Torsdag den 9. februar 2012 13:21:33 Soren Johannessen skrev:

> Torve områder(gågåder fx) med highway=pedestrian og så lavet som
> polygon med area=yes skal vel ikke fjernes - det er vel disse hvor man
> har lagt path/footway etc. henover områderne ( highway=pedestrian,
> area=yes) der skal fjernes ? og selvfølgelig skal torve etc. flyttes
> hen og røre vejene i nærheden.
>
> Jeg har lidt mistanke om at nogle af disse path/footway henover
> (highway=pedestrian, area=yes)   er lavet for at få diverse
> rutevejledere til at sende folk til fods igennem sådan et område.
> Hvilket er  jo forkert da vi ikke kortlægger til en bestemte
> [...]

Må jeg lige minde om at det er renderen (som f.eks. Mapnik), det anbefales
ikke at kortlægge til.

I forhold til rutevejledere vil jeg mene at vi bør tillade os at forholde os
anderledes. Routing funktionen i min Garmin kan ihvertfald ikke finde ud af at
rute mig over areas og jeg kan ikke umiddelbart forestille mig at den kommer
til det på noget tidspunkt. Desuden er mit gæt at det meget langt fra er alle
rutevejledere der formår at rute over areas. Derfor vil jeg ked af en
"bandlysning" af disse "hjælpeveje" henover areas.