Mircea Sarbu wrote:

Well... Părerea mea este că pentru adoptarea unui standard tehnic nu se
impune un referendum popular.

Bună ziua,

Departe de mine gândul de a transforma o asemenea dezbatere tehnică în ceva populist.

Totuşi, dată fiind importanţa subiectului pentru *orice* utilizator de calculatoare, cred că ar fi fost nimerit ca revistele noastre IT de prestigiu să publice nişte articole mai ample, imparţiale, asupra acestui subiect - articole care să permită oricui să îşi formeze o părere personală, pro sau contra...

Dezbatere ţinută *înaintea* votului...

De asemenea, dacă s-ar dori într-adevăr obţinerea celei mai bune soluţii tehnice, s-ar lăsa suficient timp pentru ca problema să fie dezbătută pe forumuri şi prin reviste, s-ar scrie căte ceva (un articol oricât de netehnic) şi într-un mare cotidian, iar cei care votează la ASRO ar putea să o facă *ştiind*, măcar, care este, cu adevărat, părerea opiniei publice româneşti (de specialitate) despre acest subiect.

De asemenea, cred că data votului, persoanele/instituţiile care votează, procedura de vot ar trebui mai larg popularizate şi observate.

În felul acesta, poate că rezultatul final al votului ar fi acelaşi, dar marea masă a profesioniştilor IT de la noi, care se întâmplă să nu fie membri oficiali ASRO, ar fi trataţi cu mai puţin dispreţ de cătrei „cei aleşi”.

Nu credeţi că aşa ar trebui procedat, măcar din bun-simţ ?

IMHO, şi în acest vot tehnic se repetă, la scară mai mică, ceea ce se întâmplă în societatea românească în general: oricine face parte dintr-un cerc de dezbatere de probleme (evit intenţionat cuvântul „elită”, care ar implica şi superioritatea celor din cerc) se simte îndreptăţit să îi dispreţuiască şi să îi ignore pe cei care nu fac parte din grup, chiar dacă subiectele discutate îi privesc pe toţi, deopotrivă.

Răzvan

Pentru a renunta la abonament trimiteti un mail catre [EMAIL PROTECTED]
incluzind in corpul mesajului: "unsubscribe tic-lobby <adresa_email>".
Pagina web a listei se afla la http://beta.agora.ro/agora-bin/lwgate/TIC-LOBBY/
Arhiva se afla la http://beta.agora.ro/agora-bin/lwgate/tic-lobby/archives/

Raspunde prin e-mail lui