> 2) Když tvořím nějakou amenity jako area, tak nemá ikonku (škola,
> parkoviště, restaurace), mám to řešit přidáním ještě ikonky navrch
> (hackování rendereru mapnik) nebo počkat až bude renderer časem zobrazovat
> ikonky nad areama automaticky?

Ne. Nepridavat ikonky, to by pak vedlo k tomu, ze az renderer zacne
zobrazovat ikonky nad areama (mam pocit ze u nekterych area to uz
dela) tak by tam byly ikonky hned dve,

> 3) Kdy používat tunel a kdy most? Podle popisu na wiki to je jasné - tunel
> je vyvrtaný; most položený přes něco pouze pro konkrétní cestu. Ale v
> posledních pár větách dodávají, že při různém úhlu cest je lepší použít
> tunel, protože se lépe renderuje. Přeci by se mělo taggovat podle reality a
> ne podle mapnik-rendereru, ne?  Většina viaduktů na Praze 6 jsou tagované
> jako tunely silnic vespod, přitom to jsou podle mě jasné mosty, jaký je váš
> názor?

U nekterych viaduktu, napr. v Libni, ktere jsou delsi (maji vice
koleji) jde technicky o most (na to aby tam mohlo byt neco vrtaneho je
tam mezi stropem dole a zemi nahore moc mala vrstva), ale vypada to
jako tunel:
http://osm.org/go/0J0yAQaEy--

Pokud je "uvnitr zespoda" uz osvetleni (pokud je nahore vice koleji a
dole pod viaduktem je tak vlastne vicemene tunel, i kdyz ne vrtany),
tak bych tagoval uz jako tunel, jinak jako most.

> 6) Jak je to se zastávkami tramvaje, když jsou v obou směrech mapovat obě? s
> příznakem směru?

Ano, pokud nejsou primo naproti sobe, tak mapovat kazdou zvlast

> 7) Changeset comments v češtině nebo aj?

Nekteri pisou v CJ, nekteri v AJ ... IMHO je to pro editovani v ramci
CR jedno :)

> 8) lze nějak v JOSMu schovat dočasně objekt (ty hranice katastrů mě
> nezajímají ani na mapě) :-/

Bohuzel, pokud vim, tak to JOSM neumi.JOSM sice umi prepinat mezi
jednotlivymi styly mappaintu a tak je mozne nechtene veci zobrazit
nejakou nenapadnou barvou, nicmene porad na ne pujde klikat a
manipulovat s nima.

Martin