Hola,

jo estic també amb el Jan. De fet encara són una mica més extremista. A la gent amb que parlem de pistes (principalment del CET de Terrassa) els dic que el grade1 són les pistes pavimentades amb asfalt, com moltes pistes a França que pugen a una muntanya o van alguna granja, les que han "emporlanat" o les que estan totalment mantingudes i que en altres països fins hi tot hi posen alguna mena de quitrà per compactar. En definitiva que s'hi passa amb cotxe i hi pots circular a 40 o 60 km/h sense problemes en un tram recte.

els dic que el grade3 és una pista que podries passar amb un turisme, però poquet a poquet, que té roderes i herba al mig, sotracs i pedres, però que és circulable en segona si vas amb compte, el que molta gent usa per fer BTT "dominguero"

Finalment els dic que una pista grade5 és una pista xunga-xunga que si no tens un 4x4 de veritat (no un suv d'aquests) no hi circules, reguerots, pedra i poc o gens manteniment.

També els dic que grade2 i grade4 els oblidin, que és afinar massa si no et coneixes molt el terreny. Amb 1, 3 i 5 és suficient per saber si m'hi fico o no amb un cotxe o amb una bici.

Total que per posar el grade es preguntin:

1.- hi passa un cotxe normal? -> No! doncs grade5
2.- Posaries tercera? -> No! doncs grade3; Si-> grade1

@Jan: Ara que estàs/estaves a Terrassa els poso l'exemple que la pista de sant llorenç que van obrir i pavimentar per emergències, la de la casa nova de l'Obac, la de Can Pobla és grade1. La de Mura al Puig de la Balma és grade1 al principi, però després es fa grade3 i potser la que porta a algun altre aparcament. Res més, que a Sant Llorenç no hi ha més grade1. Que de l'Alzina del salari ni se'ls acudeixi posar grade1 encara que hi hagi algun tros amb asfalt antic... que allò no està pas mantingut.

Salut!