hayir yok,

istediginize istediginiz qmailqueue yu tanimlarsiniz. hatta local networkleri tcp.smtp ye yazarsaniz lokal user'lari tarayip taramama olayini tcp.smtp ile bile yapabilirsiniz. hersey dokumanlarda yazmaz, bu tur ufak ama esnek seyleri kesfetmeye hacking deniyor zaten.

kolay gelsin...

Baris Simsek
http://www.enderunix.org/simsek/

Yayinevi: http://www.acikakademi.com
endersys: http://www.endersys.com

Hakan OZAY wrote:
Merhabalar;

Evet simdi anlasildi. Peki su anda ben tcp.smtp dosyamda 3 adet QMAILQUEUE
tanimi yapmis oldum.

: icin spamassasin+qsheff calistiran scriptimi
ve 2 farkli yerel network icin de (10 ve 192) qmail-qsheff'i ayarladim.

Su anda takip ettigim kadariyla bir sorun yok, istedigim gibi calisiyor.
Acaba teoride birden fazla QMAILQUEUE tanimlamamin bir yanlisligi varmidir?

Yardimlariniz icin cumleten tesekkur ederim.
Iyi Calismalar...

Hakan OZAY

30.06.2006 tarihinde Baris Simsek <[EMAIL PROTECTED]> yazmış:

Selam,

qq patch'i enable etmissiniz. Bu durumda programin hangi durumda calisip
calismayacagina QMAILQUEUE environment variable'i karar verir ve bu da
tcp.smtp ile belirlenir. Eger 192'li network icin QMAILQUEUE'ya
qmail-qsheff atamasi yapilmamissa qsheff'in calismamasi gayet normal.

local users nedir? qmail-local ile dogrudan sisem uzerinden mail atanlar
(yani smtp baglanti kurmadan) yada smtp baglanti kurup relay hakki alip
atanlar.

qSheff cok degisik parametreleri destekler ve bunlarin bir kismi
exclusive  olmaktadir, yani birbirini dislar. Birini kullanirsaniz
digerini kullanamazsiniz. Bunlara dikkat etmek gerekir.

selamlar...

Hakan OZAY wrote:
> Merhabalar;
>
> Evet surum farkliligini biliyorum. Dedigim gibi,
> qSheff-II-2.1-r1kullaniyorum. Ve derleme seceneklerim aynen soyle:
> ./configure --enable-qq-patch --with-clamav --enable-virus-tag
> --enable-spam-tag
>
> Kullandigim surumdeki local-users default olarak acik. Ben
> --disable-local-users ile kapatabilirim, ancak bunu yapmiyorum.
Derlemeden