Hej!
Vad är egentligen motivet för att kopiera öppna och levande dataset till OSM?
Det blir ju ett snapshot av data som är inaktuella nästa dag. Dessutom är det
oerhört svårt att kvalitetsmärka data. Till exempel Terrängkartan består av
data från lång tid tillbaka, fångad på ett otal olika sätt. Det är dessutom en
kartografisk databas, avsedd för presentationsskalan 1:50000.
Tar den som kopierar data sedan ett evigt ansvar för att hålla det uppdaterat?

Hälsning / Regards
Mats.E

Skickat från min / Sent from my iPad, Ursäkta att jag är kortfattad / Excuse my
brevity.