From: Hakan OZAY [mailto:[EMAIL PROTECTED] Sent: Friday, June 30, 2006 1:30 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: Re: [FreeBSD] qSheff - Local Users

Merhabalar;

Cok Tesekkur Ederim.

Evet, taranmasini istemedigim local networklerimi direk qmail-queue'ye
devrettim. Sonuc itibariyle buradaki anahtar nokta sizin belirttiginiz
QMAILQUEUE patchi'nin kullanilmasiydi, gozden kacan kisim oradaki davranis
bicimiydi.

Bir de hocam, ben dokumanlarda yazmayisina dair bir sitemde bulunmadim,
hacking'den anlamadigim da acikca belli artik. Acaba sormakla hatami ettim
diye dusundum bir an. Neyse...

Tekrar tesekkurler.
Iyi Calismalar...

Hakan OZAY

30.06.2006 tarihinde Baris Simsek <[EMAIL PROTECTED]> yazmış:
hayir yok,

istediginize istediginiz qmailqueue yu tanimlarsiniz. hatta local networkleri tcp.smtp ye yazarsaniz lokal user'lari tarayip taramama olayini tcp.smtp ile bile yapabilirsiniz. hersey dokumanlarda yazmaz, bu tur ufak ama esnek seyleri kesfetmeye hacking deniyor zaten.

kolay gelsin...

Baris Simsek
http://www.enderunix.org/simsek/

Yayinevi: http://www.acikakademi.com
endersys: http://www.endersys.com

Hakan OZAY wrote:
Merhabalar;

Evet simdi anlasildi. Peki su anda ben tcp.smtp dosyamda 3 adet
QMAILQUEUE
tanimi yapmis oldum.

: icin spamassasin+qsheff calistiran scriptimi ve 2 farkli yerel network icin de (10 ve 192) qmail-qsheff'i ayarladim.

Su anda takip ettigim kadariyla bir sorun yok, istedigim gibi calisiyor.
Acaba teoride birden fazla QMAILQUEUE tanimlamamin bir yanlisligi
varmidir?
Yardimlariniz icin cumleten tesekkur ederim.
Iyi Calismalar...

Hakan OZAY

30.06.2006 tarihinde Baris Simsek <[EMAIL PROTECTED]> yazmış:
Selam,

qq patch'i enable etmissiniz. Bu durumda programin hangi durumda
calisip
calismayacagina QMAILQUEUE environment variable'i karar verir ve bu da tcp.smtp ile belirlenir. Eger 192'li network icin QMAILQUEUE'ya qmail-qsheff atamasi yapilmamissa qsheff'in calismamasi gayet normal.

local users nedir? qmail-local ile dogrudan sisem uzerinden mail
atanlar
(yani smtp baglanti kurmadan) yada smtp baglanti kurup relay hakki alip atanlar.

qSheff cok degisik parametreleri destekler ve bunlarin bir kismi exclusive olmaktadir, yani birbirini dislar. Birini kullanirsaniz digerini kullanamazsiniz. Bunlara dikkat etmek gerekir.

selamlar...

Baris Simsek
http://www.enderunix.org/simsek/

Yayinevi: http://www.acikakademi.com
endersys: http://www.endersys.com

Hakan OZAY wrote:
Merhabalar;

Evet surum farkliligini biliyorum. Dedigim gibi, qSheff-II-2.1-r1kullaniyorum. Ve derleme seceneklerim aynen soyle: ./configure --enable-qq-patch --with-clamav --enable-virus-tag --enable-spam-tag

Kullandigim surumdeki local-users default olarak acik. Ben --disable-local-users ile kapatabilirim, ancak bunu yapmiyorum.
Derlemeden
sonra aldigim sonuc soyle zaten:

checking for local filters... enabled

Iste bu durumda bahsettigim gibi local kullanicilar yine de taranmiyor(nereden biliyorum; cunku gonderidigim bir mail qsheff.log
'a
yazilmiyor, ve hedef alicida mail ilgili tagi edinmeden gitmis
oluyor,
ya da
mesela reject almadan yasakli bir eklentiyi gonderebiliyor).

Bu arada bir not duseyim; benim amacim local-users'i kapatmak degil.
Onlarin
zaten taranmasini istiyorum. Ama merak iste, yolunda gitmeyen birsey
oldugu
zaman rahat edemiyorum acikcasi.

Uyariniz icin de ayrica tesekkur ederim. Bu post disinda bu hataya dusmeyecegime emin olabilirsiniz.

Tesekkurler
Iyi Calismalar...

Hakan OZAY