Merhaba,

Bence size veri yenileme (replication) yöntemi değil app1 ve app2'nin
aynı sql sunucuda çalışması daha yardımcı olur. Böylece unique
sorunundan da kurtulmuş olursunuz.

Levent YILDIRIM
Cell: +995 77 55 55 65 (Georgia)
     +90 541 345 90 77 (Turkey)

28-01-2010 16:39, Ali Rıza Keleş yazmış:
> On Thu, 2010-01-28 at 16:11 +0200, serkan wrote:
>> Merhaba,
>> Ben şu kısmını anlamadım,
>>         Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı
>>         bağımsız
>>         biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen
>>         datalarında aynen
>>         yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.
>>
>> Bunlar ortak tablolar mı? 
>> Doğru anladı isem, bence bunun yerine app2'nin de asıl mysql sunucu
>> olarak uzaktan srv1'deki mysql'e bağlanması daha sağlıklı olur replike
>> etmek yerine.
>> serkan
> Evet tablolar ortak. Zaten kafama takılan da tam olarak bu işlemin
> karşılıklı bir biçimde sağlıklı yapılıp yapılamayacağı. Yani bir anda
> ikisinde de unique alanları ya da auto inc alanları eş durumlar söz
> konusu olabilir.
> 
> Yani mesela:
> 
> Srv1 dekine şöyle bir kayıt girmiş olsun.
> 
> client_id |renew_period
> -----------------------
> 34        |12
> 
> 
> srv2 dekine de aynı ya da farklı değerle şöyle bir kayıt:
> 
> client_id |renew_period
> -----------------------
> 34        |6
> 
> 
> Tablo yapısında client_id unique ise nasıl olacak? 
> 
> 
> 
> 
> Aynı durum AI alanlar için de geçerli. Yani aynı tabloya kayıtlar
> girildi.
> 
> Srv1 e böyle bir kayıt girdik:
> 
> client_id |name
> -----------------------
> 34        |Yeni Müşteri
> 
> 
> 
> Srv2 ye böyle bir kayıt:
> 
> client_id |name
> -----------------------------
> 34        |Yeni Başka Müşteri
> 
> 
> Bunlar şu biçime getirebilecek mi? 
> 
> client_id |name
> -----------------------------
> 34        |Yeni Müşteri
> 35        |Yeni Başka Müşteri
> 
> 
> Yani replikasyonu karşılıklı, anlık biçimde yapmak istiyorum. Yoksa
> uygulamaya bir sürü ek yapmam gerekecek. app1 ile app2 giderek
> farklılaşacak. 
> 
> 
> Teşekkürler.. 
> 
> --
> Ali Rıza Keleş
> 
>>
>>
>> 2010/1/28 Ali Rıza Keleş <[email protected]>
>>         On Thu, 2010-01-28 at 14:49 +0200, Nuri Akman wrote:
>>         > Merhaba,
>>         >
>>         > Mesajınıza baktığımda, amacınızın replikasyon olduğunu
>>         belirtiyorsunuz,
>>         > ancak buna neden ihtiyaç duyduğunuzun yanıtını göremiyorum.
>>         Bu konuda
>>         > bilgi verebilir misiniz? Veritabanınızı replike edince ne
>>         olmasını
>>         > umuyorsunuz?
>>         
>>         
>>         Daha detaylı anlatayım...
>>         
>>         Intranet çalışan bir uygulamam var. Uygulama Vertabanı ile
>>         birlikte
>>         yerel bir sunucuda. Sistem Debain Lenny. Buna srv1 diyelim
>>         üzerindeki
>>         uygulamaya app1, vertabanına ise vt1.
>>         
>>         Aynı uygulamanın daha sınırlı bir kopyası Internet üzerinde
>>         başka bir
>>         sunucuda.. Bunlara da sunucu srv2, uygulama app2, veritabanına
>>         ise vt2
>>         diyelim. Bu da aynı biçimde Debian Lenny.
>>         
>>         
>>         Esas datalar srv1 üzerinde app1 ile vt1 e işleniyor. İlk
>>         istediğim bu
>>         işlemlerin kopyaları aynen srv2 üzerindeki vt2 ye birebir
>>         kopyalanması
>>         ve app2 nin kullanımına hazır hale gelmesi.
>>         
>>         Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı
>>         bağımsız
>>         biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen
>>         datalarında aynen
>>         yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.
>>         
>>         Bunun yanında, ilerisi için soruyorum bunu, başka bir
>>         lokasyonda 3. bir
>>         sunucu eklediğimde, srv3, app3 ve vt3 diyelim, 3 sunucuyu da
>>         yukarıdaki
>>         ikisi gibi nasıl çalıştırabilirim.
>>         
>>         vt1-vt2 replikasyonu
>>         vt2-vt3 replikasyonu
>>         
>>         işimi görür mü?
>>         
>>         Eğer replikasyondan haberdar olmasaydım, şöyle çözecektim:
>>         
>>         1- srv1 üzerindeki dataları bir biçimde ve sürekli şekilde web
>>         üzerindeki sunucuya da kaydedecek,
>>         
>>         2- srv2 de üretilen datayı geçici tablolara kaydedip, app1 in
>>         isteği
>>         üzerine, kullanıcının tetiklemesi ya da otomatik, hem srv1 e
>>         hem de srv2
>>         ye kaydedecektim.
>>         
>>         
>>         Son olarak bütün bu işlemleri ssl ile yapmak istediğimi
>>         söyledim. Ben
>>         soruma yanıtımı genel olarak aldım ama güzel bir konu, daha
>>         çok
>>         paylaşabiliriz.
>>         
>>         İlginiz için teşekkür ederim.
>>         
>>         --
>>         Ali Rıza Keleş,
>>         
>>         
>>         
>>         
>>         
>>         >
>>         > Selamlar,
>>         > Nuri Akman
>>         >
>>         >
>>         > 27.01.2010 18:11, Ali Rıza Keleş yazmış:
>>         > > Merhaba,
>>         > >
>>         > > Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe
>>         karşılığını
>>         > > yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda
>>         önerinizi almak
>>         > > istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
>>         > >
>>         > > Durum şöyle:
>>         > >
>>         > > Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,
>>         > >
>>         > > Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin
>>         kayıt altına
>>         > > alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de
>>         yapılacak. Vt1 in
>>         > > işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri
>>         yapılacak.
>>         > >
>>         > > Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda
>>         karşılıklı
>>         > > işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile
>>         yapabilir
>>         > > miyim?
>>         > >
>>         > > Aklıma takılan bazı problemler:
>>         > >
>>         > > 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master)
>>         mı?
>>         > >
>>         > > 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement
>>         alanlar nasıl
>>         > > olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data
>>         girildiğinde ve
>>         > > aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun
>>         çökmesi gibi
>>         > > sorunlar yaşar mıyım?
>>         > >
>>         > > 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet
>>         üzerinde,
>>         > > diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması
>>         yönünde tavsiyeler
>>         > > gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?
>>         > >
>>         > > 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu
>>         kompozisyona
>>         > > eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı
>>         anda hem Vt1 ve
>>         > > Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi?
>>         > >
>>         > > 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum.
>>         Aynı lokasyonda
>>         > > olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?
>>         > >
>>         > > Teşekkür ederim.
>>         > >
>>         > > --
>>         > > Ali Rıza Keleş,
>>         > >
>>         > >
>>         > > _______________________________________________
>>         > > Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>         > > [email protected]
>>         > >
>>         > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>          bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>         > >
>>         > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>         listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>         bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>         sonlandırabilirsiniz.
>>         > > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>         > >
>>         > _______________________________________________
>>         > Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>         > [email protected]
>>         >
>>         > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>          bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>         >
>>         > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>         listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>         bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>         sonlandırabilirsiniz.
>>         > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>         
>>         _______________________________________________
>>         Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>         [email protected]
>>         
>>         Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>          bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>         
>>         Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>         listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>         bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>         sonlandırabilirsiniz.
>>         http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>         
>>
>>
>>
>> -- 
>> serkan
>> _______________________________________________
>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>> [email protected]
>>
>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
>> okuyabilirsiniz;
>>
>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
>> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
>> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> 
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
> 
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
> okuyabilirsiniz;
> 
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap