רם און, אם יש לך משהו רציני להגיד ולא קשור לפלסטינים אז תגיד, אם כל מה שיש
לך להגיד זה אנחנו דופקים את עצמנו עם הפלסטינים אז אל תגיב בבקשה, זה לא עוזר
לאף אחד.

עמיחי, צריך להרים כנסים שמנסים לתת אלטרנטיבות פתוחות ולזמן אליהם מורים,
אנשי חינוך מכל הסוגים ואת התקשורת, בהתחלה זה יהיה קטן אבל עם הזמן זה יצמח
וכל עוד יהיה לנו את האורך רוח להמשיך לקדם את זה גם אם זה לא מצליח מההתחלה
זה יעשה את הפריצה בסוף, פשוט כי מדובר על מערכות שיכולות להתקדם מהר יותר לאן
שצריך.
אפשר להתחיל עם הפרויקט שיש בחיפה של בתי ספר שעובדים עם מודל ולראות מה הם
היו רוצים שיהיה בכנס כזה, לשאול בתי ספר ואוניברסיטאות מה הם היו רוצים שיהיה
בכנס כזה, מה חסר להם ואיזה פתרונות כבר יש להם.
אחרי שאתה יודע מה רוצים וצריכים במערכת אפשר לבנות את התכנים של הכנס בהתאם
לצרכים הרלוונטיים כשהמטרה היא לקדם פתרונות, רצוי לעשות את זה כחלק מתכנית
שיהיו מתנדבים או אנשים בתשלום שיכולים לעזור לבתי הספר עם המערכות החדשות אם
יש או עזרה עם המערכות הקיימות (בהנחה והן מבוססות קוד פתוח).
הרעיון הוא לגרום לאנשים לנסות את הקוד הפתוח ולהקל על המעבר אצל מי שמנסה
באמצעות תמיכה בקלות, נניח להוסיף לינק לפורום שניתן לקבל בו עזרה וכדומה
(בנוסף לעזרה הרגילה שיש בתכנה).
אם יהיה לאנשים קל לעשות מעבר והם ידעו שהם יקבלו תמיכה איכותית הם ינסו לעבור
וחלקם ישארו במערכות הללו, וגם אם אנשים יחזרו לקוד הסגור הם ידעו שיש
אלטרנטיבה, לכן חשוב שאם הם חוזרים לקוד סגור זה יהיה בגלל שחסר להם משהו או
בגלל באג שמציק להם ולא בגלל שזה משהו שנראה שלא רוצים לתקן.

מקווה שאני ברור בחפירה שלי :)
אם אתה צריך עזרה במשהו תגיד ואשתדל לעזור.

משה