V. Lozano,

No vaig poder llegir l'article del Luís, però pel que es desprèn del teu últim
missatge, diria que el problema no el tens tant amb el fet que opinés en
jornada de reflexió, sinó amb que convidés a abstenir-se. T'hauries
escandalitzat de la mateixa manera si, pel contrari, hagués convidat a anar a
votar? Perquè a mi em semblaria igual d'escandalós, fos o no fos o no jornada
de reflexió (ara bé, coincideixo plenament amb el Jordi quan diu que un ciutadà
té dret a opinar durant el dia de les eleccions o la jornada de reflexió).

Abans que "maplensis", et diré que jo sí que vaig anar a votar. Però no em
sembla en absolut "desil·lusionador" un missatge que convidi a l'abstenció. Al
menys, no m'ho sembla més que els discursos amb els quals demanen el vot la
majoria de partits. Quan la democràcia "trontolla per manca d'il·lusió", algú
ha de recuperar aquesta il·lusió. I em sembla a mi que això és feina de qui
prèviament l'ha fet perdre. En altres paraules, és la classe política qui ha
d'engrescar el poble perquè exerceixi el seu dret al vot (perquè cal no oblidar
que el vot és un dret, no pas una obligació). I ho ha de fer amb propostes i
discursos que vagin més enllà d'aquesta mena de batalla entre el bé i el mal en
què sembla haver-se convertit la política espanyola. Fins que això no passi,
l'abstenció és una opció tan legítima com qualsevol altra per qui no se sent
representat en aquest circ mediàtic.

Salut !!!

oriol

> Date: Mon, 10 Mar 2008 10:30:28 +0100
> From: [EMAIL PROTECTED]
> To: [EMAIL PROTECTED]
> CC: cardedeu@llistes.thesaurus.net
> Subject: Re: [cardedeu] RV: "Erecciones" Generales
>
> Bon dia,
>
> En cap moment discutia el seu dret a fer-ho. Jo mateix (oh Déu meu)
> vaig estar parlant de política durant la jornada de reflexió. Però ho
> vaig fer en un entorn "controlat", on sabia que l'abstencionisme no hi
> era present.
>
> Només dic que quan la democràcia trontolla per la manca d'il·lusió,
> [...]
Tecnología, moda, motor, viajes,…suscríbete a nuestros boletines para estar
siempre a la última
Guapos y guapas, clips musicales y estrenos de cine.