Stefan,

> "Share Alike — If you alter, transform, or build upon this work, you may
> distribute the resulting work only under the same or similar license to
> this one."
>
> Eenvoudiger kan ik niet maken. Je vervangt onze wegen door NWB wegen.

[snip]

> Laat ik de vraag anders eens omdraaien; wanneer denk je zelf dat de
> ShareAlike licentie van toepassing is? BBC juristen zeggen namelijk dat
> een heel TV programma CC-BY-SA wordt door OSM kaarten te gebruiken,
> waanzin, maar toch.

Maar we zitten hier niet in .uk, dus dat doet niet ter zake.

Persoonlijk, *ik* ben niet overtuigd dat je een databank onder CC kan
zetten, daar is het databankrecht voor. Daarnaast ben ik er ook niet van
overtuigd dat de uitvoer van een renderer een creatief werk is. Wat is
er creatief aan? De stylesheet? Dan vervang ik de stylesheet. Sim-pel.

Jij bent geen advocaat/jurist, ik ben het ook niet (is er op deze lijst
ueberhaupt wel één?). Dus, laten we het een keer aan wat echte
juridische experts vragen (dat gaat wel geld kosten), want deze
discussie gaat anders nog heeeeeeeeeeeeel vaak gevoerd worden.

armijn