potlatch
kun je gewoon zien wie hier het laatst aan heeft zitten editen, in
JOSM toch ook?
Zo te zien is Skywave eergister nog actief geweest op deze plek. Beste
is hem even mailen en vragen naar zijn beweegredenen, even overleg.
bedankt !
goede ideëen !
m vr groet , paul be.
Martijn van Exel schreef:
Van de tramlijnen (relations) klopt inderdaad niet veel. In Potlatch
kun je gewoon zien wie hier het laatst aan heeft zitten editen, in
JOSM toch ook?
Zo te zien is Skywave eergister nog actief geweest op deze
Am 16.09.08 schrieb Frederik Ramm [EMAIL PROTECTED]:
eine Datenbank schreckt natürlich viele ab. Andererseits kann man mit
OSM-Daten ob der schieren Dateigröße kaum mehr ohne Datenbank arbeiten.
Ich
frage mich ob es schon hülfe wenn man ein Tool hätte, welches eine
osm-Datei
in eine sqlite
Am Dienstag, 16. September 2008 15:21 schrieb Raphael Studer:
Meine Rule ist:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/User:L%C3%BCbeck/Kosmos-rules
Die POI's Tabelle scheint irgendwie defekt zu sein, hinten ist sie
nicht abgeschlossen.
Bei mir schaut das Ende gut aus
title
On Wed, 17 Sep 2008 09:10:22 +0200
Jan Tappenbeck [EMAIL PROTECTED] wrote:
Moin !
es gibt Gebäude, die nicht öffentlich sind - aber von öffentlichem
Interesse (z.B. Verbraucherzentrale).
Wie taggen ???
* building: yes
* name: Wohnprojekt xxx
So hab ich das gemacht
2008/9/17, [EMAIL PROTECTED] [EMAIL PROTECTED]:
On Wed, 17 Sep 2008 09:10:22 +0200
Jan Tappenbeck [EMAIL PROTECTED] wrote:
Moin !
es gibt Gebäude, die nicht öffentlich sind - aber von öffentlichem
Interesse (z.B. Verbraucherzentrale).
Wie taggen ???
* building: yes
* name:
Wie taggen ???
* building: yes
* name: Wohnprojekt xxx
So hab ich das gemacht
Als Area natürlich.
Area ist bei building default und somit unnötig. Im Gegenteil:
Wenn man zB. landuse=residential oder forest zusätzlich
als Area=yes tagged, werden in JOSM nur noch die
Tobias Hägele schrieb:
Am Dienstag, den 16.09.2008, 17:03 +0200 schrieb Sascha Silbe:
Die Bedürfnisse von Rasern, die sich durch ein diskretes Piep! vor
Punkten in Flensburg schützen lassen wollen, sind nicht die meinen.
Nicht nur Raser profitieren von diesen Daten. Wenn ich weiß, daß da
Lorenz Lang schrieb:
Frederik Fischer schrieb:
Da war ich wohl ein bisschen zu optimistisch. Leider wird der
ursprüngliche Fehler in der Commandline-Version nicht angezeigt. Ich
werde später (oder morgen) mal eine Testversion schreiben, die da
genauere Details bringt. Eigentlich dachte
On Wed, 17 Sep 2008, Ulf Lamping wrote:
Ich nehme mal an du fährst 50 und hälst den üblichen Abstand von etwa 15
Metern ein - also völlig vorschriftsmäßige und übliche Fahrweise
15 Meter aber nur bei freier Sicht auf den vorausfahrenden Verkehr. Sonst
auch hier halber Tacho, Aber das nur so
Da kannst du dann Romane drauf sprachen, was du do so alles siehst
Nervt aber vielleicht den BeifahrerIn !
___
Talk-de mailing list
Talk-de@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-de
es gibt Gebäude, die nicht öffentlich sind - aber von öffentlichem
Interesse (z.B. Verbraucherzentrale).
Auf jeden Fall mit kompletter Adresse (Hausnummer, Postleitzahl).
Da name= sowieso immer gerendert wird, reicht es zumindst für die
Kartennutzer aus, wenn man nicht für jede Spezialität
Original-Nachricht
Datum: Wed, 17 Sep 2008 07:35:55 +0200
Von: Bernd Wurst [EMAIL PROTECTED]
An: Openstreetmap allgemeines in Deutsch talk-de@openstreetmap.org
Betreff: Re: [Talk-de]construction=yes bitte nicht durch
highway=construction ersetzen!!!
Mein Navi
Nervt aber vielleicht den BeifahrerIn !
Intensives Mappen nervt jede BeifahrerIn, der/die mit OSM nichts am Hut
hat.
Kannst Du nicht normal um die Kurven fahren? höre ich öfters, wenn ich
bei Sonntagsausflügen Abstecher in frisch gebaute Gewerbegebiete mache und
dann auch noch zu allem
Da scheint es einigen Klärungsbedarf zu geben:
Im Wiki finde ich mit der Suche nach Höhe nichts Brauchbares.
Mit der Suche nach Altitude finde ich:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Key:alt
Diese Seite wird umgeleitet auf:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Key:ele
Dort steht:
Hallo,
(Elevation ist ein Begriff aus der Astronomie und der Astronavigation,
er bezeichnet einen Erhebungswinkel, in der militärischen Terminologie
einen Schusswinkel)
Ach, und ich dachte, es handele sich um eine liturgische Handlung
während der römisch-katholischen Eucharistiefeier und
On Tue, 2008-09-16 18:53:18 +, Sven Geggus [EMAIL PROTECTED] wrote:
Jan-Benedict Glaw [EMAIL PROTECTED] wrote:
Naja, Mapnik wär' zum Beispiel eine Variante. Aber da kauft man sich
gleich PostGIS mit ein.
da der OP, eine Programmierbeschäftigung gesucht hat. Eine mapnik
Variante,
Frederik Ramm schrieb:
Elevation
Ach, und ich dachte, es handele sich um eine liturgische Handlung
während der römisch-katholischen Eucharistiefeier und der lutherischen
Abendmahlfeier. ;-)
Du meinst sowas wie Maria Himmelfahrt:
|- - - - - |
| / \ |
| /\ |
| _| |_ |
|
On 17 Sep 2008 10:54:00 +
[EMAIL PROTECTED] (Johann H. Addicks) wrote:
dann auch noch zu allem Überfluss die Straßen mittig fahre
Mach es so: Lege das GPS Gerät einfach an der Frontscheibe relativ weit links,
dann kannst du auch ganz normal fahren. Die 20-30cm zur mitte kannst du dir
(Elevation ist ein Begriff aus der Astronomie und der Astronavigation,
er bezeichnet einen Erhebungswinkel, in der militärischen Terminologie
einen Schusswinkel)
Das elevation-Tag ist vermutlich eine Erblast aus dem GPX-Format.
Da heisst es zumindest auch so und wird in der Tat üblicherweise
Hallo [EMAIL PROTECTED]
Wenn man wohin fährt und auch wieder zurück, jeweils ne andere Strecke
nehmen, sofern es noch Dinge zu tracken gibt.
Ein Mapper fährt keinen Weg zweimal... wäre ein schöner Spruch wenn man
nicht bei schlechtem Track oder vergessenen Details doch nochmal hin
müsste.
Original-Nachricht
Datum: Wed, 17 Sep 2008 13:27:58 +0200
Von: Bernd Wurst [EMAIL PROTECTED]
An: Openstreetmap allgemeines in Deutsch talk-de@openstreetmap.org
Betreff: Re: [Talk-de] construction=yes bitte nicht durch
highway=construction ersetzen!!!
Hm, ich finde das
Hallo Johann,
Erblast
also mutig auf Key:alt ändern?
was das von Dir umrissene Problem sein könnte.
- woran erkenne ich bei einer Höhenangebe in der realen Welt, welches
Höhensystem verwendet wurde?
- wie rechne ich dieses in WGS-84 um?
- wie bezeichne ich in OSM eine Altitude, damit klar
Am 17. September 2008 12:27 schrieb Jan Tappenbeck [EMAIL PROTECTED]:
Da kannst du dann Romane drauf sprachen, was du do so alles siehst
Nervt aber vielleicht den BeifahrerIn !
Beifahrer? Welch Luxus (für mich als Radler)... gleich als Hilfsmapper
einspannen (eine(r) fährt, eine(r) mappt).
arkus schrieb:
- wie rechne ich dieses in WGS-84 um?
Wieso willst Du gute Daten verschlechtern?
- wie bezeichne ich in OSM eine Altitude, damit klar ist dass WGS-84
gemeint ist?
Gar nicht, haben wir uns doch drauf geeinigt.
- wo ist das alles dokumentiert?
Archiv?
Hallo Leute,
ich habe mit der Person Kontakt aufgenommen, die sich um das
Mapnik Rulefile kümmert und ihm eine an Tagwatch angepasste
Version geschickt.
Nun sollten bald tunnel = 1 und bridge = 1 sowie ähnliche
Dinge erkannt werden.
Auch construction für Railroad sollte bald klappen,
life-cycle
Tobias Wendorff schrieb:
Hallo Leute,
ich habe mit der Person Kontakt aufgenommen, die sich um das
Mapnik Rulefile kümmert und ihm eine an Tagwatch angepasste
Version geschickt.
Nun sollten bald tunnel = 1 und bridge = 1 sowie ähnliche
Dinge erkannt werden.
Auch construction für
On Tue, 16 Sep 2008 22:34:30 +0200, Ulf Lamping wrote:
Erstmal Hallo von wegen Motorradfahrern unter den OSM'lern und so!
Danke, und zurück.
Ich bin mal auf der Isle of Man einen stark ausgewaschenen Wanderweg
runtergefahren, war zwar völlig legal (kein Schild oder so), aber das
möchte ich
Hallo Sebastian,
Sebastian Hohmann schrieb:
highway=path mit Berücksichtigung der access-restrictions. Vielleicht
könnte man foot=designated und bicycle=designated entsprechend rendern,
damit man auch einen gemischten Rad/Fußweg erkennt.
Das könnte unübersichtlich werden, dafür ist ja
Hallo Tobias
- wie rechne ich dieses in WGS-84 um?
Wieso willst Du gute Daten verschlechtern?
Was gut und weniger gut ist kann ich nicht beurteilen.
Du schriebst mir neulich (bezogen auf xy-Koordinaten):
optimal wäre eine Transformation in WGS84
Das wäre doch dann auch für die dritte Dimension
Hallo Tobias,
Ich denke access=destination und bollard sind vielleicht wichtiger?!
Das wäre eine gute Idee ;-)
Könnte man dann bollards und cycle_barrier aufnehmen?
Von mir aus auch mit dem gleichen Emblem.
Gruß
Kay
--
GMX Kostenlose Spiele: Einfach online spielen und Spaß haben mit Pastry
* Tobias Wendorff ([EMAIL PROTECTED]) [080917 15:57]:
Auch construction für Railroad sollte bald klappen,
life-cycle habe ich auch schon lokal getestet und kann
integriert werden.
Mir fallen so spontan planning=yes und railway=platform ein.
Viele Grüße,
Andi
Was soll noch rein? Ich denke an so Dinge, wie Fastfood.
Ich hatte hier gestern das Renderproblem mit Kreuzungen auf Layer1
angesprochen, was der mapnik so rendert als ob einer der Wege auf Layer2
ausweichen würde, als wenn keine Verbindung zwischen den sich kreuzenden
Wegen bestünden.
1 - 100 of 243 matches
Mail list logo