El dimecres 27/04/05, a les 11:49 (-0700), jagtu va escriure:
> Lo de traduir jo l?ajuda de Gimp dons ?va ser que no? aix? es feina dels que
> han tradu?t el programa no per que jo no ho pogu?s fer si sabes prou angles
> per? si diuen  Gimp est? en catal? s?ent?n que si necessites ajuda tamb? la
> tinguis en catal? es b?sic crec jo.

Aquí et dono la raó.

> Per treballar en Linux has de defensar-te be en angles, dons gaireb? totes les
> 8000 aplicacions (mes menys ) que te la Debian son en angles i com to fas
> aix?.

També és cert, però d'aquests 8000 aplicacions n'hi ha
30 o 40 (tirant llarg) que són les que utilitzes cada
dia. I d'aquestes potser el 90% estan traduïdes.

Com a mínim parlo per mi: tots els programes que
utilitzo habitualment estan traduïts, i si n'incorporo
un de nou al repertori tard o d'hora l'acabo traduïnt
jo mateix.

Ara, estem parlant de l'interfície d'usuari, la
documentació és una altra cosa, tot i que a vegades hi
ha ajuda que està inclosa a la interfície, com els
"missatges flotants", o la sortida de --help.

De totes maneres a mi no m'agrada quan sento algú que
diu "Linux està en català", perquè és obvi que no.

> Els Corel, Photo-Paint, 7 comprads de fa anys en espanyol i ara tinc la 9
> tambe
> en espanyol i son programes facils per a fer anar, per retocar una fotografia
> tinc mes per ma i domino mes el Photo-Paint com he dit el Gimp no m?agrada
> tan,
> amb el Photo-Pain retoco al mateix temps Brillo, contrast i Saturaci? amb el
> Gimp sols Brillo i contrar, la saturaci? es a banda.

Bueno, jo tinc una teoria sobre el Gimp... és que el
Windows no serveix per treballar amb més d'una finestra.

Sembla una tonteria, però és així. Ho dic per
experiència pròpia i pel que observo de la gent. Amb
GNU/Linux és molt més fàcil controlar les finestres,
passar d'una a l'altra, i tranquilament en pots tenir
6 o 7 obertes al mateix temps, cosa que amb Windows
normalment només en tens una maximitzada i les altres
minimitzades.

Llavors el Gimp és lògic que sigui més pràctic de fer
anar amb GNU/Linux, perquè depèn de puguis utilitzar
moltes finestres alhora. A part hi ha altres coses, per
exemple, els menús i submenús es poden desenganxar i
portar-los a on vulguis de la pantalla, cosa que no sé
si funciona amb Windows.

--
hrnzt