Yeşil dünyamız konusunda haklısınız, o nedenle aynı ve benzeri işler
intel'in çıkardığı atom işlemcili mesela N330 tarzı makinalar ile
yapılabilir.
Toplamda 35W-40W civarı bir güç tüketimi olur.Aynı sistemde dosya
paylaşımı ihtiyacıda giderilebilir.Ama dynamic-static ip gruplarının iç içe
geçmesinin bu konu ile ne ilgisi olduğunu da anlıyamadım doğrusu :)

On Wed, 27 Jan 2010 23:08:26 +0200, "[email protected]"
<[email protected]> wrote:
> Merhaba
> Kaygımızın temelini güvenlik oluşturmaktadır.
> Güvenliği oluştururken malumunuz bazı adımları izleriz.
> Özetle;
> bilgimiz, becerimiz, yetkimiz, bütçemiz elverdiği ölçüde kurallar
koyarız
> kapatabildiğimiz tüm kapıları kapatırız
> kalabalığa karışırız (-Statik ve dinamik ip lerin iç içe geçmesi-)
> kaynak kullanımı ve verimliliğini ölçeriz (misal 50-100 kullanıcı için 
> e-posta sunucusu kurulmalımı/kurulmamalımı - Dsl devrenin arkasında %kaç

> uptime a ulaşabiliriz- Bu oran bizim için yeterlimi- oluşan kayıt 
> (log)ları ve diğer teknik sorunları takip edecek personel 
> konulmalımı/konulmamalımı -Giriş seviyesi 500w lık bir sunucu yılda 
> ortalama 1.000 TL tüketir)
> .. yeşil dünyamıza ne olacak.
> kıymetli bir arkadaşım bir seminer 
> <http://enveraltin.com/sunumlar/%C3%B6zg%C3%BCrYazilim-ERP.pdf>inde 
> -Benzer veya aynı işleri yapan yüzlerce şirket, binlerce yazılımcı- 
> Muazzam bir verimsizlik- demiş
> 
> 
> ==
> sevgi, saygı, hürmet bizden
> Abdulkadir Kor
> 
> 
> 27.01.2010 18:42, Baris Münir yazmış:
>> Merhaba,
>>
>> Statik ve dinamik ip lerin iç içe geçmesi bilgiişlem/destek birimleri
>> için
>> daha uygun demişsiniz, biraz daha açarmısınız acaba, tam olarak
>> anlıyamadım, bizim statik ip'miz zaten sabit, güvenlik için bizim
>> segmentimizdeki diğer ip'lerin dynamic veya static olması bizi pek
fazla
>> ilgilendirmez herhalde.Ancak biz dynamic segment grubu olarak
>> gözüktüğümüzde problem oluduğu kesin.Hemde bu sıkıntı kesinlikle 3-5
>> domain
>> ile sınırlı kalmıyor.Mesela superonline/koç-net gibi isp'lerde komple o
>> segmenti kapatıp, gidin işinizi telekom'dan halledin çabası içindeler,
>> hani
>> bırakın yahoo,google v.s. falan filanı :)
>>    
> Zaten istenen, hosting olayının ISP'ler üzerinde tutulması.Yani bunu
bence
> telekom direk söylemesede direk olarak destekliyor.Ancak Türkiye'deki
> ISP'ler çok fazla fiyat istiyorlar.Çok az fiyata yaparız diyenlerde
zaten
> bugün var yarın yok şirketler.Geriye yurt dışı kalıyor, o da uzak olduğu
> için mail al-ver, www server olayları v.s. hem yavaş oluyor hemde boşuna
> telekom'a yük bindirilmiş oluyor.Hem benim kendi sunucum varken neden
> dışarıda birilerine bağımlı olayım, bunun kullanıcı sınırı var, hat
kotası
> var, disk kullanımı var.Birde hosting yapan yerler sistemi kapar açar,
> siler, bir daha yükler, napalım kardeşim yedeğinizi alın, sistemi
> yeniledik
> bir daha ftp ile yükleyin der, bunlar olan şeylerdir hep.
> 
>> On Tue, 26 Jan 2010 15:25:55 +0200, "[email protected]"
>> <[email protected]>  wrote:8
>>    
>>> 26.01.2010 12:12, Baris Münir yazmış:
>>>      
>>>> Aslında çok basit bir nedeni var, o da Telekom dynamic ve static
>>>>        
>> ip'leri
>>    
>>>> aynı gruptan verdiği için büyük olasılıkla sizin ip'nin komple
segment
>>>> olarak spamlist kabul edilmiştir.
>>>>
>>>>        
>>> Yeri gelmişken; bu durum (statik ve dinamik ip lerin iç içe geçmesi -
>>> aynı grupta olması) buradan bakıldığında
>>> diğer güvenlik nedenlerinden dolayı bilgiişlem/destek birimleri için
>>> daha uygun oldugunu düşünmekteyim.
>>> Tek sorunumuz spam olsa..
>>>
>>> e-posta loglarını gönderirseniz sorunuz için uygun bir çözüm yolu
>>> bildirmeye çalışırız.
>>> detaylı bilgide gerekiyor.
>>> gmail yahoo gibi bir dış domaine mi sadece gitmiyor?
>>> geliyormu?
>>>
>>> ==
>>>
>>> sevgi, saygı, hürmet bizden
>>>
>>> Abdulkadir Kor
>>>
>>>
>>>      
>>>> On Tue, 26 Jan 2010 07:33:28 +0200, Omer Barlas<[email protected]>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>        
>>>>> Ayberk BIGAC @ 26-01-2010 02:35:
>>>>>
>>>>>          
>>>>>> Kendi ofisimizde Postfix ile e-posta gönderimi yapmaya başladık ama
>>>>>> nedendir bilmiyorum gmail yahoo gibi yerlere maillerimiz
>>>>>> ulaşmıyor.Ters
>>>>>> DNS kayıtlarımızda yapıldı.Neden olabilir fikri olan arkadaşlar
>>>>>> açıklayabilirse sevinirim…
>>>>>>
>>>>>>            
>>>>> geri dönen maillerde neden spam'e düştüğüne dair bir şeyler vardır
>>>>> mutlaka,
>>>>> header kısmını incelediniz mi?
>>>>>
>>>>> -- 
>>>>> Omer Barlas
>>>>> [email protected]
>>>>>
>>>>>
>>>>>          
>>> _______________________________________________
>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>> [email protected]
>>>
>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php 
>>> bağlantısından
>>> okuyabilirsiniz;
>>>
>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
>>>      
>> gelen
>>    
>>> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
kullanarak
>>>      
>> 1
>>    
>>> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>      
>>

-- 
Barkom Bilgisayar Mail System

_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap