Merhaba
Kaygımızın temelini güvenlik oluşturmaktadır.
Güvenliği oluştururken malumunuz bazı adımları izleriz.
Özetle;
bilgimiz, becerimiz, yetkimiz, bütçemiz elverdiği ölçüde kurallar koyarız
kapatabildiğimiz tüm kapıları kapatırız
kalabalığa karışırız (-Statik ve dinamik ip lerin iç içe geçmesi-)
kaynak kullanımı ve verimliliğini ölçeriz (misal 50-100 kullanıcı için
e-posta sunucusu kurulmalımı/kurulmamalımı - Dsl devrenin arkasında %kaç
uptime a ulaşabiliriz- Bu oran bizim için yeterlimi- oluşan kayıt
(log)ları ve diğer teknik sorunları takip edecek personel
konulmalımı/konulmamalımı -Giriş seviyesi 500w lık bir sunucu yılda
ortalama 1.000 TL tüketir)
.. yeşil dünyamıza ne olacak.
kıymetli bir arkadaşım bir seminer
<http://enveraltin.com/sunumlar/%C3%B6zg%C3%BCrYazilim-ERP.pdf>inde
-Benzer veya aynı işleri yapan yüzlerce şirket, binlerce yazılımcı-
Muazzam bir verimsizlik- demiş
==
sevgi, saygı, hürmet bizden
Abdulkadir Kor
27.01.2010 18:42, Baris Münir yazmış:
Merhaba,
Statik ve dinamik ip lerin iç içe geçmesi bilgiişlem/destek birimleri için
daha uygun demişsiniz, biraz daha açarmısınız acaba, tam olarak
anlıyamadım, bizim statik ip'miz zaten sabit, güvenlik için bizim
segmentimizdeki diğer ip'lerin dynamic veya static olması bizi pek fazla
ilgilendirmez herhalde.Ancak biz dynamic segment grubu olarak
gözüktüğümüzde problem oluduğu kesin.Hemde bu sıkıntı kesinlikle 3-5 domain
ile sınırlı kalmıyor.Mesela superonline/koç-net gibi isp'lerde komple o
segmenti kapatıp, gidin işinizi telekom'dan halledin çabası içindeler, hani
bırakın yahoo,google v.s. falan filanı :)
Zaten istenen, hosting olayının ISP'ler üzerinde tutulması.Yani bunu bence
telekom direk söylemesede direk olarak destekliyor.Ancak Türkiye'deki
ISP'ler çok fazla fiyat istiyorlar.Çok az fiyata yaparız diyenlerde zaten
bugün var yarın yok şirketler.Geriye yurt dışı kalıyor, o da uzak olduğu
için mail al-ver, www server olayları v.s. hem yavaş oluyor hemde boşuna
telekom'a yük bindirilmiş oluyor.Hem benim kendi sunucum varken neden
dışarıda birilerine bağımlı olayım, bunun kullanıcı sınırı var, hat kotası
var, disk kullanımı var.Birde hosting yapan yerler sistemi kapar açar,
siler, bir daha yükler, napalım kardeşim yedeğinizi alın, sistemi yeniledik
bir daha ftp ile yükleyin der, bunlar olan şeylerdir hep.
On Tue, 26 Jan 2010 15:25:55 +0200, "[email protected]"
<[email protected]> wrote:8
26.01.2010 12:12, Baris Münir yazmış:
Aslında çok basit bir nedeni var, o da Telekom dynamic ve static
ip'leri
aynı gruptan verdiği için büyük olasılıkla sizin ip'nin komple segment
olarak spamlist kabul edilmiştir.
Yeri gelmişken; bu durum (statik ve dinamik ip lerin iç içe geçmesi -
aynı grupta olması) buradan bakıldığında
diğer güvenlik nedenlerinden dolayı bilgiişlem/destek birimleri için
daha uygun oldugunu düşünmekteyim.
Tek sorunumuz spam olsa..
e-posta loglarını gönderirseniz sorunuz için uygun bir çözüm yolu
bildirmeye çalışırız.
detaylı bilgide gerekiyor.
gmail yahoo gibi bir dış domaine mi sadece gitmiyor?
geliyormu?
==
sevgi, saygı, hürmet bizden
Abdulkadir Kor
On Tue, 26 Jan 2010 07:33:28 +0200, Omer Barlas<[email protected]>
wrote:
Ayberk BIGAC @ 26-01-2010 02:35:
Kendi ofisimizde Postfix ile e-posta gönderimi yapmaya başladık ama
nedendir bilmiyorum gmail yahoo gibi yerlere maillerimiz
ulaşmıyor.Ters
DNS kayıtlarımızda yapıldı.Neden olabilir fikri olan arkadaşlar
açıklayabilirse sevinirim…
geri dönen maillerde neden spam'e düştüğüne dair bir şeyler vardır
mutlaka,
header kısmını incelediniz mi?
--
Omer Barlas
[email protected]
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak
1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu