On dl, 2004-07-19 at 19:42, Jordi Mas wrote:
> En/na Orestes Mas ha escrit:

> Felicitats per l'article, és una pena que unes poques faltes desmereixin la
> feinada. Crec que és positiu fer coses amb objectiu de difussió però crec més
> positiu que els pocs esforços que es poden fer, ja que tots fem el que podem
> des del voluntariat i el temps és un recurs molt limitat, és dediquin a
> aportar recursos i idees noves.

Home, si hi ha faltes (ningú no és perfecte) no crec pas que desmereixin
el resultat final. Si seguíssim el mateix raonament, qualsevol
programari (com ara Mono per posar un exemple) seria catastròfic perquè
també conté bugs que cal anar polint.

> Penso que hagués estat molt més positiu documentar els casos de migració i
> experiències ja existents del programari lliure al sector públic, i fer un
> salt al terreny més pràctic. Entenem que la pròpia Generalitat ha assumit el
> discurs teòric programari lliure com a part de la seva estratègia en
> tecnologies de la informació.

Tens raó, però això ho deixem pel proper article. Teníem una limitació
d'espai i no ho podíem posar tot (alguna cosa hi ha, tanmateix). A més,
si bé és cert que la Generalitat ha assumit el discurs del programari
lliure, la revista va destinada primordialment a persones responsables
de la direcció i la gestió de centres universitaris o de recerca i de
l'àmbit de gestió de les TIC, i aqeustes no han assumit necessàriament
aquest discurs i cal donar-los arguments per canals específics
d'informació. No tothom està subscrit a les llistes de distribució
"habituals".

> En el fons, l'article no aporta gaire més a l'argumentari ja fet a l'any 2002
> sota el nom Manifest sobre l'ús del programari lliure a l'administració
> pública[1] que va ser recolzat per un ampli ventall d'associacions[2] ni
> tampoc aporta gaire més al l'article Programari lliure en el sector públic [3]
> que jo mateix vaig escriure de l'any passat.

Exacte. Ja he comentat que no ho preteníem. Potser en l'apartat de
recerca hi ha algunes coses exposades de manera novedosa, i alguna
coseta més aquí i allí. Particularment estic content de l'esforç de
síntesi que hem fet de temes molt diversos.

D'altra banda, les iniciatives que comentes tenen el seu reconeixement a
l'article, de manera genèrica (campanyes de SoftCatalà, Hispalinux,
etc.). De fet, però, un dels motius d'acceptar aquest article va ser
l'anunci de SoftCatalà de deixar inactiva la campanya en pro del
programari lliure a l'administració pública
(http://www.softcatala.org/admpub/). Calia que algú recollís aquest
testimoni.

Orestes.