--- "G. Georgiev (Skeleta)" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Opera е комерсиален продукт. Може и да е златен, но за масови и
> основни услуги е хубаво да се ползва FreeSoftware, дори в момента
да > са с по-лошо качество.

> Иначе се изгражда "потребителска зависимост", която след време може
> да ти струва много скъпо.
>
> Вчера имаше едно писмо, което наблягаше на сегашната тежка
> зависимост на
> хората от MS Office.
>
> Може да се наложи 1-2 поколения да се сменят, за да се отърват от
> такова
> обвързване. В момента например всички езикови и икономически
> [...]
си!

  Sklonen sym da mislya, che po otnoshenie na obrazowanieto problemyt
e poweche w nachina na obuchenie, otkolkoto w towa kakyw produkt se
polzwa. Dokokoto sym imal kontakti s obrazowatelnata ni sistema,
prepodawatelite po informatika obiknoweno imat smytna predstawa ot
towa koeto prepodawat, i oste po-smytna prestawa kak da go obyasnyat.
Nai-chesto te sa uswoili w izwestna stepen daden (ofis) produkt i
typchat w glawite na decata nesta ot sorta na:
"klikni s mishkata na tazi ikona za da stane fonta 14".
  Glednata mi tochka e slednata: dori i w obrazowatelnata sistema
da se izpolzwa OpenOffice, ili Koffice, ili AbiWord wmesto MS Office,
mnozinstwoto ot obuchawanite prosto ste prihwanat malko nesto
konkretno za dadeniya produkt. Nyama da se nauchat na obstite
principi na formatirane na tekst. Nyama da mogat sled towa kato
gi slozat pred nepozanto prilozenie za formatirane na tekst da
swiknat da go polzwat maksimum za den/sedmica. Te prosto ste
se "obwyrzat" kym syotwetniya produkt - nauchawat nesto za nestata
koito produkta moze da prawi, no ne nauchawat principite za
obrabotka na informaciyata. (wse pak programnite produkti prawyat
imenno towa - pomagat za obrabotwane na informaciya)
  Sywsem otdelna tema e dokolko e neobhodimo i w kakwa stepen da se
nablyaga w chasowe po informatika tochno na izuchawaneto na takyw
tip produkti. Druga tema e i towa, che preowladawastata chast ot
destwastite dyrzawni/chastni administratiwni/ofis sluziteli sa tochno
po systiya nachin "obwyrzani".
  Nakratko: da izpozlwame swoboden softuer, da izpozlwame i platen
softuer kogato se nalaga, no da poznawame kachestwata im. Dokolkoto
moga da precenya ot diskusiite koto se wodyat w lug-bg, chlenowete
na grupata sa predimno "neobwyrzani". I edna ot celite na
grupata e da predotwrati podoben tip "obwyrzwane".

may the /src be with you

            • ... Alexander Atanasov
        • ... Victor Senderov
          • ... ivan4o