Andreas Davour skrev:
> [...]

Nu har jag läst klart boken.  Jag tycker den var läsvärd och
underhållande.  Den är framför allt en fullkomligt ogenerad hyllining
till macros.

Och en viss doft ligger över hela boken.  Den innehåller också en del
icke-idiomatiska kodkonventioner och bryter mot ett och annat tabu.
För min del tycker jag det inte det stör speciellt mycket, men jag kan
förstå om känsliga läsare kan ta anstöt.

Mycket riktigt var detta sista kapitel en höjdpunkt i boken.  Att
implementera en Forth i Lisp är en rolig övning i sig.  Sedan tar
författaren ytterligare ett mentalt kliv, och konverterar den
genererade trådade koden till Lispfunktioner.  Sådan här intellektuell
gymnastik uppskattar jag mycket, även om det kanske inte alltid har
någon praktisk tillämpning.