Merhaba,
Bence size veri yenileme (replication) yöntemi değil app1 ve app2'nin
aynı sql sunucuda çalışması daha yardımcı olur. Böylece unique
sorunundan da kurtulmuş olursunuz.
Levent YILDIRIM
Cell: +995 77 55 55 65 (Georgia)
+90 541 345 90 77 (Turkey)
28-01-2010 16:39, Ali Rıza Keleş yazmış:
> On Thu, 2010-01-28 at 16:11 +0200, serkan wrote:
>> Merhaba,
>> Ben şu kısmını anlamadım,
>> Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı
>> bağımsız
>> biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen
>> datalarında aynen
>> yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.
>>
>> Bunlar ortak tablolar mı?
>> Doğru anladı isem, bence bunun yerine app2'nin de asıl mysql sunucu
>> olarak uzaktan srv1'deki mysql'e bağlanması daha sağlıklı olur replike
>> etmek yerine.
>> serkan
> Evet tablolar ortak. Zaten kafama takılan da tam olarak bu işlemin
> karşılıklı bir biçimde sağlıklı yapılıp yapılamayacağı. Yani bir anda
> ikisinde de unique alanları ya da auto inc alanları eş durumlar söz
> konusu olabilir.
>
> Yani mesela:
>
> Srv1 dekine şöyle bir kayıt girmiş olsun.
>
> client_id |renew_period
> -----------------------
> 34 |12
>
>
> srv2 dekine de aynı ya da farklı değerle şöyle bir kayıt:
>
> client_id |renew_period
> -----------------------
> 34 |6
>
>
> Tablo yapısında client_id unique ise nasıl olacak?
>
>
>
>
> Aynı durum AI alanlar için de geçerli. Yani aynı tabloya kayıtlar
> girildi.
>
> Srv1 e böyle bir kayıt girdik:
>
> client_id |name
> -----------------------
> 34 |Yeni Müşteri
>
>
>
> Srv2 ye böyle bir kayıt:
>
> client_id |name
> -----------------------------
> 34 |Yeni Başka Müşteri
>
>
> Bunlar şu biçime getirebilecek mi?
>
> client_id |name
> -----------------------------
> 34 |Yeni Müşteri
> 35 |Yeni Başka Müşteri
>
>
> Yani replikasyonu karşılıklı, anlık biçimde yapmak istiyorum. Yoksa
> uygulamaya bir sürü ek yapmam gerekecek. app1 ile app2 giderek
> farklılaşacak.
>
>
> Teşekkürler..
>
> --
> Ali Rıza Keleş
>
>>
>>
>> 2010/1/28 Ali Rıza Keleş <[email protected]>
>> On Thu, 2010-01-28 at 14:49 +0200, Nuri Akman wrote:
>> > Merhaba,
>> >
>> > Mesajınıza baktığımda, amacınızın replikasyon olduğunu
>> belirtiyorsunuz,
>> > ancak buna neden ihtiyaç duyduğunuzun yanıtını göremiyorum.
>> Bu konuda
>> > bilgi verebilir misiniz? Veritabanınızı replike edince ne
>> olmasını
>> > umuyorsunuz?
>>
>>
>> Daha detaylı anlatayım...
>>
>> Intranet çalışan bir uygulamam var. Uygulama Vertabanı ile
>> birlikte
>> yerel bir sunucuda. Sistem Debain Lenny. Buna srv1 diyelim
>> üzerindeki
>> uygulamaya app1, vertabanına ise vt1.
>>
>> Aynı uygulamanın daha sınırlı bir kopyası Internet üzerinde
>> başka bir
>> sunucuda.. Bunlara da sunucu srv2, uygulama app2, veritabanına
>> ise vt2
>> diyelim. Bu da aynı biçimde Debian Lenny.
>>
>>
>> Esas datalar srv1 üzerinde app1 ile vt1 e işleniyor. İlk
>> istediğim bu
>> işlemlerin kopyaları aynen srv2 üzerindeki vt2 ye birebir
>> kopyalanması
>> ve app2 nin kullanımına hazır hale gelmesi.
>>
>> Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı
>> bağımsız
>> biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen
>> datalarında aynen
>> yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.
>>
>> Bunun yanında, ilerisi için soruyorum bunu, başka bir
>> lokasyonda 3. bir
>> sunucu eklediğimde, srv3, app3 ve vt3 diyelim, 3 sunucuyu da
>> yukarıdaki
>> ikisi gibi nasıl çalıştırabilirim.
>>
>> vt1-vt2 replikasyonu
>> vt2-vt3 replikasyonu
>>
>> işimi görür mü?
>>
>> Eğer replikasyondan haberdar olmasaydım, şöyle çözecektim:
>>
>> 1- srv1 üzerindeki dataları bir biçimde ve sürekli şekilde web
>> üzerindeki sunucuya da kaydedecek,
>>
>> 2- srv2 de üretilen datayı geçici tablolara kaydedip, app1 in
>> isteği
>> üzerine, kullanıcının tetiklemesi ya da otomatik, hem srv1 e
>> hem de srv2
>> ye kaydedecektim.
>>
>>
>> Son olarak bütün bu işlemleri ssl ile yapmak istediğimi
>> söyledim. Ben
>> soruma yanıtımı genel olarak aldım ama güzel bir konu, daha
>> çok
>> paylaşabiliriz.
>>
>> İlginiz için teşekkür ederim.
>>
>> --
>> Ali Rıza Keleş,
>>
>>
>>
>>
>>
>> >
>> > Selamlar,
>> > Nuri Akman
>> >
>> >
>> > 27.01.2010 18:11, Ali Rıza Keleş yazmış:
>> > > Merhaba,
>> > >
>> > > Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe
>> karşılığını
>> > > yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda
>> önerinizi almak
>> > > istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
>> > >
>> > > Durum şöyle:
>> > >
>> > > Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,
>> > >
>> > > Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin
>> kayıt altına
>> > > alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de
>> yapılacak. Vt1 in
>> > > işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri
>> yapılacak.
>> > >
>> > > Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda
>> karşılıklı
>> > > işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile
>> yapabilir
>> > > miyim?
>> > >
>> > > Aklıma takılan bazı problemler:
>> > >
>> > > 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master)
>> mı?
>> > >
>> > > 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement
>> alanlar nasıl
>> > > olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data
>> girildiğinde ve
>> > > aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun
>> çökmesi gibi
>> > > sorunlar yaşar mıyım?
>> > >
>> > > 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet
>> üzerinde,
>> > > diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması
>> yönünde tavsiyeler
>> > > gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?
>> > >
>> > > 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu
>> kompozisyona
>> > > eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı
>> anda hem Vt1 ve
>> > > Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi?
>> > >
>> > > 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum.
>> Aynı lokasyonda
>> > > olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?
>> > >
>> > > Teşekkür ederim.
>> > >
>> > > --
>> > > Ali Rıza Keleş,
>> > >
>> > >
>> > > _______________________________________________
>> > > Linux-sunucu E-Posta Listesi
>> > > [email protected]
>> > >
>> > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>> bağlantısından okuyabilirsiniz;
>> > >
>> > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>> listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>> bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>> sonlandırabilirsiniz.
>> > > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>> > >
>> > _______________________________________________
>> > Linux-sunucu E-Posta Listesi
>> > [email protected]
>> >
>> > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>> bağlantısından okuyabilirsiniz;
>> >
>> > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>> listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>> bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>> sonlandırabilirsiniz.
>> > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>
>> _______________________________________________
>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>> [email protected]
>>
>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>> bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>
>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>> listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>> bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>> sonlandırabilirsiniz.
>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>
>>
>>
>>
>> --
>> serkan
>> _______________________________________________
>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>> [email protected]
>>
>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
>> okuyabilirsiniz;
>>
>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
>> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
>> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu