Nekem eddig a Toshiba winchesterekkel voltak jó tapasztalataim (a
legrégebbi 4 éves, 7 db van a környezetemben). Még egy sem romlott el, de
ugyanezt elmondhatom a Samsungokról is. A suliban van kb 40 db 160GB-os
winchester, kb. 10 évesek és még nem volt baj egyikkel sem, pedig van ami
szerverben van évek óta. Ugyanilyen 20 Hitachi-ból 3 döglött meg, az egyik
szó szerint elfüstölt. Ilyet még nem is láttam sem az előtt, sem azóta, de
a többi bírja, mint a Samuk.
WD Blue lemezekkel van rossz tapasztalatom sajna nekem is, már 3 is ment
tönkre nálam az elmúlt években. A harmadik után már nem próbálkoztam vele
többet. Újonnan vásárolt (5 db-ból) pedig egy kontakthibás. Szervizben azt
mondják nekik megy, a suliban meg időnként leáll, de ha megnyommogom az
elektronikáját, akkor újra beindul. Ezen tároljuk a legfontosabb
információkat, pl. elektronikus napló :D Arra várok, ha kihal egy és nem az
elektronikája megy tönkre, akkor majd kicserélem, hátha az megoldja a
gondot.
Seagate-em nem volt az elmúlt 10 évben, mert rosszakat olvastam én is róla
és nem mertem venni.

Ez csak az én statisztikám, ami nyilván eltörpül a gyártók évente kiadott
csillió lemezeihez képest. Szerintem a ma gyártott winchesterek általában
ugyanolyan jók, megbízhatók, vagy ugyanolyan vackok, nézőpont kérdése.
Szinte mindegy milyet veszel. Engem is befolyásolnak persze a saját
tapasztalataim,de ez csak a lelkem nyugtatja. Minden esetre három évente
cserélem a fontosabbakat. Ami meg nagyon fontos dolog, azt felhőben is
tárolom, mint mások is.

Jah! Ez sem jelent semmit, tudom, de a Toshiba iránt növelte a bizalmamat,
amikor megláttam, hogy a legutóbb kapott TIOP-os HP gépekben is Toshiba
winchesterek vannak. Szerintem azért a HP ad a minőségre.

Üdv,
Venczel József