היי אלי,

אני מצטער(?) להפתיע אותך, אבל חיפה כלל לא רחוקה מאזור גוש-דן, ולצורך העניין
גם לא באר-שבע.
דרך אגב, שתיהן גם אינן פריפריה. הן ערים מרכזיות בארץ, והפעילות מתקיימת בהן
כמו בכל מקום אחר. רק שנוח לחלק מתושבי המרכז המרכז לחשוב שהם הכי קרובים
להכל. זה ממש לא נכון. להם צץ פקטור שמפיל את ה"יתרון" שלהם - פקקים.

בכל שנה כשעלה הדיון הזה, הוכחתי בכל פעם מחדש שניתן להגיע לחיפה ללא בעיות
תחבורה כלשהן, וניתן לצאת ממנה בקלות עם תחב"צ עד השעה 16:00, כמעט לכל מקום
בארץ, כאשר הפקקים לתוך המרכז מבטלים את היתרון שלו.
יש כמה כנסים שהיו באזור המרכז שנפלו בדיוק בגלל הדברים האלה (בעיות נגישות).

מבחינת כמות האנשים, זה דווקא לא השתנה בכנסים שהיו בחיפה, מה שאומר אחד
מהשניים - או שאותם אנשים הגיעו מהמרכז, או שפשוט הוחלפו "אחד תמורת אחד" עם
אנשים שהגיעו מאזור הצפון.

בנוסף, המיקום החיפאי מקרב קהלים שעליהם אתה פחות חושב - מחוז הצפון ומחוז
הדרום (בדוק בויקידפיה) המכילים כמיליון ורבע איש, כל אחד(!). להם יש בעיה
גדולה יותר מאשר לחיפאי להגיע לב"ש או להפך. דווקא להגיע מב"ש לחיפה או להפך
זו לא בעיה. כנ"ל לירושלים.

לי ברור בכל פעם מחדש שגם חיפה, ב"ש וירושלים רלוונטיים מבחינת מיקום ונגישות,
לא פחות מאזור המרכז ולעתים אף עולים עליהם.
בתור חיפאי אני מאוד אשמח להגיע לב"ש, כאשר בפועל אני מעדיף לנסוע עוד 45 דקות
ברכבת מאשר להתקע בפקקים של תל-אביב.

אבל זו לא הבעיה בכלל. הבעיה שכשמישהו מציע עיר שהיא פחות נוחה לו (לקבוצה הזו
נוח יותר אזור המרכז, בדר"כ, אבל אלו שמגיעים לכנסים לא בהכרח), אז קופצים שזה
לא בסדר.

אני מציע שמי שזה לא נוח לו, שיקים עוד כנס באזור שנוח לו. אני לא אומר את זה
בציניות. כמה שיותר כנסים שמפוזרים בערים שונות בארץ, זה טוב יותר.

אז כן, גם אני מציע להפסיק לקפח את הפריפריה, ולהקים את אוגוסט פינגווין
בבאר-שבע. אם יש מישהו שיכול ורוצה לעשות זאת, יש לעודד את זה ולומר כל הכבוד.

ובואו נצא מהסרט. זו מדינה קטנה מאוד ואנחנו הפריפריה של עצמנו. אפשר להגיע
כמעט לכל מקום בארץ די בקלות, אם רוצים. רצון, זה הכל.

אדיר