Ett regelverk som kan ändras över en natt helt godtyckligt är inget bra.

Det är just denna inställning (som ibland uttrycks med "det är en wiki") som gör att stöttepelare som Damast är på väg att dra sig tillbaka.

Min min del vet jag inte om jag ska börja fundera på att följa samma väg - det är lite pinsamt med folk som skriver avskedbrev och ändå kommer tillbaka "som en gummiboll" (för att citera M A Numminen). Men ett projekt utan styrsel ger garanterat inget bra resultat - eller jag kanske i stället ska ge det en säkrare formulering: ett projekt utan styrsel ger inget garanterat bra resultat. Och för min del kan jag tänka mig andra projekt där det är tydligare att man strävar efter ett bra resultat. Att jaga klotter är inte min framtidsdröm.

"Det är en wiki" är, som jag ser det, ett uttryck för två diametrala strävanden:
1. att man ska känna sig fri att ändra som man tycker
2. att man inte ska bli ledsen om någon annan ändrar tillbaka

För min del får jag inte detta att gå ihop med ett seriöst projektarbete.

R-I

Till