מהנסיון שלי (הייתי חלק מארגון מספר כנסי אוגוסט פינגווין לפני מספר שנים ועוד
מספרים כנסים גדולים אחרים, ולעתים אף המארגן היחיד) יש מספר דברים שצריך לשים
לב אליהם:

1) פרסום מספיק זמן מראש.
2) תכנים מעניינים עם מרצים מעניינים.
3) מסלולים מעניינים (או כמו שאמרו לי פעם - "הלוואי שאוכל להיות בשני מסלולים
בו"ז").
4) מקום נגיש תחבורתית (כולל תחב"צ).
5) שיווק הכנס במקומות הנכונים כדי להביא אותו לקהלים מגוונים.
6) תמחור אטרקטיבי (כמה שאפשר)

כשכל אלו קיימים (בדגש קריטי על סעיפים 1-4, וסעיף 5 חשוב מאוד), תקבל כמעט
בוודאות כנס של 250-300 איש. אם יש ספונסרים, אז בכלל השמים הם הגבול.

לגבי השאלה האם כדאי לעשות את הכנס ביום שישי - לדעתי זה לא משנה. הרבה מאוד
אנשים יבואו ביום שישי:
1) אנשים שסיימו את שבוע העבודה ורוצים משהו שלא במסגרת העבודה.
2) חיילים.
3) חובבים ומתעניינים.

לגבי השאלה האם כדאי לעשות את זה באמצע השבוע - גם כאן לדעתי זה לא משנה.
כמובן שגם הרבה מאוד אנשים יבואו באמצע השבוע:
1) אנשים שנמצאים בין עבודות.
2) אנשים שבשבילם זה נחשב כיום השתלמות מקצועי.

ז"א שמדובר בחפיפה קטנה בין שני סוגי קהלים שונים. לכל אחד מהם תמצא כמות קהל
מספקת שתגיע לכנסים.

לגבי השאלה האם כדאי לעשות "גם וגם" (נגיד בהפרש של חודש) - התשובה היא שכדאי
ואפילו רצוי, כי:
1) יש ביקוש רב גם להרצות בכנסים כאלה (ואני מדבר על מרצים מעניינים) וגם
להיות קהל בכנסים כאלה.
2) הקהלים כאמור הם שונים.

בשורה התחתונה, צריך רק רצון ולתכנן נכון.

אדיר