On Thu, Apr 24, 2008 at 09:36:22AM +0300, Volkan YAZICI wrote:
> Merhaba,

> Anladığım kadarı ile Aykut Bey herhangi bir elemanın belirtilen bir
> liste içinde hangi pozisyonlarda yer aldığını öğrenmek istiyor. Bu her
> halukarda -- liste özel bir sıralama içermediği sürece -- zaten O(n)
> işlem karmaşıklığında bir problem. Bunu liste yerine başka bir veri
> yapısı kullanarak yapmanın bize kayda değer bir başarım artışı
> sağlayacağını zannetmiyorum.

> Cahilliğimi mazur görün, "nept" nedir?

(N)ear (e)valuated (p)riority (t)ree veri tipi icerisinde sakladiginiz
veriyi sirali olsun, olmasin BST (binary search tree) benzeri bir
sekilde calisarak aradiginiz veriye en fazla agacin derinligi kadar
islemde erismenizi saglar.  Bu da en kotu durumda bahsettiginiz gibi
O(n) yerine O(log(n)) performans saglayacak, n'in ozellikle buyuk
degerleri icin kiyaslanamayacak kadar iyi bir basarim getirecektir.

tabi n yeteri kadar buyur ise klasik 4 islemin O(1) zamanda
yapilamayacagini animsarsak bu sekilde bir iyilestirmeye de gitmemiz
olasi.

PS: Daha once belirtme geregi duymamistim ama simdi sanirim
    belirtmeliyim. puns intended.

--
Can Burak Çilingir

   If we really understand the problem, the answer will come out of
   it, because the answer is not separate from the problem.  -
   J. Krishnamurti