Hola!

On Apr/26/2005, jagtu wrote:
> Aquest Linux Show el vaig veure l?any passat a la feta major de Barcelona he
> de

carai, i no vas pas parlar amb stand que posava Catux?

> dir que com ha espectacle de malabars molt  bo com a promoci? del Linux, est?
> be dons hi ha gent que mai ha sentit parlar-ne i aix? es va coneixent per?
> encara es lluny de la implantaci? per a molta gent.

depén dels usos. Si s'ha de fer topografia, que jo sàpiga no n'hi ha cap
amb Linux (llavors seria una mica difícil fer-lo servir)

> Per exemple jo el tinc instal?lat ?Mandrake 7? per? no l?utilitzo, jo faig

ara riuras, però és una mica "vell", potser una versió més nova t'aniria
millor :-)
(dic lo de riure perquè potser no fa tants anys, però l'última Mandrake
era la 10 o 11 i ara es diu Mandriva)

> servir, captura de v?deo i edici? i foto muntatge i edici?,  se que no trobar?
> un programa per linux en catal? o espanyol, encara que en angles em defenso
> just, no es el mateix, i aix? en molt programes, fa uns dies alg? de la llista

tot és comentar-ho...

jo estic a un grup d'usuaris que es diu Catux, i hi havia gent amb ganes
de traduir. Et pots creure que quan van buscar programes a traduir molts
ja estaven en català? No tots, clar, però sí molts. La veritat és que no
vem buscar programes d'edició de video :-)

> cercava un programa de comptabilitat, se n?hi van oferir alguns per? no massa
> bons o recomanables, soc sincer amb el Gimp no m?acabo d?entendre comparat amb

El gnucash com està? jo no l'he provat, i ahir m'en van parlar molt bé
(ara és aquest moment que confonc comptabilitat, facturació, etc.)

> el Photo-Paint que domino millor, com ha substitut  del Corel no se quin puc

crec que l'inkscape està pensat per ser el seu substitut, però és un
camp que desconec totalment

> fer servir, voldria utilitzar Linux per? no ho tinc clar, encara falten uns
> anys per que sigui un sistema operatiu f?cil d?utilitzar per tothom  i amb
> suficients programes en la nostra llengua. El Gimp el programa es en catal?
> per? si necessites ajuda, tota es en angles, ni en espanyol i aix? que jo
> menys
> que mes, em defenso en inform?tica per? per a la gran majoria no es el mateix.

bé, si ho fessis tu ja seria un pas; que no ho faci tothom no hauria de
ser una excusa per no fer-ho un mateix

Sobre Gimp fa anys vaig veure un llibre en castellà però no era gaire bo
(tenia poques fotos el llibre de Gimp!)

Hi ha qui no estarà d'acord però jo l'intentaria fer-lo servir amb el
què es pugui (ni que sigui contestar mails, navegar, fer algunes proves
amb el Kino i Cinelarra), i les altres coses ja vindran, i ja s'estarà
preparat per quan vinguin; coneixedor de l'altre sistema, etc.

I això que no hi ha aplicacions, és una sorpresa darrera una altra. Jo
faig servir Linux des de fa uns 7 anys o 8, aprox. De forma diaria, al
meu ordinador, i amb altres ordinadors.  Ahir sopant em vaig enterar
o vaig recordar 3 coses:

-Tuxpaint, per nens petits, molt millor que el Paint. La setmana passada
vaig anar a l'Fnac a veure si veia algun programa de dibuix per nens
petits i no en vaig veure cap (i molts programes educatius eren
deficitaris). Tuxpaint també té versió per Windows
http://www.newbreedsoftware.com/tuxpaint/

-Squeak, també per nens, amb varis entorns -es pot fer de tot, sembla-.
http://www.squeak.org/ . També multiplataforma, des de programar a jocs,
dibuixar, fer animacions, etc.

-El que em va fer més mal, és aquest. Per Nadal em van regalar un
Pulsòmetre, i vaig mirar quins models i vaig suposar que els que es
connecten a l'ordinador anirien només amb Windows (i vaig pensar, agafa
un que no es connecti, total, són més barats i de connectar-lo t'en
cansaras aviat i si és amb Windows bufff...) Doncs hi ha una aplicació
per connectar-lo amb Linux
http://www.ieeta.pt/~tos/software/polar_s410.html . No ho vaig mirar, i
mira per on... sí que existia. Quina ràbia :) ara ja ho sé per altres
cops! (suposo que és aquest el què em van dir, però potser hi ha un
altre)

Amb això vull dir d'estar amb els ulls oberts, que ens pots sorprendre
quan menys ho esperem.

--
Carles Pina i Estany            GPG id: 0x8CBDAE64
        http://pinux.info