Selam,

Şu delete ile ne sorununuz var? Doğrusu anlamıyorum. Delete tuşu, imlecin
sağındaki
karakteri, Backspace tuşu ise imlecin solundakini siler ve bu hem konsol
klavyesinde
hem de xkb klavyesinde benim hazırladıklarımda sorunsuzdur.
Eğer bir sorun varsa bu Debian ile ilgili olmalı. Sizden başka şikayet eden yok.

Ancak Unix'den kalanlar Delete tuşunun (backspace'in sağındaki tuş takımında
olan
delete tuşunun) backspace gibi çalışmasını, backspace tuşunun da delete tuşu
olarak çalışmasını ister. Ama dos dünyasından gelenler de delete tuşunun her
ikisinin
de delete tuşu gibi, backspace tuşunun da backspace tuşu gibi çalışmasını
ister.
Bu konu ise bahsettiğiniz, unix davranışını isteyenlerin çok sınırlı sayıda
olacağını
düşünüyorum. Dolayısıyla böyle tarihi delete tuşlu bir klavyeyi consol-data'ya
göndermek bir sürü gereksiz tartışmayı beraberinde getirecektir. Linux genelde
PC
üzerinde kullanılıyorsa PC klavyesi PC klavyesi gibi çalışmalıdır.
Benim hazırladığım klavyeler buna uygundur.

Piyasayı bilmem de benim kullandığım sistem en iyisidir :))))

Esen kalın,
Nilgün

Salı 1 Temmuz 2003 14:52 sularında, Recai Oktas şunları yazmıştı:

Cevap