On Sun, 2 Jun 2002, Yovko Lambrev wrote:

> Именно! За да може да се покаже, че преход е възможен и че е възможно той да е
> плавен и без сътресения. Честно казано за мен ще е успех ако накараме някоя
> държавна институция да се откаже не от Windows,  а от MS Office (той е
> по-голямата заплаха) и да се престраши да пробва примерно с OpenOffice - да
> го сложат на половината си машини примерно и да видят, че няма да имат
> проблеми с другата половина.

        Triabva niakoi da im pokaje kak moje da stane tova veroiatno i da
im pokaje ce OpenOffice e po dobyr ot MS office, sled koeto X sys Windows
Look&Feel i shte se poluchi plavnia prehod.
        Syshto taka ot skormnite mi kontakti s dyrjavnite institucii,
smeia da kaja che v 3 ot 3 polzvaha novell mreja. Schetovodstvoto polzvat
niakakvi dos programi za da si praviat dds-li kakvo. v danychnoto mi
kazaha che 'niamali programa za danycite na kolite oshte', koeto me
navejda na misylta che se razrabotva software za vyprosnoto neshto, neznam
koi sa firmite koito razrabotvat tozi software i primerno software koito
polzvat za 'novite dokumenti' no te dali shte imat jelanie/vyzmojnost da
go portnat za linux? Syshto i pokrai novell-a i dos, kum vyprosnite
demonstracii niama da e losho da se vkliuchat - dosemu i mars.
Tezi neshta gi kazvam vyv vryzka s tova che ima mesta ot dyrjavata kudeto
polzvaneto na MS ne e naprednalo mnogo i spored men v momenta se
obnoviavat i eventualno tam e po vyzmojno da se napraviat testove za
polzvane na opensource ot kolkoto na mestata kudeto MS e zael solidni
pozicii, ako tova stane i e okay putiat za napred shte e iasen.

> Едва когато успеем да накараме някой да види алтернативата тогава можем да
> спорим кое е по-добро и да му даваме идеи за подобрения. Не можеш да обясниш
> на слепеца колко е готино слънцето, нали? Основния аргумент против е - не

        Dori da mu obiasnish toi dali shte iska da progledne samo za da
vidi slynceto? - Vyprosyt za kakvo da se trygva po putia na prehod kum
opensource ako ne e iasno kakvo poveche shte im dade toi ot kolkoto MS
ostava.

> мога да си пусна _едикоеси_ под Линукс - и трябва да имаш под ръка отговор в
> стила - да, но пък можеш да ползваш ей онова, което върши същата работа...

        V 90% ot sluchaite togovora go ima, spored men po vajno e da se
obiasni na syotvetnite hora kak tova koeto se iska ot slujitelite im moje
da se svyrshi pod druga OS i Office paket ,ako tova e osnovnia problem,
t.e. da se izdurji politicheskata/ikonomicheskata chast na tvyrdenieto che
e po dobre da se polzva linux vmesto windows , ako tova stane ostanaloto e
vypros na tehnicheski resheni koito s opensource sa pochti bezproblemni.

> Абсолютно си прав, но за работеща организация от ключово значение за
> извършване на преход е този преход да е без сътресения. Хората не обичат
> революциите - еволюционния подход се предпочита.

        Syglasen, tochno taka e, mislia che na vsichki tuk im e iasno
che vyzmojnosta za plaven prehod ia ima. Horata shte poiskat da dadat
tlasyk na vyprosnata evoliucia edva kogato znaiat kakvo moje da im donese
tia, malko sa horata imashti jelanie da nauchat neshto novo - obiknovenno
se chuvat izrechenia ot roda na 'znam da rabotia s tova', 's tova ne moga
da se opravia', 'stana tova s neshtoto koeto mi dade i sega neznam kakvo
da pravia, a s drugoto znam' - opravdania . T.e. horata ne obichat
revoliuciite, no sa dostatychno myrzelivi za da trygnat da praviat promeni
a i trudno priemat promenite, triabva neshto da gi nakara(stimulira) za da
trygnat po tozi put.

        Tova koeto se nadiavam az e da se napravi pone purvata krachka kum
izplozvaneto na open source, kolkoto i da e malka.

--
have fun,
alex

  • ... Антон Зиновиев