בעולם מוצרי ה־Web יש גישה מאוד מעניינת:
הפצה של המוצר באופן מלא לקהל הרחב - זה בעיקר עוזר לפיתוח הקוד ונגישות המיזם
כמו גם צרכים אלטרואיסטים כאלה ואחרים.
אירוח של המוצר בתשלום עם עדכונים.

עוד מודל שמצטרף להם הוא תמיכה באירוח עצמי, כלומר שקוד המקור לרבות ההתקנה
מסופקים בחינם ללקוח, הלקוח רשאי להתקין את המוצר היכן שיחפוץ אבל החברה
המפתחת מציעים שירותי תחזוקה ושדרוג.

שיטה כזו נהוגה במערכת בשם Weblate:
http://www.weblate.org
(גילוי נאות: אני המתרגם לעברית).