En azindan su an isini gorecek sekilde probleminin hallolmasina
sevindim.  Fakat hala acikliga kavusmamis bazi noktalar var.  Woody ile
birlikte gelen Turkce xkb sembol dosyasi, Turkce yereliyle uyumsuz ve bu
yuzden yeni bir sembol dosyasi (Nilgun hanim tarafindan) hazirlanarak
Xfree gelistirme grubuna gonderildi ve X 4.3'e eklendi.  Turkceleme
yazisinin ekinde Woody icin verdigim `tr-4.1' bu degistirilmis dosya
oluyor.  Turkceleme yazisinda anlatilanlari sirayla uyguladigini
soylediginden bu tr-4.1'i `tr' ismiyle `/etc/X11/xkb/symbols' dizinine
kopyaladigini kabul ediyorum.  Yani buna ragmen bir sorun olusuyor ise
benzer problem yasayacak insanlar icin bunun nedenini anlamamiz lazim.
Unutma ki X 4.3'ten itibaren bu sembol dosyasi dagitimlarla zaten
standart olarak gelecek.  (`user-tr' betikleri de `xkb'li cozumu esas
alacak.)

Konsol sorununa gelince:  Turkceleme belgesinin konsol klavye kismini
eksiksiz olarak okudun mu? [1] Bak orada bu zaten anlatilmis:

        "Q Layout (1)" yerleşiminde Altgr-q ile `@' basmaya çalışırsanız
        karşınıza basitçe `q' çıkıyor. Benzer şekilde Altgr-, ``'
        karakterini basması gerekirken bunu yapmıyor ve `|' ile
        karşılaşıyorsunuz. Benim klavyemde Tab tuşunun üstünde
        konumlanan `"' (Shift halde Eacute yani: `é') tuşu `\' basıyor,
        çift tırnak karakterine ancak Shift ile ulaşılıyor. Öte yandan
        bu yerleşimde klasik Backspace-Delete sorunu yok.  Yani Delete
        tuşu kursörün üzerinde bulunduğu karakteri, Backspace ise
        kursörden önceki karakteri (geriye doğru giderek) siliyor."

Devaminda "Q Layout (2)"nin bu sorunlara sahip olmadigi fakat baska
problemlerinin oldugu belirtiliyor (Backspace-Delete sorunu).  Konsol
kismini butunuyle okumani oneririm.

[1] http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1079

--
roktas