Bagaimana dengan DJAJJAL yg diberikan oleh kelompok ente kepada
kelompok yg bermaulid ?
Coba baca tuh Para Imam dan Muhadist sepakat dan mendukung Maulid,
apakah mereka DJAJJAL ?

Masih baik mana disebut sesat ketimbang di sebut DJAJJAL ???
Silahkan baca tuh postingan si Abu Yahya....

Silahkan baca di bawah ini kesesatan Ibnu Taimiyah;

LAIN-LAIN FATWA SESAT IBNU TAIMIYAH

Ibnu Taimiyah memfatwakan bahawa talak 3 sekaligus hanya dikira 1
dan talak dengan sumpah tidak dikira jatuh talak.

Fatwa seperti ini sama dengan fatwa kaum Syiah Imamiyah di Iran yang
mengatakan bahawa talak 3 sekaligus hanya dikira sebagai 1.

Fatwa seperti ini ditolak oleh keempat-empat Mazhab iaitu Mazhab
Hanafi, Maliki, Syafie dan Hambali. Menurut kitab Fashlul Aqwaal
pada muka surat 32, Ibnu Taimiyah telah melanggar 16 ijma' iaitu
kesepakatan Imam-imam Mujtahid dalam suatu masa.

Fatwa-fatwa Ibnu Taimiyah yang melanggar Ijma' itu adalah:

1. Bersumpah dengan talak tidak menjatuhkan talak tetapi hanya suami
diwajibkan membayar kafarah sumpah.

2. Talak ketika isteri haid tidak dikira jatuh talak.

3. Talak di waktu suci yang disetubuhi tidak jatuh.

4. Solat yang ditinggalkan dengan sengaja tidak boleh diqadha /ganti.

5. Talak 3 sekaligus hanya dikira sebagai 1.

6. Orang yang junub boleh melakukan solat malam tanpa mandi terlebih
dahulu.

7. Syarat si waqif tidak diambil kira.

8. Orang yang mengingkari Ijma' bukanlah kafir dan bukanlah fasiq.

9. Tuhan itu tempat yang hadits (baru), dengan erti Tuhan menjadi
tempat bagi sifatNya yang baru.

10. Zat Tuhan tersusun yang satu berkehendak dari yang lain.

11. Quran itu baru, bukannya Qadim.

12. Alam ini Qadim.

13. Tuhan bertubuh, berjisim dan berpindah-pindah tempat.

14. Neraka akan lenyap dan tidak kekal.

15. Tuhan sama besar dengan Arasy.

16. Nabi-nabi tidak maksum.

Di sini dapat dilihat bahawa Ibnu Taimiyah telah melakukan
penyelewengan dari 3 jurusan iaitu dari sudut Iktiqad, Tasawuf dan
Fikh.

KINI ANDA SUDAH TAHU KESESATANNYA, MASIHKAH ANDA MAHU MENGIKUTINYA,
MEMPERTAHANKANNYA DAN MENGGUNA IJTIHADNYA?

--- In keluarga-islam@yahoogroups.com, "al.fatih" <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> Laknatullah tidak boleh disematkan kepada seorang muslim, apalagi
> ulama seperti Ibnu Taimiyah dimana ulama semasanya saja memberi
> julukan Syaikhul Islam. Gimana orang belakangan dari jiran yang
bau
> kencur main vonis seperti itu? saya cukup katakan kepada penulis
ini
> datangkan kitab yang sudah dia tulis semisal majmu fatawanya ibnu
> [...]
Muhammad

> menolong
> memerlukan

> permusuhan