2011/11/29 AivarsB <vrs....@gmail.com>

> vietu un/vai punktu/līniju skaitu. Tas ir smags interfeiss
>>>

> Tas nav editora jautājums - ja dati ir salaulāti, tad neatkarīgi no
> editora ir jāiedziļinās saistīto objektu nozīmē.
>
> Viens no fundamentāliem caurumiem osm datu loģikā ir slāņu trūkums. Cik
> zinu tad jebkuri ģeo dati ir organizēti slāņos (robežas, ceļi, mājas,
> komunikācijas, ūdeņi, zemes lietojums utt). Tas ļauj labot, importēt, dzēst
> konkrētos tematiskos datus nesatraucoties par pārējo datu veselību.

Ne vienmēr, šī pieeja ir tikai dēļ senu un labi zināmu formātu
ierobežojumiem. Faktiski OSM modelim ir līdzība ar salīdzinoši progresīvāko
topoloģisko datu modeli un kā jau viss, kas ir "krutāks" prasa arī nedaudz
lielākus ieguldījumus šādu datu kvalitatīvākā radīšanā, toties lietošanas
iespējas ir plašākas un pie noteiktiem uzturēšanas manevriem ir vieglāk
saglabāt korektus datus ar mazāku darbu nekā ar klasiskajiem slāņiem.
Protams katra modeļa lietojumam ir savi + un -.

> Mans aicinājums ir uzvesties tā, ka robežas būtu neatkarīgs slānis, un
> nesaistīt viņas ar pārējiem datiem. Piemēram, ja redzam ievilktu
> aizsargātās teritorijas vai pagasta robežu, nemēģinām pie šīs robežas
> pielaulāt meža malu. Ļoti iespējams ka tiks veidots nākamais imports ar
> precizētām robežām - izmest neatkarīgu GNP robežu un ielikt vietā jaunu ir
> viegli. Izmest sasietu GNP - ļoti darbietilpīgi.

Šeit var pilnīgi piekrist. Ir jāspēj atšķirt lietas, kuras ir "laulājamas"
un kuras nav. Ceļa posms var būt mežu ierobežojošs tāpat kā mežu
ierobežojoša var būt upe vai grāvis, bet adm robežas vai pagasta robeža gan
nebūtu tas pie kā sieties.

> Runa šobrīd iet par vadlīniju - formējam viedokli kā labāk. Nav plānots
> masveidā kaut ko darīt ar jau esošiem datiem.
>
>  Tas pilnīgi nesakrīt ar jebkādām OSM vadlīnijām, kā tad tu pēc tam

pb