Ahoj,

Dne So 11. ledna 2014 09:27:17, Marián Kyral napsal(a):

> Ad import budov)
> Kromě toho, že některé budovy v RUIAN chybí, jsou i takové, které
> přebývají.
> Třeba ulice Na Poříčí, mezi vlakovým a autobusovým nádražím. Tam je
> obrovská
> parcela, kde sice byly budovy, ale před několika lety je srovnali se
> zemí

nj, asi to fakt nepůjde. V nějakém materiálu CUZK jsem se dočetl, že smazání
budovy z RUIAN neznamená její fyzické odstranění z terénu, ale třeba jen
překvalifikaci, takže třeba zmizí a pak se zase objeví pod úplně jiným ID,
pokud jsem to dobře pochopil.

> Případně, bylo by možné udělat něco na způsob traceru? Tedy, že kliknu
> do
> mapy v místě, kde je nějaká budova, plugin se spojí s nějakým serverem a
> vrátí
> tvar budovy z RUIAN. Taky by tam mohla být volba "Importuj vše v okolí"
> pro
> místa, kde ještě vůbec nic není. Ať to není třeba dělat po jedné.

Dobré myšlenky. Jasně že by bylo fajn to mít místo dlaždic v geojson a
rozklikávací. Jelikož s tímhle nemám zkušenosti, musel bych se to hodně učit a
sežralo by mi to více času než mohu dát.

Co bych ale asi zvládl je na požádání (kliknutí) stáhnout bbox s budovami (či
adresami) ve formátu .osm. Tam už by se dal zohlednit i ten způsob využití
budovy, tedy ne building=yes, ale building=commercial apod. Budu nad tím
přemýšlet a experimentovat.

Teoreticky by šel zkoumat i způsob využití parcel, třeba sdružovat sousedící
parcely se stejným způsobem využití a udělat z toho (multi)polygon s
landuse=*, ale tady odhaduji, že způsob využití pozemku, co má stát ve své
evidenci se bude s realitou hodně míjet (něco jako místo zemědělské půdy
průmyslové haly a banky) ;-)

Budu koumat nad tím stahováním bboxu v .osm. To by šlo už předtagované nahrát
do JOSM jako vrstvu, editovat a uploadnout.

--
Petr