Dragana, 'ajd reci mi gdje si ovo nasla?
----- Original Message -----
Sent: Sunday, July 30, 2006 2:05 AM
Subject: Re: [YUmetal] Danasnji korisnici kompjutera debili? To je pocelo mnooogo ranije...

Evo jos malo gluposti sa kompjuterima...

Nezgode sa kompjuterima

U emisiji "POLARATOR" na trećem kanalu u četvrtak 21. 03.
'91. u delu emisije kada su voditelji odgovarali na pitanja gledalaca
vezana za kompjutere jedno od postavljenih pitanja je bilo: "Zeleo
bih da kupim kompjuter; čuo sam da je 386 dobar pa sam hteo da
čujem sta vi mislite, ali zbog fanansijske situacije bih kupio
samo tastaturu i  priključio je na TV a kao spoljnu memoriju bih
koristio kasetofon?"

Voditelj je jednostavno ostao bez teksta.

Da li znate kako je N. Parezanović (prof. na PMF, autor brojnih
knjiga o kompjuterima) preveo reči software & hardware?

"MEKOTVORINE & TVRDOTVORINE".

Sećam se prvog razreda srednje. Ćale mi kupio C64 i ja
(autor ovog sajta) kupim knjigu "BASIC" od gore pomenutog N.
Parezanovića. Nemam pojma o kompjuterima. Sve sto otkucam kako
pise u knjizi, C64 mi javi neku gresku...

Na času "informatike i računarstva" pitam prof.
Kurjačkog:

"Pa imam taj C64..., nijedan program neće da izvrsava. Sta da
radim?"

On mi (sa najozbiljnijim izrazom na licu) kaze:

"Pa znas sta, da bi pisao programe, moras da imas program koji se
zove
tekst -procesor."

Compaq razmatra  da promeni komandu "Press Any Key" u "Press Return
Key" zbog poplave poziva sa pitanjem gde se nalazi "Any" dugme na
tastaturi.

Tehnička podrska firme AST imala je poziv od korisnika koji se
zalio da je veoma komplikovano upravljati misem sa "stitnikom od
prasine". Na kraju je ispalo da je "stitnik od prasine"
plastična vrećica u kojoj je mis bio zapakovan.

Jedan Compaq tehničar primio je poziv od korisnika koji se zalio
da njegov sistem neće da čita tekstualne datoteke sa
njegovih starih 5¼ disketa. Posle postepenog eliminisanja
mogućih uzroka kao sto su magneti ili izvori toplote [kojima su
diskete mozda bile izlozene], ustanovljeno je na kraju da je korisnik
stavio nalepnice na diskete, a zatim uvukao diskete u pisaću
masinu i otkucao nazive na njima.

Jedan kupac kod firme AST zamoljen je da posalje kopije defektnih
disketa. Posle nekoliko dana stiglo je pismo sa fotokopijama disketa.

Dell tehničar savetovao je musteriju da stavi flopi disketu
nazad u flopi drajv i da zatvori vrata. Ovaj je zamolio
tehničara da sačeka, a onda se preko telefona čulo
kako je ovaj spustio slusalicu, ustao i otisao na drugi kraj sobe da
zatvori vrata od sobe.

Drugi Dell korisnik zvao je [tehničku podrsku] da se zali kako
njegov kompjuter neće da posalje fax. Posle 40 minuta
telefonskog resavanja problema, tehničar je shvatio da
čovek drzi dokument ispred monitora i pritiska [misem] dugme
"send".

Jos jedan Dell korisnik zvao je da njegova tastatura vise neće
da radi. Čistio ju je tako sto je celu tastaturu tzagnjurio u
sapunicu i ostavio je u vodi ceo dan, a zatim je rastavio tastere i
svaki posebno oprao.

Zbunjeni korisnik IBM računara imao je problem sa stampanjem
dokumenata. Rekao je tehničaru IBM-a da mu kompjuter kaze da "ne
vidi printer". Onda je takođe pokusao da okrene monitor ka
stampaču, ali kompjuter ni tada nije mogao da "vidi"
stampač.

Dell tehničar primio je poziv od korisnika koji je bio besan jer
mu je njegov kompjuter rekao  da je on "bad and invalid".
Tehničar mu je odgovorio da tu poruku ne treba da uzme
lično.

Jedna nova korisnica pozvala je Dell tehničku podrsku i rekla da
ne moze da uključi svoj novi Dell kompjuter. Posle uveravanja da
je kompjuter pravilno uključen na mrezno napajanje,
tehničar je pitao sta se desilo kada je pritisnula dugme na kome
pise "Power". Njen odgovor je bio da pritiska i pritiska ovu noznu
pedalu ali da se nista ne desava. "Nozna pedala" bio je u stvari mis.

Jedna druga musterija firme Compaq pozvala je tehničku podrsku
da kaze da njen ganc novi kompjuter neće da radi. Rekla je da je
otpakovala kompjuter, ukjučila ga u struju i sedela je pored
njega 20 minuta čekajući da se nesto desi. Kada ju je
tehničar upitao sta se desilo kada je pritisnula prekidač
na kućistu, pitala je "A kakav prekidač?"

Jos jedna istinita priča iz Nowell-a.

Halo, je li to tehnička podrska?
Da, kako vam mogu pomoći?
Drzač za čase na mom PC-iju je polomljen a kompjuter je jos
pod garancijom. Je l' se moze popraviti?
Izvinite, jeste li rekli: "drzač za čase?"
Da, to je pričvrsćeno na prednjoj strani mog kompjutera.
Molim vas izvinite ako zvučim zbunjeno; to je zato sto jesam
zbunjen. Jeste li vi dobili taj deo na promociji, na sajmu? Kako ste
dobili taj "drzač za čase"? Ima li on neku oznaku na sebi?
Dobila sam ga sa kompjuterom. Ne znam nista o nekoj promociji. Od
oznaka ima samo "4X" na sebi.

U ovom trenutku tehničar je morao da prekrije slusalicu u napadu
smeha. Ta osoba je koristila ladicu od CD-ROM drajva kao drzač
za čase i onda se ladica odlomila.

Jedan IBM korisnik imao je problem sa instaliranjem softvera i zvao
je podrsku.

Stavio sam u drajv prvi disk, i to je bilo OK. Onda je reklo da
stavim drugi disk i bilo je nekih problema sa diskom. Kada je reklo
da stavim treći disk - nisam ga čak mogao ni ugurati...
Ovaj tip nije shvatio da "Insert Disk 2" znači da se prvo izvadi
disk 1.

U sličnom slučaju, korisnik je pratio instrukcije za
istalaciju softvera. U instrukcijama je pisalo da treba izvaditi disk
iz omota i ubaciti ga u drajv. Korisnik je fizički otvorio
disketu i onda se čudio u čemu su nastali problemi.

Na Zapadu se siri strah od najezde kompjuterskih virusa iz SSSR.
Međutim, to je tehnički nemoguće jer su ruski virusi
programirani na ćirilici i ne mogu nista zapadnim
računarima.