[talk-cz] fell3 opet uraduje

2020-01-06 Thread Janda Martin
Krasny novy rok vsem.

  Stary znamy uzivatel fell3 opet uraduje v nasich krajinach. Jiz jsem ho 
pozadal aby prestal a zameril se spise na nemecko. Nevim co ho pudi tady 
editovat.

  M

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Fwd: [OpenStreetMap] Motorway near Hodonin

2019-10-10 Thread Janda Martin
Zdravim, 

prosim muze se na to nekdo podivat. Dostal jsem zpravu ohledne D55. Odpovedel 
jsem ze to preposlu na talk_cz a poslal link na: 
http://www.ceskedalnice.cz/dalnice/d55/ 

Dekuji 
Martin 


From: "woodpeck"  
To: "jandam"  
Sent: Tuesday, October 8, 2019 10:16:30 PM 
Subject: [OpenStreetMap] Motorway near Hodonin 

OpenStreetMap 


Hi JandaM, 

woodpeck has sent you a message through OpenStreetMap with the subject Motorway 
near Hodonin :  

Dear JandaM 

today someone has created a new motorway “D55” near Hodonin ( 
http://www.remote.org/frederik/tmp/hodonin.png ). I reverted that edit because 
it seemed strange that there was nothing on any imagery and nothing about any 
plans or construction in OSM, and the user was newly registered. 

Of course if there’s really a new motorway there my revert could easily be 
reverted! 

I’m writing to you becasue you seem to be an active user in the region so you 
would probably know if there was anything legit about this. 

Best Frederik   


You can also read the message at https://www.openstreetmap.org/messages/805508 
and you can reply at https://www.openstreetmap.org/messages/805508/reply 

OpenStreetMap 
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Re Tracer, resp. RUIAN - bylo OT: mapy Google a realita

2019-08-26 Thread Janda Martin
Omlouvam se, sousedy prosim neresit. 
Chtel jsem tim jen naznacit ze dum/statek neni na svem miste. 

M 



From: "Marián Kyral"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Monday, August 26, 2019 2:06:45 PM 
Subject: Re: [talk-cz] Re Tracer, resp. RUIAN - bylo OT: mapy Google a realita 

Ahoj 

-- Původní e-mail -- 
Od: majkaz  
Komu: OpenStreetMap Czech Republic  
Datum: 26. 8. 2019 9:45:23 
Předmět: [talk-cz] Re Tracer, resp. RUIAN - bylo OT: mapy Google a realita 


__ 
Místním je OSM srdečně jedno, protože jim nevadí ani to, že mají dům na cizím 
pozemku (a občas podle současné katastrální mapy i ve skutečnosti), ale ani to, 
že jim přes kuchyni vedeme silnici (ty tam jsou zase importem). Tahle místa se 
pak musí podle katastrální mapy a letecké mapy (Maxar, Bing) opravit komplet. 
Paradoxně nejpřesnější zaměření ze všeho toho má LPIS, takže polní cesty je 
zase dobré srovnat podle něj. 







Jo jo. Roky je vše v pohodě, pak soused zemře, dědici si nechají přeměřit 
pozemek a začnou se dít věci :-O 




Jinak LPIS dle všeho používá jako podklad ortofoto ČÚZK. 







Marián 

___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] OT: mapy Google a realita

2019-08-25 Thread Janda Martin
Dobry den, 

jsem alespon pro hlasku i kdyz muze byt odkliknuta. 
Jinak ono se neda poznat co je namapovano PRESNE s lokalni znalosti a co je jen 
obkresleno podle nejakych omalovanek (Bing). Mozna by pomohl TAG. Jinak by take 
pomohlo kdyby si lokalni znalci prekontrolovali pozici domu vuci RUIAN a 
parcelam. Ono je pekne mit krasny statek ale kdyz lezi na sousedove pozemku tak 
to neprispiva k dobrym sousedskym vzahum :-). 
Dvory statku v RUAINu se obcas nechaji poznat podle tvaru - snazim se je 
netrasovat. 

M 


From: "Marián Kyral"  
To: "majka" , "OpenStreetMap Czech Republic" 
 
Sent: Friday, August 23, 2019 9:27:09 PM 
Subject: Re: [talk-cz] OT: mapy Google a realita 

…aktivní blb… - je jeden nebo jich je více? Neměli bychom jim nejprve zkusit 
domluvit? 
Teoreticky můžu v Traceru odmítnout tahle budovy natracovat, ale bude to dobře? 
A když tam dám nějakou hlášku, tak to stejně jen odkliknou. 

Marián 


-- Původní e-mail -- 
Od: Majka  
Komu: OpenStreetMap Czech Republic  
Datum: 23. 8. 2019 20:38:18 
Předmět: Re: [talk-cz] OT: mapy Google a realita 


Pořád to bude jako chybějící proti RUIAN a půjde natrasovat. Aktivní blb to 
nakliká naslepo i tak, soudného uživatele zase musí napadnout i bez toho, že je 
něco podivně a podívá se na leteckou mapu. Nebavíme se o jedné budově, ale o 
tom, že blbě je cca polovina nakreslených a většina budov navíc komplet chybí. 

Navíc na tom Strakonicku místy skončíme budovou / nebudovou na každém pozemku 
ve vsi - ty budovy v RUIAN často kopírují pozemek, a navíc zrovna ten dvůr, kde 
žádná budova nikdy nestála, ale co je skutečnými budovami obklopený. 

23. srpna 2019 20:07:01 SELČ, honny  napsal: 
BQ_BEGIN

Ahoj, 
nevím, jestli to je správné řešení, ale building=no tohle neřeší? 


h. 

On Fri, Aug 23, 2019, 19:52 jzvc via talk-cz < talk-cz@openstreetmap.org > 
wrote: 

BQ_BEGIN
Dne 23.8.2019 v 16:59 majkaz napsal(a): 
> To radši ne, hrozně bychom se nadřeli. 
> 
> Já třeba zrovna na Strakonicku poměrně usilovně bourám a stavím baráky :) 
> Ty místní vsi byly často zmapované podle katastrální mapy, ale dotyční patrně 
> neviděli, jak ve skutečnosti ty vesnické statky vypadají. Protože jako budova 
> bývají zmapované ty dvory, ale samotný statek okolo chybí. Fakt je, že s 
> leteckými mapami (Maxar) je práce mnohem jednodušší. 

Cus, 

potiz je, ze i kdyz to zbouras, tak nekdo prijde, nekde najde "chybejici 
budovy" ( https://ruian.poloha.net/ ) a naklipe ti je tam zpet. Sice kdyz 
je nahlasis, tak na mape budou sedy, ale traser je bez protestu 
natrasuje. Osobne sem nektery budovy boural uz nekolikrat. 


> 
> Jen tak mimo - ty dva původně zmiňované body zájmu od včerejška zmizely, ale 
> pořád ještě se vyskytuje dost míst, kde ty recenze na místa ze hry zůstávají 
> (radnice, kostely po okolí). Zajímavé, v mapě to bylo několik měsíců. 
> __ 
>> Od: "Pavel Machek" < pa...@ucw.cz > 
>> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" < talk-cz@openstreetmap.org > 
>> Datum: 23.08.2019 16:33 
>> Předmět: Re: [talk-cz] OT: mapy Google a realita 
>> 
>> AHoj! 
>> 
>>> Hehe, bylo by vtipn?? udelat mapathon s fieldmappingem v Prusankach a 
>>> okol??. 
>>> Pan u??itel by za "z??sluhy" osm komunit?? mohl vyjednat z??zem?? v jeho 
>>> ??stavu 
>>> :) 
>> Hmm, a nebo naopak stavebni party, a okoli prusanek upravit do podoby ktera 
>> se objevila 
>> v mape? :-). 
>> Pavel 
>> -- 
>> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek 
>> (cesky, pictures) 
>> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html 
>> 
>> ___ 
>> talk-cz mailing list 
>> talk-cz@openstreetmap.org 
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
>> https://openstreetmap.cz/talkcz 
>> 
>> 
> ___ 
> talk-cz mailing list 
> talk-cz@openstreetmap.org 
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
> https://openstreetmap.cz/talkcz 



___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 




BQ_END

___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 

BQ_END

___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] CUZK automaticke klikani budov vs realita

2019-06-25 Thread Janda Martin
No ono by to chtelo aby lide s mistni znalosti maji nejdrive pouzit Tracer 
podle RUIAN a pak teprve doplnovat dalsi prvky. 

V tomto pripade se jedna opravdu o velky problem, protoze podle ortofota 
dostupneho v JOSMu neni mozne overit aktualni stav po prestavbe. Navic puvodni 
obrysy vypadaly v poradku. Je opravdu skoda ze se prislo o spravne upravy. 

M 

From: "majkaz"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Tuesday, June 25, 2019 9:29:36 AM 
Subject: Re: [talk-cz] CUZK automaticke klikani budov vs realita 



Revertovat to půjde, a ten RUIAN a jeho realitu tu zrovna řešíme. 



Fakt je, že na Tracer (kterým to dotyčný naklikal), by to chtělo některým 
sebrat oprávnění, jedou hlava nehlava. 

__ 
> Od: "Jirka Sedláček"  
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic"  
> Datum: 25.06.2019 09:25 
> Předmět: [talk-cz] CUZK automaticke klikani budov vs realita 
> 
Ahoj, 
obrátil se na mě kamarád s tím, že mu zmizely nějaké jeho úpravy (Nemocnice 
Třebíč) a jestli nevím, co s tím. 
Já po nějaké době dohleda, že před cca 11 dny - při změně 
https://www.openstreetmap.org/changeset/71242517 pomocí ruianu to šlo do háje - 
nevím, zda je úplně správně (a hlavně to může odradit potenciální editory!). 
Realita je teď taková, že ty vrácený domy (panelák, vrátnice) tam už opravdu 
nějakou dobu nejsou. Kamarád mi posléze psal, že to různě fotil, měřil, hledal 
… a pak mu to někdo zrušil, že ho to zklamalo. A to je prostě špatně! 
Otázka je, zda chceme raději zobrazovat realitu nebo ruian, byť je špatně, ale 
je to zábavnější, protože dodržovat “100 % hotovo” je sexy. :) 
Kdybych tušil, jak to revertovat, tak to revertuju s nějakým komentářem - ale 
to vůbec nevím, jak (a trošku tuším, že to nejde). Jak na to? 
Díky za radu a komentář. 

-- 
Jirka Sedláček 


-- 

___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 

___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Tracer - nekozistentni tagovani

2019-06-24 Thread Janda Martin
Deukji za odpoved, 

ale to v tom je prave ten problem. 

Pokud v RUIAN byl zmenen typ objektu na :type=8 (stavba pro rodinou rekreaci) 
tak rozhone NEMUZE nechat puvodni napr. 
building=residential/civic/industrial/service/commercial... 
Pro type=8 ma smysl zachovat building=cabin. Ale prijde mi jako chyba mit podle 
ruian:type "objekt pro rodinou rekreaci" a zaroven napr. buidling=industrial 
V soucasne situaci se uzivatel o problemu ani nevi. Proto by to mel rozhodnout 
uzivatel. 

Dekuji 
M 




From: "majka"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Monday, June 24, 2019 7:39:12 AM 
Subject: Re: [talk-cz] Tracer - nekozistentni tagovani 

Building type 8 a residential: 
podle mě se zcela správně nenabízí nahrazení jakékoliv existující hodnoty za 
"yes". 

Zrovna tohle jsem jsem navrhovala, stejně jako cokoli konkrétního nemazat (ani 
nenabízet) u civic. 

Ta tabulka hodnot RUIAN už není zcela aktuální, některé hodnoty byly zrušené (v 
RUIAN pořád fungují, ale nové budovy je nemají). 
Řešilo se to tady v listopadu, podrobná tabulka je zde 
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GacZi72SDwFQ93765h5Lqfte4AfpcNBWib6pMmv6fic/edit#gid=764506101
 a myslím, že Marián dělal úpravy Traceru. 

24. června 2019 7:02:20 SELČ, Janda Martin  napsal: 


Dobry den, 

chci se zeptat. 

*) Jiz delsi dobu Tracer RUIANu nenahrazuje hodnotu tagu building podle 
tabulky. 
Priklad: 

Puvodne trasovana budova 
building=residential 
building:ruian:type=3 
- tady :type a building sedi 

Pretrasovana 
building=residential 
building:ruian:type=8 
- tady je rozpor mezi type a building dle specifikace 
- melo by to nabidnout take rosolvnuti hodnoty pro building 

Smazana a pretrasovana 
building=yes 
building:ruian:type=8 

Predpokladal bych ze po pretrasovani nabidne resolv i na klic building a ne jen 
na  building:ruian:type 

Dle tabulky ma byt building=8 pro :type=8 
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building:ruian:type 
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:R%C3%9AIAN 


Dekuji 
Martin 

PS veskere preklepy a pravopisne chyby jsou ciste zamerne a maji poslouzit k 
pobaveni ctenare 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 




___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Tracer - nekozistentni tagovani

2019-06-23 Thread Janda Martin
Dobry den,

  chci se zeptat.

*) Jiz delsi dobu Tracer RUIANu nenahrazuje hodnotu tagu building podle tabulky.
Priklad:

Puvodne trasovana budova
building=residential
building:ruian:type=3
  - tady :type a building sedi

Pretrasovana
building=residential
building:ruian:type=8
  - tady je rozpor mezi type a building dle specifikace
  - melo by to nabidnout take rosolvnuti hodnoty pro building

Smazana a pretrasovana
building=yes
building:ruian:type=8

Predpokladal bych ze po pretrasovani nabidne resolv i na klic building a ne jen 
na  building:ruian:type

Dle tabulky ma byt building=8 pro :type=8
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building:ruian:type
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:R%C3%9AIAN


  Dekuji
  Martin

PS veskere preklepy a pravopisne chyby jsou ciste zamerne a maji poslouzit k 
pobaveni ctenare

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] 3d mapa - mosty ve vodě

2019-05-21 Thread Janda Martin
Dobry den,

  mosty ve vode jsou v "poradku". Moc se s tim delat neda. Je zde nekolik 
problemu:

*) nektere mosty jsou jen jako cary
  - nemaji obrys a tim padem se nevi jejich sirka
  - napr. railway=..., bridge=yes

*) znama sirka mostu kdyz je definovan pouze carou
  - pote je nutne paralelni cary sloucit do jednoho mostu
  - bezny problem na zeleznici (sousedni koleje vetsinou nejdou po samostanych 
mostech)

*) urceni najezdu na most
  - je potreba urcit najezdy na most aby bylo mozne jej napojit na teren

*) mala presnost vyskopisu (30m nebo 100m)
  - pro cast mostu je presnost vyskopisu nedostatecna
  - most je pak napojen na nevhodnem miste

*) je potreba modifikovat teren
  - pro spravne vykresleni mostu je potreba modifikovat teren v okoli vcetne 
zajisteni svetle vysky pod mostem
  - castecna implementace viz. projekt OSM2World

*) samozrejme tvar/typ mostu

Asi na reseni problemu nemel nikdo z OSM komunity cas. :-)

  M

- Original Message -
From: "Karel Volný" 
To: talk-cz@openstreetmap.org
Sent: Tuesday, May 21, 2019 2:37:52 PM
Subject: [talk-cz] 3d mapa - mosty ve vodě

'hoj,

jak tu nedávno padl odkaz na https://demo.f4map.com/ tak jsem si na tom 
všimnul, že se nám spousta mostů nějak topí ve vodě ... kde udělali soudruzi 
chybu, je to u nich nebo to máme blbě otagované?

K.

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Artefakt importu budov

2019-05-19 Thread Janda Martin
Dobry den, 

doufam, ze je vse v poradku. Pokud vim relace neni potreba. Diky spatne podpore 
jen pridava dalsi komplikace pri editaci. Proto se jim snazim vyhnout. Nejhorsi 
je objekt rozdelit na jednotlive hrany a pak je slepit pomoci relace. 
Existuje pravidlo ktere rika ze building=... je obrys budovy a 
building:part=... musi byt uvnitr obrysu a nesmi jej protinat. Jinak v CR je 
dost mist kdy je jedna budova rucne rozdelena na 2 casti napr. building=yes, 
building=garage. Z hlediska 2D to mozna vypada spravne a je to obrovsky rozdil 
pokud 3D podlozite vyskopisem. To se pak garaz muze dostat i do prvniho patra 
budovy. 

Dekuji 
M 


From: "Jozef Matejička"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Monday, May 20, 2019 5:01:21 AM 
Subject: Re: [talk-cz] Artefakt importu budov 

Díky, 
to jsem si nevšiml. 

Jozef 

Dne ne 19. 5. 2019 23:48 uživatel jzvc via talk-cz < talk-cz@openstreetmap.org 
> napsal: 



Dne 19.5.2019 v 18:12 Jozef Matejička napsal(a): 

BQ_BEGIN

Je to vidno až v edite při maximálním zoome: 
https://www.openstreetmap.org/way/507215381 
https://www.openstreetmap.org/way/507215379 

Děkuji! 




Cus, 


to nejsou artefakty, to je 3D mapovani. Technicky tomu chybi relace budovy ke 
ktere to patri. 


Vysledek trebas https://demo.f4map.com/#lat=50.0501300=14.4395109=18 


Kdyz se podivas dukladne, tak zhruba horni tretina ma prosklenej i ten vyrez, 
coz je ucel toho "zdvojeneho" rohu. 



BQ_BEGIN

On Fri, 17 May 2019 at 20:13, majka < majka.zem+t...@gmail.com > wrote: 

BQ_BEGIN


On Fri, 17 May 2019 at 16:36, Jozef Matejička < matejic...@gmail.com > wrote: 

BQ_BEGIN

Roh budovy je dvakrát. 
https://www.openstreetmap.org/query?lat=50.05013=14.43903 

V iD editoru nevím zjistit id linie:D 

BQ_END


Nedaří se mi najít, co tím myslíš (vyskočil mi pěkně velký kus města). Dej 
ctrl+i a vyber ten objekt, co se ti nezdá. 
Vyskočí informace o objektu, opiš si co vyskočí jako w(číslo) hned na prvním 
řádku. Pak to hoď sem, mrknu se na to. 

Majka 
___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 

BQ_END


___
talk-cz mailing list talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 

BQ_END



___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 

BQ_END


___ 
talk-cz mailing list 
talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Poskozovani dat

2018-07-02 Thread Janda Martin
Dobry den,

  je pekne ze tady podle nekoho probihala III. svetova valka v editacich dat. 
Ale zatim si tady nikdo nevsiml ze spravne mapovane budovy jsou opet poskozene 
pomoci editoru iD. Konverze klice building:part na building a jine.

Priklad changeset: https://www.openstreetmap.org/changeset/56333819 viz. 
staromestka radnice.

Napr: way: 482235438

Init: building=yes
Fix:  building:part=yes
Bug:  building=yes

Jsem zvedav jestli se opet najde nejaky farar "Otik" a "Kelisova" kteri svolaji 
"holky" a zazehnaji IV. svetovou editacni valku.

  M

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Praha - nove budovy za Masarykovym nadrazim

2018-06-11 Thread Janda Martin
Dekuji vsem, 

M 


From: "Mikoláš Štrajt"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Monday, June 11, 2018 10:11:40 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Praha - nove budovy za Masarykovym nadrazim 

Toto pozorování potvrzuji. 

Pokud by někoho mimopražského zajímala aktuální situace, tak to vypadá 
přibližně takhle: 

https://maphub.net/severak/masarykovo-nadrazi-situace 

-- 
Severák 


-- Původní e-mail -- 
Od: Jan Martinec  
Komu: Jirka Sedláček , OpenStreetMap Czech Republic 
 
Datum: 11. 6. 2018 18:34:54 
Předmět: Re: [Talk-cz] Praha - nove budovy za Masarykovym nadrazim 



Report z místa: "to stojí a funguje" je sada několika kontejnerů v rohu ulice 
Na Florenci , plus jedna základová jáma jak hovado - rozhodně ne to, co je v 
mapě, to je čistá fikce. Večer upravím. 

Zdar, 
HPM 



___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Praha - nove budovy za Masarykovym nadrazim

2018-06-11 Thread Janda Martin
Ano, 

jedine co me napada. Jinak prisel jsem na to tak ze bylo pouzito: 
building:levels=6+1 

M 


From: "majka"  
To: talk-cz@openstreetmap.org 
Sent: Monday, June 11, 2018 4:49:12 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Praha - nove budovy za Masarykovym nadrazim 

Tohle? 
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/novy-prazsky-pop-up-market-manifesto-zve-na-kulturu-i-gastronomii/1630351
 

On Mon, 11 Jun 2018 at 16:47, Janda Martin < jan...@crcdata.cz > wrote: 


No vypada to na projekt Manifesto nez Penta ziska stavebni povoleni. Ale stejne 
nevim jestli uz to tam stoji. 





___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Praha - nove budovy za Masarykovym nadrazim

2018-06-11 Thread Janda Martin
No vypada to na projekt Manifesto nez Penta ziska stavebni povoleni. Ale stejne 
nevim jestli uz to tam stoji.

  M

- Original Message -
From: "jandam" 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Sent: Monday, June 11, 2018 4:44:21 PM
Subject: [Talk-cz] Praha - nove budovy za Masarykovym nadrazim

Dobry den,

  prosim ma nekdo blizsi informace o existenci budov u Masarykova nadrazi v 
Praze?

Changeset:  https://www.openstreetmap.org/changeset/59589463

Myslim ze je to teprve pripravovany projekt a budovy jeste nestoji. Nemam cas 
se podivat primo na misto i kdyz pojedu blizko.

  Dekuji mnoho velmi.

 M

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Praha - nove budovy za Masarykovym nadrazim

2018-06-11 Thread Janda Martin
Dobry den,

  prosim ma nekdo blizsi informace o existenci budov u Masarykova nadrazi v 
Praze?

Changeset:  https://www.openstreetmap.org/changeset/59589463

Myslim ze je to teprve pripravovany projekt a budovy jeste nestoji. Nemam cas 
se podivat primo na misto i kdyz pojedu blizko.

  Dekuji mnoho velmi.

 M

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Plugin Mapathoner

2018-06-08 Thread Janda Martin
Dobry den,

  doufam ze kdyz to bude mozne date prednost trasovani dat z RUAIN/LPISu pred 
kreslenim omalovanek.

Dekuji
 M


- Original Message -
From: "Miroslav Suchý" 
To: talk-cz@openstreetmap.org
Sent: Friday, June 8, 2018 8:46:55 AM
Subject: Re: [Talk-cz] Plugin Mapathoner

Dne 8.6.2018 v 07:12 Zdeněk Pražák napsal(a):
> mohl bych poprosit o krátkou rekapitulaci co to umí pro neznalé angličtiny

Kliknes do tri rohu ctyrhrane budovy a pak takhle oklikas dalsi budovy
ve vesnici. Vse v ramci jedne dlouhe cesty. A pak kliknes Mapathoner ->
Batch Orthogonal Buildings a plugin ti udela budovy.

Velmi podobne pro kulate budovy, akorat vybiras dva body a klikas jinde
v menu.

Kdyz vyberes budovy do vyberu, tak staci dat Mapathoner -> Pick
Residential Ared a nakresli ti kolem budov polygon rezidencni oblasti.

Mirek
-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Fwd: Fell3 strikes again

2018-05-21 Thread Janda Martin
Dekuji 

M 


From: "majka"  
To: talk-cz@openstreetmap.org 
Sent: Monday, May 21, 2018 9:38:17 AM 
Subject: Re: [Talk-cz] Fwd: Fell3 strikes again 

Tak momentální výsledek je dočasný ban do přihlášení . 
V podstatě ho to nijak neomezuje, ale v skrytu duše doufám, že to vezme vážně. 
"Navedený" je tam na větší changesety a na přesnější uvádění zdrojů. 

Majka 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Pozor JOSM 13710 se asi zblaznil

2018-05-07 Thread Janda Martin
Myslim ze potkat se to nemusi. 

2 obdelniky - dotykaji se pouze jednim vrcholem. 
- opravi se jeden, druhy se rozhodi. 
- to by ten algoritmus musel uvazovat vsechny mozne prave uhly najednou. Ale i 
tak by se vlastne scitala chyba zpusobena opravou. Prikladem mohou byt radovky 
kterych je napr. 5 u sebe. Pokud by se uhly opravily u prvni tak posledni muze 
byt posunuta o docela velky kus. 

M 



From: "Marián Kyral" <mky...@email.cz> 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org> 
Sent: Monday, May 7, 2018 4:06:10 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Pozor JOSM 13710 se asi zblaznil 

-- Původní e-mail -- 
Od: Janda Martin <jan...@crcdata.cz> 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org> 
Datum: 7. 5. 2018 7:59:42 
Předmět: Re: [Talk-cz] Pozor JOSM 13710 se asi zblaznil 


Diky za info. 

Rozhodne ale automaticke opravy nesmi meni uhly budov. 






A co bys čekal, že se stane, když ti to hlásí chybu "almost square"? Já teda 
přesně toto. 

A to, jestli si to opravíš jednu po druhé, nebo všechny najednou, je přece na 
tobě? Ty bys měl rozhodnout, co je lepší. 







BQ_BEGIN
To je pak chyba v JOSM. Vypada to ze to bude ono. Ani jsem si toho nevsiml. 
Uz jsem to reportoval na JOSM. Rozhodne tato kontrola nesmi automaticky 
fixovana. Dava nestabilni vysledky. A po stisku tlacitka FIX stale zustavaji 
budovy s "Building with almost square angle" 

BQ_END





Protože to budou dvě nebo více sousedících budov. Opravíš jednu, rozhodíš 
druhou. Opravíš druhou, rozbije se první. Ale když vytrváš, tak se to po nějaké 
době někde potká ;-) 





Marián 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Pozor JOSM 13710 se asi zblaznil

2018-05-06 Thread Janda Martin
Diky za info. 

  Rozhodne ale automaticke opravy nesmi meni uhly budov. To je pak chyba v 
JOSM. Vypada to ze to bude ono. Ani jsem si toho nevsiml.
Uz jsem to reportoval na JOSM. Rozhodne tato kontrola nesmi automaticky 
fixovana. Dava nestabilni vysledky. A po stisku tlacitka FIX stale zustavaji 
budovy s "Building with almost square angle"

  M


- Original Message -
From: "Marián Kyral" <mky...@email.cz>
To: talk-cz@openstreetmap.org
Sent: Monday, May 7, 2018 7:43:24 AM
Subject: Re: [Talk-cz] Pozor JOSM 13710 se asi zblaznil

Dne 7.5.2018 v 07:05 Janda Martin napsal(a):
> Dobry den,
>
>   prave jsem editoval nove RUIAN budovy (cca 100). Dale automaticky opravil 
> cca 2000 validacnich chyb. JOSM vygeneroval vice nez 10 000 zmen. A prave je 
> commituje kazdou zvlast.
> Asi neumim pocitat ale cekal bych horni limit zmenenych entit nekde kolem 
> 2000 + 100.

A co to bylo za chyby? "Building almost square"? Pokud ano, tak jsi
zapomněl, že v tomto případě se upraví poloha některých uzlů, takže u
2000 budov je to minimum 2000 uzlů, ale většinou to bude více než jeden
upravený uzel na budovu. Záleží jak moc komplikovaná ta geometrie je.

Až to dokončíš, tak mrkni na achavi, co všechno a kam se posunulo.

Marián


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Pozor JOSM 13710 se asi zblaznil

2018-05-06 Thread Janda Martin
Dobry den,

  prave jsem editoval nove RUIAN budovy (cca 100). Dale automaticky opravil cca 
2000 validacnich chyb. JOSM vygeneroval vice nez 10 000 zmen. A prave je 
commituje kazdou zvlast.
Asi neumim pocitat ale cekal bych horni limit zmenenych entit nekde kolem 2000 
+ 100.

  M

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Fwd: Fell3 strikes again

2018-05-06 Thread Janda Martin
Osobne jsem pro ban na Ceskou republiku. 

Jedina alternativa je ze vsechny jeho changesety musi projit review. A nejsem 
si jisty ze se najde dostatek "zdatnych osetrovatelu" pri jeho radioaktivite. 
Osobne vidim nejvetsi problem v jeho neomylnosti a nemoznosti se poucit z 
doporuceni ostatnich a dodrzovani pravidel. 

M 


From: "Jan Macura"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Saturday, May 5, 2018 9:20:01 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Fwd: Fell3 strikes again 

Ahoj, 

2018-05-05 19:21 GMT+02:00 majka < majka.zem+t...@gmail.com > : 



Tak mám odpověď z DWG. Máme v podstatě dvě možnosti, co s ním, níže dávám 
doslovný překlad: 
1. zakázat mu editace v Čechách. Je to považováno za nestandardní, ale pokud se 
to bude muset udělat, udělá se to tak. 

nebo 

2. fell3 bude muset při každé editaci v Čechách zadat zkontrolovatelný zdroj. 
Tedy, pokud přidá barrier=hedge, musí být jako zdroj uveden letecký snímek, ze 
kterého se to dá jednoznačně rozeznat. "Záznamy přátel" nejsou povolené. Mimo 
to se musí držet českých editačních zvyklostí a účastnit se diskuse buďto česky 
nebo anglicky). 

Tedy pro místní diskusi: 
Co s ním provedeme? Budeme věřit, že ho ta druhá možnost umravní? 





jestli někdo zvládne uhlídat ad 2), tak jsem pro. 

H. 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Fell3 strikes again

2018-05-04 Thread Janda Martin
Dekuji, 

jsem pro BAN tez. Nasel jsem dalsi mista. Zmapovane budovy z RUAIN posune i na 
jiny pozemek a zmeni obrys. Pacha vic skody nez uzitku. Snazim se aby CR byla 
co nejvic zmapovana a pokud mozno to sedelo bez prekryvu a podle nejpresnejsich 
a nejdostupnejsich dat RUIAN a LPIS. 

Martin 


From: "majka" <majka.zem+t...@gmail.com> 
To: talk-cz@openstreetmap.org 
Sent: Friday, May 4, 2018 9:40:26 AM 
Subject: Re: [Talk-cz] Fell3 strikes again 

Obávám se, že diplomaticky usměrnit nepůjde. Posledně po tom mém zásahu přestal 
přidávat, ale v březnu se zase rozjel a už zase ho máme na 4. místě editorů. 
Pište mu prosím na ty jeho změny komentáře - klidně česky, a posílejte mi to - 
budu mu to překládat do němčiny a doplňovat to k tomu. 

Osobně bych ho už nechala zabanovat pro ČR, protože debata s ním není žádná. 
Jen to chce pár komentářů na jeho změnách, protože bez toho se blbě jedná. Ale 
chce to rychlou akci, protože jinak s tím zase bude spousta práce. 

Majka 


On Fri, 4 May 2018 at 09:33, Janda Martin < jan...@crcdata.cz > wrote: 


Dobry den, 

omlouvam se ale mam pripominky ke zmenam stareho znameho uzivatele FELL3. 
Provedl jsem nahodnou kontrolu jeho posledni cinnosti a objevil jsem ne prilis 
prinosne editace ve Starych splavech u Machova jezera. 
https://www.openstreetmap.org/changeset/58662069 . Ostatni jsem ani 
nekotroloval. 

Soucasti editace je zmena pudorysu domu a jeho posunuti o 1.25m coz nesouhlasi 
s RUAN. Pouziva BING mapy a posouva neketre objekty misto toho aby se alespon 
pokusil BING zarovnat podle podkladu. Predpokladam ze jeho ostatni editace 
budou podobne kvalitni. Prosim muze ho nekdo opet diplomaticky usmernit. 

Dekuji 
Martin 

PS veskere pravopisne chyby a preklepy jsou ciste zamerne. 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 




___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
https://openstreetmap.cz/talkcz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Fell3 strikes again

2018-05-04 Thread Janda Martin
Dobry den,

  omlouvam se ale mam pripominky ke zmenam stareho znameho uzivatele FELL3. 
Provedl jsem nahodnou kontrolu jeho posledni cinnosti a objevil jsem ne prilis 
prinosne editace ve Starych splavech u Machova jezera. 
https://www.openstreetmap.org/changeset/58662069. Ostatni jsem ani nekotroloval.

Soucasti editace je zmena pudorysu domu a jeho posunuti o 1.25m coz nesouhlasi 
s RUAN. Pouziva BING mapy a posouva neketre objekty misto toho aby se alespon 
pokusil BING zarovnat podle podkladu. Predpokladam ze jeho ostatni editace 
budou podobne kvalitni. Prosim muze ho nekdo opet diplomaticky usmernit.

  Dekuji
Martin

PS veskere pravopisne chyby a preklepy jsou ciste zamerne.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

2018-03-08 Thread Janda Martin
Dekuji za info, 

asi uz vim jak mapovat nejake problemove objekty. Napr. strecha presahuji 
pudorys budovy. A asi budu muset upravit i svuj program pro korektni 
zpracovani. 

Dekuji 

M 


From: "majka" <majka.zem+t...@gmail.com> 
To: talk-cz@openstreetmap.org 
Sent: Thursday, March 8, 2018 2:57:56 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom 




On Thu, 8 Mar 2018 at 14:50, Janda Martin < jan...@crcdata.cz > wrote: 



Ok, 

vyhledat takove problemy se necha docela snadno. Podobny validator by se mi 
hodil takze az budu mit chvilku cas tak ho zkusim udelat. Bude to par radek 
kodu a urcite nepobezi moc dlouho. Navic building:part ma podminku ze musi 
lezet uvintr building. 

M 

PS asi by to slo napsat i v SQL ale nejsem si moc jisty rychlosti. 




Building:part podle mého nemusí nutně ležet uvnitř building (půdorysu), pak ale 
musí být relace building. Tohle se týká hlavně různých překryvů vyšších budov, 
kdy přečnívá až nějaké vyšší patro nad jinou, samostatnou budovu. 
Majka 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

2018-03-08 Thread Janda Martin
Ok, 

vyhledat takove problemy se necha docela snadno. Podobny validator by se mi 
hodil takze az budu mit chvilku cas tak ho zkusim udelat. Bude to par radek 
kodu a urcite nepobezi moc dlouho. Navic building:part ma podminku ze musi 
lezet uvintr building. 

M 

PS asi by to slo napsat i v SQL ale nejsem si moc jisty rychlosti. 


From: "Vladimír Semotán" <semot...@gmail.com> 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org> 
Sent: Thursday, March 8, 2018 2:26:30 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom 

Janda Martin > 
Ad building:part: Někde jsem viděl, že building part nestála v žádném půdoryse 
(pravděpodobně scházel tag building="něco" a mě se potom budova neimportovala). 
Ale už to bohužel nemohu najít, proto ani nemohu vyloučit svou chybu. Pokud na 
to narazím, zkusím reportovat. 

Ad strechy + patra: to jsme se špatně pochopili...také by se mi samozřejmě 
hodily. Ale nějak se mi nezdá možné to správně zmapovat / opravit pro celé 
území čr. Občas je vidět, že se někdo snažil a tak vznikají ostrůvky různých 
kvalit. Někde je celá čtvrť s barvama na fasádách, jinde jsou ty střechy. Pro 
dobře vypadající vizualizaci je ale lepší, když je kvalita všude +- stejná. 
Těmi "plošnými" informacemi o zástavbě by to šlo docílit snáze. 

...opět to prosím neberte jako nějakou výtku, nejsem tu v pozici, kdy bych mohl 
kritizovat, spíš to je pohled někoho, kdo s OSM zkusil pracovat jinak, než že 
hledal kavárnu. 

S pozdravem, 
V. Semotán 


Dne 8. března 2018 14:03 Janda Martin < jan...@crcdata.cz > napsal(a): 


Dobry den, 

jsem to ja. Vetsinou opravuji budovy podle RUIAN - to nemusi odpovidat 
aktualnimu vyuziti budov. Pro me jsou dulezite obrysy + typ budovy + patra + 
rad bych mel i typ strechy. 

Dekuji 
M 

- Original Message - 
From: jo...@razdva.cz 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" < talk-cz@openstreetmap.org > 
Sent: Thursday, March 8, 2018 1:39:48 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom 

Jeste mam malou otazecku... v souvislosti s timhle jsem narazil na par editaci 
v Kralupech a okoli od uzivatele JandaM, to jste vy? 

J. 

__ 
> Od: Janda Martin < jan...@crcdata.cz > 
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic < talk-cz@openstreetmap.org > 
> Datum: 06.03.2018 09:32 
> Předmět: Re: [Talk-cz] 
> 
>Dobry den, 
> 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 





___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

2018-03-08 Thread Janda Martin
Dobry den,

  jsem to ja. Vetsinou opravuji budovy podle RUIAN - to nemusi odpovidat 
aktualnimu vyuziti budov. Pro me jsou dulezite obrysy + typ budovy + patra + 
rad bych mel i typ strechy.

  Dekuji
 M

- Original Message -
From: jo...@razdva.cz
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org>
Sent: Thursday, March 8, 2018 1:39:48 PM
Subject: Re: [Talk-cz]  3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

Jeste mam malou otazecku... v souvislosti s timhle jsem narazil na par editaci 
v Kralupech a okoli od uzivatele JandaM, to jste vy?

J.

______
> Od: Janda Martin <jan...@crcdata.cz>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
> Datum: 06.03.2018 09:32
> Předmět: Re: [Talk-cz]
>
>Dobry den,
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

2018-03-08 Thread Janda Martin
Dobry den, 

zaujal me spatny building:part prosim muzete mi poslat ID objektu. 

Dekuji 
M 

PS nekomu jinemu se zase hodi i strechy + patra a ne jen typ zastavby. 


From: "Vladimír Semotán" <semot...@gmail.com> 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org> 
Sent: Thursday, March 8, 2018 1:40:21 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom 

Ahoj, 

párkrát jsem tu psal, že se 3D terénama zabývám v práci - právě pro letecký 
simulátory. Tak přidám svůj pohled na věc (jen takové zamyšlení, nechci ani 
kritizovat, ani rýpat, ani mudrovat.. :) : 


Nedávno jsem OSM data testnul. Musím říct, že tam bohužel moc informací pro 3D 
model není. Jen občas někde zase až moc. A chyby (třeba ten nešťastný počet 
pater, nebo špatně building:part...). Celkově jsou OSM data dost nekonzistentní 
- i úrovní detailů, i způsobem tagování. Pro strojový zpracování je tam zkrátka 
dost různých výjimek. Na druhou stranu, OSM má perfektně detailní půdorysy 
budov - to je ohromné plus. Pro významný baráky se dokonce občas najde i typ 
střechy a podobně. 

Pro většinu budov v čr je ale k dispozici pouze něco jako "residential nebo 
industrial" + počet pater, který je špatně. Někdy ještě něco z landuse. Když 
chci tedy udělat mapu, která vypadá rádoby realisticky, musím hodně věcí 
"domýšlet" pomocí nějakých pravděpodobnostních algoritmů a klasifikací. S tím 
už se pak něco vyrendrovat dá (viz obrázek v příloze). 

F4Map asi nic takového nepoužívají a vůbec se jim nedivím. Neni to na 
simulátor, jen čistá (a podle mě pěkná) vizulizace těch dat. Že tam nějaká 
bažantnice vypadá špatně, to se holt nenechá nic dělat, když je k ní znám pouze 
půdorys. 

Abych to nějak shrnul: 
podle mě neni pro 3d model až tak důležitý, aby byl každý barák nebo strom 
detailně popsaný. Ani neni potřeba u většiny objektů znát přesnou výšku, nebo 
typ střechy. To je už celkem jedno, jestli bude mít rodinný domek 6 nebo 8 
metrů. A jestli bude mít střechu hipped nebo gabled. Ale je potřeba právě 
vědět, že to vůbec rodinný domek je. Na to by byly dobré spíš nějaké plošné 
informace o typu zástavby: "vilová čtvrť", "historické centrum", "nová zástavba 
na periferii", "překladiště"...atd. U vegetace třeba i o typu porostu. 


Vladimír. 





Dne 8. března 2018 9:03 < jo...@razdva.cz > napsal(a): 


Model terenu... a ten mi nechtel bezet v dobe, kdy jsem to psal, proto jsem 
myslel, ze tam vic neni a psal to, co jsem psal. 

J. 

__ 
> Od: Janda Martin < jan...@crcdata.cz > 
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic < talk-cz@openstreetmap.org > 
> Datum: 06.03.2018 09:32 
> Předmět: Re: [Talk-cz] 
> 
>Dobry den, 
> 
> muzu se zeptat co by jste cekal? 
> 
> Diky 
> M 
> 
>- Original Message - 
>From: jo...@razdva.cz 
>To: "OpenStreetMap Czech Republic" < talk-cz@openstreetmap.org > 
>Sent: Tuesday, March 6, 2018 9:26:32 AM 
>Subject: Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom 
> 
>Od 3D mapy bych cekal neco vic nez, ze mi to naklopi a udelaji z budov kostky 
>(navic nesmyslne). 
> 
>__ 
>> Od: Michal Poupa < michal.po...@gmail.com > 
>> Komu: OpenStreetMap Czech Republic < talk-cz@openstreetmap.org > 
>> Datum: 06.03.2018 09:06 
>> Předmět: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom 
>> 
>>3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom 
>> 
>> http://demo.f4map.com 
>> 
>> 
>>-- 
>> 
>>___ 
>>Talk-cz mailing list 
>> Talk-cz@openstreetmap.org 
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
>> 
>> 
> 
>___ 
>Talk-cz mailing list 
> Talk-cz@openstreetmap.org 
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
> 
>___ 
>Talk-cz mailing list 
> Talk-cz@openstreetmap.org 
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
> 
> 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 





___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

2018-03-07 Thread Janda Martin
Dobry den,

  muzu se zeptat co by jste cekal?

  Diky
 M

- Original Message -
From: jo...@razdva.cz
To: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Sent: Tuesday, March 6, 2018 9:26:32 AM
Subject: Re: [Talk-cz]  3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

Od 3D mapy bych cekal neco vic nez, ze mi to naklopi a udelaji z budov kostky 
(navic nesmyslne).

__
> Od: Michal Poupa 
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
> Datum: 06.03.2018 09:06
> Předmět: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom
>
>3D mapa v OSM - pěkná hračka  - dejte zoom
>
>http://demo.f4map.com
>
>
>--
>
>___
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz@openstreetmap.org
>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Počet pater z RUIAN

2018-01-17 Thread Janda Martin
Dobry den, 

ve starsich datech RUAN bylo vetsinou jen jedno patro. V novejsich datech se 
nejaky pocet pater > 1 vyskytuje casteji. Pocet pater se nesmi brat jako 
smeroplatny. Dokonce i u jinych zdroju patra nesedi. Jedina moznost je mistni 
navsteva ale i tak byvaji problemy jak zapocitat patra pudnich vestaveb nebo 
domu ve svahu. 
Nejlepsi je pretrasovat budovu podle RUIAN pokud jeste neni a doplnit pocet 
pater dle znalosti. 

M 


From: "Vladimír Semotán"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Wednesday, January 17, 2018 12:45:26 PM 
Subject: [Talk-cz] Počet pater z RUIAN 

Zdravím, 

chci se zeptat: neřešil někdo z Vás nějaké procento chybovosti atributu počtu 
pater importovaných z RÚIÁN? Mě osobně připadá, že je v tom tak moc chyb (už ze 
zdroje), že je to prakticky nepoužitelná informace. Kdyby to bylo +- 1 patro, 
ale narážím na extrémy 4 vs. 10 pater a podobně. Třeba takové náměstí v 
Chrudimi. Tam nesedí snad ani jeden dům :-/. 

Ani nevím, jestli má můj příspěvek do diskuze nějakou pointu. Spíš je to takový 
povzdech. 
Díky za přečtení :-) 

Vladimír 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Duplicitni budovy Prohor

2017-12-01 Thread Janda Martin
Zdravim, 

  v Prohori a okoli jsou duplicitni budovy.

http://www.openstreetmap.org/way/449092592

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Thread Janda Martin
Omlouvam se neumim se moc vyjadrovat. 
At si edituje u sebe doma ma byt chapano tak ze nezna RUIAN a LPIS, dalsi ceske 
zdroje dat a postupy mapovani. Coz vede k tomu ze objekty z vyse zminenych dat 
spise poskodi nez vylepsi. 

M 


From: "Jan Martinec" <j...@martinec.name> 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org> 
Sent: Tuesday, November 7, 2017 11:13:52 AM 
Subject: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování 

Jo, taky jsem s ním loni nějaké armchair-edity řešil, a chvilku se uklidnil. 
Když zase řádí, spíš bych to řešil na těch changesetech (pokud bude ochoten 
komunikovat - minule se tvářil dost všeznale), block je až krajní řešení. 

Co se mi vůbec nelíbí, je ten návrh "edituj jen tam, kde bydlíš" - edity by 
měly být posuzovány podle přínosu (tj. podle souladu s realitou, pořád 
fungujeme podle OTGR), ne podle nějakýho "Němec ať si edituje Někde Jinde." 
Edituju, kamkoli zavítám, odvetné "Tschechen, editiert hier nicht" by mě dost 
mrzelo: fakt nechci OSM rozpadlý na léna "místních" a na neudržované oblasti, 
kde není nikdo "doma." Jo, fakticky takhle nějaké oblasti spravujeme (a 
udržujeme kvalitu) - ale ani je nevlastníme, ani nebráníme před cizáky (ať 
geografickými nebo nově příchozími do OSM). 

Zdar, 
Honza Piškvor Martinec 

Dne 7. 11. 2017 10:23 napsal uživatel "Janda Martin" < jan...@crcdata.cz >: 



Zdravim, 

uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do komentare 
changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny spolupracovat. Je to 
nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty mozna maji nejakou bandu 
cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou detaily a nesedi jim pozice. 

M 

https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html 



From: "majka" < majka.zem+t...@gmail.com > 
To: talk-cz@openstreetmap.org 
Sent: Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM 
Subject: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování 

Raději samostatně. 
Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by 
bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem. 

Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset 
jednoznačně blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě 
, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje 
v jinak nic neříkajícím komentáři). 

Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat, jestli mi 
někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní znalosti. 

Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty jeho 
změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro žádné 
komentáře. 

Majka 


___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 





___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Thread Janda Martin
Zdravim, 

uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do komentare 
changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny spolupracovat. Je to 
nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty mozna maji nejakou bandu 
cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou detaily a nesedi jim pozice. 

M 

https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html 



From: "majka"  
To: talk-cz@openstreetmap.org 
Sent: Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM 
Subject: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování 

Raději samostatně. 
Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by 
bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem. 

Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset 
jednoznačně blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě 
, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje 
v jinak nic neříkajícím komentáři). 

Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat, jestli mi 
někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní znalosti. 

Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty jeho 
změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro žádné 
komentáře. 

Majka 


___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Rozbijeni dat pomoci relation

2017-09-05 Thread Janda Martin
Napriklad Changeset: #50808612 

Obdelnik rozdelen na 2 cesty, ktere maji puvodni tagy building:part 
- uprava malostranskeho namesti 

Jiz jsem to opravil. 

LineString - Record{id=480991017, values=building:levels=4, 
building:min_level=1, building:part=yes, roof:shape=flat} 
LineString - Record{id=512586819, values=building:levels=4, 
building:min_level=1, building:part=yes, roof:shape=flat} 


From: "Marián Kyral" <mky...@email.cz> 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org> 
Sent: Tuesday, September 5, 2017 4:17:53 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Rozbijeni dat pomoci relation 

A byl by nějaký příklad? Co přesně se tím myslí? A kdo to dělá? 

Marián 


-- Původní e-mail -- 
Od: Janda Martin <jan...@crcdata.cz> 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org> 
Datum: 5. 9. 2017 15:57:08 
Předmět: [Talk-cz] Rozbijeni dat pomoci relation 


Dobry den, 

narazil jsem na problem ze pri vytvareni novych relation se rozbiji stare 
polygony. Myslim ze pro male objekty je lepsi relation nepouzivat. Jednodussi 
je duplikovat nekolik segmentu cary. 
Editace relation je problematicka a v JOSM neni dobre podporene a chybi i 
vynucena validace pred commitem. 

M 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 



___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Rozbijeni dat pomoci relation

2017-09-05 Thread Janda Martin
Dobry den,

  narazil jsem na problem ze pri vytvareni novych relation se rozbiji stare 
polygony. Myslim ze pro male objekty je lepsi relation nepouzivat. Jednodussi 
je duplikovat nekolik segmentu cary.
Editace relation je problematicka a v JOSM neni dobre podporene a chybi i 
vynucena validace pred commitem.

  M

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Rozbite Ministerstvo spravedlnosti

2017-06-13 Thread Janda Martin
Dobry den,

  vsiml jsem si ze doslo k rozbiti Ministerstva spravedlnosti. Zmeneny byly 
souradnice v changesetu: 49440277 Chyba nastala urcite omylem. Jiz jsem 
informoval TVURCE.

http://www.openstreetmap.org/way/34082271


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] duplicitní budovy

2017-04-18 Thread Janda Martin
Dobry den, 

to vypada ze jsme se paralelne upravili stejnou oblast. Nejsem si jisty jestli 
v te dobe spravne fungovala detekce kolizi mezi changesety. Muj changeset je 
43764373. 

M 


From: "majka"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Tuesday, April 18, 2017 11:11:32 AM 
Subject: Re: [Talk-cz] duplicitní budovy 

Jestli je zájem, můžu to odpoledne udělat. 
Vzhledem k tomu, že je to skoro půl roku staré a netuším, jestli tam není něco 
novějšího, navrhuju to udělat napůl ručně, bez revertu. Stáhnu do JOSM, 
hromadně vymažu všechny budovy jednoho uživatele (asi si hodím korunou čí), a 
případně domapuju chybějící podle RUIAN... 

Majka 

2017-04-18 10:05 GMT+02:00 Milan Cerny < milan...@centrum.cz > : 


Ahoj, dnes jsem narazil na oblast, kde jsou téměř všechny budovy dvojitě, tedy 
jedna přes druhou. 
Oba changesety (import RUIAN) jsou ze stejného dne i hodiny. Je nějaká možnost, 
jak se toho zbavit jinak než ručně? Je to asi 800 objektů. 
Ideálně revert ale s tím nemám žádné zkušenosti, tak jestli by někdo pomohl. 

Díky. 

Milan 

https://www.openstreetmap.org/changeset/43764373#map=13/49.8931/14.8521 
https://www.openstreetmap.org/changeset/43764573#map=13/49.8931/14.8521 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 





___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oprava ploch

2017-02-26 Thread Janda Martin
Dobry den, 

omlouvam se. Predpokladam ze cast duplicitnich bodu pada na mou hlavu. Pri 
trasovani budov a pozemku JOSM obcas nepozna duplicitni body. Pokud me upozorni 
validate pred commit vzdy provedu opravu. Priste zkusim byt peclivejsi pri 
validaci. 
Dalsi moznost je konverze "double" souradnice do textu v XML a pak ztrata 
presnosti pri generovani PBF. 

Protinajici se polygony/arefakty se nejcasteji vyskytuji na starych 
prekreslenich zahrad a pak pokud se kombinuji nove RUIAN budovy a stare 
parcely. 

Martin 


From: "Matej Lieskovský"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Saturday, February 25, 2017 12:05:57 AM 
Subject: Re: [Talk-cz] Oprava ploch 

Podolí (cca 400 duplicit) vyřešeno. 

2017-02-24 21:42 GMT+01:00 Matej Lieskovský < lieskovsky.ma...@gmail.com > : 



Tak upřesnění: Duplicitní vrcholy jsou (alespoň v Praze) symptom: většinou se 
jedná o dvě cesty, z nichž jedna je přesně zakreslená (vypadá to na import z 
katastru) a druhá je trochu šejdrem kreslená zahrada. Opravovat to manuálně nám 
dává šanci opravit spoustu křivých cest, automatika nám to naopak trochu 
rozbije. Vznikají tam sebeprotínající plochy a (hlavně) malé trojúhelníkové 
mezery mezi plochami, s čímž si pak už automat neporadí a neumíme to tak dobře 
detekovat. 

Pokud to nehodláte opravovat důkladně, tak to prosím nechte být. Uvítám pomoc s 
manuální opravou, ale i sám to zvládnu za pár měsíců vyřešit pro celou 
republiku. Nejsem si vědom toho, že by to až tolik spěchalo. 



2017-02-24 21:00 GMT+01:00 Matej Lieskovský < lieskovsky.ma...@gmail.com > : 

BQ_BEGIN

Přijde mi, že automatické řešení těch duplicit zanechává ošklivé detaily, které 
pak budeme mnohem hůř opravovat. Doporučuju procházet ručně, dá se to řešit 
velmi pěkně a rychle. Asi to umím do léta vyřešit celé, 5000 vrcholů není zas 
tolik. 

On 24 February 2017 at 18:34, Miroslav Suchý < miros...@suchy.cz > wrote: 

BQ_BEGIN
Přeposílám email od kolegů z německa (viz dole). Pokud nevládnete 
angličtinou, tak lehké shrnutí: 
Jochen Topf začal s akcí "oprav plochy v OSM" 
Na stránce: 
http://area.jochentopf.com/fixing.html 
Neleznete odkazy na Maprullete na opravu polygonu: polygony co se sami 
protínají, co jsou otevřené, a co mají špatnou roli. 
Plus dole je odkaz na jeho nástroj, kde vidíte duplicitní polygony. 
Např. Praha je zde: 
http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=areas=14.47499=50.08817=11=duplicate_node
 
Opravit danou oblast můžete tak, že si ji natáhnete do JOSM. Dáte 
validaci. Kliknete na "Mixed type duplicated nodes" varování a tlačítko 
"Fix", které to opraví. 

Mirek 

 Přeposlaná zpráva  
Předmět: OSM area fixing initiative 
Datum: Fri, 24 Feb 2017 14:20:48 +0100 
Od: Jochen Topf < joc...@remote.org > 
Komu: Miroslav Suchy < miros...@suchy.cz >, Ladislav Laska 
< krakonos+...@krakonos.org >, Martin Tesař < osm...@gmail.com >, Dalibor 
Jelínek < dali...@dalibor.cz > 

Hi! 

I have started an "OSM area fixing initiative". We are trying to fix all 
broken (multi)polygons in OSM. A lot more detail is at 
http://area.jochentopf.com/ . 

You are the only people I know (from Elbe-Labe-Meeting) in the Czech 
Republic, so I'll write to you, in the hope that you can forward this 
to the wider Czech community and get them involved. We need all the help 
we can get. 

There is a lot to do in the Czech Republic and the world, but I wanted 
to make you aware of one particlar issue: There are about 5000 duplicate 
nodes in Prague, a large part of the 25000 duplicate nodes in the world. 
You can see this here: 
http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=areas=14.47499=50.08817=11=duplicate_node
 

This is probably from some kind of import. If the import is still 
ongoing it should be taken into account. 

These are actually not that hard to fix. See "Fixing duplicate nodes" at 
http://area.jochentopf.com/fixing.html#fixing-duplicate-nodes 

I appreciate any help! 

Jochen 
-- 
Jochen Topf joc...@remote.org https://www.jochentopf.com/ 
+49-351-31778688 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 





BQ_END



BQ_END



___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Geometrie budov s podloubím a RUIAN, jak zmapovat správně

2017-01-12 Thread Janda Martin
Dobry den, 

podle specifikace obrys budovy je oznacen tagem building=... 
Jednotlive casti budovy se znaci building:part. - ty pak nesmi presahovat obrys 
a je potreba aby pokud se "part" dotyka obrysu aby obe casti meli vsechny body. 
Jinak to vede pri renderovani k artefaktum. 

Postup renderovani 3D: 
1) veme se obrys budovy 
2) casti budov "part" se vyrenderuji (nektere tagy se prebiraji z obrysu budovy 
pokud nejsou definovany) 
3) od obrysu se odectou vsechny "part" a pripadny zbytek se renderuje s 
atributy budovy 

Chybove stavy: 
*) "part" presahuje obrys - pak se nerenderuje, protoze se bez relation nemuze 
identifikovat budova do ktere patri. Priklad: sousedni budovy do kterych 
presahuje "part". 
Je mozne pouzit napr. vyber obrysu podle nejvetsi plochy ale jakokoli 
heuristika vede do pekel - toto je CHYBA mapovani. 


*) "part" i obrys maji spolecnou zed ale jeden ma zed definovanou bodem navic. 
- toto se objevilo v mapovani budov v Karlsruhe - vede to na artefakty. 
- problem je se zaokrouhlenim a urcenim jestli bod je dostatecne blizko 
segmentu 
- je to citlive na souradnice v jakych se renderuje 3D 
- pri zpracovani se musi pouzit zjednodusovani polygonu + snapovani bodu na 
caru 

- dnes jsem opravoval na Brnenskem kostele nedaleko Zelneho trhu. 


Martin 


From: "majka"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Thursday, January 12, 2017 2:35:07 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Geometrie budov s podloubím a RUIAN, jak zmapovat 
správně 


2017-01-12 14:29 GMT+01:00 Jan Macura < macura...@gmail.com > : 




řekl bych, že obě možnosti jsou správně – buď půdorys včetně přesahů střešních 
štítů nebo relace budovy, kde půdorys bude jen ta část bez přesahů. 




Budu to dodělávat, včera jsem od toho utekla ve fázi, kdy to bylo napůl :) V 
plánu byla ta relace, jenže ta zase mívá problémy u normálních 2D rendrů, tím 
společným obrysem to bude jednodušší. 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Geometrie budov s podloubím a RUIAN, jak zmapovat správně

2017-01-10 Thread Janda Martin
Mysleno tim bylo stare rucni mapovani budov (2012 - 2014) podle Bingu. 
Priklad takove oblasti byl kolem silnice c. 102 ze Stechovic nahoru do kopce. 
kdy je velky rozdil vysek. Orotofoto z Bingu nebylo korikovano podle nadmorske 
vysky. 
Vzniklo tak posunuti domu na druhou stranu silnice, 

Momentalne nemam dalsi podobny pripad. Pokud na nej narazim rovnou provadim 
pretrasovani a nevedu si seznamy. 
Pokud Vas to bude nadale zajimat mohu jej tady pripadne zverejnit. 

Vyskyt prekryvajicich se budov a artefaktu (rovna zed prerusena vybezkem ve 
tvaru trojuhelniku - nevim jak toto muze vzniknout) v nich je beznejsi. Nasel 
jsem i rucni rozdeleni parcel v obci ktere se tez prekryvalo. 

Dekuji 

Martin 


From: "Jan Macura" <macura...@gmail.com> 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org> 
Sent: Tuesday, January 10, 2017 9:16:12 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Geometrie budov s podloubím a RUIAN, jak zmapovat 
správně 

Ahoj, 

2017-01-10 10:28 GMT+01:00 Janda Martin < jan...@crcdata.cz > : 




* soucasny stav: nektere budovy jsou posunute az o stovky metru, chybi 




co je tím myšleno? 

Díky 
H. 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Trasovani RUIAN - prosim poradne

2016-12-20 Thread Janda Martin
Dobry den,

  je dobre ze dochazi k trasovani RUIAN ale mohu pozadat o trasovani kompletni 
a prosim bez posunuti proti referenci.
Jako proklad davam: "Nedvědice pod Pernštejnem"

https://www.openstreetmap.org/changeset/44534509#map=15/49.4611/16.3319

Stare jiz natrasovane budovy jsou bez zmeny a nektere nove z RUIAN chybi. Coz 
znamena ze se budou muset vsechna nova mesta opet zkontrolovat.

Prosim muzete se pretrasovana data kontrolovat. 

Dekuji
Martin

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Vývoj RUIAN vs. KM prvků na serveru poloha.net za rok

2016-12-13 Thread Janda Martin
Omlouvam se. 
vlastni program myslim Mapu 3D ve 100% Jave pres OpenGL. Online renderuje 2D 
data podle OSM stylu (gravitystorm/osm-carto) a 3D budovy + dalsi prvky. 

building:ruian:type=8 jsou myslim chaty/rekreacni objekty (podle tagu 
building=? se nedaji poznat) 

Proto se mi hodi kdyz budovy maji doplneny RUIAN kod + typ. 

Dekuji 
Martin 


From: "Zdeněk Pražák" <zpra...@seznam.cz> 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org> 
Sent: Tuesday, December 13, 2016 6:34:04 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Vývoj RUIAN vs. KM prvků na serveru poloha.net za rok 

nerozumím co tím míníte, 
používám JOSM 

Dne 13. prosince 2016 17:25 Janda Martin < jan...@crcdata.cz > napsal(a): 



Dobry den, 

ve svem programu pouzivat pro zpracovani "building:ruian:type" protoze nektere 
typy nejsou zadefinovany pomoci OSM tagu. Napr. building:ruian:type=8 

Martin 



From: "Zdeněk Pražák" < zpra...@seznam.cz > 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" < talk-cz@openstreetmap.org > 
Sent: Tuesday, December 13, 2016 5:05:16 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Vývoj RUIAN vs. KM prvků na serveru poloha.net za rok 

Chtěl jsem se zeptat, zda mám tedy pomocí traceru RUIAN přetrasovávat budovy, 
které byly natrasovány již dříve a nemají v popisu identifikátory RUIAN 

Pražák 


-- Původní zpráva -- 
Od: Petr Schönmann < pschonm...@gmail.com > 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic < talk-cz@openstreetmap.org > 
Datum: 2. 12. 2016 12:05:39 
Předmět: [Talk-cz] Vývoj RUIAN vs. KM prvků na serveru poloha.net za rok 

BQ_BEGIN

Ahoj, sepsal jsem takový menší článek jak to vypadá když se mapují budovy z 
poloha.net . 
Zajímavý graf vývoje prvků, jak se nám daří přemapovávat CUZK:KM 

http://gpsfreemaps.net/openstreetmap/vyvoj-ruian-vs-km-prvku-na-serveru-poloha-net-za-rok
 

Pěkné počtení. 
-- 
S pozdravem 
Petr Schönmann 
https://www.facebook.com/klikklakcz 
___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 



___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 


BQ_END



___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Vývoj RUIAN vs. KM prvků na serveru poloha.net za rok

2016-12-13 Thread Janda Martin
Dobry den, 

ve svem programu pouzivat pro zpracovani "building:ruian:type" protoze nektere 
typy nejsou zadefinovany pomoci OSM tagu. Napr. building:ruian:type=8 

Martin 



From: "Zdeněk Pražák"  
To: "OpenStreetMap Czech Republic"  
Sent: Tuesday, December 13, 2016 5:05:16 PM 
Subject: Re: [Talk-cz] Vývoj RUIAN vs. KM prvků na serveru poloha.net za rok 

Chtěl jsem se zeptat, zda mám tedy pomocí traceru RUIAN přetrasovávat budovy, 
které byly natrasovány již dříve a nemají v popisu identifikátory RUIAN 

Pražák 


-- Původní zpráva -- 
Od: Petr Schönmann  
Komu: OpenStreetMap Czech Republic  
Datum: 2. 12. 2016 12:05:39 
Předmět: [Talk-cz] Vývoj RUIAN vs. KM prvků na serveru poloha.net za rok 



Ahoj, sepsal jsem takový menší článek jak to vypadá když se mapují budovy z 
poloha.net . 
Zajímavý graf vývoje prvků, jak se nám daří přemapovávat CUZK:KM 

http://gpsfreemaps.net/openstreetmap/vyvoj-ruian-vs-km-prvku-na-serveru-poloha-net-za-rok
 

Pěkné počtení. 
-- 
S pozdravem 
Petr Schönmann 
https://www.facebook.com/klikklakcz 
___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 



___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] mapovani signalu vs. BTS was Re: WeeklyOSM CZ 314

2016-08-16 Thread Janda Martin
Osobne bych zvolil o neco drazsi SW na vypocet signalu: "RadioLab verze 4" :-)

http://www.crcdata.cz/index.php/radiokomunikacni-sw/rada-rl4/radiolab-4/rl4-site

  Martin

PS Pro upresneni: Pracuji na vyvoji systemu RadioLab


- Original Message -
From: "Michal Poupa" <michal.po...@gmail.com>
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org>
Sent: Tuesday, August 16, 2016 9:54:48 AM
Subject: Re: [Talk-cz] mapovani signalu vs. BTS was Re:  WeeklyOSM CZ 314

Na počítání signálu byl šel použit sw Radiomobile (
http://www.cplus.org/rmw/english1.html )
 ale moc nechápu k čemu by to na OSM bylo...

16. 8. 2016 v 9:24, Janda Martin <jan...@crcdata.cz>:

> Dobry den,
> 
>  pridavani BTS do OSM bych zatim nedelal. 
> *) v OSM chybi stale spousta domu a kominu na kterych jsou BTS umisteny. Cast 
> dat je posunuta
> *) Na BTS stanovistich se meni parametry
> *) OSM data jsou spise staticka.
> 
> *) dle meho nazoru mapa pokyti signalem rozhodne nepatri do OSM.
>Navic bez parametru primo od operatoru/CTU nelze spocitat. Navic se jedna 
> o relativne dynamickou zalezitost
> 
> --- spis bych navrhl zvysit kvalitu dat pro CR
> *) doplnit kominy
> *) jak to vypada s databazi stromu? (neco tu letos probehlo)
> *) je potreba zjistit aby nova data nebyla vkladana do OSM posunuta
> *) oprava starych silnich a ploch ktere jsou posunute az o desitky metru
> *) omezit rucni prekreslovani z leteckych fotek ktere nemaji kompenzovane 
> zkresleni
> 
> --- pred editovanim detailu (zahradky, ploty, cesty, ...)
> 1) v oblasti importovat budovy RUIAN
> 2) importovat RUIAN lands
> 
> *) pak teprve dokreslit detailni objekty. Dost casto se stava ze detily jsou 
> dokreslene posunute a velmi zjednodusene
> 
>  Martin
> 
> - Original Message -
> From: "Pavel Machek" <pa...@ucw.cz>
> To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org>
> Sent: Monday, August 15, 2016 11:06:53 PM
> Subject: Re: [Talk-cz] mapovani signalu vs. BTS was Re:  WeeklyOSM CZ 314
> 
> Ahoj!
> 
>> Mapováním BTSek se zabývají nadšenci na gsmweb.cz a jsou v tom hodně
>> dobří. Možná by s OSM rádi spolupracovali.
> 
> No, gsmweb ma docela kompletni a velmi presnou databazi, ktera by se
> urcite v openstreetmap vyjimala. Otazka je jestli ji daji, myslim ze
> pred par lety to vypadalo spis zaporne. Ale treba se situace
> zmenila...
> 
>Pavel
> -- 
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures) 
> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
> 
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> 
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] mapovani signalu vs. BTS was Re: WeeklyOSM CZ 314

2016-08-16 Thread Janda Martin
Dobry den,

  pridavani BTS do OSM bych zatim nedelal. 
*) v OSM chybi stale spousta domu a kominu na kterych jsou BTS umisteny. Cast 
dat je posunuta
*) Na BTS stanovistich se meni parametry
*) OSM data jsou spise staticka.

*) dle meho nazoru mapa pokyti signalem rozhodne nepatri do OSM.
Navic bez parametru primo od operatoru/CTU nelze spocitat. Navic se jedna o 
relativne dynamickou zalezitost

--- spis bych navrhl zvysit kvalitu dat pro CR
*) doplnit kominy
*) jak to vypada s databazi stromu? (neco tu letos probehlo)
*) je potreba zjistit aby nova data nebyla vkladana do OSM posunuta
*) oprava starych silnich a ploch ktere jsou posunute az o desitky metru
*) omezit rucni prekreslovani z leteckych fotek ktere nemaji kompenzovane 
zkresleni

--- pred editovanim detailu (zahradky, ploty, cesty, ...)
1) v oblasti importovat budovy RUIAN
2) importovat RUIAN lands

*) pak teprve dokreslit detailni objekty. Dost casto se stava ze detily jsou 
dokreslene posunute a velmi zjednodusene

  Martin

- Original Message -
From: "Pavel Machek" 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Sent: Monday, August 15, 2016 11:06:53 PM
Subject: Re: [Talk-cz] mapovani signalu vs. BTS was Re:  WeeklyOSM CZ 314

Ahoj!

> Mapováním BTSek se zabývají nadšenci na gsmweb.cz a jsou v tom hodně
>  dobří. Možná by s OSM rádi spolupracovali.

No, gsmweb ma docela kompletni a velmi presnou databazi, ktera by se
urcite v openstreetmap vyjimala. Otazka je jestli ji daji, myslim ze
pred par lety to vypadalo spis zaporne. Ale treba se situace
zmenila...

Pavel
-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Chodníky vedle silnic

2016-06-16 Thread Janda Martin
Dobry den,

  myslim ze jste narazil na oblast kde jsem vcera/predevcirem upravoval budovy 
podle RUIAN. (chybejici/posunute proti http://ruian.poloha.net/budovy/)

Nektere edity (cesta, mozna chodnik) od MiSy jsem musel smazat. Zelene plochy 
jsem nechal byt. 
  Uzivatel MiSy totiz provadel editace s posunutym podkladem takze domy 
zasahuji do cest a zahrad.
  Vcera jsem tez poslal zpravu primo MiSy aby si upravil zarovnani podkladu a 
hlavne nepouzival mapy BING.

  Dekuji
 M


- Original Message -
From: "Jiří Vondál" 
To: talk-cz@openstreetmap.org
Sent: Thursday, June 16, 2016 1:36:53 PM
Subject: Re: [Talk-cz] Chodníky vedle silnic

Ahoj,

chtěl bych tady navázat na již postarší debatu o chodnících a upozornit
na jeden nešvar, který se objevuje - jsou to nepropojené chodníky s
okolím. Jeden případ je zde:
http://www.openstreetmap.org/way/412344626#map=19/49.32796/16.60239

Uživate MiSy zde vytvořil chodník, který není s ničím propojený a tudíž
si myslím, že nelze použít pro žádný routovací algoritmus. Dokonce v
jednom místě poblíž to i rozbíjí relaci zelené turistické značky. Jak
budu mít čas, tak se to pokusím poupravovat - v tomto případě napojit na
okolní silnice. Nejradši bych u takovýchto chodníků bez dalších detailů
provedl sloučení se silnicí, ale když už si dal někdo tu práci a
nakreslil je tam, tak to mazat nebudu.

Ještě se zde:
https://www.mapbox.com/blog/mapping-sidewalks/
doporučuje přidávat k takovýmto chodníkům tag: footway=sidewalk, ale ten
ještě stále existuje pouze jako proposal:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Sidewalk_as_separate_way


Závěrem jen prosím na ty chodníky opatrně a oddělovat to od silnice
(mapovat samostatně) jen s rozmyslem tam, kde to má sysl.

Mějte se

Jura

On Thu, 2014-12-04 at 17:51 +0100, Pavel Machek wrote:
> On Thu 2014-12-04 06:02:07, Petr Holub wrote:
> > > > Takže se používají oba způsoby a je jedno, který budu používat? Ono mi
> > > > totiž dávat chodníky pro pěší na objekt značící silnice nepřijde zrovna
> > > > přehledné...
> > > >
> > > 
> > > Cus, znaceni chodniku na ulici je urceno predevsim na klasicke mestske
> > > ulice, kde je chodnik soucasti = zadne travnate ostruvky, ale jen
> > > silnice, chodniky a budovy kolem. Neznam ale zadny vystup, ktery by to
> > > bral v potaz (krom stylopisu pro JOSM).
> > 
> > Myslim, ze uz se to tu taky nekdy v historii diskutovalo - jak pise
> > jzvc, pokud chodnik primo navazuje na vozovku (a obrubnik bych nepovazoval
> > za oddeleni, na rozdil od travnich pasu, vyzdivek apod.), tak bych
> > to znacil na te ceste.
> > 
> > Geodata z meho pohledu predstavuji jistou abstrakci reality (jinak bychom
> > zacali mapovat za chvili jednotlive dlazebni kostky) a je vhodne se domluvit
> > na tom, co je ucelne a co uz ne. A pak to zacit jednak standardizovat
> > u nas a jednak tlacit i do svetove komunity. Dovedu si predstavit, ze na
> > urovni CR budeme mit trochu presnejsi pravidla, ktera na te globalni
> > urovni nebudou vhodna/protlacitelna, ale nesmi mezi sebou byt v konfliktu.
> 
> Ja myslim, ze kvalita mapy uz pokrocila, a dava smysl mapovat chodniky
> u silnic.
> 
> Treba pro koleckovy brusle je zajimava kvalita povrchu chodniku... a
> mame na to tagy, ale jsou to stejny tagy ktery se pouzivaj na silnici,
> a muze se lisit povrch jednoho chodniku, silnice a druhyho chodniku,
> takze dava smysl znackovat to zvlast. Taky treba turisticka znacka
> vede po konkretni strane silnice, coz je uzitecna informace, nebo je
> na chodniku cyklostezka...
> 
>   Pavel



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Tagovani budov?

2016-03-19 Thread Janda Martin
Dobry den,

  chci se zeptat na tagovani sousednich budov/dvoj-domku. Maji stejnou strechu 
jen dle RUIAN budovy jsou tagovany kazdy samostane. Viz priklad na konci.

Bylo by mozne pouzit obrys domu napriklad RUIAN-lands.Ten by mel tag 
"building=yes" a z techto "building=house" udelat "building:part=house"?

Tagovani by pak bylo:

Obrys (RUIAN - lands, nebo slouseni obrysu budov):
"building=yes"
"roof:shape"="hipped"


Way: 62144641
building:part"="house"
...

ODSTRANENO"building"="house"

Way: 62144497
building:part"="house"
...
ODSTRANENO"building"="house"


POUZITI:
renderovani 3D.
  - je potreba mit celou budovu spojenou dohromady a ne rozdelenou na 
jednotlive casti. protoze kazda cast ma vlastni referencni bod s ruznou vyskou 
z DEM.
  - renderovani strech. Kdy neni jina moznost jak otagovat strechu typu hipped 
pro obe dve budovy

PROBLEMY:
  - chovani pri renderevoani v OSM 2D (tam se pouzivaji pouze building a 
building:part se ignoruje)
  - vyhodnoceni poctu chybijicich/posunutych budov

  - dle specifikace tagu neni mozne mit dva koldujici/vnorene polygony s tagem 
building=* 





Way: 62144641
  Data Set: 4fc3000b
  Edited at: 2015-12-14T12:19:26Z
  Edited by: pschonmann (5748)
  Version: 3
  In changeset: 35944032
  Tags: 
"ref:ruian:building"="25478729"
"roof:shape"="flat"
"building:ruian:type"="7"
"building:levels"="2"
"building:flats"="1"
"source"="cuzk:ruian"
"building"="house"
"start_date"="2004-04-21"
  Bounding box: 14.475588, 50.1233104, 14.475785, 50.1234374
  Bounding box (projected): 1611415.0850932214, 6467658.480073264, 
1611437.0150329075, 6467680.530873465
  Center of bounding box: 50.1233739, 14.4756865
  Centroid: 50.1233771, 14.4756891

Way: 62144497
  Data Set: 4fc3000b
  Edited at: 2015-12-14T12:19:43Z
  Edited by: pschonmann (5748)
  Version: 3
  In changeset: 35944032
  Tags: 
"ref:ruian:building"="25455851"
"roof:shape"="flat"
"building:ruian:type"="7"
"building:levels"="2"
"building:flats"="1"
"source"="cuzk:ruian"
"building"="house"
"start_date"="2004-02-25"
  Bounding box: 14.4757273, 50.1233384, 14.475902, 50.1234791
  Bounding box (projected): 1611430.5918982888, 6467663.341661982, 
1611450.0394133301, 6467687.771188335
  Center of bounding box: 50.1234087, 14.4758147
  Centroid: 50.1234082, 14.4758182

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN chybejici budovy - rozsireni

2016-03-15 Thread Janda Martin
Dekuji za link a info.

  prehled si samozrejme mohu napocitat nad vlastnimi daty. Predpokladal jsem ze 
to nebude zas tak narocne (na CPU a lidske zdroje) rozsireni.

  Jeste jednou dekuji
  Martin

- Original Message -
From: "Petr Vejsada" <o...@propsychology.cz>
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org>
Sent: Tuesday, March 15, 2016 1:09:26 PM
Subject: Re: [Talk-cz] RUIAN chybejici budovy - rozsireni

Zdravim,

existuje http://osm.poloha.net/buildings_source_stats.csv , coz je statistika 
celkem
za celou CR podle source (km, ruian), to asi nestaci,;-)

K cemu to ma byt uzitecne? K doplnovani techto tagu? Proc?

Ptam se, protoze je to opet spousta pocitani, zjistovat
u nekolika milionu budov, na kterem katastralnim uzemi lezi je
docela narocne.

--
Zdravi
Petr

On Tue, Mar 15, 2016 at 09:25:47AM +0100, Janda Martin wrote:
> Dobry den,
> 
>   nevim jestli je toto spravne misto. Ale bylo by mozne na strance 
> http://ruian.poloha.net/budovy/ doplnit sloupec s poctem budov ktere nejsou 
> definovany pres RUIAN.
> 
> Tzn. maji definovano building=* a zaroven chybi nektery z nasledujicich tagu
> "building:ruian:type"
> "ref:ruian:building"
> 
>   Dekuji
>   Martin
> 
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] RUIAN chybejici budovy - rozsireni

2016-03-15 Thread Janda Martin
Dobry den,

  nevim jestli je toto spravne misto. Ale bylo by mozne na strance 
http://ruian.poloha.net/budovy/ doplnit sloupec s poctem budov ktere nejsou 
definovany pres RUIAN.

Tzn. maji definovano building=* a zaroven chybi nektery z nasledujicich tagu
"building:ruian:type"
"ref:ruian:building"

  Dekuji
  Martin

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Ortofoto CR

2016-01-20 Thread Janda Martin
Dobry den,

  chci se zeptat na nejlepsi ortofoto podklady pro editaci v JOSM.
Nastaveni JOSM vcetne parametru pro jejich presne ukotveni. Rad bych zpusoboval 
co nejmensi mnozstvi chyb a problemu.

Dekuji
   Martin

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] co s traceristy?

2016-01-20 Thread Janda Martin
Dobry den,

  myslim ze hlasit chybny pocet podlazi nema moc smysl je toho moc. U vetsiny 
budov je spatne (vetsinou default 1 podlazi). Dokonce jine datove zdroje statni 
spravy maji v sobe nesmyslne chyby. Jako napriklad 8 patrovy panelak s 5 vchody 
a prostredni ma najednou 7 pater. Myslim ze to nikdo nekontroluje ani poradne 
nespravuje.

  Jinak chyby vidim spis u starsich nadefinvanych budov v OSM.
1) mala presnost. Nekdo budovu "obklikal" rucne podle nejakeho obrazku ale v 
ruianu jsou vetsinou presnejsi detaily.
2) posunuti budov - tech je v nekterych oblastech docela dost. Je to zpusobeno 
naprikladm podkladem z Bingu kdy rohy podkladoveho dlazdic sedi ale prostredek 
je spatne, protoze je to v kopcich. Vypada to ze MS umi jen rovinky.
3) chybne tagovani jako building:levels=0, building:flats=0
4) docela se hodi mit naimportovany i typ budovy minimalne podle RUIAN. Jsou 
tam rozdily protoze RUIAN nerozlisuje skolu/nadrazi takze se importuje jako 
civic.
5) nektere budovy naji na rovnych carach vice bodu nez je potreba. Napriklad 
obdelnikova hala ma misto 4 bodu napriklad 6.

-- 
PROBLEM
Co delat s podklady ktere jsou sice krasne rucne obklikane vcetne cest, 
zahradek, domu (dost casto osidlovaci kolonie na okraji mesta). Ale cele je to 
posunute a pro jistotu jeste otocene. Pak se stava ze silnice a plot vede 
prostredkem domu ktery ma spravnou pozici.
  Vypada to sice pekne na mape ale bohuzel moc presnosti v tom zrovna neni.

UZAVER
Zatim co jsem porovnaval s jinymi mapovymi podklady RUIAN vychazi na posunuti 
presneji nez nektera rucni obklikani podkladove "malby".

Idealni by bylo pred rucni upravou nejdriv budovu naimportovat pres tracer 
(doplneni ruian kodu, typu, poctu bytu, podlazi) a pak ji rucne zpresnit a 
upravit. Vcetne doplneni skutecneho poctu pater.
  Bohuzel tracer nepodporuje jen doplneni chybejicich/opravu rozdilnych tagu 
bez zmeny polygonu. A PointInfo zase tagy neumi aplikovat.

Pak by se nechala udelat aplikace ktera by z OSM vytahla pocty pater a ruian 
kod a udelala rozdil pro report na urad pripadnou dalsi kontrolu.


- Original Message -
From: "Petr Vejsada" 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Sent: Wednesday, January 20, 2016 8:29:23 AM
Subject: Re: [Talk-cz] co s traceristy?

Ahoj,

Dne St 20. ledna 2016 07:04:48, Vladimír Domes napsal(a):

> K tomuto tématu bych přidal otázku, jestli je možné někam hlásit chybné
> building:levels při importu z Traceru? Tento typ chyby na
> http://ruian.poloha.net/building.php nyní není.

už je. Prosím o vyplňování poznámky, pokud je to jen trochu možné. Napsat 
reálný počet podlaží a pokud možno zjistit a napsat sem, co ČÚZK rozumí 
podlažím - zda jde o nadzemní podlaží nebo třeba i podzemní ... abychom 
negenerovali falešná chybová hlášení.

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ortofoto CR

2016-01-20 Thread Janda Martin
Dekuji mnoho velmi za odpoved. 
Skoda toho ortofota z CUZK 

M 


From: "Marián Kyral" <mky...@email.cz> 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org> 
Sent: Wednesday, January 20, 2016 11:17:13 AM 
Subject: Re: [Talk-cz] Ortofoto CR 

Ahoj, 
obávám se, že to bude problém. Bing (a MapBox) jsou různě posunuty a to i v 
rámci jedné vesnice. 
Ortofoto ČUZK je sice nejpřesnější, ale bohužel nemáme svolení jej použít pro 
mapování :-( 

Před (i během) mapování je potřeba kontrolovat posun podkladu například vůči 
katastrální mapě. Na venkově se dá pro orientaci použít i lpis vrstva. 

Taky doporučuji prozkoumat JOSM pluginy, které se to snaží řešit: 
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Imagery_Offset_Database 
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/ImageryAdjust 

Marián 



-- Původní zpráva -- 
Od: Janda Martin <jan...@crcdata.cz> 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org> 
Datum: 20. 1. 2016 10:26:59 
Předmět: [Talk-cz] Ortofoto CR 


Dobry den, 

chci se zeptat na nejlepsi ortofoto podklady pro editaci v JOSM. 
Nastaveni JOSM vcetne parametru pro jejich presne ukotveni. Rad bych zpusoboval 
co nejmensi mnozstvi chyb a problemu. 

Dekuji 
Martin 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 


___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] co s traceristy?

2016-01-19 Thread Janda Martin
Dobry den,

  nebyl jsem to nechtene ja? Muzete prosim poslat ID cesty?

 Diky moc.

   Martin


- Original Message -
From: "Vladimír Slávik" 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Sent: Tuesday, January 19, 2016 3:10:07 PM
Subject: [Talk-cz] co s traceristy?

Ahoj,
bylo nebylo, našel jsem jak se někdo s tracerem vyřádil a přes budovy 
nebo oblasti naplácal to co mu tracer naimportoval. Akorát to bylo úplně 
špatně, protože oblast důvěrně znám. Podotýkám, že to bylo přes 
existující značení, které mělo to co bylo potřeba, ověřeno na místě:

building=residential + building:levels=6 mi snaživý tracerista opravil 
na building=house + building:levels=5 s tím že obtáhl střešní okno nad 
pasáží místo domu - jak je v RUIANu.

Jak velké "vylepšení" to je asi netřeba dodávat.

Po takovýchto nálezech si musím klást otázku, je s tracerem vůbec možné 
soužití? Když někomu stačí klikat a nahrát výsledek, aniž by se podíval 
co vlastně udělal, co mi zbývá?

Protože už mi víceméně došla trpělivost, ptám se všech - jaké máte vy 
zkušenosti s nápravami takového chování? Neptám se ani tak co je 
správné, spíš co zabírá. Řekněme že autor "vylepšení" podle statistik na 
kýblsoftu není žádné vemeno co se právě registrovalo a zkouší.

Hezký nasraný odpoledne z Brna,
VS

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git

2016-01-11 Thread Janda Martin
Ahoj,

  zdravim. Takovy projekt jiz existuje jen bohuzel ne jako opensource.

Bezi nad MapDB + JTS.

Indexace vcetne prostorovych indexu na SSD disku (volitelne vcetne pouziti 
OsmChange - minimalni overhead pri indexaci):
planet.osm.pbf (30GB) -> 43GB - 2h 45min
europe.osm.pbf (16GB) -> 26GB - 1h 30min
Ceska Republika (600MB) -> ? - 2min 45sec

Jako styl zpracovava primo format Mapnik XML vygenerovatny z 
https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto
Obsahuje jednoduchy parser z PostgreSQL, ktery filtruje data ulozena v NoSQL.
Moznost renderovat stinovani z vlastniho DEM serveru primo do vrstvy (napr. 
landcover).

Render PNG 512x512 pro zoom level 1-16 - oblast cca evropy <6h, SSD + 6 jader s 
HT

---
Mapa 3D
Realtime render dlazdic s moznosti prepinani stylu. Ukladani do cache na disku, 
...
Jednoduchy 3D render budov vcetne strech, stromu, mesteskeho mibiliare... 
 - analyza probiha po dlazdicich. Rychlost min 1 budov/1 sec/1 tread. Bezi 
na 4 threadech. Pro predstavu pohled na ctvrti v parizi ma cca 8 budov.

---
  Vyhoda neni mozne z duvodu velikosti predrenderovat podrobnou mapu CR/Evropy.

---

  Projektu drzim palec.

  Martin

- Original Message -
From: "Pavel Machek" 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Sent: Monday, January 11, 2016 9:17:34 AM
Subject: Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git

On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote:
> Ahoj,
> 
> máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
> 
> A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?

Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL.

A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si
clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a
bez pristupu na sit.

Takze projektu drzim palce :-).

Pavel


-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Geofabrik

2015-12-06 Thread Janda Martin
Dorby den,

  u me se to tvari normalne 998.osm.gz ma 824kB. Asi uz je to opravene.

  M

- Original Message -
From: "Petr Vejsada" 
To: talk-cz@openstreetmap.org
Sent: Sunday, December 6, 2015 12:40:16 PM
Subject: [Talk-cz] Geofabrik

Ahoj všem,

něco se asi rozbilo na Geofabrik. Dnešní změnový soubor má 1 GB, normálně má 
1000x méně, tedy necelý 1 MB. Kompletní data mají normálně skoro 600 MB, 
dnešní kompletní data mají 91 MB. Namátkou jsem se podíval na Ukrajinu a tam 
je to obdobné. U Polska taky.

Název dnešního změnového souboru je 998, přičemž názvy jsou 001, 002 atd. 
Možná to souvisí s nadcházejícím "přetečením" toho číslování změnových 
souborů, neb přetečení je za dveřmi.

Jelikož $TMP mám 512 MB, tak se to nenahrálo, což je jen dobře.

Nečetli jste někdo někde o tomto problému?

http://download.geofabrik.de/europe/czech-republic-updates/000/000/

998.osc.gz má 1 GB.

--
>p<


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] OSM - posunuta silnice a okoli u Stechovic

2015-10-07 Thread Janda Martin
Dobry den,

  narazil jsem na problem u silnice c. 102 vedouci ze Stechovic (u Prahy) 
smerem na jih.
Silnice c. 102 (way ID: 112473304, 33458166, 115600709) a okoli je posunute. 
Overil jsem ze budovy z RUIAN (jeste nejsou pretrasovane maji spravne lokace). 
Chyba vznikla asi mapovanim z podkladu od MS (chyba je u nich). Cast Stechovic 
pod kopcem + krizovatka na kopci jiz posunute nejsou.
Prosim je zde nejaky odbornik a ochotny clovek tuto chybu opravit a 
prekontrolovat i okoli. Do mailu mohu poslat obrazek jak vypada situace.

  Nahodne jsem vybral par mist po republice a na podobny problem jsem nevidel.

Dekuji
  Martin

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] JOSM building outline

2015-09-22 Thread Janda Martin
Dobry den,

  omlouvam se, ale prosim muze mi nekdo poradit jak v JOSM vytvorit outline pro 
relation typu building kdyz mam 2 polygony jako building part. 

Popripade jaky je nejrychlejsi postup vytvoreni relation typu buidling z jiz 
existujicich dat.

Dekuji

  Martin


 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] RUIAN - doplneni tagu do OSM

2015-07-21 Thread Janda Martin
Dobry den,

  prominte dotaz neznalka. Je mozne u budov doplnit tagy z RUIANu bez noveho 
trasovani (Tracer plugin)?

Napriklad Praha je docela dobre pokryta budovami a prijde mi zbytecne vsechny 
opet trasovat. Ale RUIAN muze obsahovat dalsi informace ktere nejsou v OSM 
otagovany (pocet podlazi budov).

  Dekuji
Martin

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Info: odstraneni nesmyslneho tagu 'height=0' - HOTOVO

2015-07-02 Thread Janda Martin
Dobry den,

  vypada to ze chybneho tagu 'height=0' je dokonceno. Doufam ze bude vse v 
poradku a nezpusobil jsem zadne chyby.

  M


-
Subject: Info: odstraneni nesmyslneho tagu 'height=0'

Dobry den,

  omlouvam se za vetsi zmeny na budovach. Ale zjistil jsem ze v CR bylo neco 
pres 20 000 budov ktere maji nastavenou 'height=0'. Dle specifikace tag 
'height' znamena maximalni vysku budovy vcetne strechy bez anten a kominu.
Proto nepredpokladam ze v okoli nepr. Hradce Kralove neziji lide v domech pod 
zemi.

  Zmenu provadim tak ze tag 'height=0' odstranuji pouze u budov. Ostatni typy 
objektu nemenim.

  Postupne jak cas dovoli budu pokracovat v cele CR.

  Dekuji
Martin

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Info: odstraneni nesmyslneho tagu 'height=0'

2015-06-28 Thread Janda Martin
Dobry den,

  omlouvam se za vetsi zmeny na budovach. Ale zjistil jsem ze v CR bylo neco 
pres 20 000 budov ktere maji nastavenou 'height=0'. Dle specifikace tag 
'height' znamena maximalni vysku budovy vcetne strechy bez anten a kominu.
Proto nepredpokladam ze v okoli nepr. Hradce Kralove neziji lide v domech pod 
zemi.

  Zmenu provadim tak ze tag 'height=0' odstranuji pouze u budov. Ostatni typy 
objektu nemenim.

  Postupne jak cas dovoli budu pokracovat v cele CR.

  Dekuji
Martin

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Historie entit

2015-05-10 Thread Janda Martin
Dobry den,

  chci se zeptat na udrzovani historie entit v OSM mapach CR.

Posledni dobou dost casto narazim na entity s jednou verzi u objektu ktere jiz 
existuji a jsou otagovane. Pritom se nemeni tvar ale treba jen zmena hodnoty 
jednoho tagu (napr. barva nebo vyska).
Existuje nejaky jednotny postup/donuceni editora aby nevytvarel neustale nove 
entity s novym ID bez historie?

  Dekuji moc
Martin

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Snizovani kvality dat pri importu RUIAN/LPIS

2015-01-16 Thread Janda Martin
Dorby den,

  zjistil jsem ze dochazi ke zhorseni kvality dat behem importu RUIAN.

1) rozbijeji se polygony budov. Nejsou zarovnane, maji artefakty. Puvodni 
polygony jsou v poradku. Nevim proc se delaji nove kdyz staci jen zkontrolovat 
jestli sedi puvodni provedeni.
  Nove nemaji ani kolme/rovnobezne steny

2) behem importu dochazi ke ztrate jiz definovanych tagu. Jako priklad 
prikladam dve garaze vedle sebe ktere maji byt stejne definovane (az na rozdily 
podle RUIAN)

Obe garaze pochazeji ze stejneho changesetu a pred posledni zmenou meli stejne 
definovane tagy. Predpokladam ze stacilo jen doplni paranetry RUIAN. Snad s 
novou verzi pluginu se to zlepsi.
Obdobne problemy se zarovnanim sousednich polygonu vznikaji i pri importu LPIS.

  Dekuji
Martin

Way: 142323551
  Data Set: 51dff96c
  Edited at: 2014-12-23T21:55:51Z
  Edited by: Salamandr (1708065)
  Version: 4
  In changeset: 27660844
  Tags: 
ref:ruian:building=46722581
access=private
roof:shape=flat
building:ruian:type=18
building:levels=2
source=cuzk:ruian
building=garage
  Bounding box: 14.4339314, 50.0530421, 14.4339843, 50.0531312
  Bounding box (projected): 1606777.8935930424, 6455466.8707308965, 
1606783.7823941053, 6455482.318345269
  Center of bounding box: 50.0530866, 14.4339579
  Centroid: 50.0530859, 14.4339578
  10 Nodes: 
3250130690
1557741842
1557741844
1557741846
3250130695
1557741840
1557741831
1557741829
3250130691
3250130690

Way: 318632990
  Data Set: 51dff96c
  Edited at: 2014-12-23T21:55:50Z
  Edited by: Salamandr (1708065)
  Version: 1
  In changeset: 27660844
  Tags: 
building=garage
  Bounding box: 14.4339744, 50.0530601, 14.4340248, 50.053149
  Bounding box (projected): 1606782.6803311466, 6455469.991458761, 
1606788.2908334823, 6455485.404404104
  Center of bounding box: 50.0531046, 14.4339996
  Centroid: 50.0531045, 14.4339995
  9 Nodes: 
3250139977
3250139976
3250139975
1557741840
1557741831
3250139967
3250139968
3250139969
3250139977


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Podzemni budova

2015-01-16 Thread Janda Martin
Dorby den,

  chci se zeptat na spravne tagovani podzemni budovy.
V tomto pripade se jedna o podzemni parkoviste s dalsi parkovaci plochou na 
urovni zeme. Pri aktualne pouzitem tagovani a renderovani ve 3D se opbjevi jako 
1 patrova budova nad zemi. Coz je samozrejme spatne.

Je spravne pouzit layer=-1 nebo location=underground, nebo pouzit co je zmineno 
ve: https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2011-February/056654.html

building=yes
building:levels=2
building:min_level=-2
height=6
min_height=-6

Aboveground can be:

building=yes
building:levels=5
building:min_level=-2
height=30
min_height=-6

  Dekuji za radu

 Martin

Way: 321259696
  Data Set: 51dff96c
  Edited at: 2015-01-10T21:10:12Z
  Edited by: Chenn Zenn (1858155)
  Version: 3
  In changeset: 28050062
  Tags: 
parking=rooftop
amenity=parking
building=commercial
  Bounding box: 14.44811, 50.0429256, 14.4499523, 50.0438111
  Bounding box (projected): 1608356.2481252037, 6453713.120159877, 
1608561.3320230925, 6453866.6116640335
  Center of bounding box: 50.0433683, 14.4490311
  Centroid: 50.0433972, 14.4490131
  51 Nodes: 
3280040723
...
3280040697
3280040701
3280040723


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz