En/na Orestes Mas ha escrit:

Acaba de sortir publicat a la revista "Coneixement i Societat", editada
pel DURSI, un article en defensa del programari lliure escrit per una
colla de membres de L'associació Caliu (http://www.caliu.info/).

Felicitats per l'article, és una pena que unes poques faltes desmereixin la feinada. Crec que és positiu fer coses amb objectiu de difussió però crec més positiu que els pocs esforços que es poden fer, ja que tots fem el que podem des del voluntariat i el temps és un recurs molt limitat, és dediquin a aportar recursos i idees noves.

Penso que hagués estat molt més positiu documentar els casos de migració i
experiències ja existents del programari lliure al sector públic, i fer un
salt al terreny més pràctic. Entenem que la pròpia Generalitat ha assumit el
discurs teòric programari lliure com a part de la seva estratègia en
tecnologies de la informació.

En el fons, l'article no aporta gaire més a l'argumentari ja fet a l'any 2002
sota el nom Manifest sobre l'ús del programari lliure a l'administració
pública[1] que va ser recolzat per un ampli ventall d'associacions[2] ni
tampoc aporta gaire més al l'article Programari lliure en el sector públic [3]
que jo mateix vaig escriure de l'any passat.

Atentament,

[1] http://www.softcatala.org/admpub/manifest.htm
[2] http://www.softcatala.org/admpub/entitats.htm
--