On Tue, 31 Jul 2007 00:05:28 +0300, Răzvan Sandu wrote:

> Ceea ce vreau să scot în evidență, pentru toți membrii listei, este
> modalitatea „pur românească” de abordare a acestei probleme (pe care
> eu, cel puțin, o consider de interes național).
> După metoda cunoscută „câinii latră, ursul merge”, fără nici o
> dezbatere publică cu adevărat largă (în reviste de specialitate,
> site-uri cunoscute, etc.), poziția națională a României într-un
> asemenea vot crucial este decisă de câțiva membri ai ASRO, probabil
> prieteni vechi, în jurul unei sticle de apă minerală rece, într-o zi
> cu caniculă...

Pe de o parte, sunt de acord că ASRO (ca şi ISO de fapt) se comportă
în general secretos, de parcă ce se discută sau se pune la cale cu
privire la un standard este un secret de stat.
De altfel am şi semnalat acest aspect pe lista dedicată comitetului
tehnic CT210 de la ASRO, dar am unele bănuieli că degeaba.

Dar pe de altă parte, chestia cu titlu de reproş „câţiva membri ai ASRO
care nu-ştiu-ce”, chiar dacă reală în absolut, o consider a fi de fapt
o consecinţă a unui soi de incompetenţă managerială din partea părţilor
[posibil] interesate.
Adică după părerea mea firmele sau companiile serioase ar trebui să se
preocupe să fie membre active _permanente_ în cadrul asociaţiilor
profesionale. Ar fi normal ca ele să aibă _deja_ membri în cardul unor
comitete tehnice în componenţa unui institut de standardizare naţional.
Acest lucru care se şi întâmplă de fapt în câteva cazuri (IBM,
Microsoft, Softwin), dar observ că sunt nişte cazuri mai degrabă
izolate.

Dacă Mobexpert (să zicem) ştie că desfăşurarea în bune condiţii a
activităţii proprii depinde (şi) de nişte reguli şi standarde naţionale
şi internaţionale, cine a împiedicat-o să devină membru ASRO şi să
participe la decizii care i-ar putea infuienţa afacerea ? Şi asta din
timp, nu doar acum că hei rup cu OOXML şi după aia eah, restu' nu ne
mai interesează.

Există ARIES care din câte ştiu a fuzionat cu ANIS. ARIES este membru
al acelui comitet tehnic de la ASRO. Cei care sunt membrii ARIES au
fost înştiinţaţi despre acest demers de standardizare ? Dacă da, atunci
trăgeţi-i de urechi pe cei care au auzit despre asta şi s-au făcut că
plouă (adică n-au participat). Dacă nu, trăgeţi-i de urechi pe cei de la
ARIES că nu au popularizat acţiunea prin mijloace presupus a fi la
îndemâna lor ca asociaţie profesională.

Pe data de 16 Mai 2007 ora 16:31:30 +0300 am postat pe lista de faţă,
neoficial ca să zic aşa, anunţul făcut de domnul Teodor Stătescu de la
ASRO cu privire la necesitatea de anchetă naţională în privinţa
propunerii de standardizare ISO/IEC 29500. Am sugerat ca cei interesaţi
de problemă să ia legătura cu dânsul, ca să se poată implica de-a
dreptul, nu doar să bată apa în piuă aici pe listă.
Chiar sunt curios: l-o fi contactat cineva ?

Cristi