zovaný v mé zprávě.
>
> Pustím se teď do toho Seidlova díla.
>
> Dne Út 3. ledna 2017 09:15:09, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
>
>> Ahoj,
>>
>> mohl bys prosím poslat konkrétní příklad, kde je vidět posun, o kterém
>> mluvíš? Mám pocit, že se v tomhle vlákně
Ahoj,
mohl bys prosím poslat konkrétní příklad, kde je vidět posun, o kterém
mluvíš? Mám pocit, že se v tomhle vlákně míchá více věcí dohromady -
jeden o voze, druhý o koze ;)
Ideálně nějaký obrázek s dvěma vrstvama a popisem, z jakého zdroje a
jakými transformacemi vznikly.
S pozdravem,
Petr
Dne 27.12.2016 v 14:32 Marián Kyral napsal(a):
> Abych pravdu řekl, dle všech dostupných indícií vlastně nemám žádný
> problém. Pro ČÚZK je to metr a půl sem, metr a půl tam :-D
Jo, někde ale ten rozdíl asi vidět bude...
> A abych pravdu řekl, vůbec jsem nezaregistroval, že je dostupný nějaký
>
Dne 27.12.2016 v 11:40 Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
> Dne 27.12.2016 v 08:44 Marián Kyral napsal(a):
>> Dne 27.12.2016 v 08:29 Marián Kyral napsal(a):
>>> Dne 26.12.2016 v 23:55 Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
>>>> @Marián: Ty se snažíš vyřešit zarovnání da
Dne 27.12.2016 v 08:44 Marián Kyral napsal(a):
> Dne 27.12.2016 v 08:29 Marián Kyral napsal(a):
>> Dne 26.12.2016 v 23:55 Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
>>> @Marián: Ty se snažíš vyřešit zarovnání dat, co posílá Petr z poloha.net
>>> (hádám, že vznikají transformací
Dne 24.12.2016 v 00:04 Ha Noj napsal(a):
>> 1) Dělám něco špatně já?
> *** GRID je spočítán mezi ETRS89 a JTSK, takže by tam mělo být ještě
> něco mezi ETRS89 a WGS84. Ale nepotěším tě, neboť to dělá jen cca 30 cm.
>
> echo "18.845223 49.547998" | cs2cs +init=epsg:4326 +to +init=epsg:4258
>
Dne 20.12.2016 v 16:39 Ha Noj napsal(a):
>> Aktuálně je rozdíl RUIAN vs. KM. Takže jsem předpokládal, že stačí
> napasovat RUIAN na KM. Ale jestli je KM taky
>> mimo, tak jsme v pr..li úplně. :-(
>
> *** tak pokud nám stačí, aby to sedělo na cuzk:km v epsg:4326 pak
> použijme WFS např. Bukovec
Dne 20.12.2016 v 11:40 Ha Noj napsal(a):
> 2) Transformace gridem je znama: http://k154.fsv.cvut.cz/~seidl/
> http://freegis.fsv.cvut.cz/gwiki/S-JTSK_/_Grid
Ahoj,
tohle je třeba pro mne nové info - přiznám se, že jsem to tu poslední
dobou moc nesledoval, tak nevím jestli jsem zmínku o tomto
Dne 18.2.2016 v 14:39 jzvc napsal(a):
> Dne 18.2.2016 v 11:01 Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
>> Dne 18.2.2016 v 10:13 jzvc napsal(a):
>>> 1) tagy se neprekladaji ale vykladaji, prekladat je, je pitomost
>>> 2) v celem stredoevropskem prostoru, kde s
Dne 18.2.2016 v 10:13 jzvc napsal(a):
> 1) tagy se neprekladaji ale vykladaji, prekladat je, je pitomost
> 2) v celem stredoevropskem prostoru, kde skolstvi vychazi ze stejnych (a
> diametralne jinych nez EN) zakladu, ve vseobecnosti existuje 3 stupnove
> vzdelavani.
> 3) college v tom systemu
Dne 16.2.2016 v 13:01 Dalibor Jelínek napsal(a):
> No, ono nejde ani tak o preklad wiki, ta definice je podle me jasna
>
> a to na obou mistech. U amenity=college se pise, ze je jedna o
>
> post-sekundarni vzdelavani a u amentity=school zase ze to je pro
>
> zaky do 18ti let a zahruje to i
Právě jsem překontroloval/doplnil úpravy Libavé, Březiny, Hradiště a
Boletic.
Zbývá dořešit Brdy, viz:
Dne 13.1.2016 v 11:56 Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
> 1. Brdy
> Vojenský újezd zanikl, jeho území je rozporcováno mezi přilehlé obce.
>
> landuse=military: http://www.opens
Ahoj,
dokončil jsem aktualizaci administrativních hranic včetně všech změn
vojenských újezdů.
Teď by bylo potřeba aktualizovat polygony landuse=military - ty by měly
podle mě pokrývat jen oblasti skutečně používané armádou a typicky
(částečně) uzavřené pro veřejnost. Tzn. stejně jako doteď nutně
reetmap.cz>> napsal(a):
>
> jak to dopadlo s tim updatem? ono to uz dost hori, mapy.cz
> <http://mapy.cz> uz to maji opraveny:)
>
> 2016-01-04 13:50 GMT+01:00 Michal Grézl
> <michal.gr...@openstreetmap.cz <mailto:michal.gr...@openstreetmap.cz>
Ahoj,
právě se mi uvolnil zítřejší večer, takže bych taky dorazil.
Platí tedy Kofein v šest?
Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk
Dne 20.10.2015 v 15:56 Jan Cibulka napsal(a):
> Ja taky pujdu, zadnej podnik nepreferuju.
>
>
Dne 7.7.2015 v 21:58 Marián Kyral napsal(a):
Dne 7.7.2015 v 20:46 Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
no a na závěr docela překvapení - ne, není to seznam tras ani SHP, ale pro
mě
to docela překvapení je: http://trasy.kct.cz (C) Seznam,cz, OpenStreetMap,
NASA KČT.
To zase není až takové
Dne 19.11.2014 17:18, Martin Švec - OSM napsal(a):
Dne 19.11.2014 16:29, Petr Vejsada napsal(a):
Zobecnit to na všechny relace s landuse či na všechny relace si netroufám,
to by potřebovalo větší průzkum. Není totiž pravda, že všechny tagy z outer
cesty by se měly přesunout na relaci. Příklad
Dne 19.11.2014 20:19, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
Dne St 19. listopadu 2014 17:36:53, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
Ohledně zobecnění na další multipolygony by asi stálo za to se podívat
na kód osm2pgsql, který tohle obstarává. Před rokem jsem se trochu
šťoural v jednom bugu [1
Dne 31.10.2014 08:44, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
tak je to hotové. Nejhorší bylo přijít na to, jak podvést Postgre, protože
jeho query plány jsou někdy opravdu debilní.
Myslím, že požadovat 70% pokrytí je možná pořád moc. Vylezlo z toho opravdu
hodně posunutých budov a obávám se, že
Ahoj,
chtěl jsem se zeptat, jestli jsou někde sepsaná pravidla pro tagování
silnic v Praze. A existuje na to nějaký rozumný zdroj, podle kterého by
to šlo ověřit?
Sice nejsem motorista, ale když vidím, jak se za posledních pár týdnů už
asi třikrát přetagoval nový Trojský most a okolí, tak mě
Dne 29.9.2014 14:00, Martin Švec - OSM napsal(a):
Ahoj,
napadl mě možný zádrhel u inner cest. Jak budou interpretované díry v
multipolygonech,
pokud přesuneme landuse=forest z outer cesty na relaci, ale přitom ten tag
necháme na
inner cestách?
Hledal jsem přes víkend jak renderery
Dne 28.8.2014 12:51, Jan Kouba napsal(a):
Na té ceduli to stejně nejspíš bude všechno velkýma (NA STŘELNICI). Zdá se
mi,
že všechny cedule s názvy (ulice, města, názvy turistických rozcestníků, ...)
se schválně píší pouze velkými písmeny, aby v tom neudělali náhodou chybu,
nebo aby se to
Dne 28.8.2014 20:50, Marián Kyral napsal(a):
Dne 28.8.2014 12:50, Jan Martinec napsal(a):
Nicméně: ten problém s adresami ale je větší: velká a malá písmena bych
považoval za ne-problém, to funguje při vyhledávání téměř všude (takže bych
to
neřešil a považoval za false positive); ale co se
Dne 28.8.2014 21:23, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
Dne Čt 28. srpna 2014 21:02:34, Jan Dudík napsal(a):
On je hlavní problém s ulicemi pojmenovanými po lidech.
Dvořákova / A. Dvořáka / Ant. Dvořáka / Antonína Dvořáka - vše je
de-facto správně.
příklad z ČB: Rudolfovská / Rudolfovská tř.
Dne 28.8.2014 23:55, Petr Vozdecký napsal(a):
Zdravím vespolek,
už jsem to chtěl napsat dříve, je to tak jak píše Petr Souček - za
oficiální název nelze v žádném případě brát nějaké slovní spojení
odpovídající (jakýmkoliv) pravidlům. Nelze tedy postupovat cestou
univerzálního skriptu,
Dne 26.8.2014 15:55, Václav Řehák napsal(a):
Pokud použijeme leisure=garden, je potřeba akorát naklikat
tisícovku nových objektů, kde na pozadí bude velké
landuse=residential, kterého se ani nedotkneme. Co vám zní méně
pracně? Pokud jde o rendering, není nic jednoduššího než se
Dne 26.8.2014 17:22, Karel Volný napsal(a):
zdar,
...
Závěr poměrně dlouhé diskuze byl, že prostě i trávník za RD je zahrada
že je to zahrada je víceméně ok, ale ...
a lidi to všude možně po světě tagují jako leisure=garden
... proč se nemůže tagovat garden=něco?
jestli jsi tu
Dne 22.8.2014 11:52, Michal Grézl napsal(a):
nejak to spadlo, opravim to
Super, díky za údržbu skvělého nástroje.
Petr
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Ahoj,
při nejmenším pár týdnů už nefunguje české taginfo...
Internal Server Error
Nějaké info k tomu? Bude zprovozněno?
Díky,
Petr Morávek aka Xificurk
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
Dne 18.8.2014 09:09, hanoj napsal(a):
jak píše xificurk, asi takto:
http://overpass-api.de/api/interpreter?data=(rel[name=okres
Brno-město][admin_level=7][boundary=administrative];way(r);rel(bw))-.c;(rel.c[admin_level=7][boundary=administrative];way(r);node(w))-.d;.d
out meta;
výklad
Dne 17.8.2014 18:00, Petr Kadlec napsal(a):
Zdravím,
včera jsem si všiml „chybějících tramvajových kolejí“ na mapě Prahy a po
chvilce pátrání mám dojem, jako by se dost zásadně změnilo vykreslování
standardní vrstvy na OSM, což má za následek prakticky totální rozbití
tramvajových tratí na
Dne 18.8.2014 00:20, Jiří Sedláček napsal(a):
Dobrý den, ahoj,
mám poměrně specifický požadavek na API (či případně na jiný zdroj) a
nevím, jak se správně zeptat API (či třeba RUIANu).
Chtěl bych získat:
Obce (či okresy, ...) tak, abych zjistil, která další obec (či okres,
...) s ní
Dne 10.8.2014 21:49, Petr Vejsada napsal(a):
Mám schema, vzniklé z dat ke dni 30.4. plus aktualizace. Od začátku těch
aktualizací tam mám ten patch, co ignoruje čísla transakcí, tedy *ignoruje*,
není tam =, jak je asi v poslední -dev, viz debata na Githubu. To jen pro
pořádek. Ač není
Ahoj,
mám nemilou zprávu pro vás, co pracujete s RUIAN (přes ruian2pgsql) a
provádíte inkrementální aktualizace - nefunguje to.
Petr Vejsada tu už na jaře psal, že má podezření, že nový import úplného
dumpu RUIAN dává jiný výsledek než postupně aktualizovaná databáze přes
změnové soubory. A já
Dne 28.5.2014 16:09, Matěj Cepl napsal(a):
On 2014-05-27, 21:13 GMT, Petr Souček wrote:
A dále je členěna na několik prvků:
- na 57 městských částí
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/mestskecasti/vyhledej?ob.kod=554782search=Vyhledat
- na 22 správních obvodů Prahy
Dne 26.5.2014 19:44, Petr Souček napsal(a):
Dobrý den,
možná bude můj dotaz OOT, ale z jakého důvodu neimportujete v OSM tyto údaje
(Praha 3)? Chápu městské části (v členěných statutárních městech), protože ty
se do adresy nezapisují. Ale v Praze se do adresy vypisuje Městský obvod
Prahy
Dne 18.5.2014 19:40, Marián Kyral napsal(a):
Myslím, že bychom mohli opravdu pozvat lidi z ČUZK a probrat to hlášení chyb
přímo z oka do oka.
Přišel by někdo, koho kdo by se rád o tom pobavil za OSM?
Pokud nezůstanu sám ;-)
Taky bych alespoň na nějakou část dorazil... už jen proto, abych
Dne 2.5.2014 14:59, Petr Vejsada napsal(a):
Zrovna jsem ti psal do mailu - pointinfo by mělo fungovat, ovšem jen na
místech,
kde už jsou data nahraná. Nahrávám od rána znovu, jsem v necelé půlce. Myslím,
že do půlnoci by mělo vše být. V Praze je vadný polygon, čeká mě ruční editace
řádku
Dne 2.5.2014 15:19, Marián Kyral napsal(a):
Ad XML)
Co takhle si jej přeformátovat? Třeba pomocí XMLStarlet (
http://xmlstar.sourceforge.net )
Marián
Na to stačí i libxml2:
xmllint --format file.xml
Ale ty soubory jsou pořád (celkově) dost velké, obzvláště v Praze :/
Petr
Dne 21.2.2014 11:34, Michal Grézl napsal(a):
- zdroj dat je pbf z http://osm.kyblsoft.cz/archiv/
- cetnost aktualizace by mohl byt klidne denni, podle me staci tyden
Ahoj,
jak to prosím vypadá s tou aktualizací? Web stále ukazuje:
Data from: 2014-02-13 21:49 UTC
Zdraví,
Petr Morávek aka
Dne 7.4.2014 11:49, Zdeněk Pražák napsal(a):
Dobře pochopil jsem,
Pokud se týká výběru oblasti k importu nešlo by zasílat pouze například
data osm po jednotlivých obcích okresu ze stránky
http://ruian.poloha.net/czaddr/
Pražák
Ahoj,
myslím, že by bylo super, kdyby se povedlo to vyžádání
Dne 18.3.2014 19:04, Pavel Machek napsal(a):
Ahoj!
to ale aso nebude uplne bezny pripad, ne?
Nemas nejaky priklad?
Jak rikam, me uz se to hodilo. Hledal jsem neco na sidlisti, a tam ty
ulice nejsou tak uplne jednoznacny.
Predpokladam, ze na rohu stoji jeden dum, protoze
dva by se na
Dne 15.3.2014 13:26, Dalibor Jelínek napsal(a):
Sekeru nemam, ale navrhuju:
- zapomenouta ma muj napad s borough a nechat suburb
- vypustit a mazat CZ a is_in
- kdyz to snese komunita a teoreticky stvrdi Xificurk,
tak doplnit do OSM vsechny hranice, co jsou v RUIAN
a tedy vynechat
Tak ještě jedna drobná oprava...
Dne 16.3.2014 19:23, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
Řekl bych, že tohle do adresy nepatří, např. v Praze se sice často píše
na obálku něco jako Praha 8, ale to je podle mě na 99% název adresní
pošty, ne název MČ/MO, a stejně dobře by mělo posloužit i prosté
Dne 16.3.2014 21:34, Petr Vejsada napsal(a):
3) Městské části/obvody existují jen ve větších městech a jen v
některých. Mrkněte radši na [1]. Problém je, že tohle dělení je v
podstatě, co město, to unikát:
[...]
Není to *nezbytně* nutné a je otázkou, zda na městské části vyplýtvat
Ahoj,
mixování jazyků nechám stranou. Z toho, co píšeš, to vypadá, že máš
mezery ve znalosti používaných pojmů.
Pro ČR jsou popsané tu:
http://www.czso.cz/csu/rso.nsf/i/soustava_prvku
Ještě jsem v rychlosti kouknul na Wikipedii, jak moc se liší názvosloví
u nás a u vás.
Část obce by měla být v
Dne 3.3.2014 08:31, Dalibor Jelínek napsal(a):
Ahoj,
tak ted prekladam na wiki http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:place
(Mimochodem bych byl rad, kdybyste si to precetli a napsali mi, jestli tam
nemam nejakou botu)
Trochu se k tomu vztahuje z části již zastaralá stránka importu míst z
Dne 27.2.2014 09:29, Dalibor Jelínek napsal(a):
Ahoj,
OK, ale podle slovniku mi to vychazi, ze distrit je zaroven okres i mestska
cast.
Ano, význam district je poměrně široký, ale v ČR se používá pro okresy
[1] a začít tak označovat městské části vážně není dobrý nápad.
A zrovna ten suburb
Dne 27.2.2014 11:52, Dalibor Jelínek napsal(a):
A co teda addr:municipality?
To by zas odpovídalo našemu pojmu obce.
Nebo mam proste trvat na addr:suburb?
Sice osobně nejsem přesvědčen, že je tento údaj na adresních bodech
potřeba, ale pokud by se měl někam dávat, tak právě do addr:suburb.
Dne 27.2.2014 07:18, Dalibor Jelínek napsal(a):
Ahoj,
zacal jsem vykomunikovavat import adres z RUIAN na
impo...@openstreetmap.org mailto:impo...@openstreetmap.org
Je to trochu vice byrokracie, nez jsem cekal, ale zase se neco naucim.
Nejvaznejsi pripominka (krome pochybnosti nad
Dne 24.2.2014 14:19, Dalibor Jelínek napsal(a):
To je trochu argument stranou, ne?
Forest je proste les. Neni potreba landuse:cs=les. To nic noveho neprinasi.
Jenze castle_type neumi rozlisit tvrz od hradu
a zamek od vodniho zamku, pro slovaky nema kastiel, coz jsou terminy, ktere
se bezne
Ahoj,
Dne 18.2.2014 21:48, Petr Vejsada napsal(a):
Přidávat, nahrazovat:
addr:country=CZ
Tohle bych vážně ještě zvážil - zatím taky nezazněl případ, kdy je ten
tag potřeba. Jak jsem psal - osobně bych preferoval nemazat, nepřidávat.
Pokud se ukáže, že to někde bezpodmínečně potřeba je, tak
Dne 18.2.2014 18:18, Petr Schönmann napsal(a):
Ahoj,
Michal zprovoznil lokální verzi tag info pro CZ
http://taginfo.openstreetmap.cz
Směle do vylepšování kvality mapy .)
Díky Michale.
Ahoj,
koukám, že v hlavičce je Data from: 2014-02-13 21:49 UTC.
Jak často se budou data aktualizovat?
Dne 18.2.2014 18:18, Petr Schönmann napsal(a):
Ahoj,
Michal zprovoznil lokální verzi tag info pro CZ
http://taginfo.openstreetmap.cz
Směle do vylepšování kvality mapy .)
Díky Michale.
Wow, skvělé!
Hnedka jsem ze zvědavosti mrknul na
http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/is_in
vs
Dne 18.2.2014 19:26, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
Dne Ne 16. února 2014 13:28:20, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
Na tom changesetu by to podle mě nebylo potřeba rozlišovat (jestli se
mění/doplňuje adresa, nebo i pozice je vidět přímo z jeho obsahu),
použil bych něco jako:
source
Dne 16.2.2014 09:37, hanoj napsal(a):
- source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
přidaných AM přidat, ?
source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.
*** spíše source:loc než source:position
Dne 15.2.2014 22:39, Pavel Machek napsal(a):
Za podpasovku sorry, ale proste to dle wiki vypada, ze v addr:city ma
byt jmeno posty, ktere se nemusi nutne shodovat s tim kde to je. Ze
Vam to prijde reduntantni s PSC... no to asi ano, ale chudak
zahranicni uzivatel asi nema po ruce databazi mest
Dne 16.2.2014 12:09, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
Dne Ne 16. února 2014 11:28:27, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
nebylo by lepší ty source tagy dát přímo na changeset (což je v
současnosti doporučovaný postup pro importy)?
Obzvláště u toho source:position, resp. source:loc bych se
Dne 15.2.2014 22:23, Václav Řehák napsal(a):
Já taky nechci někomu zbytečně rozbíjet fungující software, a proto mě
zajímá která konkrétní věc s is_in/addr:country tagem funguje a bez něj
ne. Pokud jsem něco nepřehlédl, tak tu zatím nikdo takovou neuvedl.
A nemůžeme to vzít
Dne 16.2.2014 13:00, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
Dne Ne 16. února 2014 12:29:08, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
Aha, tak to jsem z té ukázky moc nepochopil - tam mají všechny body
source:position=cuzk:ruian. To by asi mít neměly, vzhledem k tomu, že
již existují a neposouváš je, ne
Dne 15.2.2014 11:12, Pavel Machek napsal(a):
On Fri 2014-02-14 10:02:19, Petr Morávek [Xificurk] wrote:
A znovu musím opakovat, že pro tyhle údaje existují spolehlivější
zdroje, schválně si dejte hledat v nominatimu praha hlavní nádraží a
zobrazí se vám:
Železniční stanice Prague Main Railway
Dne 15.2.2014 11:30, Pavel Machek napsal(a):
Fajn. Takze je to best-practice. Od ktere se chces odchylit, a duvodem
se zda byt je mi lito 86MB v databazi. To myslim neni dobry duvod,
proc se od best-practice odchylit.
Zas mi podsouváš něco, co jsem nikdy ani v nejmenším nenaznačoval - 86MB
Dne 15.2.2014 14:50, Petr Vejsada napsal(a):
K tomuto tolik, že i ten Nominatim má vážný problém.
Libochovany 129 - prostě to nenajde, ačkoli má dokonce hned dvě možnosti, jak
to udělat. Barák existuje, existují hranice obce, existují hranice čtvrti -
asi katastrální území, existuje
Dne 15.2.2014 18:57, Petr Vejsada napsal(a):
Jelikož j obecnému konsensu ohledně is_in a addr:country nejspíš nedojde,
chci
poprosit, abyste se už k přidávání těchto tagů nevyjadřovali, ledaže by
nutkání či argumenty byly nepřekonatelně silné. Zato uvítám podněty k obsahu
tagu is_in.
K
Dne 15.2.2014 16:41, Dalibor Jelínek napsal(a):
Ahoj,
tohle jsem nepochopil. Proc by to po zavedeni addr:place nefungovalo?
Kdyz jsem to zkousel, tak to fungovalo vzdy na tvar addr:place cislo
popisne. Praha 2295 to samozrejme nenajde, ale Libeň 2295 ano. U tech
Libochovic to musi fungovat
Dne 14.2.2014 08:29, Dalibor Jelínek napsal(a):
Ahoj,
se nam ta debata nejak rozvasnuje. ;-)
Pokud mám bod a chci získat všechny administrativní celky (KÚ až stát), ve
kterých leží, tak opět položím jeden jednoduchý dotaz na overpass API
Tak ho sem napis. Ja ho neumim, vymyslet ho nechci,
Dne 14.2.2014 08:56, Jan Dudík napsal(a):
Já teda vím o jednom baráku
http://www.openstreetmap.org/#map=19/48.92397/14.50170
který leží na území jedné obce, ale obyvatelé patří, po dohodě
zastupitelstev, do vedlejší obce.
Takže sice adresa Nedabyle 50, ale obec Vidov
JD
Ahoj,
tohle je
Dne 14.2.2014 13:35, Dalibor Jelínek napsal(a):
Ahoj,
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:JOSM/Plugins/CzechAddress#Adresy_v_OpenStreetMap
tak to jsem nenasel. Cekal bych, ze to najdu na ceskych Map Features nebo
Editing Standards.
Neva, prilezitostne to tam dopisu.
Pokud jej zachováme,
Dne 13.2.2014 15:31, Pavel Machek napsal(a):
On Tue 2014-02-11 23:49:11, Petr Vejsada wrote:
Ahoj,
Dne Út 11. února 2014 09:01:07, Dalibor Jelínek napsal(a):
Ahoj,
ja teda is_in tag rad nemam, protoze nevim, jak se ma spravne vyplnovat.
Na druhou stranu se mi nezda hezke mazat neco, co
Dne 13.2.2014 15:37, Pavel Machek napsal(a):
On Thu 2014-02-13 10:01:41, Marián Kyral wrote:
Na základě diskuze hlasuji pro:
1) Přidat addr:place a addr:suburb
2) Rozlišovat ref:ruian (ref:ruian:addr, ref:ruian:building...)
3) Mazat addr:country, uir_adr a is_in (Dle wiki je is_in přežité)
Dne 13.2.2014 20:41, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
Dne Čt 13. února 2014 19:39:42, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
no to teda máš sakra pravdu, já si to ověřoval selectem na view, co tu mám
pro
zobrazování adres v lidské formě. Naivně jsem si myslel, že ve sloupci
'nazev'
bude
Ahoj,
já to radši zas sloučím do jednoho vlákna. A rovnou se omlouvám, že ty
tvoje dva maily a odpovědi na ně promíchám, ale je to jedno téma, tak ať
je to pohromadě.
Dne 13.2.2014 18:20, Pavel Machek napsal(a):
Wiki není žádná norma... a nikdy nebyla.
Ne? A co je tedy norma? talk-cz@
Dne 12.2.2014 02:05, Petr Vejsada napsal(a):
Dne Út 11. února 2014 08:39:22, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
Zásadní otázka č.1 - co s tagy addr:country a is_in? Možnosti jsou
ponechat, mazat či nahrazovat. Jaký máte názor?
Asi by bylo dobré udělat nějakou základní analýzu obsahu is_in
Dne 12.2.2014 21:00, Marián Kyral napsal(a):
Dne 12.2.2014 18:06, Petr Morávek [Xificurk] napsal:
Dne 12.2.2014 02:05, Petr Vejsada napsal(a):
Dne Út 11. února 2014 08:39:22, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
Zásadní otázka č.1 - co s tagy addr:country a is_in? Možnosti jsou
ponechat, mazat
Ahoj,
Dne 11.2.2014 23:44, Marián Kyral napsal(a):
Dne 11.2.2014 09:37, Dalibor Jelínek napsal:
- jeste bych pridaval tu mestkou cast, obvod
podle me se na to hodi tehle tag, pokud nechceme zavadet novy
addr:suburb=Praha 14
Asi by bylo třeba to doplnit do wiki. O addr:suburb tam není ani
Ahoj,
Dne 10.2.2014 14:24, Marián Kyral napsal(a):
Dne 10.2.2014 13:56, jzvc napsal:
2) v RUIANu nejsou ty pristavky co sou v KM? Pripadne odkud se v KM
berou? Protoze ty to rozhodne netrasuje. Pokud by trasovalo, byl by asi
vyresen problem vejs.
Nejsou, nejsou. Když si zapneš tu vrstvu
Dne 7.2.2014 09:39, Dalibor Jelínek napsal(a):
Ne, takhle ne (alespon podle struktury databaze). V databazi je jen
sloupecek domovni_cislo, jestli se jedná o č.p. nebo č.e. určuje
hodnota ve
sloupci typ_kod (možnosti jsou tři: č.p., č.e., nic) v tabulce SO. A z
tohodle
tedy plyne, že by
Dne 6.2.2014 13:46, Dalibor Jelínek napsal(a):
- vice c.p./c.e.
muzou existovat SO, ktere maji c.p. i c.e. a pritom nemaji vice vchodu.
Nevim, jak to vypada uvnitr databaze RUIAN, ale realne to je. Proste je dum,
co ma nejdrive c.e.
a pak dostane c.p. (asi vetsinou stejne), ale AM existuji
Dne 5.2.2014 08:53, Dalibor Jelínek napsal(a):
No prave tady mi to prijde uplne jasne, jak jsem psal drive:
cesta budovy:
addr:place=Dejvice
addr:city=Praha 6 (nebo Praha, tady nevim)
addr:country=CZ
addr:housenumber=2710
addr:conscriptionnumber=2710
ref:ruian=cislo stavebniho objektu
Dne 5.2.2014 10:33, Dalibor Jelínek napsal(a):
Přiznám se, že mně to teda moc smysl nedává... Ani jeden objekt
neobsahuje celou adresu (to co bych psal na obálku).
Jak to? Vsechny ctyri vchody obsahuji uplnou adresu.
Vzdyt tam pisu to same, co je vyse, ovsem s addr:housenumber ve tvaru
Ahoj,
Dne 5.2.2014 19:33, Petr Vejsada napsal(a):
(st_transform(st_setsrid(st_transform(hranice,5514),999),900913))
Je to podle mých očí jen horší. Proč?
Já teda do těch transformací moc nevidím, ale není možné, že se tam
kumuluje nějaká chyba tím převodem tam a zpátky?
Asi ne. Vytvořil
Dne 4.2.2014 08:51, hanoj napsal(a):
http://www.kma.zcu.cz/main.php?KMAfile=./STRUCTURE/05_ebooks/04_Zaverecne_prace/zav_prace.phpDRC=./STRUCTURE/05_ebooks/04_Zaverecne_prace/DRL=CZDROF=0osCislo=52920
cituji Honzy Ježka:
- Diplomka otestovala postup a výsledek byl, že metoda lze aplikovat s
Ahoj,
Dne 4.2.2014 18:31, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
udělal jsem experimentální vrstvu s budovami, která, pokud jsem něco
nezvoral,
by měla být podle Xificurka s použitím gridu, ale možná jsem fakt něco
nedomyslel, pže to dopadlo nic moc.
http://pedro.poloha.net/mapa , url vrstvy
Ahoj,
Dne 5.2.2014 07:43, Dalibor Jelínek napsal(a):
A jaky teda mas stavebni objekt prirazen tady?
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/adresnimista/40037649
O tomhle adresnim bode jsem ti psal drive psal v mailu.
Mel jsem dojem, ze tohle misto ve sve databazi nemas.
Odkazuje na
Dne 5.2.2014 07:41, JV napsal(a):
Zdravím,
omlouvám se, ale opravdu se bavíme o číslech popisných? Zrovna u
Technické knihovny v Dejvicích vidím jen jedno číslo popisné a 4 čísla
orientační:
Dne 3.2.2014 16:08, Dalibor Jelínek napsal(a):
- a dokonce, možná pro někoho kontroverzně, bych přidal i adresní tagy
(addr:country, addr:city, addr:place, addr:*number )
Tady bych to asi měl odůvodnit. Původně jsem byl skalním zastáncem teorie,
že adresní body by měly být jen v bodech.
Dne 26.1.2014 22:48, Marián Kyral napsal(a):
*) Přidal jsem konfiguraci. Dá se nastavit vlastní adresa serveru a
případně i posunout polohu natrasované budovy. Třeba tady u nás v
Beskydech je RUIAN oproti KM mírně posunutý (asi přepočet, ale je to
mnohem lepší než KM). Pro RUIAN to funguje, u
Dne 11.1.2014 09:27, Marián Kyral napsal(a):
Ad import budov)
Kromě toho, že některé budovy v RUIAN chybí, jsou i takové, které
přebývají.
Třeba ulice Na Poříčí, mezi vlakovým a autobusovým nádražím. Tam je
obrovská
parcela, kde sice byly budovy, ale před několika lety je srovnali se zemí
a
Dne 6.1.2014 13:39, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
Dne Po 6. ledna 2014 12:20:01, Dalibor Jelínek napsal(a):
Cau,
tady je pro porovnani neco obdobneho
http://maps.fordfrog.com/
Nektere budovy skutecne chybi, zejmena venkovske stodoly a tak.
Nekdo tu snad pro to mel i nejake vysvetleni,
Dne 1.1.2014 20:54, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
díky moc za info, to je skvělá zpráva. addr:place by se dalo doplnit a zdá
se,
že automaticky..
Existuje 213.959 adresních míst bez ulice a bez addr:place, přičemž 211.534 z
nich má tag is_in a tedy 2.425 adresních míst tento tag nemá.
Dne 2.1.2014 00:10, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
díky za názor. Ono to nebude tak hrozné. Ano, může tam v ojedinělých
případech
být cokoli.
Pohleďme na tabulku četností výskytu tagu %source% v předmětných adresních
místech:
count |k| v
Dne 6.12.2013 12:15, Pavel Machek napsal(a):
Ahoj!
a co je to to?
addr:city?
nebo myslis i addr:country?
Oboji.
Nastavit to podle obrysu zeme / mesta je relativne jednoduchy, ale
dava smysl mit to v databazi -- at to nemusi kazdy delat znovu.
Vsimnete si, ze treba navigacni
Dne 4.12.2013 09:30, Zdeněk Pražák napsal(a):
Dobrý den, při kreslení budov zároveň upřesnuji zakreslení lesů.
Při tom jsem narazil na les (cesta č. 26016351) po jehož úpravách mi
JOSM píše, že počet uzlů v této cestě přesahuje maximální povolený počet
uzlů 2000 a nechce provedené změny
Dne 4.12.2013 09:34, Zdeněk Pražák napsal(a):
opravuji číslo cesty 26019351
Pražák
A tady dokonce už ta multipolygon relace existuje (24038)...
Jen teda všechny tagy, které patří celému území vymezenému
multipolygonem (landuse=forest), by měly být na relaci a už ne na
jednotlivých cestách.
Ahoj,
Dne 3.12.2013 16:38, Dalibor Jelínek napsal(a):
U části obce bez pojmenovaných ulic to jde a žádná informace se neztratí.
Tedy jsem pro.
addr:city = obec
addr:place = část obce
Tohle se mi asi nelíbí, ale nejsem si jist. Máš nějaký příklad?
Pointa addr:place je, že se pak dá najít
Dne 12.10.2013 17:21, Pavel Machek napsal(a):
Hi!
Pokud se nepletu, hanoj tady pred nedavnem psal, jak se tyhle veci
resi efektivne pomoci databaze - je to jeden dotaz nad
geoprostorovou databazi, ktera se z OSM dat da naplnit skriptem za
par sekund. Pokud to samozrejme chces resit
Dne 10.10.2013 09:53, Petr Holub napsal(a):
Ahoj,
Doufám, že jsem ten dotaz na overpass pochopil správně:
ten dotaz zněl: vypiš všechny body typu cykloshop v areaXY, kde areaXY
byla area města Brna.
Když bychom řekli, že chceme adresní body uvnitř jiné area, je to stejné.
doplnujici
Dne 2.10.2013 10:34, Dalibor Jelínek napsal(a):
byly tu vášnivé diskuse na téma jak máme dodržovat každou pikatchovinu co
si zrovna ÚJČ vycucá z palce,
ale toto flagrantní porušení pravidel najednou nevadí?
Většině lidí zjevně nevadí, mně se to zdá hezčí bez mezery a i pravidla
říkají,
že
Dne 27.9.2013 14:05, Dalibor Jelínek napsal(a):
Umíte někdo vytáhnout z Overpass API sestavu všech bodů s
addr:provisionalnumber?
Když zvolím takový obdélník, že je v něm celá ČR, tak mi to browser
nezvládne.
Na http://www.overpass-api.de/query_form.html zadej tohle:
query type=node
Dne 23.9.2013 11:59, Paul Norman napsal(a):
Unless the closed way is a member of a multipolygon relation with no other
tags on the relation - then you'll have a resulting area with a hole. This
is a very well established means of tagging areas with holes (~22% of
type=multipolygon relations
1 - 100 of 272 matches
Mail list logo