Siguem sincers amb nosaltres mateixos. El vot en blanc, l'abstenció i
el vot nul, al final no serveixen per res, perquè realment als nostres
polítics se la bufa si el J. amb la seva abstenció pensa que ho fa
malament o si el V. amb el seu vot en blanc creu que el sistema no és
bo. O a l'inrevés.

La única diferència fonamental entre les dues opcions és el respecte
envers la democràcia, i envers els qui creuen que sí, que el vot és
útil.

Jo, a títol personal, crec que l'abstenció és una manca de respecte.
Entenc que per altres persones és una manera d'expresar una actitud o
un desencant, però es pot expressar el mateix anant a votar.

I si em permeteu, em retiraré de la conversa, perquè, tot i mantenir
un to agradable i respectuós, tots sabem que no portarà enlloc perquè
tots estem "enrocats" en les nostres posicions, i perquè, quan em vaig
apuntar a la llista, com a turista ocasional, em vaig prometre que
provaria de mantenir-me al marge dels continguts.
(això no vol dir que no estaré encantat de llegir qualsevol réplica
que se'm pugui fer... qui sap, potser tampoc no estem en posicions
tant allunyades)

Siguem feliços,
V. Lozano