Re: [talk-cz] Spočítat výměru bazénů

2020-04-27 Thread Ha Noj
JOSM:
stáhnout obec
vybrat zájmové prvky (search)
plugin measurement - odečíst sumu výměry vybraných prvků v postranním tabu
tohoto pluginu

ha
hanoj

so 25. 4. 2020 v 8:39 odesílatel Miroslav Suchý  napsal:

> Dotaz do pléna.
>
> Když mám v obci zmapované soukromé bazény, dá se z OSM nějak rozumně
> vytáhnout jejich agregovaná výměra? Tj. kolik m2 celkem zabírají?
>
> M.
> --
>  ,,,
> (o o)
>=oOO==(_)==OOo===
>   )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
> (   One picture is worth 128K words.
>   )Oooo.
>   .oooO   (   )
>   (   )) /
>\ ((_/
> \_)
>
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Značení obce

2019-03-01 Thread Ha Noj
> Ahoj. Narazil jsem na problém jak zmapovat začátek a konec obce. Na jedno
> místě končí jedna obec a hned začíná druhá a na stejném místě z druhé
> strany to samé. Do názvu se vejde jen jeden název obce
>
*** Myslím, že jsem to dával do jednoho, stejně je to jen symbolické (pro
orientaci v mapě) a nic z toho myslím neplyne. Ty důsledky plynou až z
"maxspeed"

ha
hanoj
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Národní archiv leteckých snímků

2018-11-09 Thread Ha Noj
> Tyto snímky nelze tedy použít k přímému měření polohových vztahů mezi
zobrazenými geografickými objekty."
*** Chtěl bych říct, že tyto snímky jsem používal (získané přímo od MMO)
právě k měření polohopisu a celkem úspěšně. Ano na běžnou práci to není,
ale když nic lepšího člověk nemá chytne se i stébla.

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Oploceni dalnic

2018-10-11 Thread Ha Noj
Já mám zkušenost, že je třeba přesně vědět co úřad má a pak si to vyžádat a
není problém. Jak je to moc specifický dotaz (branky... ) a výstup (GPX v
dopravě nikdo nepoužívá) tak to ten člověk na úřadě nepochopí a odmítne. A
nevede se disputace "hele a nechceš radši tohle...".

BTW, ŘSD disponuje geodetickým zaměřením povrchu i značek:
http://csgk.fce.vutbr.cz/Oakce/A105/sbornik/Polakova_akol_GaKvD17.pdf
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/technicke-predpisy/datove-predpisy
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/d488af74-6b37-4096-9310-a8d5ddec1e88/Datovy_predpis_B2_C1_v6.0_2015.pdf?MOD=AJPERES
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/563abb02-c38a-48e2-9696-8a9514d88ec9/Datovy_predpis_B4.pdf?MOD=AJPERES=true=1397216010935

hanoj


st 10. 10. 2018 v 15:52 odesílatel Jan Dudík  napsal:
>
> Datově ani moc ne. Jen by někdo musel vzít každou jednotlivou stavbu a z
ní vybrat jen ty hladiny, co se týkají oplocení. Ty pak dát do souborů
třeba dle jednotlivých dálnic.
> Otázkou ovšem je, zda mají vše digitálně - tohle je z roku 2006.
>
> Třeba na Temelíně mají dokumentaci některých částí pouze papírově a
naskenovaný tiff, digitálně mají až novější věci.
> Takže třeba za posledních 15 let by to ŘSD mohlo mít digitálně, co je
starší 20 let asi budou mít jen papírově a nebo od oka.
> JAnD
>
> st 10. 10. 2018 v 15:05 odesílatel Jan Macura 
napsal:
>>
>> On Wed, 10 Oct 2018 at 14:43, Marián Kyral  wrote:
>>>
>>>
>>> -- Původní e-mail --
>>> Od: Miroslav Suchy 
>>> Komu: talk-cz@openstreetmap.org
>>> Datum: 10. 10. 2018 14:37:18
>>> Předmět: Re: [Talk-cz] Oploceni dalnic
>>>
>>> Dne 9.10.2018 v 22:04 Jan Sten Adámek napsal(a):
>>> > To PDF uvádí jen to, že to bude trvat déle, ne že by to mělo něco
stát. Jestli uvedli, že to bude něco stát, tak k tomu
>>> > musí být jiné zdůvodnění.
>>>
>>> Presne, tohle je odklad, ze jim to zduvodneni bude trvat dele, protoze
je toho vice, ale uz ted to bude vice jak ctvrt mega.
>>> Ja jsem jim napsal, ze to nemusi dodelavat, takze to finalni zduvodneni
mit nebudu. Ale dost dobre si dokazu predstavit
>>> co by tam bylo. Pokud obihali vsechna oddeleni vcetne pravnickeho...
>>> Kdyby se jim do toho chtelo, tak poslou projekt a CD od geometru a
reknou si o par stovek.
>>>
>>>
>>> Zase tak jednoduché to nebude. Někdo by to musel projít, zda tam nejsou
nějaké údaje, které je potřeba začernit...
>>
>>
>> ...a těch CD by bylo... {počet dodá JAn D.}
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] DIBAVOD & umělý vodní tok

2018-09-13 Thread Ha Noj
Jestli je to potrubí vodovodní veoducí mimo reliéf tak dávám pipeline,
https://www.openstreetmap.org/way/432993894

Jestli je to zatrubněný potok, typicky kanalizačním způsobem nebo překrytím
tak tunnel, ať už je nebo není průlezný.
https://www.openstreetmap.org/way/84966046

tunnel =yes
>  should only be
> used for human accessible tunnels hosting pipes. If not, don't use tunnel
> =* key.
>
*** ono většina propustků pod silnicemi bude člověku velikostí nepřístupná

hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] GPS-presnost

2018-09-02 Thread Ha Noj
>
> to dělení určitě jde sepsat různě. Ani tohle není kompletní výčet všech
> možností, které GNSS nabízí.
> Poupravil bych, že ani měření na všech 5 vlnách vysílaných z GPS nepomůže
> v modelování vlivu troposféry, protože ta ovlivňuje všechny frekvence cca
> stejně (na rozdíl od ionosféry, ve které se rozdílné frekvence prodlužují
> různě, jak už mě v téhle nebo v té druhé diskusi někdo správně opravil
> (nějak se to rozjelo :-O )). Vliv troposféry jde eliminovat právě a jenom
> diferenciálními GPS metodami.
>
*** a dle zdroje níže je i eliminace chyby ionosféry druhou frekvencí sice
značná ale ne úplná:
https://web.archive.org/web/20160310132600/http://edu-observatory.org/gps/gps_accuracy.html

hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] maperská minirecenze MI 8

2018-09-02 Thread Ha Noj
> No jo, chyba hodin přijímače se právě kvůli málo stabilnímu chodu hodin
musí určovat z měření. Otázkou je zase přesnost toho výpočtu... Ale myslel
jsem to tak, že kdyby ty hodiny byly dostatečně přesný, stačily by na
určení 3D polohy jenom 3 družice, což by právě v zastíněných místech, kde
je špatná viditelnost na oblohu, jistě pomohlo.
*** V 80. letech se to tak myslím dělávalo. Ale když dnes je nad horizontem
zároveň >35 družic, tak asi nedává moc smysl.

http://gnssmissionplanning.com/App/NumberOfSatellites

d.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] maperská minirecenze MI 8

2018-08-31 Thread Ha Noj
> Nezlepší se tím totiž ani chod hodin
*** Co to je chod hodin? Čas je přeci součástí výpočtu polohy, poroto je
potřeba min. 4 družice pro 3D.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_dru%C5%BEicov%C3%BD_polohov%C3%BD_syst%C3%A9m#K%C3%B3dov%C3%A1

hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] amenity=college vs. amenity=school

2018-07-04 Thread Ha Noj
Ano správná otázka. Je to záměrně a tyto tagu slouží primárně pro
odlišení hlavního stupně školy (primár, sekundár, terciár) a věděli
jsme, že v UK je to jinak a že to nesedí. Navíc často jedna instituce
má více stupňů vzdělávání (MS+ZS, ZS+SS, VS+VOS).

ha
hanoj

Dne 3. července 2018 23:44 Jan Macura  napsal(a):
> Ahoj,
>
> začal jsem měnit amenity=college na amenity=school u středních škol,
> gymnázií a středních učilišť, protože to tak říká wiki. Těch chybných
> značení je ale tolik, že se radši ptám, nemáme-li zavedeno nějaké ryze české
> specifikum v tagování.
> Zatím jsem projel západní Čechy.
>
> Díky
>  H.
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] REKOLA Bikesharing v Ostravě

2018-06-18 Thread Ha Noj
> timto seskupovanim objektu do relaci si nejsem uplne jisty, viz:
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Relations_are_not_Categories
> (je to odkazovano z https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation ).
*** Autobusova linka ma tyto zastavky, Velonet ma tyto stanice. Ano,
nejedna se o kategorii.

hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] REKOLA Bikesharing v Ostravě

2018-06-15 Thread Ha Noj
Jeste bych doporucil udelat nejakou spolecnou relaci kam ulozit
opakujici se tagy jako napr.:
https://www.openstreetmap.org/relation/7329303

amenity=bicycle_rental je jendnoucelove zarizeni jako ma v Praze
Homeport, v Brne Velonet nebo vidensky CityBike.To co je na obrazku je
stojan pro vsechny s reklamou. Rekola provozuji bezstanicovy system a
chlubi se tim, ze kolo nemusite vratit do stojanu, ale nechat kdekoliv
v zone.

ha
hanoj

Dne 12. června 2018 22:46 Vladimír Domes  napsal(a):
>
> Ahoj,
> v Ostravě nám před měsícem začala fungovat služba REKOLA na sdílení jízdních
> kol. Mám zmapovány téměř všechny jejich stanoviště, včetně jejich názvů
> (které se ještě občas mění), čísel (které postupně na stanoviště přidávají)
> a kapacity stojanu.
>
> Jde mi o vaši zpětnou vazbu, jestli něco nemapovat jinak. Hlavně viz bod 2.
> níže.
>
> Kola lze najít na dvou typech stojanů:
>   1. Vlastní Rekola stojany
>   2. Již existující "městské" stojany
>
> No a jak jsem to mapoval:
>
>   1. Vlastní Rekola stojany
> To mi jasně vede na:
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity=bicycle_rental
>
> Takže hodnoty tyto:
> amenity=bicycle_rental
> capacity=6
> name=Česká televize
> opening_hours=Mar 21-Nov 21 00:00-24:00
> operator=REKOLA Bikesharing s.r.o.
> ref=676
>
> Viz foto ukázkového stojanu zde:
> https://www.amazon.com/clouddrive/share/4CVmaULWAnYDhfwwvDaVm7606MHz3jH1gxFbWnJSfWW
>
>   2. Již existující "městské" stojany
> Tady to je těžší. Již existují uzly s hodnotami jako:
> amenity=bicycle_parking
> bicycle_parking=stands
> capacity=6
>
> Protože to je již existující prvek, tak mi to vede na:
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:service:bicycle:rental
> Takže k existujícímu bicycle parkingu přidám:
> service:bicycle:rental=yes
>
> Ale co s ostatními hodnotami name, opening_hours, operator a ref? Ty se
> vůbec nevztahují k bicycle_parking, ale jen k tomu service:bicycle:rental.
>
> Nyní jsem využil ten stejný prefix a přidal jsem ty informace jako:
> service:bicycle:rental:name=Poštovní
> service:bicycle:rental:opening_hours=Mar 21-Nov 21 00:00-24:00
> service:bicycle:rental:operator=REKOLA Bikesharing s.r.o.
> service:bicycle:rental:ref=682
>
> Viz foto ukázkového stojanu zde:
> https://www.amazon.com/clouddrive/share/OOYnDoaaWhmsEUKuiJypSiHqWEMR9H36lMNuPp8QMws
>
> Ale jestli to je v pořádku, přesně nevím. Co vy na to?
>
> Jinak přes Overpass Turbo jdou všechny vidět zde:
> http://overpass-turbo.eu/s/zvv
>
>   V.
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] REKOLA Bikesharing v Ostravě

2018-06-15 Thread Ha Noj
> No, mně by to žíly jistě netrhalo :)
> source je ale trochu jinej tag než
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:operator
> - tam to chápu tak, že to má být kanonický název firmy.
*** Nevim zda cteme stejny text
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:operator
Dulezite je pouzivat jednotny nazev v ramci osm, o kanonu nazvu psat nevidim.

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] REKOLA Bikesharing v Ostravě

2018-06-15 Thread Ha Noj
> "Rekola Bikesharing s.r.o.
> zapsano v OR vedeném MS v Praze, oddíl C, vložka 255272" - bez čárky. Jak se
> nechali zapsat bez čárky a bez spol., tak firma "Rekola Bikesharing, s.r.o."
> neexistuje. z,
*** A neslo by to jen Rekola? Taky pisem bing:orto, a ne Bing (search
engine) part of Microsoft corporatin:orthophoto layer

btw: s.r.o. = spolecnost s rucenym omezenemy
s r.o. = s rucenym omezenym

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Data ze ZÚ

2018-04-22 Thread Ha Noj
Vzhledem k dostupnosti KM/RUIAN a stavu pokrytí OSM v CZ (importy dnes
moc nedávají smysl a jsou obtížně protlačitelné) je:
1) primárně zajímavá ortofotomapa pro odvozování geodat,
2a) sekundárně nějaký výškopis lepší než SRTM,
2b) případně ZABAGED pro import/kontrolu nějakého jednotlivého fenoménu.

Co se týče zkušeností, tak jak kde. Osobně tam needituju, ale zdá se
že IT, AT, GE, DK, NL, US ortofoto spíše poskytuje:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Aerial_imagery
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Category:Data_sources_by_country

ha
hanoj

Dne 22. dubna 2018 14:39 Honza Cibulka  napsal(a):
> Zdar vespolek,
> jelikož se rozhodnutím soudu [1] zas dal do pohybu spor o data ZÚ, měl bych
> volně související teoretickou otázku: jaké datové sady Zeměměřického úřadu
> [2] by pro tuzemské OSM byly nejpřínosnější? Proč? A funguje něco takového v
> zahraničí?
>
> Budu rád za co nejkonkrétnější argumentaci.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Maximální velikost zprávy

2018-04-06 Thread Ha Noj
Admin klíče k talk-cz mám já a nově Pavel Zbytovský. Limit 800 KB je
od počátku vzniku a vzhledem k tomu, že jde o hromadnou poštu (mnoho
mailů mnoha lidem) to považuji za správné. Talk-cz asi není nejlepší
archivace informací, nejsem si jist, že zvýšením limitu bude.

ha
hanoj

Dne 5. dubna 2018 11:35 Marián Kyral  napsal(a):
>
> -- Původní e-mail --
> Od: Karel Volný 
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
> Datum: 5. 4. 2018 10:57:37
> Předmět: Re: [Talk-cz] Maximální velikost zprávy
>
> čest práci,
>
>  existuje hafo služeb na
> sdílení fotek/souborů a nad nimi pomocníčci, co na jedno/pár? kliknutí změní
> mailovou přílohu v odkaz na sdílecí server
>
>
> To je sice pravda, ale málokdy tam ty soubory vydrží. Vždycky mně naštve,
> když narazím na nějaký příspěvek, který nedává smysl, protože přiložené
> linky už dávno nefungují :-(
>
>
> Ale když to jinak nepůjde, tak to nějak osekám.
>
>
> Marián
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Vývojáři – DATA.BRNO

2018-03-23 Thread Ha Noj
jestli dobře čtu tak skoro ano, ale je potřeba požádat o souhlas, tedy
že "CC-BY+souhlas~=ODbL".
https://blog.openstreetmap.org/2017/03/17/use-of-cc-by-data/

ha
hanoj

Dne 21. března 2018 18:34 Jakub Jelen  napsal(a):
> Koukam, ze tam je pekna ortofotomapa, Jen si nejsem jisty licenci pro pouzit
> OSM. Co by bylo potreba, abychom ji mohli pouzivat pro mapovani v Brne,
> stejne jako se pouzivaji v Praze?
>
> http://gis.brno.cz/arcgis/rest/services/PUBLIC/basemap_ortofoto_aktualni/MapServer

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] opendata Agentura ochrany přírody a krajiny ČR

2018-01-22 Thread Ha Noj
> Právěže EEA není bohužel aktuální. Například Národní přírodní rezervace
> Kosířské lomy tam není
*** doplňuji, EEA má update roční, poslední data jsou za 2016. Za 2017
teprve budou, nejspíš na konci 1Q/2018.
V OSM jsou data z EEA za rok 2011.

h.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] opendata Agentura ochrany přírody a krajiny ČR

2018-01-18 Thread Ha Noj
Jen bych chtěl upozornit, že na EEA aktuální data o Natuře, MCHÚ a
VCHÚ od AOPK jsou:

https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/natura-8/natura-2000-spatial-data/natura-2000-shapefile-1
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/nationally-designated-areas-national-cdda-12/gis-data/cdda-shape-file

hanoj

Dne 17. ledna 2018 22:39 Jan Macura  napsal(a):
>
> 2018-01-17 22:17 GMT+01:00 Matej Lieskovský :
>>
>> Ok, takže to chce jim napsat, zda to nechtějí všechno uvolnit pod CC-0,
>> nebo nám alespoň dát plošně výjimku podobnou jako nám dal IPR, ať to
>> nemusíme tahat přes WD?
>
>
> Takže jestli si s nimi chceme dopisovat, tak to chce rozdělit na 2 části:
> 1) památné stromy: slušně je upozornit, že na vlastním webu publikovat data
> pod jinou licencí, než na webu jiném nedává smysl
> 2) zbylé datasety: a) jestli by je nechtěli zveřejnit pod ODbL, protože je
> šitá na míru datům a databázím, na rozdíl od CC, která se častěji používá
> pro jiné typy děl, protože by to bylo kompatibilní s OSM a dalšími
> databázemi, protože tím pořád bude zachována povinnost uvést původ, atd.
> atp. nebo b) je prostě požádat o výslovný souhlas, že do OSM to importovat
> lze [ref].
>
> H.
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] opendata Agentura ochrany přírody a krajiny ČR

2018-01-16 Thread Ha Noj
No spíš co by mělo být předmětem importu, protože MCHÚ a VCHÚ už
importovány máme z EEA.
Možná bych se zamyslel nad zonací VCHÚ a památné stromy. Naturu2000,
biosféry, ramsara a mokřady bych do OSM nedával...

ha
hanoj

Dne 15. ledna 2018 21:32 Matej Lieskovský 
napsal(a):
> Ahoj,
>
> pokud se nenajde nikdo vhodnější, tak to můžu zkusit.
>
> Matej
>
> 2018-01-15 20:23 GMT+01:00 Marián Kyral :
>>
>> Ahoj,
>> tak nám otevřeli data: http://gis-aopkcr.opendata.arcgis.com/
>>
>> Bohužel CC 4.0. Nechtěl by někdo zkusit domluvit výjimku pro OSM? Já na to
>> moc nejsem.
>>
>> > Tato datová sada, jejímž autorem je AOPK ČR, podléhá licenci Creative
>> > Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní.
>>
>> Marián
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Implicitní a předpokládané hodnoty

2017-11-22 Thread Ha Noj
> Je někde sepsáno, které hodnoty jsou implicitní a které jsou předpokládané?
> Já si tím třeba nejsem jist - oneway=no je implicitní, maxspeed=50 +
> source:maxspeed=cz:urban je (ve městech) asi předpokládatelné... Problémy
> vidím v tom, že se ty předpoklady budou lišit mezi oblastmi. Implicitní
> hodnoty by měl řešit editor, obojí by mělo pomoct uživatelům. Pokud by se
> implicitní hodnoty řešily i na základě relací, tak by to mohlo hodně pomoct
> s jejich adopcí. (Třeba by editor napsal "tato ulice má implicitní tento
> name, protože patří do této street relation"). Máme něco takového?
*** mě ten systém nevyřčených default hodnot přijde dobrý a
použitelný, např maxspeed i oneway funguje dobře:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Speed_limits#Country_code.2Fcategory_conversion_table

h.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Fungující transformace z Křováka!

2017-11-20 Thread Ha Noj
Dne 20. listopadu 2017 10:16 Marián Kyral <mky...@email.cz> napsal(a):
>
> -- Původní e-mail ------
> Od: Ha Noj <eha...@gmail.com>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
> Datum: 20. 11. 2017 10:06:52
> Předmět: Re: [Talk-cz] Fungující transformace z Křováka!
>
>> jak tak na to koukám, přijde mi, že se možná posunul i katastr. Protože
>> mám
>> všechny budovy mírně posunuté. I ty, které mi předtím určitě seděly na KM.
> *** vrstva KM může mít jiný typ transformace. Nikdy se mi nepodařilo
> vyrazit info z CUZK, jaká to je.
>
>
> Jo to vím. Právě že Petr narazil na nastavení, které se KM hodně blíží. Ale
> může to být i tím, že se možná změnila i transformace u KM. To byla pointa
> mého emailu.
*** já zase naznačuju, že u wms cuzk:km nemuselo dojít ke změně, ale
trvalému použití méně přesné transformace. Už proto že wgs84 je mimo
jeho hlavních rámec zájmů. ;)

d.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Fungující transformace z Křováka!

2017-11-20 Thread Ha Noj
> jak tak na to koukám, přijde mi, že se možná posunul i katastr. Protože mám
> všechny budovy mírně posunuté. I ty, které mi předtím určitě seděly na KM.
*** vrstva KM může mít jiný typ transformace. Nikdy se mi nepodařilo
vyrazit info z CUZK, jaká to je.

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Posouvání adresních bodů (Was: Adding housenumbers with StreetComplete)

2017-11-13 Thread Ha Noj
> Adresní bod nemusí být ve středu budovy. Ideální je na vchodu. Tak by to mělo 
> být v RUIAN.
*** Žádný ideál vchodu není, jen tento způsob značení někteří
prosazují ;). Analogii v jiných dabázích to nemá a na vchod je v OSM
jiný tag.

>  protože v dávných dobách jsme si mysleli, že RUIAN je svatý a zaručeně vše 
> správně :-).
*** To si asi nikdo nemyslel, nic lepšího není a naštěstí je alespoň
toto jinak by v OSM nebylo nic. ;)

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pojmenovani danych souradnic

2017-09-09 Thread Ha Noj
https://map.what3words.com/

Dne 9. září 2017 22:00 Pavel Machek  napsal(a):
> Ahoj!
>
> Na telefonu bych celkem rad vzal polohu (z GPSky nebo ze site) a zobrazil
>
> Aktualni pocasi pro Zernovku je 20C, dest.
>
> Otazka je, jak ziskat ten (kratky, priblizny) popis daneho mista z
> jeho souradnic. Podobna uloha je tusim reverzni geokodovani.. ale ja
> nechci "Vaclavske namesti 21", ja chci "Praha", nebo tak neco.
>
> Ano, kdyz to bude nekde v pulce oceanu, tak to muze byt neco jako
> "1200km zapadne od Londyna".
>
> Nasmerujete me nekdo spravnym smerem?
>
> Pavel
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures) 
> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Hierarchie ulic ve městech

2017-08-29 Thread Ha Noj
> Jsme ve shodě, že se to tak má dělat, doporučovat uživatelům, a zmínit to
i u té sekundární silnice?
*** ano.

Dlouhodobě se vychází odtud:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:WikiProjekt_%C4%8Cesko/Zna%C4%8Den%C3%AD_silnic#Basic_info_about_tagging

Opírá se to o zákon, na který reagují i normy ČSN 73 6110 a 01:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13#p6

Město Brno rozlišuje své ulice (tj. místní komunikace) na ZÁKOS (kde jezdí
MHD) a ty ostatní, takže v praxi se vystačí s tertiary a případně
secondary. To užití je trochu citem.

hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Kruhový objezd

2017-08-14 Thread Ha Noj
No, za mě je to celé podivné.
Nezdá se mi, že by kvůli stavbě I/14 zůstaly uzavřené obě staré propojení
mezi Kunraticemi a Lukášovem a za další, že by nemovitosti na ul. Lučanské
byly rok bez obsluhy.

hanoj

Dne 13. srpna 2017 20:19 marek  napsal(a):

> https://openstreetmap.cz/#map=19/50.74725/15.13576=d
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> __
> > Od: Marián Kyral 
> > Komu: talk-cz@openstreetmap.org
> > Datum: 13.08.2017 17:40
> > Předmět: Re: [Talk-cz] Kruhový objezd
> >
> Ahoj,
> nějaká přesnější informace by nebyla? Třeba souřadnice? Nebo si otevři
> odkaz: https://openstreetmap.cz/#map=19/50.72850/15.15350=d -
> posuň mapu na správné místo a pošli zpátky kompletní url.
> Jel jsem tamtudy (Liberec - Jablonec) o Velikonocích a žádnou stavbu si
> tam nevybavuji.
>
> Díky,
> Marián
>
> Dne 12.8.2017 v 12:23 Marek Polák napsal(a):
> > Je to u města Jablonec nad Nisou
> > Marek Polák
> >
> >
> >
> > Dne 12. srpna 2017 12:16:41 PM Marek Polák 
> > napsal:
> >
> >> Na budoucí silnici 1/14 není zakreslen budoucí kruhový objezd. Kdo to
> >> umí,
> >> tak to tam doplňte.
> >> Marek Polák
> >>
> >>
> >>
> >> ___
> >> Talk-cz mailing list
> >> Talk-cz@openstreetmap.org
> >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
> >
> >
> > ___
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Cyklistický mapathlon

2017-08-13 Thread Ha Noj
Čau,

v manuálu PNK [1] je zmínka o nejasnosti jak značit ochranný nebo
víceúčelový pruh pro cyklisty, který je nově v legislativě (v ČR zatím
použit asi 4 místech). Ochranný pruh se odlišuje od piktokoridoru
legislativně a provedením a od vyhrazeného pruhu legislativně i zejména
šířkově.

Možnosti jsou:

1) cycleway=soft_lane byl v OSM navržen přímo na ochranný pruh, ale
zamítnut [3], ale přesto se používá v německu [2][4]
2) cycleway=lane používá se na vyhrazený pruh, žádný vhodný subtag pro
rozlišení "lane=soft_lane" dosud nikdo nepoužil.
3) cycleway=shared_lane se nyní používá na piktogram, žádný vhodný subtag
pro rozlišení "shared_lane=soft_lane" dosud nikdo nepoužil

Já jsem pro konvenci 1), ikdyž je odmítnutá, ale alespoň ji někdo používá a
má logiku

hanoj


[1]
https://docs.google.com/document/d/1jrQlTVB0cGCkMDTEP5OTeLBcWxvLWb4sde8GChzRYsQ/edit#
[2] https://taginfo.openstreetmap.org/search?q=soft_lane#values
[3]
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/cycleway%3Dsoft_lane
[4] http://bit.ly/2vuOaEZ
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] feráta vs řetěz

2017-08-01 Thread Ha Noj
> A co tam dát bicycle=no ?
*** to je ale zákaz vjezdu nikoliv nesjízdné...

h.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Fwd: úprava mapy

2017-07-07 Thread Ha Noj
>
> Nejedná se o žádnou veřejnou cestu ani komunikaci, ale jen soukromou cestu
> v rámci naší nemovitosti. Pozemek je označen cedulemi PRIVAT - soukromý
> pozemek.


*** Použiji analogii, asi 1/4 lesů vlastní soukromé osoby a zda si přejí
vstup cizáků na pozemek nebo nepřejí je irelevantní. Vstup může být omezen
jen na základě rozhodnutí úřadu (kalamita, obora, těžba) nebo lesnických
prací (školka). Podobně 90 % zemědělské půdy je v soukromých rukou a polní
cesty jsou často jen vyježděné intervence zemědělské techniky.

h.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tramvajové koleje mimo linie uliční sítě

2017-06-27 Thread Ha Noj
Když jsem toto diskutoval před 2 roky s Mar4s, při překreslování
tramvajových tratí vedených jako součást ulice do zvláštních way, tak jsme
došli k závěru, že:

a) odtržení tramvajové tratě jedoucí v rámci ulice od uličního modelu OSM
je skutečnost, aby se mohly pouštět vláčky přímo nad daty OSM.
b) informace o přítomnosti tramvaje v rámci highway lze stručně doplnit
pomocí např. "lane:tram=2", což ale nikdy neproběhlo :(
c) Při křížení highway s dvoukolejnou tratí vznikají prapodivné situace,
které lze asi řešit jen "se s tim smiř". Tedy nebude to dokonalé, ale model
skutečnosti nemá být dokonalý, ale tak omezeně složitý a komplexní, aby
plnil svůj účel.


ha
hanoj

Dne 26. června 2017 17:40 Vratislav Filler  napsal(a):

> Chtěl bych se poradit, jak naložit provedenou s úpravou řešení
> tramvajových tratí v Praze, respektive s jejich napojením na stávající
> uliční síť a řešení cyklo potom, co byly Praze tramvajové trati
> zdvojkolejněny a odděleny od ostatních uličních linií.
>
> Jak jsem pochopil, doporučení je kreslit tramvaje metodou "každá kolej
> zvlášť" a zcela nezávisle na ostatní uliční síti (
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Trams ). Za špatný postup se považuje
> 1) zdvojená linie nad stejnými body (způsobuje zmatky a hrozí chyby při
> editaci, naprosto souhlasím), 2) zdvojení funkce (tj. pro stejnou linii
> railway=tram + highway=něco , https://wiki.openstreetmap.
> org/wiki/One_feature,_one_OSM_element ) .
>
> Není mi ale jasné, jaký je správný postup provázání tramvajových kolejí s
> ostatními liniemi v mapě tam, kde tramvaj evidentně tvoří součást
> komunikace. Přístup, kdy se koleje považuji za něco na liniích komunikační
> sítě vlastně nezávislého, mi přijde docela nešťastný. Zejména narážím na
> to, že se nepovažuje za vhodné zdvojení funkce linie. Dřív, když byla ulice
> mapovaná jednou linií, to tak prostě bylo a bylo to vlastně správné,
> renderery i routing si s tím uměly poradit. Jízda v tramvajových kolejích
> je dost zásadní parametr pro komfort a bezpečnost jízdy na kole (viz mapy
> nehodovosti cyklo - http://prahounakole.cz/2017/
> 02/nehody-cyklistu-praze-za-poslednich-deset-let/ , nehodová místa okolí
> Křižovnického nám. a ul. Hlubočepská ). Vyhledávací algoritmus na Prahou na
> kole také přítomnost railway=tram používal jako indikátor toho, že se má
> ulici částečně vyhýbat. Nejsem také evidentně první,
>  koho tenhle problém trápí, viz https://help.openstreetmap.
> org/questions/27898/is-there-any-way-to-know-if-a-road-has-
> railway-tram-tracks-embedded-in-it .
>
> Chápu, že namapovat geometrickou polohu dvou kolejí na jednu highway
> nejde. Jsou ale situace, kdy je linie nekolejové dopravy geometricky v
> souběhu s jednou kolejí, nebo jiné problémy. Ptám se zejména proto, že
> provedené zdvojkolejnění jednak systémově dost zasáhlo routing (častá
> ztráta informace o souběhu s tramvaji, výjimečně i ztráta linie, po které
> se má routovat), jednak se leckde rozpadly relace doporučených cyklotras.
> Pro cyklomapu to potřebuji uvést do pořádku.
>
> Takže mám pár otázek, jak byste doporučili nakládat s následujícími věcmi:
>
> 1) Jak řešit křížení kolejí s liniemi vozovky a přechody pro chodce v
> rámci křižovatky?  railway=level_crossing? railway=crossing? Obojí je
> totální overkill, přechod přes ulici s tramvajovou tratí přece nejsou
> šraňky. Nebo jen vytvořit křížení a nic v nich netagovat? Případně body
> vůbec nespojovat? (Ale topologie pláče, tramvaje fakt nejezdí ve vzduchu
> deset metrů nad ulicí). 1b) A co v situaci, kdy je vozovka řešena
> zjednodušeně jednou linií a křižné body jsou zcela fiktivní? Linii ale
> nelze rozdvojit, pokud je to jedna vozovka, nechceme-li mapovat jednotlivé
> jízdní pruhy a ulice řešit relací. K tomu sice proběhlé namapování tramvají
> už jaksi předem navádí, nepředpokládám ale, že to v Praze bude plošně na
> pořadu dne.
>
> 2) Nekolejová doprava vede jednosměrně v souběhu s jednou tramvajovou
> kolejí. Co s tím? V praxi zejména a) autobusy pojížděný tramvajový pás, b)
> koleje, na které je (v jednom směru) povolen vjezd dopravní obsluze,
> cyklistům, apod. Zvlášťě tam, kde je třeba vyvýšený tramvajový pás, nebo
> protisměr oddělený ostrůvkem, apod. Rád bych tam sloučil linii a přidal
> higway=residential/service + access=něco . Jenže je to v rozporu s
> pravidlem (2). Jsem to tedy už udělal při korekci cykloobsahu v Havlíčkově
> ulici v Praze (u Masarykova nádraží), omlouvám se, že jsem si to nepřečetl
> předem, postupoval jsem v analogii s dosavadní praxí.
> Moje otázka zní: je přípustné v tom pokračovat? Místa, kde byla ke kolejím
> dokreslená "oblužná" linie geometricky v jiné poloze než tramvajová kolej
> (Ječná směrem ke Karlovu náměstí), mi přijdou vyřešené dost špatně a rád
> bych je upravil do stavu, kdy bude na jedné linii highway i railway, aby
> byla jednak zachována alespoň zčásti informace o souběhu s tramvají, jednak
> aby se to i v detailních měřítkách renderovalo na sebe. Stejně tak bych na
> 

Re: [Talk-cz] Náměstí a třídy

2017-05-23 Thread Ha Noj
> *** Správci územní identifikace jsou stavební úřady, které ho vkládají do
ČÚZK RUIAN. Ne OSM, ani ÚJČ. V jednotlivých případech si dokážu představit
řešení problémů zeleného stromu života. Určitě ale ne takto plošným
zásahem, který vzešel z několika zkušeností bez debaty zde.
>
> --- Rozumím tomu dobře, že hromadně je špatně, ale jednotlivě, cíleně a
dlouhodobě nerespektovat oficiální názvy ulic je v pořádku?

*** Ne tak jsem to nemyslel. Mapuje-li jednotlivec v terénu a narazí na
zmiňovaný případ dvou různých pojmenování jedné ulice na cedulkách,
nevyčítám mu, že se nějak účelově zachoval (sjednotil nebo nesjednotil
názvy nebo zachoval nějak oba) a nešel se podívat do RUIAN.
O to větší odpovědnost a promyšlenost je třeba očekávat při hromadných
úpravách.

PS: Mapa je zjednodušený model skutečnosti, z čehož logicky plyne, že celou
skutečnost do ní nenarveme a ani zajisté není smyslem mapy.

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Náměstí a třídy

2017-05-22 Thread Ha Noj
>
> No...pokud to odpovídá místnímu stavu (sice pochybuju, že kdokoli ověřil
>> stav u 1600 objektů najednou, ale pokud je to jen nám. 》náměstí, tak se
>> přinejhorším neposunul význam), tak ta náměstí vypadají příčetně.
>>
>
> Jo, neověřil, ale zase, co to je místní stav? Přímo tady u nás naproti na
> ulici stojí dva baráky, z nichž jeden má na sobě cedulku "Palackého třída"
> a vedlejší "Palackého tř.". Obě cedulky jsou jinak stejné, oficiální,
> vzdálené od sebe možná 50 m. To IMHO nelze brát jako dva různé místní
> stavy. V extrémních případech by tak některé ulice mohly střídat název co
> 100 m. Případně by domy v ulici mohly mít ve své adrese něco jiného než
> název samotné té ulice (malá cedulka nad vchodem se zkratkou vs. velká
> tabule na rohu ulice plným názvem).
>
*** Správci územní identifikace jsou stavební úřady, které ho vkládají do
ČÚZK RUIAN. Ne OSM, ani ÚJČ. V jednotlivých případech si dokážu představit
řešení problémů zeleného stromu života. Určitě ale ne takto plošným
zásahem, který vzešel z několika zkušeností bez debaty zde.

>
> Co mi tady vyloženě vadí, jsou ty zastávky - název podle toho, co je na
> sloupku, odpovídá názvu v jízdním řádu; tohle bych jen tak od stolu
> neměnil.
> Jinak byla řeč o "třídě" a destination=*, to nevidím tady ani v okolních
> changesetech - co se stalo v těchto případech?
>
> Třídy jsou úplně analogické případy, jako náměstí ("Masarykova tř." ->
"Masarykova třída"), ale v jiných changesetech. Ty zastávky a destination=*
večer revertnu.
*** to je na revert celého changesetu.

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Náměstí a třídy

2017-05-21 Thread Ha Noj
> Můžeš sem, prosím, poslat link na ten svůj changeset? Nevidím ho ve
feedu, který mám pro Prahu.
https://www.openstreetmap.org/changeset/48869509
:(

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Odry/Hranice - cyklopruhy

2017-04-21 Thread Ha Noj
add 1) highway=cycleway místo highway=path
*** Na wiki je mnoho stránek o jednom tématu. Dílem možná rozhodnutí
překládat doslovně anglické překlady a k těm udržovat aktuálnost někdy
nemusí přinést jednoznačnou pochopitelnost v českém prostředí a názvosloví.
Ale tady je to asi jasné:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Dopravn%C3%AD_zna%C4%8Dky_v_%C4%8Cesku

add 2) cycleway=share_busway
*** Já to chápu tak, že cycleway mi říká jakou infrastrukturu tam mám,
"*:lanes:*"
mi určuje její polohu v rámci šířky komunikace.


ha
hanoj

Dne 21. dubna 2017 13:57 majka  napsal(a):

> Fakt je, že jsem jako první narazila na JOSM a jeho preset pro stezky pro
> pěší a cyklisty. Takže debata může znít, je jedno z toho špatně?  Podle
> mého určitě ne jednoznačně, jinak je třeba důrazně změnit informace na OSM
> wiki, která tomu neodporuje. Minimálně tam, kde se to odchyluje, přidat
> důrazná varování ohledně nekompatibility. "Pěšina" je stejně dobře podle
> definice cesta bez provozu motorových vozidel, bez ohledu na povrch a šířku.
>
> Jo, jednoduchým řešením je to předělat, a v celku není v Českých
> Budějovicích problém. Ale řešením problému přece není ignorovat (podle
> mého) legitimní alternativní způsob značení. Debata ohledně path podle mého
> taky probíhá snad od začátku, k výsledku se nijak nedobrala. Třeba to není
> nejlepší způsob jak to udělat, ale řekla bych že je docela běžný.
>
> Ty Budějovice a okolí opravdu není problém předělat - jen tím ale celý
> problém zamaskujeme, protože nevěřím tomu, že tohle je jediná oblast, kde
> to někdo takhle zmapoval.
>
> Možná bylo mojí chybou chápat "cycleway" primárně jako stezku pro
> cyklisty, na kterou chodci také smějí (víceméně situace podle zákona).
> Protože o čem se bavíme je stezka pro chodce a cyklisty, oficiálně takto
> značená. A jediné místo, kde jsem v OSM wiki narazila na tuhle značku, je
> přesně u té pěšiny, takže jsme zpátky u problému...
>
> U těch pruhů jsem vycházela taky z popisu
>  , takže
> opět bych případně doporučovala doplnit tu informaci ohledně doplnění
> cycleway. Protože ačkoli si myslím, že jsem informace hledala dost důrazně,
> tak tohle mi opravdu uniklo. Problém je, že takovéhle opominutí zatím
> nebylo na mapách vidět. Brala jsem za hotové, že pruhy na žádné mapě
> neuvidím, takže jsem jejich mapování kontrolovala jen v navigaci (osmand).
>
> Majka
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Odry/Hranice - cyklopruhy

2017-04-21 Thread Ha Noj
> Konkrétně nejhorší problém vidím v té I/34 (třeba část OSM id 83077698).
Na silnici I. třídy je bicycle=use_sidepath, ty "sidepath" jsou zmapovány
samostatnými souběžnými cestami jako highway=path a bicycle=designated +
foot=designated + segregated=no. Ve skutečnosti je to značeno dopravní
značkou C9a, stezka pro chodce a cyklisty, smíšená. Takže povinnost užít
tuhle stezku místo jízdy po té jedničce.
*** aniž bych studoval to id, proč tam není highway=cycleway místo
highway=path?

> Další konkrétní příklad je Rudolfovská, kde jsou cyklopruhy. Podle toho,
co se mi podařilo načíst, by to snad mělo být značené správně, mapa je
neukazuje. Konkrétně třeba část OSM id 441309143, kde je společný pruh pro
autobusy a cyklisty, značený jako bicycle:lanes:forward=no|designated.
*** a proč tam není (také) cycleway=share_busway ? Path je přeci původně
pěšina...

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

2016-12-27 Thread Ha Noj
> Uff, musím říct, že tvoje zmínka o ETRS89 (a rozdílnosti oproti WGS84)
> pro mne otevřela nová dvířka, která si nejsem jistý, že jsem chtěl
> otevřít :-))
*** Chystám na to téma článek na wiki, ale musím to konzultovat, taky to
není pro mne zcela na první pochopitelné. Bude to možná až po vánocích.

> Zajímalo by mne odkud pochází tvoje transformační parametry towgs84?
> Vůbec se mi je nepodařilo nikde vygooglit a obecně jsem ve spoustě
> zdrojů narážel na doporučení považovat oba systémy za "shodné".
*** V obecné rovině jsou si dnes ETRS a WGS84 podobné na úrovni metrů. Jak
jsem psal, v ČR jsou odlišnosti v řádech 30 cm.

> A když
> se podívám na definici v /usr/share/proj/epsg tak tam je:
>
> > # ETRS89
> > <4258> +proj=longlat +ellps=GRS80 +towgs84=0,0,0,0,0,0,0 +no_defs  <>
*** To může také říkat, že takový vztah není vůbec definován.

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

2016-12-23 Thread Ha Noj
> 1) Dělám něco špatně já?
*** GRID je spočítán mezi ETRS89 a JTSK, takže by tam mělo být ještě něco
mezi ETRS89 a WGS84. Ale nepotěším tě, neboť to dělá jen cca 30 cm.

echo "18.845223 49.547998" | cs2cs +init=epsg:4326 +to +init=epsg:4258
+towgs84="0.0473,0.0467,-0.0253,0.000891,0.00539,-0.008772,-0.00158" -f
"%.6f" | cs2cs +init=epsg:4258 +to +init=epsg:5514
+nadgrids=./jezek08_jtskcz.llb -f "%.3f"
-432758.771-1136759.330 -0.009


*** Zkus výsledek GRID Ježek2008 srovnat s transformační službou CUZK.
Výsledek bude téměř stejný:
http://geoportal.cuzk.cz/Default.aspx?head_tab=sekce-01-gp;
mode=TextMeta=wcts=19

> 2) Dělá něco špatně ČÚZK a jeho souřadnice v EPSG:4326 jsou chybné?
*** CUZK říká, že ho přesnost RUIAN pod 1,5 m netrápí.

> 3) Skutečně je grid Ježek2008 přesný řádově na centimetry?
*** ano, ted ho tu testuji na 41 000 bodech. Chyba mezi ERTF2000 a JTSK je
menší než 5cm je v 81,3 %, menší než 10cm v 99,4%. Ve zbylých 0,6% nelze
rozhodnout zda jde o chybu v datech nebo lokální deformace základů JTSK.

> 4) Jak je možné, že se transformace moje a ČÚZK rozchází v tomhle
> případě víc jak o metr?
*** CUZK říká, že ho přesnost RUIAN pod 1,5 m netrápí.

> 5) Pokud je transformace ČUZK správná, jak ji můžu implementovat u sebe
> aniž bych se na každou souřadnici musel ptát WFS?
*** jakou transformaci CUZK používá se mi nepodařilo zjistit a já sám to z
výsledků neumím odhadnout.


ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

2016-12-22 Thread Ha Noj
> Jsem si celkem jistý, že v databázi, ze které pouštím aktualizace
> administrativních hranic mám nějaký starší méně přesný grid... a vůbec
> bych se nedivil, kdyby to měl Petr na poloha.net taky tak.
*** není žádný starší méně přesný a nový přesnější. Jsou dva gridy starý
Ježek2008 XY a nový Seidl2014 XYZ, nic víc, o změně přesnosti nebyla řeč.

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

2016-12-22 Thread Ha Noj
> > Že já se do toho vůbec pouštěl. Nakonec to dopadlo tak, že problém
vlastně není a všichni jsou happy.
> *** Snad nebude tak zle. Myslím, že to WFS je hezká cesta k tomu co nám
vyhovuje a označil bych to podle pravidla "blbě ale jednotně." ;)
> No pro mně by bylo ideální, kdyby to za mně přepočítal Petr. To bych
nemusel nic dělat. Ale přejít na WFS znamená, udělat komplet nový plugin a
do toho momentálně nejdu. Už tak mám na seznamu plno věcí, které bych chtěl
někdy udělat. Třeba pár vylepšení na osmap.cz.
*** a nebo pro poloha.net/budovy napsat skript, který pro každou budovu
vloží novou geometrii z WFS a není třeba nic měnit na tracer pluginu.

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

2016-12-22 Thread Ha Noj
> Že já se do toho vůbec pouštěl. Nakonec to dopadlo tak, že problém
vlastně není a všichni jsou happy.
*** Snad nebude tak zle. Myslím, že to WFS je hezká cesta k tomu co nám
vyhovuje a označil bych to podle pravidla "blbě ale jednotně." ;)

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

2016-12-21 Thread Ha Noj
> > > Pro korekci tohoto posunu se dá použít korekční Grid (
http://freegis.fsv.cvut.cz/gwiki/S-JTSK_/_Grid ), který ovšem > > po změně
algoritmu nedává správná data, takže přepočet není správný.
> > *** nic takového se neprokázalo. ;)
> >
> Fááákt? A proč mám sakra tady v Beskydech ty rozdíly :-D
*** ze dvou výsledků zpravidla nelze určit, který je blíže cíli ;)

Na 28 bodů CZEPOS s obojími souřadnicemi lze naše metody elementárně
otestovat:
http://pastebin.com/eFidfVuQ

1) Výše v tomto vlákně zmíněný GRID od Seidl2014 dává tyto výsledky:
xy<8cm z<3cm
stdev_xy<2cm, stdev_z<1cm


2) Transformační služba CUZK dává tyto výsledky:
http://geoportal.cuzk.cz/Default.aspx?head_tab=sekce-01-gp=TextMeta=wcts=19
xy<6cm z<4cm
stdev_xy<2cm, stdev_z<1cm

Tedy metody GRID jsou (a po celou doby byly) OK.

mimochodem CUZK ve WFS RUIAN u každé geometrie píše:
1.5


ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

2016-12-21 Thread Ha Noj
0   > Teoreticky bych se u každé budovy mohl zeptat WFS a korigované
souřadnice, ale je to zase další dotaz do sítě, další zdržení během
trasování.
*** tak se zeptejme WFS předem hromadně přes BBOX či podobně.

> Pro korekci tohoto posunu se dá použít korekční Grid (
http://freegis.fsv.cvut.cz/gwiki/S-JTSK_/_Grid ), který ovšem po
> změně algoritmu nedává správná data, takže přepočet není správný.
*** nic takového se neprokázalo. ;)

> No a celé je to o tom, jak získat opravený Grid, aby objekty natrasované
z RUIANu co nejvíce pasovaly na KM.
> Proběhly tady nějaké pokusy, byla na to diplomka, pan Souček z ČÚZK
slíbil, že se přes vánoce na ten algoritmus
> mrkne a dá vědět, který přesně se používá, ale zatím vše selhalo. Takže
se stále pro přepočet používá starý Grid, který
> však nedává přesné výsledky.
*** ještě bych možná dodal, že ČUZK používá 7prvkový klíč +
dotransformaci(JTSK-JTSK05), kdežto grid jde na to přímo.


ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

2016-12-20 Thread Ha Noj
> Aktuálně je rozdíl RUIAN vs. KM. Takže jsem předpokládal, že stačí
napasovat RUIAN na KM. Ale jestli je KM taky
> mimo, tak jsme v pr..li úplně. :-(

*** tak pokud nám stačí, aby to sedělo na cuzk:km v epsg:4326 pak použijme
WFS např. Bukovec č.p.109 okres FrýdekMístek:
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/12381535

http://services.cuzk.cz/wfs/inspire-bu-wfs.asp?service=
WFS=urn:ogc:def:crs:EPSG::4326=2.0.0=GetFeature&
StoredQuery_id=urn:ogc:def:query:OGC-WFS::GetFeatureById=BU.12847628

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

2016-12-20 Thread Ha Noj
Cau

1) CUZK problem svych dat RUIAN mimo JTSK (rozdily WFS v ETRS89 vs WGS84)
napul nevnima, napul neovlada a tak ho resit zda se nehodla. Mluvil jsem
opet v lete p. Souckem. Zrejme jsme jedini, ktery RUIAN uzivaji mimo JTSK a
vadi jim to.

2) Transformace gridem je znama: http://k154.fsv.cvut.cz/~seidl/
http://freegis.fsv.cvut.cz/gwiki/S-JTSK_/_Grid

3) Co konkretne chceme s cim spasovat (uz jsem to asi zapomnel)? Chceme aby
to bylo dobre (pak viz bod 2) nebo aby dve mapy k sobe sesedly?

ha
hanoj

Dne 20. prosince 2016 10:34 Marián Kyral  napsal(a):

> Ahoj,
> další vánoce před námi a stále nám chybí ta korekční matice či co to je.
> Asi žádný posun nenastal co? Co přesně potřebujeme? V jakém formátu a kolik
> bodů to má být?
>
> V souvislosti s tím, co psal Martin Janda mne napadlo, jestli by třeba
> nestačilo vzít pár míst, kde to ulítává nejvíc, tam ručně napasovat RUAIN a
> KM a zjistit posun, který pak nacpeme do nějaké tabulky, ze které se to pak
> bude korigovat?
>
> Mohlo by to takto nějak fungovat? Nemáme sice ten algoritmus, ale máme
> referenci, ke které se potřebujeme přiblížit.
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Dotaz: Silnice a informace z ŘSD

2016-12-15 Thread Ha Noj
> Tak z
> http://www.gisportal.cz/2015/02/jak-statni-urad-podnika-nazor-z-praxe/
>
> mi vyplyva, ze CUZK orotofoto mapy nakupuje od firem provadejicih
snimkovani.
> Coz se ale muze v budoucnu zmenit.

*** v diskuzi se píše i něco jiného:
"Michal Sýkora napsal: 26.2.2015 v 12:34 Firmy dodávají služby pořízení dat
„bez nároku na data samotná“ – to se děje už dnes .. například právě
zmiňovaná služba pro zeměměřický úřad tyto parametry mívala – ZÚ snímky
převzal, firmy je ale museli u sebe smazat a dále neprodávat .."

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] zákon o KČT

2016-12-14 Thread Ha Noj
Nejsem expert na legislativní proces, ale vzhledem k tomu že to je
poslanecká iniciativa, tak se k tomu do vánoc vyjádří vláda (a ministerstva
MMR, MV, MZE), kde má možnost zaslat i veřejnost do *DNEŠKA* ;).

Termín připomínek 9.12.2016 – 14.12.2016 Adresa připomínek
eklep-...@vlada.cz

A pak pokud to projde přes první čtení, tak už jen skrze lobování poslanců
nebo poslaneckých výborů.

https://apps.odok.cz/veklep-detail?pid=ALBSAGGHW4B2

http://www.psp.cz/sqw/tisky.sqw?O=7=982

ha
hanoj

Dne 14. prosince 2016 12:47 Jáchym Čepický <jachym.cepi...@gmail.com>
napsal(a):

> Pokud byste na něco přišli (stran připomínkování), rádi to jako OSGeo.cz
> pokrejeme
>
> J
>
> Dne 14.12.2016 v 12:38 Karel Volný napsal(a):
>
> zdar,
>>
>> dík za info
>>
>> nerozumím procesu ... dá se to (ještě v tuto chvíli) nějak připomínkovat?
>>
>> pokud jo a někdo mi poví, jak na to, zkusil bych něco sepsat (i když
>> známe to
>> o tom hrachu na zeď atd.) - myslímže minimálně bychom se měli snažit
>> protlačit
>> tam explicitně zveřejnění dat o vedení tras, když už musí být zákon na
>> každý
>> pšouk
>>
>> řešit to ale od A do Z nemám čas, resp. ani chuť
>>
>> /me pošilhává na Matěje ...
>>
>> K.
>>
>> On Thursday 08 December 2016 16:55:01 Ha Noj wrote:
>>
>>> Ahoj,
>>>
>>> tohle nás asi bude zajímat, nový zákon: KČT se zasloužil o stát.
>>>
>>> http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1976920-ceske-turist
>>> icke-trasy-jsou-> svetovy-unikat-chranit-je-mohl-samostatny-zakon
>>>
>>> http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=120094
>>>
>>> ha
>>> hanoj
>>>
>>> ___
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz@openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>>
>>>
>>> ___
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz@openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>>
>>
> --
> Jachym Cepicky
> e-mail: jachym.cepi...@gmail.com
> twitter: @jachymc
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] zákon o KČT

2016-12-08 Thread Ha Noj
Ahoj,

tohle nás asi bude zajímat, nový zákon: KČT se zasloužil o stát.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1976920-ceske-turisticke-trasy-jsou-svetovy-unikat-chranit-je-mohl-samostatny-zakon

http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=120094

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Dotaz: Silnice a informace z ŘSD

2016-12-04 Thread Ha Noj
>> Nevyplývá. To, že ty informace musí zcela kdokoliv dostat, nijak
>> nesouvisí s tím, jak s nimi může dále nakládat.
> Prekvapive souvisi, muze je pouzit zcela jak uzna za vhodne, jinak by to
> nemelo zadny smysl. Dost tezko by ti k necemu byly informace, ktery nemuzes
> pouzit.
*** takže když si vyžádám licenční klíče k software můžu ho doma použít?

hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Dotaz: Silnice a informace z ŘSD

2016-12-02 Thread Ha Noj
> Zakon 106 se vztahuje i na informace, ktere si clovek nevyzadal, ale ktere 
> urad sam zverejnil. At uz na internetu nebo
> na letaku.
> Viz strana 8 tohoto dokumentu:
>http://j.nezhyba.sweb.cz/o106.pdf
> Technicky jsou ta data pod licenci CC0.
> Jedine co si musite overit je zda dana informace spada do kompetentosti 
> daneho uradu - coz by v danem pripade nemel byt
> problem.
*** pokud tvé interpretaci správně rozumím, tak jakákoliv publikovaná
mapa CUZK je CC0. Pak ale nevím, proč se ČUZK namáhá ji ještě prodávat
a požaduje všade svoje logo...


> Tohle cele plati pouze na statni urady (resp. instituce hospodarici s 
> verejnymi prostredky). Neplati to pro normalni
> firmy. Takze pokud treba CEZ da na sve stranky mapu vedeni dratu, tak se to 
> nemuze pouzit dokud se neziska souhlas.
*** ČEZ podléhá zákonu 106/1999 Sb
http://ekonomicky-denik.cz/cez-musi-odpovidat-podle-informacniho-zakona-zakon-106/

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zprovoznění obchvatu Staňkova

2016-12-01 Thread Ha Noj
> Koukám, že ses toho chopil ;-)
*** bylo to rychlejší než číst ty maily ;)

> Jak tak na to koukám. ta stará cesta skrz Staňkov už asi nebude I/26 že? Jen
> nevím co teda. Jedna část asi je obyčejná ulice a druhá bude pokračování té
> silnice II/185.
*** Zůstává I/26 dokud se RSD nerozhodne jinak, případně nedohodne s
obcí/krajem na předání.

> A na tom severním konci - tam se stará silnice připojuje na
> mostě nebo vede pod most? V informačním letáku tam není žádný most. Takže
> místo mostu bude asi strouha zahloubena pod zem.
*** Něco tam zjevně je, co přesně ale nevím. Ten potok spíš neteče,
může to souviset s rozlivem, nebo biokoridorem. Formální definice
mostu, pokud si pamatuji, je rozpon nad 2 m, ikdyž to může být
konstrukčně stejné jako běžný most.

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zprovoznění obchvatu Staňkova

2016-11-30 Thread Ha Noj
> Z KM, resp. RÚIAN je vidět ještě líp, ale furt mi to přijde dost jako
> hádání.
*** na první pohled možná hádání, pokud se do toho promítne základní
pravidla pro silniční projektování, tak velmi pěkně z toho jdou
odvodit mosty, sjezdy, přeložky polní cesty, rozsahy násypů nebo
zářezů, napojení případných nových areálů, to vše už ve fázi žádosti o
stavební povolení...

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Rozhovor s předsedou Rady značení KČT

2016-11-17 Thread Ha Noj
> Nebot pokud si najmu rekneme 10 lidi, co budou denne znacit prumerne 6km,
tak to
> mas 365*6*10 = 22kkm. A to se rozhodne nepredrou, paac pri stredne 20
pracovnich
> dnech to porad je +- 8km/den, coz, kdyz opet prezenu, sou 4 hodiny prace.
*** no zda se mi, že je tu nový podnikatelský záměr, ale možná bych další
úvahy směřoval mimo konferenci osm.

díky
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] restaurace/pizzerie v blízkém okolí

2016-11-03 Thread Ha Noj
Tak pokud stačí BBOX dotaz a typ kuchyně si dotyčný dohledá tak toto:
http://overpass-turbo.eu/s/jNF

hanoj

Dne 3. listopadu 2016 12:25 Ladislav Nesnera  napsal(a):

> V mailingu konference OpenAlt  (ano, již tento
> víkend!), se nám objevil nevinný dotaz. Umíte je někdo za použití open
> source nástrojů elegantně zodpovědět?
>
> Díky a dovi na Altu   ;?)
>
>
>  Forwarded Message 
> Subject: Re: Fwd: [OA16] Dotaz do FAQ
> Date: Thu, 03 Nov 2016 12:18:08 +0100
> From: Karel Volný
> To: Ladislav Nesnera
>
>
> zdar,
>
> no, to není zrovna úložka, kterou bych nad OSM běžně řešil ... zkus to na
> listu, ale myslímže s vyhledáváním POI stejně budeš odkázán na jiné projekty
>
> K.
>
> Dne Čt 3. listopadu 2016 12:00:55 jste napsal(a):
> > Uměl bys nějaké pěkné vyhledání nad OSM?
> >
> >
> >
> >  Forwarded Message 
> > Subject:[OA16] Dotaz do FAQ
> > Date:   Thu, 03 Nov 2016 09:06:09 +0100 (CET)
> > From:   Aigor
> > Reply-To:   
> > To:
> >
> >
> >
> > Zdravím,
> >
> > uvítal bych tip na nějakou restauraci/pizzerii v blízkém okolí (do 30min
> > pěšky), pokud mi nevyhovuje výběr v menze.
> >
> > Díky
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Vrstevnice planety

2016-10-03 Thread Ha Noj
Ahoj,

rád bych si v JOSM zapnul pruhlednou vrtsvu TMS/WMS vrstevnic s pokrytím
celého světa, aby se mi lépe mapovalo v HOT mapping.

Zatím používám TMS opentopomap.org jenže tam je s vrstevnicemi i reliéf a
tudíž TMS není průhledná.

Nějaký tip?

Díky hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tip na vhodny smartphone pro aktivity souvisejici s OSM - zejmena co se tyce kvality/presnosti GPS prijmu

2016-05-09 Thread Ha Noj
> Diky vsem za odpovedi, hledam tedy neco s A-GPS + GLONASS + kompas (+ pamet
> idelane 16 GB, idealne podpora alespon 64 GB SD). BDS v teto cenove relaci
> moc neni, jen snad starsi Samgung galaxy A3. Ale pritomnost toho GLONASSu
> dela rozhodne velky skok v presnosti a rychlosti.
*** Doporucuji vyzkouset. Mám tu Sony Xperia M, která má výše uvedené
vlastnosti interní GPS a je téměř nepoužitelná (nízká přesnost, ztrácí
signál, zamrzá, dlouhý náběh). A tak si musím si připojovat starý GPS
modul SiRF III přes BT.

hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně

2016-03-16 Thread Ha Noj
> > *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací
> > tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky
> > vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici,
> > pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde
> > mají řadicí pruhy, případně vodící stěny.
>
> potom by asi měla být diskuse o tom, jak velké zjednodušení je žádoucí
*** diskuze co má smysl zmapovat a co to přinese přece neustále
probíhá. Ale reálně se moc neděje a užívání vektorového datového
modelu je konzervativní.

> s lety se zvětšuje úroveň detailu, který zachycujeme
*** to ano, mapujeme víc do detailu, ale zpodrobnění ulice v datovém
modelu jen možné pouze z linie na plochu...

> - výše uvedené by mělo
> být přesně naopak: ulici charakterizuje kudy jezdí auta, tramvaje, chodí
> chodci, jak je členěna, ne *jen* její osa v podobě linie
*** ano, to je ten různý pohled "routovací tabulka" jak se ulice užívá
a reprezentace "fyzického stavu" ulice. Přesto oba pohledy umí sdílet
výsledek.

> pokud nějaký nástroj nechápe, že toto všechno je (ta jedna) ulice, měl by být
> zdokonalen, nikoli data zjednodušena
*** popravdě si moc neumím představit, jak se z mnoha čar, křižovatek
a oblouků, které reálně neexistují udělá ta fyzická osa ulice.
Zajímavé je že něco podobného nefunguje ani u hranic ("boundary") obcí
a užíváme bod obce ("place").

> nemapujeme přece pro renderer, že?
*** Nemapujeme přeci jen tak, ale za nějakým účelem/cílem, forma tedy
sleduje funkci. Tedy ne nutně jen xxx, ale i renderer, routování,
geografický model.

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně

2016-03-16 Thread Ha Noj
Ahoj,
diskuzi vítám...

> Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj,
kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak
momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako
jedna cesta, např.
> http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history
> http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history

*** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací
tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky
vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici,
pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde
mají řadicí pruhy, případně vodící stěny.

podrobněji rozepsáno zde:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Datov.C3.BD_model


ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] jak značit výkopové práce?

2016-02-27 Thread Ha Noj
> Na wiki jsem našel kdejaké zábavné překážky, ale obyčejné výkopy (např.
plyn, voda, nějaká havárie) tu nevidím - asi na to jdu blbě.
> ...
> zavřené to bude od: 10/02/2016 00:00:00 do: 20/03/2016 23:59:00
*** nejsem si úplně jist, že je třeba do OSM dávat tak dočasné věci jako je
měsíční uzavírka ulice pro auta.

> (Nesehnutí to odněkud úspěšně tahaj)
*** http://www.dopravniinfo.cz/


ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Archivní mapy

2016-02-20 Thread Ha Noj
> máte někdo nějaké zkušenosti s používáním archivních (opravdu
historických) map čuzk jako podkladu v JOSM?
*** pokud je mi o archiv CUZK známo, jedná o skenované papírové mapy, které
nejsou až na výjimky georektifikované či dokonce bezešvé, tj. prohlížejí se
téměř jako fotografie (ač v dlaždicích).

Zato mapy http://oldmapsonline.org/ jsou už georeferencované a prezentované
jako TMS, ovšem to TMS je v lokálním systému souřadnic každé mapy. Pak ani
to do JOSM nejde dost dobře nacpat.

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Thread Ha Noj
> Muzes zkusit zjistit vic, ale vzhledem k tomu, ze je to 15 let stary,
> ze se k tomu nikdo nehlasi, a k tomu ze to chcem zprovoznit kvuli
> odvozovani (ktery mame dovoleny)... bych necekal problem.
*** Přijde mi ke škodě věci, opakovat tvrzení, která ti byla vždy vyvrácena.

http://geoportal.cuzk.cz/%28S%28z3r1xxwrrqpjvdphlqg52qby%29%29/Default.aspx?lng=CZ=TextMeta=ortofoto=CZ-CUZK-ORTOARCHIVCB-R=83=232

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Thread Ha Noj
Nejde o špatný překlad, ale o někdejší dohodu jak tagovat české primární,
sekundární a terciální vzdělávání v kontextu běžných osm tagů.

předcházející debata byla zde:
https://www.mail-archive.com/talk-cz%40openstreetmap.org/msg08283.html

hanoj

Dne 16. února 2016 13:01 Dalibor Jelínek  napsal(a):

> No, ono nejde ani tak o preklad wiki, ta definice je podle me jasna
>
> a to na obou mistech. U amenity=college se pise, ze je jedna o
>
> post-sekundarni vzdelavani a u amentity=school zase ze to je pro
>
> zaky do 18ti let a zahruje to i sekundarni vzdelavani.
>
>
>
> Problem byl spise v tom puvodnim prekladu, ktery je blbe jak
>
> pro JOSM tak byl spatne i na wiki. I slovnik.seznam.cz preklada
>
> college jako vyssi odborna skola.
>
>
>
> Nemyslim si, ze je zcela vhodne, abychom si v CR kvuli spatnemu
>
> prvotnimu prekladu znacili skoly jinak, nez je bezne ve svete.
>
> Tim bychom, podle meho nazoru, sli hodne proti cele logice OSM.
>
> To bych radsi hlasoval pro to preznaceni.
>
> Co si mysli ostatni?
>
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Thread Ha Noj
> No, co si vzpominam, jsou to statni data, a tutiz licenci
> nepotrebujem (a proto taky zadnou nemame :-) ).
*** Že tě Pavle po těch letech tyhle pohádky ještě baví... ;)

> Bylo to na openaerialmap, docela dlouho, a nikdo si nestezoval.
*** Ano, dals to na OpenAerial a bylo to pro absentující licenci staženo.


ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?

2016-02-16 Thread Ha Noj
co google? ;)

https://www.mail-archive.com/search?l=talk-cz@openstreetmap.org=subject:%22\[Talk\-cz\]+N%C3%A1vrh+na+wiki\%3A+Typy+%C5%A1kol++\-+was\%3A+Re\%3A++Jak+tagovat\%3A+model%C3%A1%C5%99sk%C3%BD+obchod%2C+%C5%A0kol%C3%ADc%C3%ADst%C5%99edisko%22=newest=1


hanoj

Dne 16. února 2016 11:30 Marián Kyral  napsal(a):

> Hele,
> nedělej nám v tom bordýlek - tohle bude asi znamenat přeznačení většiny
> středních škol. Alespoň těch co jsem potkal.
> Nebyla tu nějaká dohoda ohledně toho, jak značit jednotlivé stupně škol?
> On totiž překlad je jedna věc a adaptace na místní poměry věc druhá.
>
> A když už jsi opravil překlad v JOSM, tak by to chtělo opravit i josm
> preset, aby správně doplňoval ten tag isced:level
>  protože ten v JOSM
> vůbec není.
>
> Marián
>
> -- Původní zpráva --
> Od: Dalibor Jelínek 
> Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' 
> Datum: 16. 2. 2016 11:22:40
> Předmět: [Talk-cz] Jak značíme střední školu?
>
> Ahoj,
>
> přeložil jsem stránku
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:amenity%3Dcollege
>
> a zjistil jsem, že v popisu
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:Cs:Map_Features:amenity
>
> byla chyba a amenity=college byla (nesprávně) uváděná jako střední škola,
>
> i když by se správně měla značit amenity=school.
>
> Stejná chyba byla i v překladu JOSM (tu jsem opravil na vyšší střední
> škola).
>
>
>
> Počítám tedy, že v rozporu s dokumentací na wiki, budeme mít spoustu
>
> středních škol označených jako amenity=college místo amenity=school
>
>
>
> Co s tím?
>
>
>
> Zdraví,
>
> Dalibor
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortofoto

2016-02-16 Thread Ha Noj
Ahoj

> nemáte někdo prosím zazálhovanou celou UHUL mapu? Pavel Machek říkal, že
si jí od něho někdo stahoval.
*** Pavel ji má, ale nemá k ní žádnou licenci. Licenci nemá ani OSM-CZ.


CUZK, ji nabízí na prohlížení, problém je že není bezešvá, že ji rozdělili
do let/TIME 1998-2001:

http://geoportal.cuzk.cz/geoprohlizec/?wmcid=8491

http://geoportal.cuzk.cz/WMS_ORTOFOTO_ARCHIV/service.svc/get?LAYERS=TIME=TRUE=image%2Fjpeg=1.3.0=XML=WMS=GetMap==2001-01-01T23%3A00%3A00=EPSG%3A5514&_OLSALT=0.11810313592219757=-600264.96664947,-1161229.5895215,-597568.62280077,-1160153.4522881=1348=538

ha
hanoj


Dne 16. února 2016 8:35 Pavel Zbytovský  napsal(a):
>
> Ahoj,
>

>
> Rád bych ji nabídnul jako "zajímavý basemap" na osmap.cz, případně i pro
iD editor, neb to je ve vegetačním půstu.
>
> Dík
> Pavel
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zluta turisticka v Ostopovicich

2016-02-14 Thread Ha Noj
Na mapě KČT z roku 2002, ještě je.

hanoj

Dne 14. února 2016 12:02 honny  napsal(a):

> Pred lety tam urcite byla, mam pocit ze jsem to mapoval. Aktualni stav
> nevim.
>
>
> h.
> --
> From: Tom Ka 
> Sent: ‎2/‎14/‎2016 11:33
> To: OpenStreetMap Czech Republic 
> Subject: Re: [Talk-cz] Zluta turisticka v Ostopovicich
>
> Koukam na to, a nejake zminky jsem o ni nasel i na internetu, neco mi
> prijde ze je videt i ze streetview. Brnkni mi kdyztak prosim na mobil
> muzem to spolu nejak doresit.
>
> Dne 14. února 2016 10:24 Miroslav Suchý  napsal(a):
> > Mohl by prosim nekdo smazat tuhle zlutou znacku?:
> >   https://www.openstreetmap.org/relation/253458
> > V useku Ostopovice - Poskalsky mlyn v realu nic takoveho znacene neni a
> > pochybuji ze dal tam neco je. Ani KCT to nema ve svych mapach.
> >
> > Ja bych dokazal vyhazet ty cesty z relace, ale jak smazu relaci v iD
> > editoru netusim (a mam podezreni ze to nejde).
> >
> > Predem diky
> >
> > Mirek
> >
> > ___
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] konverze S-JTSK -> WGS84

2016-02-03 Thread Ha Noj
viz: http://freegis.fsv.cvut.cz/gwiki/S-JTSK#S-JTSK_.E2.86.92_WGS84

echo "-868208.53 -1095793.57 512.30" | cs2cs +init=epsg:5514
+towgs84=570.8,85.7,462.8,4.998,1.587,5.261,3.56 +to +init=epsg:4326
12d48'25.16"E   49d27'8.146"N 559.261

pro verzi proj 4.8 a nižší

echo "-868208.53 -1095793.57 512.30" | cs2cs +init=esri:102067
+towgs84=570.8,85.7,462.8,4.998,1.587,5.261,3.56 +to +init=epsg:4326
12d48'25.16"E   49d27'8.146"N 559.261

hanoj


Dne 3. února 2016 16:23 Jakub Sýkora  napsal(a):

> Ahoj,
>
> vím, že se to tu řešilo už aspoň tisíckrát, ale chtěl bych požádat o
> kontrolu, než si převedu adresní místa RUIAN v CSV z S-JTSK na WGS-84, že
> to převedu dobře.
>
> Když provedu transformaci:
>
>> echo "Y X" | cs2cs +init=epsg:5514
>> +towgs84=570.8,85.7,462.8,4.998,1.587,5.261,3.56 +to +init=epsg:4326
>>
> Když neuvedu Z souřadnici, tak to nijak velkou chybu neznamená?
>
> Díky za nakopnutí kolegům kovaným v GISu :-)
>
> K
>
> P.S.: Provedl jsem test na adresním bodě sídla naší firmy a puntík dopadl
> v mapách.cz  na vchod do domu
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] vnitrni kresba katastru z VFK

2016-01-28 Thread Ha Noj
Ahoj,

CUZK asi pul roku poskytuje verejne KM v podobe VFK.[1] RUIAN neobsahuje
vnitrni kresbu katastralni mapy (napr. chodniky, nebo drobne stavby jako
kulny apod.), ale VFK ji ma (vrstva DPM jako polyline).
Prevod VFK umi GDAL [3]. Nektere linie jsou duplicitni k hranam polygonu
RUIAN SOI.

To jest tip nebo prilezitost pro [2] nebo tracer.

[1] http://services.cuzk.cz/vfk/ku/
[2] http://maps.fordfrog.com/
[3] http://freegis.fsv.cvut.cz/gwiki/VFK

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tagování škol

2015-10-27 Thread Ha Noj
> * Název školy - domnívám se, že do mapy patří oficiální "úřední" název
> školy. Některé názvy jsou dosti šílené, namátkou příklad:
pár podnětů:
*** můj zaměstnavatel má velmi dlouhý název a vyjma obchodních smluv a
úředních rozhodnutí ho všude reprezentuje jen zkratka a to ještě
neúplná k oficiálnímu názvu.
*** Wikipedie preferuje očekávaný název článku před oficiálním.
*** Pokud jsi někdy pracoval s daty, tak žádný název není dost přesný
a jednotný na to, aby ho nebylo nutné doplnit nějakým číselným
identifikátorem. Tedy pokusit se přidělit nějaké IČO či REDIZO přiděli
by bylo fajn.

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Hospoda Praha

2015-10-22 Thread Ha Noj
> Přepočet křováka na WGS84 - korekční matice (nebo jak přesně se to jmenuje)
> - pracuje se na ní?
*** Ne, protože naše parametry grid transformací jsou IMHO v pořádku.
K nalezení zakopaného psa potřebujeme znát, jak dělá ČUZK s KM
transformace pro WMS z S-JTSK=>WGS84, resp. zda jsou v patřičné
přesnosti. Bez toho je to těžké. Petr Souček myslím 06/2014 říkal, že
sežene transformační parametry a 12/2014 říkal že je má a bere si je
na Vánoce domů k prostudování... ;)

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Otevřená data IPR a mapa Prahou na kole

2015-10-05 Thread Ha Noj
> Mozna by ale mohli udelit vyjimku z licence pro OSM, coz ale v praxi
povede k tem „nezadoucim efektum“ vyse: Kdokoli to bude moct vzit z OSM.
*** no pokud by takova vyjimka byla pro ortofotomapu nebo vyskopis, tak ty
si z OSM nikdo nevezme...

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] pád plugin TracerR

2015-09-15 Thread Ha Noj
Ano spatny plugin, díky Mariáne,

teď mám v seznamu pluginů JOSM 4 tracery (Tracer, Tracer-testing, Tracer2,
TracerR)  a funguje 1. Šlo by ve výpise nechat jen ten jediný? Matně si
pamatuji že se to dělalo přes nějakou wiki page...

ha
hanoj

Dne 14. září 2015 22:57 Marián Kyral  napsal(a):

> Ahoj,
> podle mne máš starou verzi traceru. Správně je tracer-testing 143577
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] pád plugin TracerR

2015-09-14 Thread Ha Noj
Ahoj,
chtel jsem smazat a pretrasovat jedno pole v LPIS
https://www.openstreetmap.org/way/327553676

s josm tested 8677 nebo latest 8757 a TracerR 30416 a konci to vzdy padem.

Mate nejake napady? log cmd v priloze...

$ java -version
java version "1.7.0_79"
OpenJDK Runtime Environment (IcedTea 2.5.6) (7u79-2.5.6-0ubuntu1.14.04.1)
OpenJDK 64-Bit Server VM (build 24.79-b02, mixed mode)


thx
hanoj
-
- Trace -
-

LatLon: LatLon[lat=49.33174635992933,lon=15.647864154943687] <-> XY: -665855.0601645182 -1137704.9401792202
Request: http://eagri.cz/public/app/wms/plpis_wfs.fcgi?VERSION=1.1.0=WFS=GetFeature=LPIS_FB4_BBOX=-665855.0601645182,-1137704.9401792202,-665855.0601645182,-1137704.9401792202=EPSG:102067
Reply:  http://mapserver.gis.umn.edu/mapserver;xmlns:gml="http://www.opengis.net/gml;xmlns:wfs="http://www.opengis.net/wfs;xmlns:ogc="http://www.opengis.net/ogc;xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance;xsi:schemaLocation="http://mapserver.gis.umn.edu/mapserver http://eagri.cz/public/app/wms/plpis_wfs.fcgi?SERVICE=WFSVERSION=1.1.0REQUEST=DescribeFeatureTypeTYPENAME=LPIS_FB4_BBOXOUTPUTFORMAT=text/xml;%20subtype=gml/3.1.1  http://www.opengis.net/wfs http://schemas.opengis.net/wfs/1.1.0/wfs.xsd;>  	   		-666254.165200 -1137769.194700   		-665778.10 -1137293.80   	 	 		-666254.165200 -1137769.194700 		-665778.10 -1137293.80 	  -665793.914600 -1137753.884100 -665785.271500 -1137752.649400 -665780.579600 -1137750.920800 -665778.604000 -1137749.439100 -665778.110100 -1137746.722700 -665778.10 -1137741.80 -665781.60 -1137731.10 -665791.40 -1137700.80 -665798.10 -1137685.70 -665799.30 -1137680.50 -665801.176000 -1137672.321000 -665801.90 -1137666.00 -665809.30 -1137640.00 -665812.90 -1137620.50 -665817.10 -1137602.90 -665819.50 -1137596.40 -665821.817900 -1137588.592400 -665826.979200 -1137584.732100 -665968.00 -1137451.20 -666069.80 -1137356.60 -666129.60 -1137298.60 -666134.10 -1137294.60 -666138.80 -1137293.80 -666142.20 -1137293.80 -666146.20 -1137294.80 -666152.40 -1137297.10 -666167.30 -1137305.00 -666212.70 -1137327.40 -666254.165200 -1137347.147300 -666246.304900 -1137360.902900 -666233.957600 -1137375.719600 -666220.869500 -1137387.572900 -666205.065100 -1137401.648800 -666188.766700 -1137421.651300 -666153.700500 -1137463.878900 -666139.377700 -1137477.460900 -666126.536600 -1137490.795900 -666121.116600 -1137497.308300 -666115.19 -1137503.235000 -666101.595100 -1137517.959900 -666074.678100 -1137545.617700 -666043.069200 -1137577.720500 -666031.462800 -1137591.055600 -666020.597200 -1137602.908900 -665986.765700 -1137637.234300 -665958.367100 -1137669.831000 -665920.831400 -1137710.33 -665908.237200 -1137724.405800 -665888.234700 -1137738.234700 -665867.491300 -1137755.273900 -665851.193000 -1137768.609000 -665847.748600 -1137769.194700 -665832.438000 -1137763.268000 -665823.548000 -1137759.563900 -665814.658000 -1137757.094400 -665793.914600 -1137753.884100  14079662  

parseXML() - Start
parseXML(basic) - expID: //*[name()='ms:LPIS_FB4_BBOX'][1]/*[name()='ms:idPudnihoBloku']
parseXML(basic) - m_lpis_id: 14079662
parseXML(nasic) - expOuter: //*[name()='ms:LPIS_FB4_BBOX'][1]//*[name()='gml:exterior']//*[name()='gml:posList']
parseXML(basic) - outer: -665793.914600 -1137753.884100 -665785.271500 -1137752.649400 -665780.579600 -1137750.920800 -665778.604000 -1137749.439100 -665778.110100 -1137746.722700 -665778.10 -1137741.80 -665781.60 -1137731.10 -665791.40 -1137700.80 -665798.10 -1137685.70 -665799.30 -1137680.50 -665801.176000 -1137672.321000 -665801.90 -1137666.00 -665809.30 -1137640.00 -665812.90 -1137620.50 -665817.10 -1137602.90 -665819.50 -1137596.40 -665821.817900 -1137588.592400 -665826.979200 -1137584.732100 -665968.00 -1137451.20 -666069.80 -1137356.60 -666129.60 -1137298.60 -666134.10 -1137294.60 -666138.80 -1137293.80 -666142.20 -1137293.80 -666146.20 -1137294.80 -666152.40 -1137297.10 -666167.30 -1137305.00 -666212.70 -1137327.40 -666254.165200 -1137347.147300 -666246.304900 -1137360.902900 -666233.957600 -1137375.719600 -666220.869500 -1137387.572900 -666205.065100 -1137401.648800 -666188.766700 -1137421.651300 -666153.700500 -1137463.878900 -666139.377700 -1137477.460900 -666126.536600 -1137490.795900 -666121.116600 -1137497.308300 -666115.19 -1137503.235000 -666101.595100 -1137517.959900 -666074.678100 -1137545.617700 -666043.069200 -1137577.720500 

Re: [Talk-cz] jizdni rady

2015-09-01 Thread Ha Noj
> tohle přesně odpovídá tomu, jak jsou zastávky uvedeny na označnících a v
> jízdních řádech. Samozřejmě, jiné společnosti to můžou mít jinak.
>
> Tak nějak jsem doufal, že "číslo zastávky" bude unikátní ID a ono je to jen
> pořadí v rámci linky :-(
*** Jízdní řády se dělají zezdola dopravci, kraje nezřídka moc
nezajímají. Před několika lety jsem zpracovával JŘ na úrovni kraje od
cca 10 dopravců a většinu času zabralo čištění dat jako jsou různé
neexistující zastávky, zastávky s různým pojmenováním, překlepy a
hlavně časové příznaky pravidelnosti spojů.

ha
hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] WMS UHUL

2015-07-29 Thread Ha Noj
 no, taky bych rekl, ze problem je v josm - musi proste vedet co do toho leze
 za data a chovat se podle toho, ne ohybat server podle klienta
*** no nejak se musi server zachovat, pokud dostane dotaz BBOX 1x1 m a
WidthHeight 1x2 px:

1) CUZK a CENIA WMS vrati BBOX 1x1 m a WidthHeight 1x2 px.
2) UHUL WMS vrati BBOX 1x2 m a WidthHeight 1x2 px, coz je fail.


Takze proc toho snadno nevyuzit, kdyz - jak sam rikas - na server nedosahnes.

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] WMS UHUL

2015-07-28 Thread Ha Noj
Ano,
potřebná projekce pro JOSM EPSG:3857 není na serveru k dispozici a
simultánní transformaci sever skrze EPSG:4326 s lat/lon neproporční
width/height nedává (a tudíž výsledné dlaždice na sebe nenazují ani
nesedí na podklad).

ha
hanoj

Dne 28. července 2015 10:22 Eva Jelínková evka.jelink...@gmail.com napsal(a):
 Ahoj,

 v QGIS i jinde mi tato WMS funguje bez problému. Možná je problém v tom, že
 ÚHÚL ji poskytuje přímo jen v projekcích:
 CRSEPSG:102067/CRS
 CRSEPSG:2065/CRS
 CRSEPSG:32633/CRS
 CRSEPSG:4326/CRS
 CRSEPSG:5514/CRS
 - tzn. samý Křovák nebo WGS84, žádný pseudomercator (3857 nebo 90013).

 V JOSM se mi taky zobrazuje blbě, asi to JOSM nezvládá přetransformovat... -
 nedá se tam někde nějak rozumně nastavit souřadnicový systém vstupních dat?

 Eva


 Dne 28. července 2015 8:36 jiri2 jiri@seznam.cz napsal(a):

 Ahoj,

 někdy, už před delší dobou UHUL předělal WMS server.

 Pokud nastavím v JOSM vrstvy podle
 http://geoportal.uhul.cz/wms_oprl/service.svc/get?request=GetCapabilitiesservice=WMS.
 Server dlaždice vrátí, ale je asi zdeformovaná projekce. Konkrétně mi
 nefungují Cesty odvozní. Podobně to funguje i v jiných programech.
 Podařilo se to někomu zprovoznit.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] WMS UHUL

2015-07-28 Thread Ha Noj
 Díky, tušil sem, že to něco takového bude.
 Nerozumím ale tomu proč projekci EPSG:4326 propagují, když vlastně nejde
 rozumně použít. V Mobile Atlas Creator, v kterém sem to používal, dlaždice
 také nesedí a ten jinou projekci jak 4326 ani neumí.
*** V JOSM samozřejmě lze přepnout (preferences/map settings/...) do
projekce EPSG:4326 a pak pojede korektne i UHUL s 4326. Analogicky tak
lze ucinit s EPSG:32633.

To co nefunguje je JOSM 3857 + UHUL 4326.


ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] tag pro okres a mestskou cast

2015-07-04 Thread Ha Noj
okres  admin_level=7
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dadministrative

ha
hanoj

Dne 4. července 2015 21:41 Milan Sladky milan.sla...@outlook.com napsal(a):
 Ahoj,
 Nevite prosim, jaky tag se pouziva v OSM pro okres a mestskou cast?

 Ve vystupu Nominatim geocoderu je to county a suburb:

 searchresults timestamp=Sat, 04 Jul 15 19:29:01 + attribution=Data C
 OpenStreetMap contributors, ODbL 1.0.
 http://www.openstreetmap.org/copyrightquerystring=billa pardubice
 polygon=true exclude_place_ids=110514255,67590232,68014100
 more_url=http://nominatim.openstreetmap.org/search?format=xmlexclude_place_ids=110514255,67590232,68014100accept-language=en-US,en;q=0.8,cs;q=0.6polygon=1addressdetails=1q=billa+pardubice;
 place place_id=110514255 osm_type=way osm_id=234034299
 place_rank=27 boundingbox=50.037,50.0390586,15.5561202,15.5564561
 lat=50.0390586lon=15.5561202 display_name=Billa, Přelouč, okres
 Pardubice, Pardubický kraj, Severovýchod, 53501, Czech Republic
 class=highway type=serviceimportance=0.275
 roadBilla/road
 suburbPřelouč/suburb
 townPřelouč/town
 countyokres Pardubice/county
 stateSeverovýchod/state
 postcode53501/postcode
 countryCzech Republic/country
 country_codecz/country_code
 /place

 Diky moc,
 Milan

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] jak přidat do tracklogu GPX rychlost

2015-06-11 Thread Ha Noj
 gpsbabel -i gpx -f Current.gpx -x track,speed,course -o csv -F
 speed.csv

 Podle toho tveho prikazu by mne spis zajimalo, jestli se ti neco
 objevilo v souboru speed.csv?
 Tedy, jestli to GPSBabel dokazal vubec spocitat.

*** Ano, zkopiroval jsem spatny prikaz v CSV se to neobjevi spravne melo byt:
gpsbabel -i gpx -f Current.gpx -x track,speed,course -o gpx -F speed.gpx

jinak plati predchozi e-mail o verzi GPX 1.0 a 1.1

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] jak přidat do tracklogu GPX rychlost

2015-06-11 Thread Ha Noj
Díky moc za test gpsbabel, podařilo se mi přijít na proč:

* pokud je v hlavičce gpx version=1.1, tak se speed, course se neprovede
* pokud je v hlavičce gpx version=1.0, tak se speed, course
dopočítá, ale zahodí to postradatelné tagy a metadata extension

testováno na gpsbabel 1.4.3 i 1.5.2.

ha
hanoj

Dne 11. června 2015 9:22 Petr Holub ho...@ics.muni.cz napsal(a):
 mám GPX z Garmin etrex30, který obsahuje pouze čas, výšku a lat/lon.
 Potřeboval bych do GPX dokódovat rychlost mezi trackpointy a případně
 i azimut. Měl by to umět gpsbabel [1], ale na výstupu se v gpx nic
 nového neobjeví:

 gpsbabel -i gpx -f Current.gpx -x track,speed,course -o csv -F speed.csv


 Je jiná cesta, dělám něco špatně?

 Mne to normlane funguje:

 $ /c/Program\ Files\ \(x86\)/GPSBabel/gpsbabel.exe -V

 GPSBabel Version 1.5.2

 /c/Program\ Files\ \(x86\)/GPSBabel/gpsbabel.exe -i gpx -f 2015-06-10.gpx -x 
 track,course,speed -o gpx -F 2015-06-10-speed.gpx

 Puvodni

   trkpt lat=47.115202686 lon=15.425739186
 ele350.537842/ele
 time2015-06-10T06:10:59Z/time
   /trkpt

 se zmeni na

   trkpt lat=47.115202686 lon=15.425739186
 ele350.537842/ele
 time2015-06-10T06:10:59Z/time
 course50.615906/course
 speed10.058410/speed
   /trkpt

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Čítanie XML súboru

2015-06-11 Thread Ha Noj
  Ahoj a este jedna vec - co polygon statu? Vedel by som z osm xml suboru
 precitat hranice?
 pokud hledas administrativní hranice statů, krajů, obcí a tak
ano, ale pod jinou skupinou tagů boundary, napr:
http://www.openstreetmap.org/relation/51684

ha
hanoj

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] jak přidat do tracklogu GPX rychlost

2015-06-10 Thread Ha Noj
Ahoj,
mám GPX z Garmin etrex30, který obsahuje pouze čas, výšku a lat/lon.
Potřeboval bych do GPX dokódovat rychlost mezi trackpointy a případně
i azimut. Měl by to umět gpsbabel [1], ale na výstupu se v gpx nic
nového neobjeví:

gpsbabel -i gpx -f Current.gpx -x track,speed,course -o csv -F speed.csv


Je jiná cesta, dělám něco špatně?

diky
hanoj

[1] https://www.gpsbabel.org/htmldoc-1.4.4/filter_track.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz