Manuel,

no que jo sàpiga. Normalmente solen basar-se en el que han fet altres idiomes i en raons etimològiques, sintàctiques... no sé si hi algun filòleg per aquí que t'ho pugui explicar més bé. I sempre pots preguntar-ho directament al TERMCAT, tenen un servei de consultes.

Jo suposo que en aquest cas deurien pensar que "carregar / descarregar" corresponia més aviat a "load / unload", però és una opinió meva.

A http://www.termcat.cat/centre/lanormalitzacio.htm tens un llibre del TERMCAT (de pagament), "La normalització terminològica en català: criteris i termes 1986-2004", on potser expliquen això que vols saber.

Salut,

Quico