Benjamí Villoslada wrote:

> El que has enviat és un text que no se que diu perquè no el puc mirar per
> motius ètics (al final ho dic).

Em sembla molt be que hi hagi persones amb etica, pero per mi si ti
depen el menjar dels fills al dia dia em sembla que em de ser clars!
Treballar és treballar!.

> Si és una feina per només empleats de Microsoft, no veig perquè em dius res,
> simplement he encertat el meu curt comentari.

Per mi es una feina per a gent que coneixi aquestes tecnologies, que
seran empleats de l'empresa que els paga que no serà pas microsoft!.

> Si és una feina a la que hi poden accedir més persones, les que no tenen
> Windows i Word queden eliminades, discriminades.

Nano, jo l'he pogut obrir amb el meu estimat openoffice!. Als meus
equips hi ha majoritariament linux, pero en la meva feina he de donar
suport a una xarxa windows i no per aixó deixo de ser bona persona i amb
etica!.

> Però el més important és el dret a llegir.  Puc llegir a un diari ofertes de
> moltes coses que no són pel meu entorn ni coneixements, però les puc llegir.

Et repeteixo que amb l'OO pots llegir molts fitxers en .DOC i consti que
crec fortament amb els formats lliures, pero no ens podem posar burros!!.

> Enviant arxius de formats privatius:
>
> - Elimines el dret de llegir d'alguns.

Si amb l'OO ho puc obrir no em treuen cap dret!

> - Escampes la percepció de que per a fer vida normal cal ser client de
> Microsoft.

Soc client de debian i col·laborador ocasional i puc llegir molts .DOC

> - Transmets que és quelcom normal limitar el dret a llegir i ser client de
> Microosft.

No ho pillo!

> Per això faré comentaris, perquè no sembli normal :)

Cap problema, discutir sense violencia crec que és una molt bona cosa!.

> Com a informàtic penso que fer feina amb programes privatius és una
> degradació
> gran de l'ofici.  És com ser xef i fer feina al McDonald's, on la feina
> consisteix en obrir caixes i encalentir coses de colors.  El més complicat,
> fer anar la fregidora.

Et puc assegurar que amb MS és poden fer coses molt ben fetes i que
moltes vegades tenen molta qualitat!. Per posar un exemple en el meu
antic treball els programes per anar una ACD els millors son windows i
fets a catalunya. Personalment penso que son genials com a Enginyer del
Software.

> Per això només agafo projectes lliures.  Si no n'hi ha, plego, com em
> passaria
> si fos cuiner i només trobés feina al McDonald's.  Em dedicaria a una altre
> cosa perquè la vida és una i massa curta per dedicar-la a una cosa que fa mal
> als principis ètics d'un.

Cap problema!, jo si no tinc projectes lliures doncs el que busco es
treballar i l'informàtica es la meva passió pero sense extremismes!.

> No vull contribuir a que un format propietari sembli quelcom normal.
> Microsoft ja fa prou per perpetuar-lo oposant-se als formats oberts.  La
> pressió a Massachusetts ha estat vergonyosa.  També diuen que si obrim els
> seus formats amb OOo és perquè «no són tant dolents i no ens denuncien
> aplicant la prohibició de fer enginyeria inversa o els copyrights i patents
> dels que en tenen tot el dret legal».  Ho  han dit, i per jo és una ofensa
> greu que em «perdonin la vida».

Totalment d'acord, pero si ti va el menjar ja parlarem!.

> Estàs segur que és indispensable el .DOC per a fer córrer la informació que
> has enviat?  En realitat aquesta és una conversa absurda si partim de la base
> que no és indispensable el .DOC per cap cas i que limita el dret a llegir
> sense dependre de la «pietat» de cap Megacorp perdonavides --mentre li pegui
> per ser-ho.

No es indispensable fer corre un .DOC, pero a mi em va arribar així i
així el vaig enviar per respectar tal com m l'havien fet arribar! Primer
de tot vaig mirar-lo amb el meu OO i al veure que es veia be ho vaig
enviar sense cap problema, sense pensar que que la gent se'm feriria!

Salut

--

|Pere Urbón Bayes      JabberID: [EMAIL PROTECTED]             |o_o |