En/na Josep M Puig ha escrit:

Hola,

2005/8/13, Dolsa- <[EMAIL PROTECTED] <mailto:[EMAIL PROTECTED]>>:

    Hola ,
    Pero sempre dic que molt de parlar del animals destinats a la
    industria de la pell pero poca gent pensa quantes erugues de
    papallona
    s'han de matar per fer-se una corbata de seda.

Dolsa, sense cap ànim de controvèrsia, i reconeixent la meva ignorància sobre el tema de les papellones, vols dir que el patiment d'aquests mamifers és equiparable al de les erugues de la papallona? Els mamifers es reprodueixen i, en general, cuiden de la seva prole amb la mort si cal. La papallona, segons el meu entendre, només segueix el cicle biològic que té marcat, i que la porta en qualsevol de les seves fases a no saber res del que vindrà desprès, no hi ha sentiment que dugui a la protecció. Salutacions
uuuuiii ... que anem pel mal camí :-) . Això no té cap solució anant per aquí. El fet que es reprodueixin i cuidin la seva prole a mort no es exclusiu dels mamifers. Anfibis, aus, fins i tot insectes com les formigues tenen "nurseries"....Si hem de posar una linia, segur que serem injustos. Es diu que l'únic animal que sap que ha de morir es l'home. En tinc els meus dubtes... per altra banda hi ha assajos fets a ficus ( bé, no sé.., alguna planta) on es mostrava com "patía" quan se li acostava una flama , encara que no l'arribés a tocar. Els cientifics valoraven que la reaccio electro-quimica era equivalent al nostre estress.

Salut
excubitOr