Yeşil dünyamız konusunda haklısınız, o nedenle aynı ve benzeri işler intel'in çıkardığı atom işlemcili mesela N330 tarzı makinalar ile yapılabilir. Toplamda 35W-40W civarı bir güç tüketimi olur.Aynı sistemde dosya paylaşımı ihtiyacıda giderilebilir.Ama dynamic-static ip gruplarının iç içe geçmesinin bu konu ile ne ilgisi olduğunu da anlıyamadım doğrusu :)
On Wed, 27 Jan 2010 23:08:26 +0200, "[email protected]" <[email protected]> wrote: > Merhaba > Kaygımızın temelini güvenlik oluşturmaktadır. > Güvenliği oluştururken malumunuz bazı adımları izleriz. > Özetle; > bilgimiz, becerimiz, yetkimiz, bütçemiz elverdiği ölçüde kurallar koyarız > kapatabildiğimiz tüm kapıları kapatırız > kalabalığa karışırız (-Statik ve dinamik ip lerin iç içe geçmesi-) > kaynak kullanımı ve verimliliğini ölçeriz (misal 50-100 kullanıcı için > e-posta sunucusu kurulmalımı/kurulmamalımı - Dsl devrenin arkasında %kaç > uptime a ulaşabiliriz- Bu oran bizim için yeterlimi- oluşan kayıt > (log)ları ve diğer teknik sorunları takip edecek personel > konulmalımı/konulmamalımı -Giriş seviyesi 500w lık bir sunucu yılda > ortalama 1.000 TL tüketir) > .. yeşil dünyamıza ne olacak. > kıymetli bir arkadaşım bir seminer > <http://enveraltin.com/sunumlar/%C3%B6zg%C3%BCrYazilim-ERP.pdf>inde > -Benzer veya aynı işleri yapan yüzlerce şirket, binlerce yazılımcı- > Muazzam bir verimsizlik- demiş > > > == > sevgi, saygı, hürmet bizden > Abdulkadir Kor > > > 27.01.2010 18:42, Baris Münir yazmış: >> Merhaba, >> >> Statik ve dinamik ip lerin iç içe geçmesi bilgiişlem/destek birimleri >> için >> daha uygun demişsiniz, biraz daha açarmısınız acaba, tam olarak >> anlıyamadım, bizim statik ip'miz zaten sabit, güvenlik için bizim >> segmentimizdeki diğer ip'lerin dynamic veya static olması bizi pek fazla >> ilgilendirmez herhalde.Ancak biz dynamic segment grubu olarak >> gözüktüğümüzde problem oluduğu kesin.Hemde bu sıkıntı kesinlikle 3-5 >> domain >> ile sınırlı kalmıyor.Mesela superonline/koç-net gibi isp'lerde komple o >> segmenti kapatıp, gidin işinizi telekom'dan halledin çabası içindeler, >> hani >> bırakın yahoo,google v.s. falan filanı :) >> > Zaten istenen, hosting olayının ISP'ler üzerinde tutulması.Yani bunu bence > telekom direk söylemesede direk olarak destekliyor.Ancak Türkiye'deki > ISP'ler çok fazla fiyat istiyorlar.Çok az fiyata yaparız diyenlerde zaten > bugün var yarın yok şirketler.Geriye yurt dışı kalıyor, o da uzak olduğu > için mail al-ver, www server olayları v.s. hem yavaş oluyor hemde boşuna > telekom'a yük bindirilmiş oluyor.Hem benim kendi sunucum varken neden > dışarıda birilerine bağımlı olayım, bunun kullanıcı sınırı var, hat kotası > var, disk kullanımı var.Birde hosting yapan yerler sistemi kapar açar, > siler, bir daha yükler, napalım kardeşim yedeğinizi alın, sistemi > yeniledik > bir daha ftp ile yükleyin der, bunlar olan şeylerdir hep. > >> On Tue, 26 Jan 2010 15:25:55 +0200, "[email protected]" >> <[email protected]> wrote:8 >> >>> 26.01.2010 12:12, Baris Münir yazmış: >>> >>>> Aslında çok basit bir nedeni var, o da Telekom dynamic ve static >>>> >> ip'leri >> >>>> aynı gruptan verdiği için büyük olasılıkla sizin ip'nin komple segment >>>> olarak spamlist kabul edilmiştir. >>>> >>>> >>> Yeri gelmişken; bu durum (statik ve dinamik ip lerin iç içe geçmesi - >>> aynı grupta olması) buradan bakıldığında >>> diğer güvenlik nedenlerinden dolayı bilgiişlem/destek birimleri için >>> daha uygun oldugunu düşünmekteyim. >>> Tek sorunumuz spam olsa.. >>> >>> e-posta loglarını gönderirseniz sorunuz için uygun bir çözüm yolu >>> bildirmeye çalışırız. >>> detaylı bilgide gerekiyor. >>> gmail yahoo gibi bir dış domaine mi sadece gitmiyor? >>> geliyormu? >>> >>> == >>> >>> sevgi, saygı, hürmet bizden >>> >>> Abdulkadir Kor >>> >>> >>> >>>> On Tue, 26 Jan 2010 07:33:28 +0200, Omer Barlas<[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>> >>>>> Ayberk BIGAC @ 26-01-2010 02:35: >>>>> >>>>> >>>>>> Kendi ofisimizde Postfix ile e-posta gönderimi yapmaya başladık ama >>>>>> nedendir bilmiyorum gmail yahoo gibi yerlere maillerimiz >>>>>> ulaşmıyor.Ters >>>>>> DNS kayıtlarımızda yapıldı.Neden olabilir fikri olan arkadaşlar >>>>>> açıklayabilirse sevinirim… >>>>>> >>>>>> >>>>> geri dönen maillerde neden spam'e düştüğüne dair bir şeyler vardır >>>>> mutlaka, >>>>> header kısmını incelediniz mi? >>>>> >>>>> -- >>>>> Omer Barlas >>>>> [email protected] >>>>> >>>>> >>>>> >>> _______________________________________________ >>> Linux-sunucu E-Posta Listesi >>> [email protected] >>> >>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php >>> bağlantısından >>> okuyabilirsiniz; >>> >>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden >>> >> gelen >> >>> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak >>> >> 1 >> >>> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. >>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >>> >> -- Barkom Bilgisayar Mail System _______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
