On Friday 15 May 2009, Dirk Bussche wrote:
> [...]
> heeft dus jullie mogen jullie aanvallen op mij richten ;-)
> Wat is gebeurd? Al sinds 2004 zijn wij bezig op een open manier (iedereen
> mag editen en raadplegen) maximumsnelheden te verzamelen op het NWB. Het
> NWB is alleen een wegennet zonder achtergrond-vlakken zoals water of
> landuse. Met de nieuwe versie van maximumsnelheden.info hebben wij deze
> vlakken uit de openstreetmap database eronder gelegd om de herkenbaarheid
> van de kaart te verhogen. Wij hebben dus NIET het openstreetmap wegennet
> gebruikt en het zeker niet met het NWB vermengd.

Zie hier:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Common_licence_interpretations#I_created_a_layer_on_top_of_an_OSM_map._What_do_I_have_to_put_under_your_license.3F

Het gaat er blijkbaar om of je een /derivative/ of /collective/ work maakt. Ik
heb geen idee wat het is. Ik hoop dat je de data gewoon mag gebruiken, maar
ik vind zelf dat het op de huidige website niet helemaal duidelijk is dat
de "landuse" informatie van OSM komt.

> Als de community zou vinden dat
> dit gebruik niet mag dan halen wij de achtergrondvlakken weer weg en kopen
> wel een of andere comerciele kaart in. Zou ik jammer vinden: verheug je
> juist erover dat dit gebruikt wordt.

Helemaal mee eens.

> En wat betreft de verouderde versie van 2008: binnenkoort zullen wij een
> recente import eronder leggen, stond sowieso in de planning.

Mooi :-)

--
Freek