Mircea Sarbu wrote:
Ok, asa si TIC-lobby este o comunitate... Dacă ne-ar fi invitat, ce-am
fi facut? Cei care ar fi mers, ar fi mers în nume propriu. Persoane
private şi atât.

Îmi permit să exprim o ultimă opinie personală, în continuarea celor spuse mai sus de dl. Sârbu:

Vă rog să mă credeți: deși sunt adept al Free Software din convingere, nu sunt „supărat” deloc pe persoanele/firmele care au votat standardul așa cum l-au votat. Sunt membri ASRO și aveau tot dreptul să o facă - chiar dacă, am convingerea, o fac din rațiuni de business/financiare și nu pentru că nu înțeleg, în sinea lor, avantajele tehnice ale ODF.

Vorba d-lui Secară: să-mi fie învățătură de minte să devin și eu membru în toate comitetele și comițiile - chiar dacă timpul nu prea îmi permite asta ! ;-)

Ceea ce mi se pare revoltător este faptul că, la o decizie tehnică atât de importantă, care ne privește pe TOȚI (oameni de IT sau nu), nimeni nu a găsit cu cale să facă, din timp, o dezbatere publică largă, cu argumente tehnic fondate, pro și contra...

Dacă ar fi apărut niște articole în două-trei reviste IT cunoscute și pe niște site-uri românești „vizibile”, despre subiectul „ODF versus OOXML”, cu posibilitatea de reply într-un blog, cu o discuție tehnică normală purtată între profesioniști, vă dau cuvântul că nu aș fi avut nimic de obiectat !

Cred sincer că orice elev de liceu pasionat de calculatoare, orice funcționar care folosește un laptop la birou, orice medic care ține fișele pacienților în computer, orice profesor care scrie o lucrare - pe scurt, ORICINE este cât de cât interesat de subiect - ARE DREPTUL să fie corect informat și să își poată forma o părere, în cunoștință de cauză, asupra acestui subiect important, care îl afectează direct.

Orice argument mi-ați aduce acum, nu voi putea trece peste impresia că o parte a comunității, care se crede „elită”, o ignoră disprețuitor pe cealaltă - și își permite să ia decizii de interes național fără consultare publică. Nu este decât o repetare, la scara mai mică a comunității IT, a ceea ce se întâmplă la nivel politic, în general - pe românește, unii consideră că „s-a-ntâlnit hoțu' cu prostu'”...

Din fericire, am motive serioase să sper că votul ISO, la nivel internațional, va corecta, prin rezultate, practica nedemocratică din România:
http://www.tectonic.co.za/view.php?id=1641
http://www.robweir.com/blog/2007/07/ooxml-fails-to-gain-approval-in-us.html
http://kvtrust.blogspot.com/2007/07/new-chapter-in-judiciary-and.html
http://www.odfalliance.org/press/Release20070710.pdf
http://www.consortiuminfo.org/standardsblog/article.php?story=20070513180219689
http://www.noooxml.org/petition

Și, ca să îi răspund lui Cristi Secară la întrebarea „ce am făcut pentru mine, pentru afacerea mea, pentru comunitate în general ? ce m-a împiedicat să particip mai activ la acest vot ?”, am să răspund: prin iunie, atât de TOTALĂ era tăcerea conspirativă de pe Internetul românesc privitoare la OpenDocument (inclusiv pe site-ul MCTI), încât am simțit nevoia să:

- discut cu Dumneavoastră, domnilor (chiar aici, pe Tic-Lobby)!

- creez un mini-site, în limba română, care a ajuns în fruntea ierarhiei Google atunci când căutați „OpenDocument România” - ca să atrag atenția publicului român mai larg. (Nu-mi asum nici un merit că a ajuns no. 1 - e trist că nu exista nici o altă referință, mai „vizibilă”, pe acest subiect, în România...);

- informez asupra detaliilor disputei cât mai multe persoane - cunoscuți, oameni cu putere de decizie, oficiali, câteva instituții românești (pe care n-o să le enumăr aici);

- discut cu câțiva oameni din afară, de la GNU și FSF, despre ce s-ar putea întreprinde ca să mai animăm un pic letargia asta națională (oficială).

Personal, cam asta am încercat să fac. Nu am căderea să apreciez dacă înseamnă mult sau puțin. Dar m-aș bucura să aflu că și alții au făcut la fel ca mine.

Numai bine,
Răzvan

Pentru a renunta la abonament trimiteti un mail catre [EMAIL PROTECTED]
incluzind in corpul mesajului: "unsubscribe tic-lobby <adresa_email>".
Pagina web a listei se afla la http://beta.agora.ro/agora-bin/lwgate/TIC-LOBBY/
Arhiva se afla la http://beta.agora.ro/agora-bin/lwgate/tic-lobby/archives/

Raspunde prin e-mail lui