Den 2006-07-30 skrev Ragnar Ståhle <[EMAIL PROTECTED]>:

"Det är en wiki" är, som jag ser det, ett uttryck för två diametrala
strävanden:
1. att man ska känna sig fri att ändra som man tycker
2. att man inte ska bli ledsen om någon annan ändrar tillbaka

För min del får jag inte detta att gå ihop med ett seriöst projektarbete.

För mig är det själva grunden för ett wikiprojekt. Försök att styra en wiki
med exempelvis kommunalpolitik som modell är därför dömda att misslyckas -
det är som att försöka plocka äpplen med en potatisgräv. Du har öst många
vackra ord över mig i den här tråden, om mitt omdöme och mina insikter i hur
och vad wiki är, men när det kommer till kritan tror jag inte vi två är
överens på de mest basala punkterna.

Till