2018.01.09. 10:20 keltezéssel, k...@mayten.sch.bme.hu írta:
On 2018-01-08 09:16, Szathmári Andor wrote:
5,8%-os meghibásodási arány biztos nem asztali környezetből jött
😊

Erdekesnek tartom, hogy ennyien raporognek a meghibasodasi aranyra, valamint az MTBF-re.  Szerintem ezek semmitmondo szamok.
+ a folyamatos üzem v.s. gyakori ki- bekapcsolások eltérő élettartamot eredményeznek, mivel. két lényegesen eltérő igénybevételről van szó. Egy hasonlattal élve olyan ez, mint egy hagyományos izzólámpa. Az USA-ban van egy folyamatosan égő izzó egy tűzoltóságon. Már több mint 100 éve (!) világít. Egy otthoni izzó az állandó ki- bekapcsolások miatt gyorsan tönkremegy. Lehet, hogy 1 évet sem él meg. :)

Én azon a véleményen vagyok, hogy különböző felhasználási célokhoz a_hozzá kifejlesztett hdd_ lesz a legjobb választás.

Talán még a gyártó sem a legfontosabb. Ez annyiban lehet mérvadó, hogy amit sokan ajánlanak, abból többet vesznek meg, így nagyobb mennyiségből származnak tapasztalati adatok.

Ha egy típusnál csak annyi információt tudunk, hogy az eladott mennyiségből x% hibásodott meg 1 éven belül, ebből még semmit sem tudunk a meghibásodások körülményeiről, okairól. Nem mindegy, hogy leejtették, vagy használták...

--
Üdvözlettel: Kelemen Mihály